Koningin Máxima heeft ons qua mode behoorlijk weten te verrassen deze week. Hoogste tijd voor een update. 

Outfit 1: In New York kregen we woensdag een bijzondere rok met metalen ringetjes en leren veters te zien. Het bleek een ontwerp van Jonathan Simkhai te zijn. Voor 1180 euro was de rok lange tijd te koop via Saksoff5th. 


Foto Máxima: UN Photo

Close-up van de rok: 

Outfit 2: Nog maar net terug in Nederland reisde Máxima af naar Enschede voor de Week van de Eenzaamheid. Mooi dat de koningin hier aandacht aan besteed. In Nederland is heel veel eenzaamheid en het zou me niet verbazen als een leven aan het hof ook eenzame gevoelens met zich meebrengt. Maar goed, we hebben het hier over mode. Tot mijn grote verbazing koos Máxima voor de gelegenheid de paarse japon uit die zij bij haar eerdere bezoek aan Enschede (juni 2018) ook al droeg. Nu weten we van Máxima wel dat zij zich zeker niet schaamt voor het opnieuw dragen van kleding, maar in dit geval vermoed ik toch dat er sprake is van een slordigheidsfoutje. Met ruim duizend outfits op voorhanden had Máxima zonder enige moeite een andere outfit kunnen kiezen. 


Foto's: PPE

In Enschede kregen we gelukkig wel nieuwe oorbellen te zien. De klavertjes van amethist blijken uit de collectie van Joël Arthur Rosenthal te komen, die werkt onder de naam JAR Paris. Als je zin hebt in een avondje edelstenen kijken, moet je eens googlen op zijn naam. Echt waanzinnig wat deze juwelenontwerper weet te maken. 


Foto: PPE

~~advertentie~~

 

~~advertentie~~

Outfit 3: Last but not least kregen we vrijdag ook nog een leuk filmpje te zien van koningin Máxima op Villa Eikenhorst. De koningin ontvangt als erevoorzitten van Méér Muziek in de Klas regelmatig jonge musici bij haar thuis en dat levert leuke beelden en mooie looks op. Het rode broekpak van Máxima is nieuw en heb ik helaas online nog niet kunnen vinden. Iemand enig idee?

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Jens

Jens

vrijdag 05 okt 2018 - 16:13

Volgens mij draagt Carla Bruni vandaag oorbellen uit de Alhambra collectie, ze is aanwezig bij het afscheid van Charles Aznavour. Blijft een prachtige vrouw trouwens, en ja ik weet van de ingrepen.
Nog een gewetensvraag: heeft iemand van jullie weleens iets in laten spuiten? Botox oid? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 07 okt 2018 - 14:18

Nee, nooit iets in laten spuiten en zoals ik er nu over denk ga ik dat niet doen ook. Ten eerste durf ik het eigenlijk niet, stel je voor dat het mislukt en ten tweede vind ik het niet nodig, ik vind een rimpeltje niet zo erg. Ik heb wel een fronsrimpel (te laat aan een bril begonnen, dus teveel scherp gesteld door mijn wenkbrauwen te fronsen) tussen mijn wenkbrauwen, maar ook die durf ik niet vol te laten spuiten.

afbeelding van Margriet76

Margriet76

vrijdag 05 okt 2018 - 09:48

volledig met jullie eens Carolina en Merel.

afbeelding van Merel

Merel

vrijdag 05 okt 2018 - 09:24

Qua oorbellen:
- Ik vind de lila oorbellen die Maxima de eerste keer bij deze jurk droeg veel mooier en de langwerpige vorm ook beter bij haar gezicht passen.
- Rijke mensen kopen dure dingen. Ik vind 100.000 euro voor oorbellen krankzinnig maar voor Maxima, en vele anderen, heeft die ton een andere waarde. En zij heeft ook activiteiten waar dat type juwelen min of meer thuishoren. Want, voor alles een tijd en plaats: met deze oorbellen naar een werkbezoek met een lezing over eenzaamheid en een gesprek met vrijwilligers: niet chique. Tijdens een staatsbezoek of feestavond: goed idee.

afbeelding van Margriet76

Margriet76

donderdag 04 okt 2018 - 19:41

Jammer dat er gereageerd wordt op oa mijn kritiek op de buitensporige hoge kosten van haar oorbellen met algemeenheden zoals: ze doet het volgens sommigen nooit goed. Mijn kritiek was onderbouwd en was alleen gericht op het schandalig hoge bedrag van haar oorbellen. Reacties als: ze mag doen en laten of uitpakken wat ze wil, vind ik persoonlijk erg makkelijk. Als we alles en iedereen maar zn gang zouden laten gaan omdat 'ze dat zelf lekker moeten weten', dan gingen veel normen en waarden verloren. Elkaar wijzen op andere zingevingen of visies, kan soms erg verhelderend werken, wellicht zelfs voor Maxima

afbeelding van Carolina

Carolina

donderdag 04 okt 2018 - 20:22

Oh maar ik vind niet dat ze zomaar mag uitpakken hoe ze wil hoor en zeker niet met op de achtergrond de gedachte dat mensen dat lekker zelf moeten weten. Ik ben het zeer met je eens dat normen en waarden essentieel zijn in een beschaafde samenleving en vind dan ook dat mensen met een publieke functie, die ook nog eens voor een belangrijk deel betaald worden met geld van die samenleving, zich heel erg bewust moeten zijn van wel en wat niet 'kan'. Vandaar mijn opmerking over het jetsetterige gedrag van onze koning en koningin.

afbeelding van Margriet76

Margriet76

woensdag 03 okt 2018 - 15:14

@ Josine, grappig Josine dat jij en ik blijkbaar enorm verschillen over het onderwerp financiën. Waar ik vind dat Máxima wat meer een voorbeeld mag stellen en dus exorbitante bedragen aan upsmuck mag weglaten, vind jij juist het tegenovergestelde Máxima mag van jou juist uitpakken. Grappig dat meningen zo verdeeld kunnen zijn.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

woensdag 03 okt 2018 - 12:37

Koningin Emma heeft meerdere diademen voor haar dochter laten maken en Juliana en Beatrix hebben ook allebei een eigen diadeem gekregen. Reken maar dat die heel wat meer dan een ton gekost hebben. En iedereen die zich een beetje verdiept in de prijzen van het hoge segment juwelen, weet dat dit helemaal geen uitzonderlijke bedragen zijn. Een goedkope kopie van Máxima's verlovingsring wordt via Steltman ook aangeboden voor 53.000 euro.

Als ik kijk naar mijn eigen bankrekening, schrik ik soms weleens van deze bedragen. Tegelijkertijd heb ik geen enkele moeite met de kloof tussen rijk en arm. Die is er altijd geweest en zal er altijd blijven. Een koningin hoeft mijns inziens wat financiën betreft ook niet rustig aan te doen. Als er íemand mag uitpakken, dan is het Máxima wel :)

afbeelding van Fee

Fee

woensdag 03 okt 2018 - 20:41

Het verschil is dat een diadeem gedragen wordt bij speciale gelegenheden: een gala, staatsbezoeken. Dan kunnen koninginnen en prinsessen flink uitpakken. Maxima draagt deze oorbellen tijdens een werkbezoek.

afbeelding van Cwie

Cwie

woensdag 03 okt 2018 - 22:19

Wel een werkbezoek van onze Koningin. Draagt ze kleding of sieraden die te gewoon of te eenvoudig zijn is het niet goed (want ze is de de Koningin) . Draagt ze te dure kleding of sieraden is het ook weer niet goed (want ze is maar een burgermeisje) . Kortom ...ze doet het nooit goed volgens sommigen. Dat vind ik zo jammer!

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 03 okt 2018 - 23:32

Nee hoor ik persoonlijk zal nooit zeggen dat ze zich te eenvoudig kleed, ook een koningin hoort zich naar de omstandigheden aan te passen qua kleding vind ik, zelfs Juliana deed dat, die droeg ook kaplaarzen toen ze door het water moest lopen met de watersnoodramp.
Ik denk dat Maxima het zelfs dán nog zou presteren om hooggehakt en met alle toeters en bellen daar heen te gaan ;)

Maar serieus, ik heb nooit gezegd en zal nooit zeggen dat Maxima zich te eenvoudig zou kleden, dat vind ik heel normaal als een koningin zich eenvoudig kleed.

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 03 okt 2018 - 21:19

Dat vind ik eigenlijk ook wel net dat beetje verschil, uitpakken tijdens hele formele gelegenheden, Okee, dat mag, daar ben je koningin voor, maar tijdens werkbezoeken dat vind ik ook te ver gaan.

Kijk eens naar Kate als ze op bezoek gaat bij de scouting enzo, die draagt dan een spijkerbroek, sportieve jas en laarzen en nauwelijks sieraden, iets wat ze natuurlijk toch al minder doet dan maxima, maar we kunnen allemaal raden hoe Maxima zich dan zou kleden....

We weten allemaal nog, ja daar komtie weer, dat ze ergens in het buitenland door de sloppenwijken liepen tijdens een officieel bezoek met mensen die nauwelijks kleding hadden en te eten en Maxima daar liep te pronken helemaal volbehangen met dure juwelen.
Dat is voor mij toch wel een beetje het omslagpunt geweest en waardoor ik minder sympathie voor Maxima heb gekregen.
Jammer want daarvoor kon ik echt wel van haar genieten.

afbeelding van elise1

elise1

woensdag 03 okt 2018 - 19:10

Van mij niet Josine, en zeker niet wanneer ik daar zelf via mijn belastingcenten aan mee moet betalen. Een kloof tussen arm en rijk is altijd slecht. Zoiets ondermijnt een samenleving. Als vorstenhuis moet je daar gevoel voor hebben, anders ben je het niet waard om je land te vertegenwoordigen.
En wat betreft de aankopen door Emma, Wilhelmina en Juliana voor hun dochters: dat was een andere tijd met andere normen. Tijden zijn veranderd. Wat toen kon kan nu niet meer. Denk alleen al eens aan het gedrag van hun mannen...

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 03 okt 2018 - 21:07

Elise, je zegt dat waren andere tijden met andere normen, maar, toen was de gewone bevolking nóg veel armer dan nu, toen leefden mensen met een gezin van 10 kinderen in kelderwoningen van 1 kamer zonder licht, verwarming, toilet en water, dat soort toestanden, dus eigenlijk was het toen nog veel erger dan nu dat het koningshuis zoveel geld uitgaf terwijl een groot deel van de bevolking letterlijk stierf van de honger.

afbeelding van Cwie

Cwie

woensdag 03 okt 2018 - 22:07

Helemaal mee eens!

afbeelding van Carolina

Carolina

woensdag 03 okt 2018 - 17:22

Ze mag van mij ook best uitpakken, maar ik vind dat Maxima (en WA trouwens ook) de richting van jetsetterig op gaan en dat kan de bedoeling niet zijn van een Koning of een Koningin. Ik begrijp best dat ze van mooie dingen (juwelen, huizen, kleding, boten en weet ik veel) houden, maar het zou ze echt sieren als het een tandje minder zou zijn.

afbeelding van Margriet76

Margriet76

woensdag 03 okt 2018 - 08:36

@ Cwie, juist omdat ze als burgermeisje geboren is, zou moeten weten hoeveel mensen snoeihard moeten werken om te kunnen rondkomen. Om dan met een 100.000 aan oorbellen te gaan lopen vind ik ongepast.

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 03 okt 2018 - 11:58

Wat ik al geschreven had, dat bedrag is en was een gok van Josine aangezien ze ze niet online heeft zien staan ergens met een prijs er bij.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

woensdag 03 okt 2018 - 12:35

Als ik kijk naar de stijl van de oorbellen die 100.000 euro kosten, vermoed ik dat Máxima's paar goedkoper is inderdaad. Maar dat is slechts een gok en tot die tijd blijf ik neutraal. Ik wilde met mijn opmerking alleen opmerken dat het niet zomaar leuke oorbelletjes zijn, maar dat het echt gaat om juwelen uit het hogere segment. Ik verwacht ze nog veel terug te zien.

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 03 okt 2018 - 15:16

Oja dat geloof ik wel dat het oorbellen uit het hogere segment zijn, offfffff het zijn geweldig goeie neppers, dat kunnen ze tegenwoordig echt zó goed.

afbeelding van Margriet76

Margriet76

woensdag 03 okt 2018 - 06:35

@ Cwie , Máxima zou een voorbeeld kunnen geven om met minder ook dankbaar te zijn helemaal omdat ze microkrediet zo'n warm hart toedraagt. Ze is tenslotte gewoon een burgermeisje die zonder te trouwen met WA alleen had kunnen dromen van zoveel weelde en oorbellen van een ton.

afbeelding van Cwie

Cwie

woensdag 03 okt 2018 - 07:48

Onze koningin draagt microkrediet idd een warm hart toe. Fijn dat je dat zegt. Maar waarom krijgt ze nu weer van jou het verwijt dat ze een gewoon burgermeisje is?
Draagt ze oude familiejuwelen dan ‘staat er een Koningin’. Koopt ze nieuwe (dure) juwelen dan is ze weer een burgermeisje. Geen leuke opmerking!

afbeelding van Jens

Jens

woensdag 03 okt 2018 - 09:32

Cwie ik ben het met je eens. En als ik teruglees: wat heeft de kleding van haar dochters en hebben burgermeisjes hiermee te maken. Bah, wat een zure en onnodige reacties.
Dat laat onverlet dat ik oorbellen kopen van 100.000 euro abnormaal vind (alhoewel ik wel heb zitten zwijmelen bij het bekijken van de juwelen die JAR Paris heeft gemaakt - er zit zelfs een geschilde sinaasappel tussen).
Maar niemand weet of a. zij of haar man ze zelf hebben aangeschaft en b. voor welk bedrag. Dus alle beschuldigingen zijn wat mij betreft wat voorbarig. En c. we zullen waarschijnlijk nooit te weten komen hoe het zit.

afbeelding van Luisje61

Luisje61

woensdag 03 okt 2018 - 01:12

Wb rood broekpak..., had ze niet al zoiets van Valentino of ander merk??

afbeelding van Luisje61

Luisje61

woensdag 03 okt 2018 - 01:12

Wb rood broekpak..., had ze niet al zoiets van Valentino of ander merk??

afbeelding van Cwie

Cwie

dinsdag 02 okt 2018 - 21:52

Regelmatig wordt hier op deze site geschreven over koninklijke juwelen. Parures, diademen etc....iedereen is er lovend over. Denken jullie dat die vroeger niets gekost hebben? Dus waar maken jullie je druk over. Dure juwelen is iets van alle tijden.

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 03 okt 2018 - 00:11

Daar heb je wel een beetje een punt.
Maar, ik geloof dat ze dat vroeger veel vaker van rijke sjeiks enzo kregen, of zoals koningin Emma of Wilhelmina, weet niet meer wie, die een tiara van “het volk” kreeg toen ze aantrad als koningin. Het waren toen dacht ik veel vaker cadeau’s dan nu.

Aan de andere kant is het ook zo, Maxima kan nu zolangzamerhand 365 dagen van het jaar een paar andere oorbellen in doen, dan lijkt het me dat je op een gegeven moment weleens genoeg hebt. En wat je ook regelmatig ziet, dat je een paar dure oorbellen of ketting maar 1 of 2 keer gedragen ziet worden, dan denk ik, dát is nou echte verspilling.

Over die 100.000 euro voor die oorbellen, er moet natuurlijk wel gezegd worden dat het een gok is van Josine.

afbeelding van Mieke 47

Mieke 47

dinsdag 02 okt 2018 - 19:46

Jammer jammer jammer. Met al haar charme en empathie en warme glimlach naar de burgers toe, is ze blijkbaar toch nogal wereldvreemd , want ze realiseert zich niet hoe dit overkomt bij het Nederlandse volk. En ik vind het heel lief van jou, Josine, om dit te vergoelijken met een verwijzing naar de twee jongste dochters die dan ook wat juwelen kunnen erven, maar die vlieger gaat bij mij niet op. Maxima draagt dit omdat zij het mooi vindt en omdat het kàn, en realiseert zich niet dat ze hiermee het aanzien van de monarchie schaadt. Ik hoop voor haar dat Privé en consorten dit niet oppikken ...

afbeelding van orchidee

orchidee

woensdag 03 okt 2018 - 09:36

De roddelbladen zullen dit heus wel lezen. En dan zijn deze negatieve reacties mede oorzaak van een artikel daarover.
Het lijkt erop dat velen hier de zon niet in het water kunnen zien schijnen.
We weten niet van de hoed en de rand, maar staan voorop om onze mening te geven.
Het zijn haar sieraden, hoe ze er aan komt is niet onze zaak. Wie ze betaald heeft weten we niet, misschien krijgt ze e.e.a. wel in bruikleen, dat is een heel goede reclame voor de maker. Misschien leent ze weleens een paar van vriendinnen, die ook van haar lenen.
Misschien moeten we, en dat geldt zeker niet alleen voor jou, Mieke 47, wat voorzichtiger zijn met onze opmerkingen.

afbeelding van Carolina

Carolina

woensdag 03 okt 2018 - 09:58

Mee eens orchidee, iedereen kan lezen wat hier geschreven wordt, een beetje voorzichtigheid is wel op zijn plaats als je iets niet zeker weet.

afbeelding van Jens

Jens

woensdag 03 okt 2018 - 09:45

Orchidee ik vind jou een fidele vrouw. Jij mag altijd mijn sieraden lenen :-).

afbeelding van Margriet76

Margriet76

dinsdag 02 okt 2018 - 18:46

@ Josine, jammer dat ze dan zo duur moeten zijn en Máxima ze zichtbaar draagt. Draag ze dan in privésfeer. Ik vind oorbellen van een ton echt belachelijk temeer omdat ze microkrediet als hoofdonderwerp heeft. Cadeau gekregen of niet, wees je bewust van wie je vertegenwoordigt en dat is het NL volk met een zuinige inborst vele voedselbanken en een groot gedeelte dat onder de armoede grens leeft!

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 02 okt 2018 - 18:01

Op de oorbellen staat de naam van Jar Paris (op het ringetje, alleen te zien op close-ups). Dus ik neem aan dat ze daar vandaan komen. Maar ik vraag me wel af of zij ze zelf heeft gekocht, want in koninklijke kringen wordt natuurlijk ook heel veel geschonken en gedaan. En zo ja, dan zie ik dit als een investering. Amalia krijgt in de toekomst de zeggenschap over de historische collectie. Alexia en Ariane kunnen via Máxima alleen privéjuwelen erven, waaronder dit paar. Bij Juliana zag je dat ze naast de collectie historisch juwelen daarom ook behoorlijk wat juwelen zelf kocht. Die laatste categorie is later dus verdeeld onder haar vier dochters.

afbeelding van Merel123

Merel123

woensdag 03 okt 2018 - 02:44

Als deze oorbellen een geschenk zijn, dan zouden ze toch in een soort geschenkenregister zijn terug te vinden. Is dat register ook openbaar?

Of Amalia nu de zeggenschap heeft over de historische collectie of niet, in de praktijk maakt het niets uit. Alle prinsessen kunnen dragen wat ze willen, alleen heet het dan “lenen”.
Maxima “leent” de juwelen nu ook van WA, maar draagt ze er niet minder om.

afbeelding van elise1

elise1

dinsdag 02 okt 2018 - 18:56

Krijgen? Van wie? Van WA? Die kan ze inderdaad wel kopen van de vorstelijke onkostenvergoeding die hij krijgt (naast zijn salaris). En anders met het familiekapitaal dat de Oranjes in de loop der eeuwen bij elkaar hebben gescharreld, mede over de ruggen van de Nederlandse burgers. Leuk hoor, wanneer Alexia en Ariane straks ook een paar juwelen erven maar dat is dan wel dankzij ons allen en onze voorouders........

afbeelding van Fee

Fee

dinsdag 02 okt 2018 - 19:12

Naar ik aanneem erven Alexia en Ariane van het familiekapitaal. En zij zullen juwelen uit de historische collectie kunnen lenen, zoals o.m. prinses Margriet, Mabel en Laurentien al jaren doen. Waarom zou Maxima dan zulke dure sieraden kopen als 'spaarpot' voor deze dochters?

afbeelding van Margriet76

Margriet76

dinsdag 02 okt 2018 - 16:33

Jammer dat het echte antwoord nog niet gevonden is. Misschien zullen we het nooit te weten komen en dat is misschien maar beter ook?!

afbeelding van Helena

Helena

dinsdag 02 okt 2018 - 15:13

Zou ze echt zoveel uitgeven voor oorbellen? Dan ben je echt verspilziek.
Het lijkt me een mooi rood pak..
Van harte gefeliciteerd, Josine. Gezellig weer zo n kleintje erbij.

afbeelding van Leana

Leana

dinsdag 02 okt 2018 - 14:54

Als het waar is dat ze zoveel voor sieraden betaalt, dan vind ik het nogal buitensporig. Zeker voor iemand in zo een positie. Aan de andere kant, ze verdienen buitensporig veel geld, dus wat moet je ermee doen?

afbeelding van gambetta

gambetta

dinsdag 02 okt 2018 - 16:05

Weggeven aan mensen die het nodig hebben.

afbeelding van Leana

Leana

dinsdag 02 okt 2018 - 16:33

Dat kan Gambetta. Misschien ziet zij het als investering.

afbeelding van Lina

Lina

dinsdag 02 okt 2018 - 19:15

Investering waarvoor? Ze hoeft niet voor haar oude dag te sparen hoor ;)

afbeelding van Fee

Fee

dinsdag 02 okt 2018 - 09:27

Op de veilingen van Sotheby's en Christie's stijgen juist de prijzen van de sieraden van JAR in de loop van de jaren.

afbeelding van elise1

elise1

dinsdag 02 okt 2018 - 08:51

Kan me echt niet voorstellen dat ze oorbellen van een ton draagt (historische familiejuwelen daargelaten, die heb je nu eenmaal). En als het wel zo is dan is ze losgezongen van de realiteit en is ze mijn krediet kwijt. Ik kan dat nl niet rijmen met haar activiteiten mbt microkrediet en andere geldzaken.

afbeelding van Jens

Jens

dinsdag 02 okt 2018 - 09:20

Elise, ook ik kan met niet voorstellen dat ze oorbellen draagt waar zo'n groot bedrag 'aan hangt'. Ik heb nog eens gekeken en je kunt niet eens een afspraak maken met de ontwerper zonder goedkeuring te hebben gehad over je 'persoonlijkheid' JAR ontwerpt zo'n dertig stukken per jaar en je kunt er alleen een kopen als hij het ontwerp bij je persoonlijkheid vindt passen. Uit nalatenschappen zijn er wel stukken geveild bij o.a. Christies. Misschien heeft ze ( of WA) de oorbellen via een veiling op de kop getikt voor een veel lager bedrag of is het een geschenk. Maar echt, ik geloof niet dat ze zoveel geld uitgeeft voor een sieraad.

afbeelding van Lina

Lina

dinsdag 02 okt 2018 - 10:01

Ik kan het me ook niet voorstellen dat Maxima oorbellen van een ton koopt, ja ze koopt of krijgt hele dure nieuwe sieraden van ettelijke tienduizenden euro’s maar een ton gaat zelfs voor haar te ver, denk ik, hoop ik...

Maar als die ontwerper maar ongeveer 30 stukken per jaar maakt, ja dan móet hij wel een ton voor 1 paar oorbellen vragen hahaha ;)

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 02 okt 2018 - 18:02

Jar Fan is niet hetzelfde als Jar Paris :)

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?