Vanavond vindt in Carré in Amsterdam de slotviering plaats van 200 jaar Koninkrijk. De koningin draagt een nieuwe jurk! 

Foto's: Jeroen van der Meyde/200 jaar Koninkrijk 

Jurk van Natan:

 

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Yoeri1983

Yoeri1983

maandag 28 sep 2015 - 13:42

Ik vond de nieuwe jurk van Koningin Máxima niet mooi! Het stond haar zelfs niet echt mooi.

afbeelding van Gerdien

Gerdien

maandag 28 sep 2015 - 13:22

Ik vind de jurk daarentegen supermooi, alhoewel dit dé ultieme gelegenheid is om een Nederlands ontwerp te dragen. Wat goud/koperkleurige tinten staan haar heel mooi.
Trouwen prinses Beatrix ziet er ook mooi uit.

afbeelding van Kate

Kate

maandag 28 sep 2015 - 11:57

Het is weer NATAN wat de klok slaat geloof ik ,jammer met een oer Hollands feest !
De zwarte vlinder jurk oogt chique ,maar grote kans dat Mathilde die al in haar kast heeft hangen .
De jurk van Maxima vind ik echt een misser ,net een oud meisje idd .
De kleur flatteert haar niet ,en de mouwtjes ,dikke panty en vlinders icm het kapsel maakt het meer een meisjes look dan een koninginnen look in mijn ogen .

afbeelding van Kate

Kate

maandag 28 sep 2015 - 11:49

Josine , ik ben nieuwsgierig naar jou kijk op deze look van Maxima ?
Je schrijft een nieuwe jurk ,met uitroepteken ,houd dat in dat je hem mooi vind ?

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

maandag 28 sep 2015 - 12:30

Nee, zeker niet. Ik vind dat Máxima er prima uit ziet, zeker niet slordig/onverzorgd of wat dan ook. Maar ik vind de look haar zeer zeker niet flatteren. Model laat haar breder lijken dan ze is, de stof hebben we al veel te vaak gezien, het model eveneens. Kleur flatteert haar niet en de make up vind ik te hard. Dus ik vind het op zich wel prima, maar niet prachtig.

afbeelding van Henny

Henny

maandag 28 sep 2015 - 10:36

Ja, is nieuw zag ik net op de nieuwe log. Mooi jurkje trouwens.

afbeelding van Henny

Henny

maandag 28 sep 2015 - 09:16

Is het een nieuwe jurk dat ze nu in NY draagt? Ik heb het nooit eerder gezien. Maar dat wil natuurlijk niets zeggen.

afbeelding van Siobhan

Siobhan

maandag 28 sep 2015 - 09:12

Zondagmiddag? Dat is t wel heel scherp schema met heen en weer vliegen.

afbeelding van Eftichia

Eftichia

zondag 27 sep 2015 - 22:48

Op de site van Robin en ANP zijn foto's te zien van Koningin Máxima die deel neemt aan een VN- bijeenkomst over de aanpak van klimaatverandering. Actie op dit gebied is een van de zeventien nieuwe duurzame ontwikkelingsdoelen die de VN-lidstaten hebben aangenomen, zie: http://robinutrecht.photoshelter.com/gallery/NEW-YORK-KONINGIN-MAXIMA/G0... en https://www.anpfoto.nl/search.pp?eventid=1889101 waarom zij dat haar nou zo los laat hangen, ik snap het werkelijk niet en die blote armen ook niet.

afbeelding van Kate

Kate

maandag 28 sep 2015 - 09:45

Eftichia, vandaag uitslag toch ?
Heel veel mensen denken aan je hoor ,sterkte !

afbeelding van Eftichia

Eftichia

maandag 28 sep 2015 - 14:40

[email protected] Bedankt voor het meeleven en de goede wensen. Helaas kon ik die niet ophalen vanwege buikgriep, morgen zal ik ze ophalen en met de uitslagen ga ik woensdag naar de longspecialist en donderdag naar de oncoloog, dan pas kan ik jullie meer vertellem.

afbeelding van zara

zara

zondag 27 sep 2015 - 20:20

Mij lukt het niet om dit werkelijk mooi te vinden. De kleur van de jurk vind ik wel goed staan, maar de stijve stof komt op mij heel onsympathiek en te glimmend over. De 'vlinders' vind ik ook niet echt op vlinders lijken :-(, . Samen met het (overigens keurig verzorgde) glamourkapsel en de zwarte glanspanty vind ik het allemaal net iets te hard en te gekunsteld overkomen. Nou ja, je kunt het niet altijd iedereen naar de zin maken!

afbeelding van Channa

Channa

zondag 27 sep 2015 - 13:18

Er is al veel gezegd over de kleding van Maxima. Ik kan er nog aan toevoegen dat de mouwen van de jurk niet alleen te kort zijn, maar ook te wijd uit staan. Jammer. Kleuren en vlinderapplicatie vind ik mooi, de stof te stijf en te glanzend, daarom - denk ik - komt de donkere panty niet mooi uit. Die zou best kunnen, maar niet bij deze glanzende stof.

afbeelding van Marianne Rietjens

Marianne Rietjens

zondag 27 sep 2015 - 11:41

Wat jammer nou dat ze voor dit model is gegaan. Vind de stof veel te stijf voor dit model, de mouwen te kort ende plooien voegen niets toe.

afbeelding van elise1

elise1

zondag 27 sep 2015 - 11:36

O ja, Mabel was inderdaad prachtig! En Laurentien had weer echt een Laurentien-outfit aan: veel te veel toeters en bellen naar mijn smaak.
Margriet heb ik wel eens chiquer gezien maar haar oudere zussen zagen er mooi uit.

afbeelding van elise1

elise1

zondag 27 sep 2015 - 11:34

Belachelijke keuze. Natan. Belgisch dus. En dat draag je dan bij de viering van 200 NEDERLANDS KONINKRIJK. Bovendien is de jurk te strak en zitten de coupenaden (alweer) niet echt jofel. Lelijk ook met die dikke kousen er onder.
Haar haar zat wel mooi in de krul maar ik vind zo'n krullenkapsel niet zo bij haar passen. Ze wordt er een oud meisje van.
Taminiau was een van de gasten zie ik op de foto's Robin. Hij zal vast gedacht hebben: dat kan beter!

afbeelding van Sofia

Sofia

zondag 27 sep 2015 - 11:45

Elisel: dat denk ik ook dat Taminiau dat gedacht heeft! Jammer genoeg staat "ons"mooiste paleis ook in Brussel en kwamen veel voorgaande koningen en koningen ook liever in Brussel dan in 's Gravenhage. ;0))

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 27 sep 2015 - 10:54

Ik vind de jurk van Maxima niet mooi. Hij zit niet mooi, hij is net te kort en die plooien weten we nu wel. Bovendien zit hij te strak. De donkere panty vind ik er bepaald lelijk bij staan. De hals van de jurk van het model is een stuk mooier dan dat rare splitje. Irene en Mabel vind ik er allebei erg mooi uitzien. Mabel straalt helemaal, misschien is ze wel verliefd? Zou fijn zijn voor haar.

afbeelding van Marga

Marga

zaterdag 26 sep 2015 - 23:30

Mooie jurk met de vlinders erop. Mooie kleur en leuke match met stropdas van WA. De combinatie met de zwarte panty stoort mij niet. In combinatie met de vlinders en de clutch toch een mooi geheel. Helaas passen daar de vuurrode nagels niet bij.
Het haar, tja, mooi, erg lang en gewoon niet echt. Prima voor een dergelijk evenement, feestelijk! Maar gewoon meer zichzelf op de eenvoudigere afspraken/ bijeenkomsten is mij prima.
Prinses Beatrix ziet er verder ook prachtig uit.

afbeelding van MrQQQU

MrQQQU

zaterdag 26 sep 2015 - 23:27

Maxima haar kapsel was weer prachtig! Maar zoals hierboven beschreven, de opmerkingen blijven daarover komen omdat ze van hoogtepunten naar dieptepunten gaat. Dan blijft het ook opmerkelijk. Verassend blijft ze daardoor wel. Maar wat kan ik me voorstellen dat sommige kappers staan te springen om haar kapsel te mogen doen als ze openbare verplichtingen heeft!

Mabel was de topper! In velerlei opzicht!

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zondag 27 sep 2015 - 00:02

Mabel zag er inderdaad heel leuk uit.

afbeelding van Siobhan

Siobhan

zaterdag 26 sep 2015 - 23:30

Superkapsel van Mabel!

afbeelding van Siobhan

Siobhan

zaterdag 26 sep 2015 - 23:06

Mooie print en kleur van Maxima's dress! Die plooien zijn des Natans....en matchende kleur stropdas van WA. Een bravo voor haar totale verschijning (dunne zwarte panties draagt ze nauwelijks...hadden hier goed onder gestaan)
Mabel is uit de rouwkleur zwart zo te zien?

afbeelding van Siobhan

Siobhan

zaterdag 26 sep 2015 - 23:08

De zwarte uitvoering had ik te somber gevonden en te eenvoudig. De hals is inderdaad mooi.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zaterdag 26 sep 2015 - 23:15

Zwart heeft wel het voordeel dat je de niet-uitgestreken zijnaad niet ziet, de taille die op de verkeerde plaats zit niet opvalt enz., een heel onflatteuze jurk.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zaterdag 26 sep 2015 - 22:41

Beatrix was weer 100% Beatrix en daar houd ik helemaal niet van.

afbeelding van MrQQQU

MrQQQU

zaterdag 26 sep 2015 - 23:15

En dat is?

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zaterdag 26 sep 2015 - 23:23

Baboesjkastijl

afbeelding van Henny

Henny

zondag 27 sep 2015 - 10:26

Baboesjka stijl! Ja, nu je het zegt.

afbeelding van MrQQQU

MrQQQU

zaterdag 26 sep 2015 - 23:31

Hahaha! De bontmantel betekent dat zeker... laat ik dat nou net zo koninklijk vinden en toen ik keek naar tv zoiets missen bij Maxima met haar eenvoudige zwarte stola.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zaterdag 26 sep 2015 - 23:40

Neen, altijd het wijde lange bovendeel op een gladde rok die net te lang is.

afbeelding van Sarah Kay

Sarah Kay

zaterdag 26 sep 2015 - 22:27

Mooi kapsel & een mooie jurk! Helemaal leuk!!!!!!!!

afbeelding van Emmy

Emmy

zaterdag 26 sep 2015 - 22:25

Ik heb alleen mn mobiele telefoon en dus erg kleine foto's. Maar wat ik zie is erg mooi. De lengte van de jurk is mooi. En ik vind dat de zwarte kousen en schoenen kunnen ivm de zwarte applicaties op de jurk.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zaterdag 26 sep 2015 - 22:20

Geef me de hand!

afbeelding van Patricia

Patricia

zaterdag 26 sep 2015 - 22:08

Met het gevaar dat ik iedereen over me heen krijg: Ik vind het helemaal niet mooi hoe de koningin er vandaag uit ziet. Ze lijkt in mijn ogen een oud meisje! Jurk te kort, haar te lang en veel te veel make up.

afbeelding van Eftichia

Eftichia

zaterdag 26 sep 2015 - 22:20

[email protected] Nee hoor, ik schreef het al als eerste dat ik de jurk niet mooi vond, een ieder mag zijn mening geven. Ik vind het haar van Maxima ook veel te lang en helemaal toen de krullen er uit waren, in de loop van de avond, het maakt haar oud!

afbeelding van Magda

Magda

zaterdag 26 sep 2015 - 22:04

Ik heb het evenement net gezien. Nou als dat 200 jaar koninkrijk moet voorstellen. Wat een aanfluiting die hele uitzending. Blijkbaar zijn de artiesten belangrijker dan de historie van ons land. Zelfs ons volkslied wordt verminkt in een niet aan te horen gitaar solo. Sorry hoor, maar ik heb weinig gezien van 200 jaar historie over Nederland. En dan niet eens afsluiten met het Wilhelmus? Pfff......
O ja , het gaat hier over mode. Ik moest even mijn hart luchten.
De kleding van de koninklijke familie heb ik helaas niet kunnen zien. Iedereen had gelukkig, een warme jas aan. Wel leuk dat ze er allemaal bij zijn geweest.

afbeelding van Sofia

Sofia

zaterdag 26 sep 2015 - 22:15

Magda. Ben het helemaal met je eens. Complete aanfluiting. Wel was dit DE gelegenheid geweest om de prinsessen mee naar toe te nemen. Mag hopen dat Koningin Amalia over 50 jaar een betere voorstelling krijgt voorgeschoteld .
Ik had liever het zwarte jurkje bij Maxima gezien. Het idee op zich vind ik wel leuk zo met die vlinders.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zondag 27 sep 2015 - 09:30

Was het dan een voorstelling voor de koning? We vierden toch samen met de koning '200 jaar Oranjes op de Troon'? De koninklijke familie zal mede bepaald hebben hoe deze herdenking zou worden vormgegeven, het was toch vooral hun feestje. Was deze voorstelling alleen maar een eerbetoon van het volk aan de vorst? Ik hoop meer dat Amalia een 'betere' smaak heeft.

Een veel belangrijker moment in onze geschiedenis was het besluit van de vergadering van de Staten-Generaal van de Nederlanden in 1581 om Filips II af te zetten als hun heerser. We zouden 450 jaar Acte van Verlatinghe kunnen herdenken in 2031 of, als dat te lang duurt, na 370 jaar in 2018 de Vrede van Münster herdenken die een einde maakte aan de Nederlandse Opstand, vroeger Tachtigjarige Oorlog genoemd. Dat zijn de echte mijlpalen in de geschiedenis van de Staat der Nederlanden.
Waarom vieren we deze belangrijke gebeurtenissen niet, zouden de Oranjes vinden dat er dan misschien aan de poten van de troon zou kunnen worden gezaagd?

afbeelding van Margreet

Margreet

zondag 27 sep 2015 - 21:02

Oeps, dat is toch wel heel lang geleden, 80-jarige oorlog, enzo.... Maar was die Acte, in 1581, niet het begin van de Republiek der Nederlanden? Het begin van een staat, niet van een koninkrijk? Ik kan natuurlijk googelen..
Ik ben in Zwolle naar de lagere school gegaan. Later verhuisden we naar Assen en in 1966 ging ik in Groningen studeren. Grappig vond ik het steeds om te ervaren dat de zg. vaderlandse geschiedenis ingekleurd was/werd door de plek waar we woonden. In Groningen werd ik bevriend met iemand uit Eindhoven en tot mijn grote verbazing had zij een totaal andere invulling qua "vaderlandse" feiten! Zij was katholiek opgevoed, ik protestants.....werelden van verschil en van vaderlands geheugen!

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zondag 27 sep 2015 - 22:41

Natuurlijk, overal een ander verhaal. Maar het gaat niet om de plaats maar om het geloof. De oorzaak van de ontevredenheid over Filips II was zijn minachting voor de bevolking uit een afgelegen deel van zijn rijk dat door hem werd leeggeroofd. De aanleiding voor de opstand was de vervolging van aanhangers van het nieuwe geloof, het protestantisme. RK-mensen hebben het vooral over de martelaren van Gorkum en andere wandaden, minder over de uitbuiting van de noordelijke en zuidelijke Nederlanden door Spanje en de vervolging van de protestanten. Tegenwoordig wordt in het RK-onderwijs ook veel meer verteld over het geheel en ik mag hopen dat op christelijke scholen nu ook wat aandacht is voor de wandaden van de opstandelingen, daar zaten echte schurken tussen.
Na de vrede van Münster was Nederland geen deel meer van een groot rijk met een koning ver weg maar een zelfstandige staat, een republiek.
Verder waren we al eerder een koninkrijk. Napoleon stelde zijn broer aan als koning van Nederland. Lodewijk Napoleon was zeker geen slechte koning en zelfs geliefd. Na de explosie van een kruitschip in Leiden was hij onmiddellijk ter plaatse en droeg uit eigen middelen bij aan de hulp aan de getroffenen. Keizer Napoleon zag Nederland als een wingewest en vond dat zijn broer zich veel te veel bekommerde om het wel en wee van de Nederlanders en te weinig om de belangen van Frankrijk. Dat werd het einde van koning Lodewijk Napoleon. Zonder Lodewijk Napoleon zou Nederland waarschijnlijk geen koninkrijk geworden zijn.
Voor mij is het tot stand komen van een zelfstandige staat veel belangrijker dan welke staatsvorm wij hebben. Internationaal is de Nederlandse Opstand ook meer vermeldenswaardig dan de aankomst van de prins van Oranje op het strand van Scheveningen. Er doen ook verschillende verhalen de ronde over wie Willem heeft/hebben aangespoord het koningschap op te eisen. Nederland had evengoed weer verder kunnen gaan als een republiek met opnieuw een Oranje als een in beginsel erfelijk staatshoofd.

afbeelding van Gerdien

Gerdien

maandag 28 sep 2015 - 13:10

Inderdaad, de Akte van Verlatinghe is een keerpunt in de Nederlandse Geschiedenis, waarom? Opdat wij als Nederlanders de zijde van Willem van Oranje kozen. Filips 2 had in 1580 Willem van Oranje vogelvrij verklaard. Als reactie daarop zwoeren wij hem af als vorst. Willem van Oranje en zijn broers gaven goed en bloed voor de protestantse godsdienst en de vrijheid van de Nederlanders. Sorry, maar ik snap niet waarom de Akte van Verlantinghe catastrofe is. Moesten er nóg meer mensen op de brandstapel sterven?
Ik ben het met Hendrikje eens: het was een geloofsstrijd.

afbeelding van Kuifje

Kuifje

zondag 27 sep 2015 - 12:11

Voor ons was de Akte van Verlatinghe een catastrofe. Destijds zei mijn lerares nederlands dat er in onze geschiedenis (de Belgische dus) 2 fatale data te onthouden waren : 1585 de Val van Antwerpen (en dus definitieve scheiding van de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden) en 1830 de onafhankelijkheid van België. Ik ben Belg maar soms vraag ik me toch af hoe sterk we zouden geweest zijn, mocht de Benelux nog 1 land geweest zijn. Dit even terzijde.
Wat de jurk van Maxima betreft : is dat niet hetzelfde model als de rok van Mathilde tijdens de informele top van duitstalige landen in Liechtenstein ?

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 26 sep 2015 - 21:49

Prinses Mabel ziet er ook fantastisch uit. Dit geldt ook voor prins Bernhard en zijn vrouw. Heel fijn om te zien dat hij dit evenement kan bijwonen.

afbeelding van Magda

Magda

zondag 27 sep 2015 - 14:51

Wat zagen prinses Mabel en prinses Irene er schitterend uit. Echt een wow factor, wat mij betreft . Wat straalde Mabel ! Fijn om te zien dat ze er zo gelukkig uitziet.

afbeelding van Henny

Henny

maandag 28 sep 2015 - 00:42

Bedankt voor de links, Eftichia.:-)
Inderdaad Magda. :-) Prinses Irene vond ik er heel mooi en eenvoudig sjiek uitzien. Ook Mabel was geweldig. Ik heb het idee dat Mabel haar leven weer aardig aan het oppakken is. Gelukkig maar.
In de kledingkeuze van Margriet ben ik teleurgesteld. Prinses Annet ook erg mooi. Het jurkje van het model vind ik mooier dan de keuze van Maxima. De kleur van Maxima vind ik weer wel mooi.

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?