Vivian van de website De Oranjes wist mij vandaag blij te maken met een uitgebreid artikel over de stijl van prinses Alexia. De modebewuste tiener zou op sociale media een account hebben over haar kleding, make-up en accessoires. Volgers zouden volgens Vivian hebben beslist wat de prinses naar school zou dragen en ook diverse citaten kwamen voorbij. Een viel daarbij op. Prinses Alexia: "Ik doe niet aan mode. Ik ben mode."

Vivian schrijft op haar website: "Met de kreten 'yayy' (ja) of 'nahh' (nee) konden klasgenootjes en vriendinnen van januari t/m april de outfits van Alexia beoordelen. Dit had de prinses bedacht, zodat anderen konden beslissen welke outfit ze de volgende maandag naar school aan zou doen. Er verschenen vervolgens diverse foto's van kledingstukken op het account. Soms ook met de merken erbij vermeld. De foto's werpen dus een goede blik op de kledingsmaak van de prinses. Verrassend genoeg zitten daar kledingstukken tussen die je niet direct zou verwachten bij de Prinses Alexia zoals 'wij' haar kennen."

Meer lezen? Klik dan hier. 

Afbeeldingsresultaat voor alexia site:modekoninginmaxima.nl

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van JokeGram

JokeGram

vrijdag 27 jul 2018 - 00:10

Wat een gaaf artikel! Leuk om te lezen. Klein inkijkje in haar wereld

afbeelding van Adeline

Adeline

vrijdag 27 jul 2018 - 07:39

Wat een bijzonder artikel, je zult.maar net 13 jaar zijn en nog lang niet droog achter de oren en Alexia van Oranje heten... Stel je voor dat je bij deze Alexia in de klas zit en al die onzin moet aanhoren wanneer zij haar aalmoezen uitreikt.
Dat ontwikkelt zich interessant zullen we maar zeggen, nog geen jaar geleden werden we constant gewaarschuwd om toch vooral aan de tere kinderziel te denken..

afbeelding van Moon

Moon

vrijdag 27 jul 2018 - 10:56

'Deze' Alexia? Onzin? Aalmoezen??? Licht vooral toe voordat ik de verkeerde conclusie trek.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

vrijdag 27 jul 2018 - 11:24

Ik ben nog steeds van mening dat we voorzichtig moeten zijn met het plaatsen van kritische reacties. Tegelijkertijd plaatst een prinses op een openbaar profiel informatie over haar kleding. Ik vind dat ik als modesite hier dan wel aandacht aan mag besteden, zeker als een andere website dat ook al heeft gedaan. Maar het staat je uiteraard vrij om daar anders over te denken :)

afbeelding van Mary

Mary

vrijdag 27 jul 2018 - 08:47

Bijzonder. Blijkbaar liggen hier haar interesses. Zegt misschien wat over hoe ze in de toekomst haar geld gaat verdienen. Want dat zal ze toch echt zelf moeten doen. Het zal alleen mijn keus niet zijn om zoiets op te zetten. Teveel "doe maar normaal" in me :-).

afbeelding van Babs74

Babs74

vrijdag 27 jul 2018 - 09:15

Echt een jonge meid van deze tijd. Check Instagram en je zult zien dat zo veel jonge meiden hier mee bezig zijn. 'Like als je deze broek leuk vindt en ik dit moet dragen' zie ik ook geregeld op mijn tijdlijn voorbij komen.

Je kunt er van alles van vinden, maar het is voor mij heel herkenbaar.

afbeelding van Lina

Lina

vrijdag 27 jul 2018 - 10:31

Ik zie vaker dit soort uitspraken, ik doe niet aan .... ik bén .....Ik weet nooit wat daar precies mee bedoeld wordt, vandaar mijn vraag, wat bedoeld Alexia daar mee?

Babs, ja ze is dan wel een meid van deze tijd maar wel de dochter van de koning en dan kan nou eenmaal niet alles, zelfs niet in deze tijd.

Ik ben verbaasd dat ze dat openbaar had staan, maar, tot april, ik vraag me af of haar ouders of misschien zelfs de RVD (of wie er ook verantwoordelijk zijn voor het koningshuis) het een halt hebben toegeroepen.
Het geeft inderdaad geen goeie indruk als een (toen nog) 12-jarige verteld over kleding (sommige) van honderden euro’s wat de meeste “onderdanen”, zelfs volwassenen, never nooit kunnen betalen.
Het laat dan toch zien dat ze een rijk meisje is met een hoop privileges die dat graag aan iedereen ten toon spreid en dat zal door niet veel “onderdanen” getolereerd en geapprecieerd worden.

afbeelding van Royal Ellen

Royal Ellen

vrijdag 27 jul 2018 - 10:30

Serieus?! Ik haak af.

afbeelding van Carlaz

Carlaz

vrijdag 27 jul 2018 - 10:54

Een echte puber. Ik snap niet waarom dit gelijk negatief moet worden opgepakt. Ze is 13!
Denk even terug aan jezelf op die leeftijd. Was je toen ook niet trots op je nieuwe kleren, en wilde je ze niet ook aan iedereen laten zien? Alleen bestond social media waarschijnlijk nog niet.

afbeelding van Lina

Lina

vrijdag 27 jul 2018 - 11:12

Dan begrijp je dit niet: Ze is de dochter van de Nederlandse koning! Ze hoort bij de koninklijke familie en dan kan je nou eenmaal niet alles doen wat je wilt!
Het is zelfs in 2018 nog zo dat de koninklijke familie een voorbeeldfunctie heeft, of hoort te hebben.

En als de dochter van de koning op internet zet wat voor dure kleding ze heeft en koopt dan neemt het respect voor de koninklijke familie af.
We wéten dat ze allemaal dure kleding dragen, alhoewel heel af en toe ook weleens goedkopere merken zoals Zara, maar daar hoeven ze niet mee te koop te lopen en dat dan, zoals in dit geval, de Nederlandse tieners even lekker mee om hun oren te slaan.
Geeft een lekker gevoel voor het armere deel van onze bevolking.
Júist voor tieners is dit heel erg als je in de periode bent dat je graag wilt hebben wat je medetieners ook hebben, als een Nederlandse prinses te koop loopt met wat voor dure spullen ze allemaal heeft, dán ga je je pas ellendig voelen als tiener als jij dat niet kan kopen hoor.

afbeelding van Iris

Iris

vrijdag 27 jul 2018 - 11:24

Misschien kan Maxima een microkrediet verstrekken aan de tieners die deze kleding niet kunnen kopen?

afbeelding van Lina

Lina

vrijdag 27 jul 2018 - 11:30

Haha ja, als haar dochter het “goede voorbeeld” geeft om dure spullen te kopen dan moet “het volk” dat ook mogen en kunnen...

afbeelding van Iris

Iris

vrijdag 27 jul 2018 - 11:01

Een dik vet minpunt voor deze actie. Eerlijk gezegd vind ik het schandalig. Eens met Adeline en Lina.

afbeelding van Lina

Lina

vrijdag 27 jul 2018 - 11:16

Iris, ik denk dat sommige hier zich niet meer herinneren hoe het was als tiener....
Je wilde dan alles wat andere tieners hadden, niks mis mee, dat is de periode waar tieners doorheen gaan omdat je erbij wilt horen.
Dus beïnvloedt Alexia ook tieners waarvan de ouders zelfs te arm zijn om 7 dagen per week warm eten op tafel te zetten en gaan ze zich nóg ellendiger voelen als ze niet mee kunnen doen.

afbeelding van Iris

Iris

vrijdag 27 jul 2018 - 11:20

Ik ben het met je eens hoor Lina.

afbeelding van JoJo

JoJo

vrijdag 27 jul 2018 - 11:02

Super! Helemaal van deze tijd :) een diva in de dop!
Ben wel benieuwd wat haar instagramaccount is.. :)

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

vrijdag 27 jul 2018 - 11:22

Ik vind het juist wel grappig dat ze dit doet :) En helemaal passen bij haar leeftijd. Het account bestaat nog steeds, maar de laatste openbare update is van april 2018. Dus wellicht dat ze het op haar besloten account nog wel informatie plaatst over haar kleding.

afbeelding van Lina

Lina

vrijdag 27 jul 2018 - 11:27

Dan besef zélfs jij niet dat je dit niet kan doen als dochter van de koning.
Totáál respectloos naar het Nederlandse volk toe.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

vrijdag 27 jul 2018 - 11:35

Als dochter van de koning is het inderdaad not done. Maar als tienermeisje uit Wassenaar kan het prima. Ik denk dat Alexia zich op sociale media ongezien waant. Het zou me dus ook niet verbazen als het account verdwijnt nav het artikel van Vivian.

afbeelding van Lina

Lina

vrijdag 27 jul 2018 - 11:39

Tuurlijk Josine, als rijk meisje uit Wassenaar is er niks mis mee, want dat hele rijke vriendenclubje doet dat natuurlijk en Alexia kent niet anders.
Maar ze ís de dochter van de koning dus moet dat in de gaten gehouden worden, en als ze dat deel van haar account openbaar had staan dan beseft ze echt wel dat dat op een gegeven moment ontdekt wordt.

afbeelding van hannibal87

hannibal87

vrijdag 27 jul 2018 - 11:46

Kun je ons de Instagram vertellen? Het elimineert het zeker en we zullen het niet opnieuw kunnen zien.

afbeelding van Carlaz

Carlaz

vrijdag 27 jul 2018 - 11:34

We hebben het in de eerste plaats over een meisje. Een mens, een kind. Daarna is ze pas de dochter van de koning.

En daarbij ; we zitten ons hier toch ook te vergapen aan de kleding van de koningin en de prinsesjes. Sterker ; we maken er een sport van om uit te zoeken welke merken het zijn, en hoeveel het heeft gekost en slingeren het op internet. Waar ook iedereen het lezen kan. Deze site leeft ervan nota bene.

Dit meisje is gek op mooie kleding. Niet raar hoor. Zeker op deze leeftijd niet.

afbeelding van Merel

Merel

vrijdag 27 jul 2018 - 11:35

De aloude spagaat tussen een koninklijke familie die moet stralen als een Beyonce (rijkdom, schoonheid, populariteit, etc.) en tegelijkertijd deugdzamer moet zijn dan een heilige (eerlijk, empathisch, bescheiden, etc.). Een popster-godheid. Heel hypocriet, voor mij naast de overerving de belangrijkste reden om een monarchie onwenselijk te vinden. Maar nu we een monarchie hebben en ook nog wel even zullen houden: misschien moeten we een 13-jarige nog even niet aan dit onmogelijke eisenpakket blootstellen?

afbeelding van hannibal87

hannibal87

vrijdag 27 jul 2018 - 11:42

Waar vind je je openbare Insagram? Ik moet weten dat dit waar is! Ik kan het niet vinden

afbeelding van Lina

Lina

vrijdag 27 jul 2018 - 11:43

Maar, wie heeft er nou antwoord op mijn vraag, wat bedoeld iemand met “ik doe niet aan mode ik ben mode”

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

vrijdag 27 jul 2018 - 11:49

Ik denk zelf dat het meer een kreet is die past bij tieners en niet zozeer dat er een hele boodschap achter schuilt. Maar het zou kunnen zijn dat ze ermee bedoelt dat zij de mode bepaalt en niet volgt. Oftewel: ik ben een stijlicoon. Maar op die leeftijd postte ik ook van alles en nog wat op MSN en ik zou me naar schamen als ik me daar nu voor zou moeten verantwoorden. Ik kan me nog herinneren dat er rond 2005 heel vaak 'peace' werd geschreven bij een foto. Bedoelde ik echt dat ik hoopte op vrede of dat ik een vreedzame bedoeling had? Nee. En mijn zusje maakte het nog bonter en schreef steeds per ongeluk 'Peache'. Perzik dus.

Ik zou er vooral niet teveel waarde aan hechten.

afbeelding van Lina

Lina

vrijdag 27 jul 2018 - 11:52

Okee dank je voor het antwoord :)

afbeelding van Prinsesrita

Prinsesrita

vrijdag 27 jul 2018 - 12:16

Dank je Josien voor de uitleg!!

afbeelding van Jens

Jens

vrijdag 27 jul 2018 - 11:44

Wat een mooie meid die Alexia, ook voor haar geldt: 'stijlicoon in de dop'. Ik verheug me er op om de drie A's de komende jaren te gaan volgen. Met een zeer modebewuste moeder als voorbeeld gaat dat vast interessant worden. Ik zie mogelijkheden voor een spin-off van deze site Josine :-) modedochtersvanmaxima.nl Ik word fan!

afbeelding van Luisje61

Luisje61

vrijdag 27 jul 2018 - 18:54

Ik ook Jens, heb altijd wel gedacht dat Alexia een meisje wordt met pit. Amalia wordt onze mooie koningin, maar heel rustig . Ariane weet ik zo niet

afbeelding van hannibal87

hannibal87

vrijdag 27 jul 2018 - 11:44

Alsjeblieft, ik wil het graag zien voordat ik het verwijder!

afbeelding van Lina

Lina

vrijdag 27 jul 2018 - 11:59

??

afbeelding van hannibal87

hannibal87

vrijdag 27 jul 2018 - 12:45

Het spijt me Ik ben nog steeds de taal aan het leren. Ik zei tegen mezelf dat ik Alexia's Instagram zou willen zien voordat het meisje besluit om het te verwijderen.

afbeelding van Lina

Lina

vrijdag 27 jul 2018 - 12:54

Ohw Okee :)
Maar het openbare deel is dus alweer afgesloten.

afbeelding van orchidee

orchidee

vrijdag 27 jul 2018 - 12:23

Dit is toch een prima voorbeeld van wat de koning zei: zoek je grenzen, ga er overheen.

afbeelding van Maribrune

Maribrune

vrijdag 27 jul 2018 - 14:18

Weet niet goed of ik dit kan neerschrijven maar denk vaak hoe moeilijk het moet zijn om de familie van maxima te zijn.... neefjes, nichtjes, broers, (stief) zussen, moeder......

afbeelding van Luisje61

Luisje61

vrijdag 27 jul 2018 - 18:51

Wat bedoel je Maribrune?

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

vrijdag 27 jul 2018 - 15:47

Wat leuk zo’n account. Ik herinner me dat ik op mijn 13e ook druk met kleding was en wat wel en niet leuk genoeg was. Iedere 13 jarige is druk met Social Media, maar ik snap dat het account weer privé gezet wordt. Wat we er ook van vinden, de prinsesjes zien er super leuk uit en ik vind het heel leuk om te zien hoe ze hun eigen stijl ontwikkelen.

afbeelding van jeannine

jeannine

vrijdag 27 jul 2018 - 17:19

als ik lees " ik doe niet aan mode ik ben mode " dan versta ik dat Alexia vindt dat ze een goede smaak heeft , het kan betalen , draagt als voorbeeld wat ze mooi vind en degene die minder te besteden hebben kunnen dit gaan opzoeken bij de goedkopere merken die het een tijd later namaken en dus geen miskopen doen of zelf uit te zoeken ,zo versta ik dat dus goed bedoeld en tegelijk haar ontspanning en passie.

afbeelding van Cathelijne-Victoria

Cathelijne-Victoria

vrijdag 27 jul 2018 - 18:28

Veel meiden van die leeftijd hebben een account waarop ze heel erg met mode en styling bezig zijn. Zo zie ik op het account van gravin Eloise een heleboel foto's voorbij komen die met haar kleding te maken hebben, met daarbij poses aangenomen die je it-girls en professionele modellen ook ziet maken. Het is gewoon een deel van de belevingswereld van veel pubermeiden.

afbeelding van Maribrune

Maribrune

vrijdag 27 jul 2018 - 19:36

Wat ik bedoel met mijn reactie is dat het leven van de familie van maxima wrschl een stuk moeilijker loopt dan dat van maxima en nu blijkt ook dat haar kinderen volop meestappen in de opbouw van de " mentale leegte" die het consumeren met zich meebrengt. . wat zou het mooi zijn als we de kinderen ( zoals bij andere koningshuizen) ook al eens in een "sociale contekst" zouden kunnen zien.... en daar hoort " koningsdag" niet bij.....
Hierboven merken sommigen op dat de onderdanen zich gekwetst kunnen voelen door de berichten op instagram maar mi geldt hetzelfde voor de familie van maxima..... dus vandaar het woord "pijnlijk"

afbeelding van Gerdien

Gerdien

zaterdag 28 jul 2018 - 14:07

Mijns inziens heb je gelijk. Ten diepste voegen al die spullen niks toe. Alleen vraag ik mij af in hoeverre het Alexia aan te rekenen valt. Als puber zie je zelf het betrekkelijke er niet van in. Dit is een taak van de opvoeder om de jongere dit duidelijk te maken. Maxima zelf loopt in een spijkerjurkje van ca 600 euro en wandelt op slippers van enkele honderden euro's. Dan verbaast het mij niet dat Alexia ook in de weer is met dure kleding.

afbeelding van Maribrune

Maribrune

vrijdag 27 jul 2018 - 19:57

Bedoel woord " moeilijk" en niet pijnlijk....

afbeelding van Margot van de poelepetaten

Margot van de p...

vrijdag 27 jul 2018 - 23:19

Ach ja, ik denk dat er thuis wel een woordje over gevallen is, misschien is WA er al een beetje op vooruit gelopen met zijn schermloze weken tijdens de vakantie. En nu zit dat arme kind wellicht schuldbewust in camouflagebroek van GAP (overigens heel betaalbaar) in een tent in Afrika en nog wel zonder internet.

afbeelding van Doro

Doro

vrijdag 27 jul 2018 - 23:20

Ik snap helemaal niets van de zure reacties!
Rijk meisje dure kleding lees ik steeds. Wassenaars meisje, veell geld erc...
Mensen mensen, niet zoveel kift op een meisje dar gewoon wat kleren van Zara heeft! En een enkele Sandro! Zooo afwijkend is het allemaal niet hoor en zeker niet iers waar volwassen vrouwen zo hedtig en bijna jaloers op moeten reageren! Due tijd hebben we ook gehad, laat haar!

afbeelding van Suus

Suus

vrijdag 27 jul 2018 - 23:52

Wat leuk om te lezen. Ik vind het tof dat ze goedkope en dure spullen gecombineerd geplaatst heeft. En wat betreft de voorbeeldfunctie: die hoeft ze van mij nog niet tot in detail te vervullen op haar leeftijd, laat haar nog maar even lekker het leven ontdekken (door fouten te maken). Verder vind ik het persoonlijk soms wel ingewikkeld als mensen met geld dat niet mogen tonen/uitgeven (ze hebben het immers wel). Ieder kind zal in het leven te maken krijgen met rijke en minder bedeelde kinderen. Daar kunnen ze een hoop van leren. Zo had ik een goede vriendin die altijd alles kreeg van haar ouders en de meest luxe vakanties had. Destijds was ik weleens jaloers, maar mijn ouders leerden mij waar het echt om gaat. En onze vriendschap was evengoed hecht: zij was en is een leuke meid.

afbeelding van AnneR

AnneR

zaterdag 28 jul 2018 - 14:13

Suus, woorden naar mijn hart.

afbeelding van MrsDuck

MrsDuck

vrijdag 27 jul 2018 - 23:52

Leuk meisje en duidelijk een kind van deze tijd met welgestelde ouders. Lijkt mij redelijk normaal. Zou ze in Zeeman lopen dan zou er commentaar zijn dat haar ouders hun uitkeringen niet aan de kinderen uitgeven. Ik zie een mix van hippe maar redelijk mid-prijs merken met wat duurdere en goedkoper. En dan nog doet ze het niet goed. Ze, een meisje van 13, moet aan het volk denken door niet te duur maar ook prinsessenlijk zijn door niet te goedkoop of te algemeen verkrijgbaar want stijlicoon in de dop alla Amalia eerder deze week. Ze is in de eerste plaats een tiener met een interesse in mode. Fijn, zo zijn er duizenden. Lekker normaal dus!

afbeelding van Frederike

Frederike

zaterdag 28 jul 2018 - 09:16

Helemaal mee eens.

afbeelding van gambetta

gambetta

zaterdag 28 jul 2018 - 00:02

Ik denk dat dit echt een meisje is die tegen zichzelf beschermd zou moeten worden, net zoals haar oudere zusje, die nu al als 'stijlicoon in de dop' neergezet wordt. Wat een druk komt ook op hun schouders te liggen in hun ontwikkeling! Stop ermee zou ik zeggen hen een label op te plakken waar ze op een gegeven moment toch aan zouden willen voldoen, of zich ernaar gaan gedragen; geef ze rust tot ze achttien zijn.

Pagina's

© 2018 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?