In februari 2018 droeg Máxima voor het eerst het gouden collier dat we vrijdag te zien kregen tijdens de fotosessie. Het collier blijkt een ontwerp te zijn van de Argentijnse sieradenontwerper Federico de Alzaga, die in zijn jeugd veel tijd heeft doorgebracht in de Andes (de bergketen in Zuid-Amerika). Zijn vroegere reizen inspireren hem nu tijdens het ontwerpen van zijn collectie, die hij verkoopt onder de naam Aracano. Máxima's gouden collier is geinspireerd op de Andescondor, een vogel met een spanwijdte van 2,70 tot 3,20 meter. Online is het juweel te koop voor 1000 dollar. 

Foto's: PPE

Toevoeging: Máxima heeft ook een bijpassende armband:

Foto: www.dewitfotografie.nl

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van elise1

elise1

vrijdag 20 jul 2018 - 17:14

Een lelijk en grof ding in mijn ogen. Maar ze zal er zelf wel blij mee zijn. Smaken verschillen.

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 18 jul 2018 - 09:42

Het blijkt dus geen goud te zijn maar goldplated, dat is metaal met een heel dun laagje goud er overheen, zo dun dat het er redelijk gauw afslijt bij veelvuldig dragen.
De 1000 dollar is ook niet voor hanger én ketting maar alleen voor de hanger en nu blijkt dat de hanger goldplated is wordt het een ander verhaal, dan is dat wél behoorlijk duur.
http://aracano.com/women/

afbeelding van Anne-Roos

Anne-Roos

dinsdag 17 jul 2018 - 19:45

Die armband vind ik ook vreselijk, net als de ketting. Ik zag er trouwens een kroontje in, boven haar naam. Maar waarschijnlijk is het een omgekeerde hooivork, omdat ie bij de ketting past ;)

afbeelding van Luisje61

Luisje61

dinsdag 17 jul 2018 - 22:00

Deze armband vind ik ook niet mooi, net als de ketting

afbeelding van Jens

Jens

maandag 16 jul 2018 - 23:03

Dat vind ik nu zo knap, ik had die hele armband niet eens gezien! Is deze armband gepersonaliseerd Josine, hebben de zussen er misschien elk een met de eigen naam er op? Wellicht gekregen van mama of van WA?

afbeelding van Merel123

Merel123

maandag 16 jul 2018 - 19:25

Maxima heeft deze ketting ook gedragen tijdens de uitvaart van haar zusje.

afbeelding van Siobhan

Siobhan

maandag 16 jul 2018 - 17:21

Armband goed gevonden!

afbeelding van Maxi

Maxi

maandag 16 jul 2018 - 15:42

Maar 1000 euro voor deze ketting? Dan kan hij hoogstens van blik zijn met een verguld laagje.

afbeelding van AnneR

AnneR

maandag 16 jul 2018 - 17:51

Dat is wel weer het andere uiterste, Maxi :-)

afbeelding van Adeline

Adeline

maandag 16 jul 2018 - 10:39

Ok Jens! Het zijn aannames he, dit omdat ik vroeger in Nederland alleen maar jongens kende die zo heetten. Goed we kwetteren gewoon weer door dan, zonnige zondag gewenst.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

maandag 16 jul 2018 - 10:15

Misschien nog leuk om te weten: Máxima gebruikt op internet een schuilnaam die verwijst naar deze vogel. De ketting zie ik dus als een knipoog naar haar schuilnaam.

afbeelding van Jens

Jens

maandag 16 jul 2018 - 10:34

Kijk, dat zijn de leuke weetjes. Wij gaan speuren...….

afbeelding van AnneR

AnneR

maandag 16 jul 2018 - 10:41

:-))
Wat denk je: Eagle_eye of flying freedom of águila libre...

afbeelding van Henny

Henny

maandag 16 jul 2018 - 17:21

Leila van den Bosch ;-)

afbeelding van AnneR

AnneR

maandag 16 jul 2018 - 17:45

Weet je dat of gok je dat, Henny? :-)
Als niet, dan zou het ook Connie van Buren kunnen zijn (Connie=Condor), hahaha

afbeelding van Henny

Henny

maandag 16 jul 2018 - 18:02

Dat was haar schuilnaam in 2001 toen ze betrokken raakte bij een verkeersongeval.

afbeelding van AnneR

AnneR

maandag 16 jul 2018 - 18:14

Ik las het net :-)

afbeelding van AnneR

AnneR

maandag 16 jul 2018 - 10:29

Josine, hahaha.. nu is de grote speurtocht begonnen :-)) (of niet, natuurlijk)

afbeelding van HENDRIKABM

HENDRIKABM

maandag 16 jul 2018 - 09:16

Jens wat ben ik het hiermee eens

afbeelding van Jens

Jens

maandag 16 jul 2018 - 08:42

Dank voor de uitleg Josine, en voor de leuke logs trouwens ook. De ketting en de hanger komen wat mij betreft mooier uit op de eerste foto, als de ketting iets langer wordt gedragen.
Ik twijfel al een tijdje of ik nog wel wil kijken op MKM, de logs vind ik geweldig, die over Maxima en haar gezin het meest interessant, maar de zure reacties die de laatste tijd overal verschijnen gaan mij steeds meer tegenstaan. Dan kun je zeggen, lees ze niet, maar de meeste reacties vind ik nu juist zo leuk om te lezen. Je leert er iets van, of moet er even om glimlachen. Maar dan telkens daartussen de zure, belerende naar onze Koningin. Van mij mag dat best een onsje minder. Bedenk eens hoe je het zou vinden als je zelf zo vermanend bekritiseerd wordt terwijl je je op geen enkele manier kunt verdedigen. Kritiek op kleding vind ik prima, die heb ik zelf vaak ook. Maar kritiek op haar houding, gedrag, uitgavepatroon, werk, titulatuur, zelfs de stand van haar voeten of haar gebit? Kom op meisjes.....

afbeelding van Siobhan

Siobhan

maandag 16 jul 2018 - 17:20

Ik ben het met Jens eens. Zo zuur en onfatsoenlijk af en toe dat t lijkt alsof er trollen zijn die de discussie met opzet opstoken dan wel veel plezier beleven aan afkraken.

afbeelding van Babs74

Babs74

maandag 16 jul 2018 - 17:51

Dat is ook mijn gevoel. 'Negatief om het negatief zijn' en 'alles afkraken wat je maar kunt afkraken'. Heel zielige vertoning soms...

afbeelding van Luisje61

Luisje61

maandag 16 jul 2018 - 20:30

Je mag best wel eens kanttekeningen maken vind ik eigenlijk wel.
Als er gezegd wordt dat ze lekker gewoon is gebleven , maar wel heel veel nieuwe juwelen koopt/ krijgt. En dan juwelen die tienduizenden euro,s kostten , zomaar voor erbij. Denk aan de Pommelato ringen etc etc. Vaak van dure huizen. De enorme hoeveelheid schoenen, zie oa de blog over de sandalette,s van vandaag. Hoeveel kun je nodig hebben? Hoe kan ik het goed verwoorden zonder dat iemand mij negatief ga vinden, dat is lastig.
Als eerste ben ik gek op ons Koningshuis, zou niet anders willen, maar er moet wel opgepast worden dat het niet te protserig gaat worden . ( denk aan het verleden in div koningshuizen ) .

Ik vind toch hoe mooi en prachtig ze is, we wel kritisch mogen blijven.
Bovendien gaat er een aardige bijdrage van ons belasting geld naar hun toe.
Hoop dat jullie mij begrijpen over dit standpunt

afbeelding van HendrikaB

HendrikaB

woensdag 18 jul 2018 - 15:04

Ben ik helemaal met jou eens @Luisje61
Ik wordt vaak beticht dat ik alleen maar zuur en negatief schrijf, terwijl ik ook complimenten geef aan Maxima ( leuke vlotte look op Soestdijk maar waarom die tas). Het ging compleet los, en alleen maar over een tas waar ik blijkbaar niets over mocht zeggen, wat begon van mijn kant met enkelt een vraagstelling, tja dan heb je meteen de term negatief of zelfs “frustratie” aan je broek hangen, en werd er een gierend uit de hand lopende discussie op gang gezet. Ik vraag mij dan af : wie is er hier nu eigenlijk negatief bezig? Ik mag toch aannemen dat hier volwassen mensen deelnemen aan deze site, waarom dan de ander qout a qout jouw wil opleggen? Zo jammer . Iemand noemde kortgeleden het woord distinctie en raakte daarmee precies de juiste snaar! viel me op dat diegene die hier eerlijk is en soms ook kritisch durft te zijn hier direct positief op reageerden.
Inderdaad is het moeilijk om juiste woorden te vinden maar val elkaar niet meteen aan-en af en ga geen onzinnige discussie aan over het feit dat een ander minder enthousiast is, vreselijk al die een-tweetjes die dan gevormd worden ! . Wees dan ook eerlijk als diegene ook positief is. Durf dat dan ook eens op te schrijven, i.p.v met overdreven zure een-tweetjes te reageren omdat het jou niet “aanstaat” en het eigenlijk daarmee maar erger maakt.
Ik zit hier op deze site, om mee te kunnen praten in onze verschillende gedachtes over de mode van een koningin, die er behoorlijke stuiterende kledinglijn op nahoud waardoor er uiteraard ook veel negatieviteit en ook positiviteit op afkomt.Juist omdat ze alle kanten opwaait.
Zeker als je zo in het pitje staat als Maxima, part of the job. En ja als ik haar zou zijn zou ik zeker meelezen! Nou en?! De neuzen hoeven
niet allemaal dezelfde kant op te staan.Ik ben er zelfs van overtuigd dat Maxima dit met mij eens is! Leuk juist die verscheidenheid. Niks zure reacties,soms teveel zoeter-dan-zoet reacties. Het houdt elkaar in evenwicht! Ik blijf op deze site en houd mij aan de regeltjes hier maar ik ga zeker niet op eieren lopen in het verwoorden van mijn reacties, omdat het een ander niet bevalt wat ik schrijf, omdat ik van mezelf weet dat ik binnen de “lijntjes” blijf.

afbeelding van Luisje61

Luisje61

dinsdag 17 jul 2018 - 21:56

Ja , ik voel me wel gehoord in jouw reactie. Ik weet zelf wel dat ik soms kort door de bocht ben, josine spreekt mij daarop aan ( prima) . Maar ik blijf van mening dat ik over de mode wat kan zeggen , maar óók wat mag zeggen over de bijkomende zaken

afbeelding van Jens

Jens

woensdag 18 jul 2018 - 07:38

Over één-tweetjes gesproken.......LOL

afbeelding van Suus

Suus

maandag 16 jul 2018 - 09:52

Blijf alstjeblieft kijken en reageren! Ik herken je gevoel en tegelijkertijd wil ik zo graag blijven genieten van deze site zoals jij ook schrijft. Zou het jammer vinden als de positieve reacties verdwijnen als reactie op de negatieve reacties.

afbeelding van Josine

Josine

maandag 16 jul 2018 - 09:24

Hoi Jens,

Het modereren van reacties is heel lastig. Achter de schermen spreek ik regelmatig iemand aan, maar wat mij betreft zou de toon ook wel wat zoeter mogen zijn. Vaak denk ik voor ik een reactie plaats: zou ik de reactie durven voorlezen aan Máxima? Zo nee: dan plaats ik hem niet.

afbeelding van Frederike

Frederike

maandag 16 jul 2018 - 23:43

Dat is een goed uitgangspunt Josine. En vanuit dat gezichtspunt schrijf ik mijn reacties, ik vraag mij voordat ik iets schrijf af: ‘zou ik deze reactie in deze bewoordingenen ook tegen Máxima willen zeggen als zij recht tegenover mij zou zitten?’ Soms pas ik zelfs wel eens wat aan als ik mijn tekst teruglees en het niet voldoende respectvol vindt, stel dat zij het zou lezen. Of de dochters. Social media hebben als nadeel dat je anoniem van alles in de lucht kunt gooien en geen last hebt van het gevoel dat dit bij een ander teweegbrengt.

afbeelding van Babs74

Babs74

maandag 16 jul 2018 - 17:52

Blijf zo doorgaan Josine!!

afbeelding van Adeline

Adeline

maandag 16 jul 2018 - 09:18

Ja Jens je hebt daar wel een punt. Maar bij een te bespreken jurk hoort vaak ook de uitstraling, of iemand wegvalt in een kledingstuk, of beter nog, dat t iets voor je doet! Dan kijken we misschien extra kritisch. Maar jij adresseert je als man aan ' de meisjes' haha, er lezen volgens mij wel meerdere mannen mee?!

afbeelding van Jens

Jens

maandag 16 jul 2018 - 09:37

Ik moet je teleurstellen Adeline ;-) ik ben op en top vrouw......

afbeelding van Josine

Josine

maandag 16 jul 2018 - 07:31

Máxima zegt nergens dat iemand zuinig moet zijn. Ze zegt dat je verstandig om moet gaan met geld in de zin van: niet meer uitgeven dan erin komt. Ik denk dat 1000 euro voor Máxima evenveel betekent als voor mij een tientje.

afbeelding van Doro

Doro

zondag 15 jul 2018 - 23:25

Super ketting en oneens dat ze vanwege haar vn rol geen dure dingen mag kopen. In haar rol voor vn niet in dure kleren lopen snap ik nog wel maar ze is hier koningin...

afbeelding van car

car

zondag 15 jul 2018 - 23:10

Houdt nooit van zulke symbolische drietanden....

afbeelding van Wilhelmina57

Wilhelmina57

zondag 15 jul 2018 - 19:02

De ketting is van goud. De drukkers van de spijkerjurk zijn metaal kleurig. Niet mooi gecombineerd.

afbeelding van Jantje R

Jantje R

zondag 15 jul 2018 - 17:49

Persoonlijk houd ik niet van die grote sieraden. Dit vind ik ook erg grof. Maxima houdt wel van die opzichtige dingen. Smaken verschillen zeg ik dan maar.

afbeelding van Hutsefluts

Hutsefluts

zondag 15 jul 2018 - 17:25

Volledig met Maaike eens.
Wie zegt dat Maxima dit zelf heeft aangeschaft, mooi geschenk misschien van haar man, of ouders toen Papa nog leefde of herinnering aan haar vader.
Dure sieraden koop je eigenlijk niet zelf. Prachtig robuste ketting. Love it

afbeelding van Margot van de poelepetaten

Margot van de p...

zondag 15 jul 2018 - 11:39

Bij zo’n sportief jack en een spijkerjurk vind ik een wat grote gouden schakel wel mooi, alleen die hanger is zo hoekig voor Maxima. De combi met de wat bredere gouden oorbellen vind ik leuk.

afbeelding van JAusten

JAusten

zondag 15 jul 2018 - 11:16

Thank you Josine for all these explanations and the close-up. I am not sure to like the design though. Looked more like a trident to me, from a Greek designer.

afbeelding van Jane

Jane

zondag 15 jul 2018 - 10:30

Dankjewel Josine, ik zie er nu ook echt de verwijzing naar de vogel in. Snapte de benaming van haaietand al niet in vorige log. Een echte stoere ketting bij een stoere outfit zoals die jas bij de eerste foto. Snap ook het idee om het dan te dragen bij een jeansjurk, maar het is het net niet op dat moment, wat mij betreft dan.

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

zondag 15 jul 2018 - 08:52

Wat leuk dat je de ontwerper hebt weten te vinden Josine. Ik vind de hanger niet mooi (ketting wel) , maar snap nu waarom Máxima m draagt. Ik vind het altijd heel leuk als ze kiest voor Argentijnse ontwerpen en dat ze op deze manier investeert in hun business. Zo tof als deze ontwerpers hierdoor een goedlopend bedrijf kunnen opbouwen.

afbeelding van Merel123

Merel123

zondag 15 jul 2018 - 06:35

Persoonlijk vind in de ketting foeilelijk.
De prijs vind ik meevallen voor zo’n zware ketting, of de schakels moeten hol zijn.

afbeelding van Prinsesrita

Prinsesrita

zaterdag 14 jul 2018 - 23:53

Dacht dat het de m van maxima was?

afbeelding van Maaike

Maaike

zaterdag 14 jul 2018 - 23:52

Er wordt nu maar klakkeloos van uitgegaan dat Maxima de ketting zelf heeft aangeschaft, maar het kan toch ook zijn dat ze de ketting kado heeft gekregen ? Van haar man of familie ?

afbeelding van Marja

Marja

zaterdag 14 jul 2018 - 23:18

Aan een ander, eenvoudiger, collier zou de hanger veel beter tot zijn recht komen.
Ik vind 'm wel passen bij de jeansjurk maar niet bij nette kleding.

afbeelding van Siobhan

Siobhan

zondag 15 jul 2018 - 11:59

Dank voor het delen van deze achtergrond informatie. Ik zie nu pas de vogel er in... Voor haar blijkbaar favoriet en ze kan deze zwaardere hanger door haar eigen lengte hebben.
Goed om over deze connectie met Argentinië te lezen en ik begrijp nu dat ze hier voor koos bij de afsluiting van t seizoen.

afbeelding van MrsDuck

MrsDuck

zaterdag 14 jul 2018 - 22:30

De grove ketting en dan bij die eerste outfit... Tikkie fout is het wel en ik mis dan nog een barbieroze lipstick om het af te maken. Bij de spijkerjurk vind ik hem een stuk leuker, al blijft het een te gele en te grove ketting naar mijn smaak. En de prijs, het is haar geld en als ze het er voor over heeft, waarom niet? De een verzamelt postzegels, de ander opvallende sieraden.

afbeelding van Margriet76

Margriet76

zaterdag 14 jul 2018 - 22:29

Ik zou Máxima eens goedbedoeld willen adviseren minder vaak nieuwe dingen aan te schaffen die daarnaast ook nog eens zo extreem prijzig zijn. Ik vind het vaak ook dubbel in haar rol voor micro financiering. Maar ja, minder geld uitgeven aan uiterlijkheden, dat zal mijn nederlandse zuinigheid/nuchterheid wel zijn of juist niet?

afbeelding van HendrikaB

HendrikaB

zondag 15 jul 2018 - 02:16

Precies, ik vind het soms ook niet te rijmen met elkaar.
Daarbij deze ketting vind ik uiterst abject soort van hooivork om de nek, de vogel is gevlogen want die zie ik er niet in.
Ik vind het een eng geval brrrr...

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?