Op dinsdag 18 juni wonen Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima enkele paardenraces bij tijdens Royal Ascot. Ascot Racecourse is in 1711 opgericht door Koningin Anne en kent sindsdien nauwe betrokkenheid van de opeenvolgende Britse staatshoofden. Royal Ascot wordt elk jaar gedurende een week in juni gehouden.

Mode
Outfit: nieuwe midi-jurk met geplooide halslijn. 
Ontwerper: Edouard Vermeulen van Natan


Máxima's extravagante hoed komt van de Nederlandse ontwerpster Berry Rutjes. Wat een perfecte keuze! 

In haar oren: gedemonteerde diamanten van het Stuart-diadeem.

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Maaike

Maaike

zondag 23 jun 2019 - 13:03

Misschien in je reactie op een bericht beginnen met de naam van degene op wie reageert. Even wennen misschien, maar het is dan een stuk duidelijker, lijkt mij.

afbeelding van Marleen Dreesens

Marleen Dreesens

zaterdag 22 jun 2019 - 21:08

Ben ik de enige die niet meer wijs wordt in het lezen van de reacties? De nieuwste staan nu bovenaan. Op zich prima. Maar een reactie op een reactie staat daar weer onder. Ik vind het erg verwarrend lezen. Ik moet heen en weer lezen en dan raak ik de draad kwijt.

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 23 jun 2019 - 16:41

Nee daar heb ik - na even wennen in het begin - geen moeite mee. Ik vind het wel vervelend dat ik nadat ik een reactie op een reactie heb gegeven op de laatste pagina kom, terwijl mijn reactie heel ergens anders staat.

afbeelding van Lina

Lina

zondag 23 jun 2019 - 16:49

Klopt Carolina, dan moet je eerst weer naar de voorpagina om je eigen reactie daar aan te klikken.

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 23 jun 2019 - 18:26

Ja, jij hebt het dus ook, beetje omslachtig, maar ook daar zal ik wel aan wennen.

afbeelding van Lina

Lina

zaterdag 22 jun 2019 - 23:37

Ik vind het wel handig dat de nieuwste reactie bovenaan op de eerste pagina staat, hoef je niet steeds naar een eventuele 2de of 3de pagina door te scrollen voor de laatste reactie, want je moet dan eerst naar onderaan de pagina omdat je daar pas op 2de of 3de pagina kan klikken.
Het zou écht handig zijn, ook nu, als je ook bovenaan de pagina naar volgende pagina’s door kan klikken.

Maar, zoals je schreef, Marleen, de reacties op reactie daar komt ook de laatste bovenaan te staan en over het algemeen is er daar dan geen touw meer aan vast te knopen, vooral als er reacties op reacties komen waar dan ook weer reacties op komen ;)

afbeelding van orchidee

orchidee

zaterdag 22 jun 2019 - 22:25

Ook ik vind het vreselijk lastig om te zien welke reactie waar bij hoort.
Het was zo prettig om bovenaan te beginnen en daar naar onderen door te gaan. Nu zie ik af en toe een reactie waarvan ik denk: waar slaat het op. Moet ik door scrollen om de opmerking op te zoeken.
Maar ik kom hier toch vooral om het wel en wee van Maxima te zien.

afbeelding van Henny

Henny

zondag 23 jun 2019 - 10:07

Hier nog iemand :-)

afbeelding van Tess

Tess

zaterdag 22 jun 2019 - 15:38

Zo mee eens....ook ik heb genoten van onze koningin op Ascot...wat een plaatje...trots op.
Ook ik ben vreselijk geïrriteerd over de wijze waarop gereageerd werd de afgelopen dagen...zeer zuur en azijnplasserig...

Allen een zonnige dag toegewenst.

afbeelding van Jens

Jens

zaterdag 22 jun 2019 - 08:24

Na een week in het buitenland zie ik de foto’s van Ascot en lees ik jullie reacties. Ik ben verbijsterd. Wat een prachtige Koningin en wat veel zure commentaar over oa handschoenen en oorjuwelen. Ik stop voorlopig even met lezen, werd er gewoon een beetje naar van na een week te hebben doorgebracht met een organisatie die ruim 700.000 heeft opgehaald voor de strijd tegen kanker. In Frankrijk waren we met een groep van 300 mensen om afgelopen woensdag te fietsen, wandelen of aan te moedigen tijdens de beklimming van een berg. Oud en jong, arm en rijk en (dood-)ziek en gezond. Er werd geluisterd, gelachen, gehuild en gefeest. Samen één. Heeft dit iets te maken met deze modesite: nee. Maar de sfeer staat in schril contrast met veel belerende en zure reacties hier. Vandaar dat ik dus even stop met lezen.
En last but not least: als je tijdens Ascot in een rijtuig zittend naast de Koningin van Engeland arriveert dan ben je iemand hoor. Dus alle opmerkingen over burgermeisjes, plaats niet kennen, onterecht op de voorgrond treden kunnen jullie vanaf heden wat mij betreft achterwege laten.
Voor nu een hele zonnige dag gewenst allen. Tel je zegeningen en geniet van het leven.

afbeelding van elise1

elise1

zondag 23 jun 2019 - 15:44

Jens, nog even een korte reactie. Je schrijft: 'Als je tijdens Ascot in een rijtuig zittend naast de Koningin van Engeland arriveert dan ben je iemand hoor.' Ik vraag me af..... wat ben je dan precies? Volgens mij in het geval van Willem-Aleander: toevallig in de juiste familie geboren. In het geval van Maxima: met de juiste man getrouwd. Niet meer en niet minder.

afbeelding van Hennie64

Hennie64

zondag 23 jun 2019 - 17:36

Ja. What is in a name?!

afbeelding van Lina

Lina

zondag 23 jun 2019 - 16:50

Elise, tja zo gaat dat in deze wereld waar rangen en standen zijn bedacht ;)

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 23 jun 2019 - 16:38

Precies wat ik dacht en ook vind.

afbeelding van sandy

sandy

zaterdag 22 jun 2019 - 23:17

Heel mooi geschreven. Ik vond haar er heel mooi uitzien. De jurk was prachtig en goed ook.

afbeelding van elise1

elise1

zaterdag 22 jun 2019 - 17:34

Ik was ook een weekje weg, in Engeland notabene. Niet naar Ascot overigens. Ik vind de jurk erg chique, maar ben niet dol op deze vleeskleur. De hoed is lekker gek maar dat is Ascot ook, dus dat past precies. De oorbellen zijn prachtig maar lijken me voor de gelegenheid een beetje over de top. De Queen, Kate en andere Britse royals dragen bij deze gelegenheid ook niet hun kostbaarste jewels. Mooie schoenen. En over het haar is al genoeg gezegd....

afbeelding van Gerwi22

Gerwi22

zaterdag 22 jun 2019 - 12:33

Wat heb je dat mooi verwoord, ben het helemaal met je eens, en heel mooi dat je je inzet voor onderzoek voor deze verschrikkelijk ziekte.

afbeelding van Luisje61

Luisje61

zondag 23 jun 2019 - 22:19

Er zijn zo veel verschrikkelijke ziektes , kanker is er 1 van.
Daar gaat altijd erg veel aandacht naar uit, het is inmiddels een chronische ziekte geworden.
.

afbeelding van Sietske N.

Sietske N.

zondag 23 jun 2019 - 22:29

Chronische ziekte? Sommige varianten misschien, maar heel veel vormen van deze ziekte helaas toch echt niet. Er blijft veel geld nodig voor onderzoek. Daarmee wordt niets af gedaan aan de ernst van de vele andere ziekten die er zijn. Feit is alleen dat zeer veel mensen in hun naaste omgeving op enig moment met kanker te maken krijgen. Daarom leeft dit enorm.

afbeelding van Luisje61

Luisje61

zondag 23 jun 2019 - 22:46

.

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 22 jun 2019 - 11:42

Respect voor de mensen die zich zo enorm voor deze verschrikkelijke ziekte inzetten. Dan pas weet je wat er in het leven echt toe doet.
Ik ben het er ook helemaal mee eens dat kritiek op de feiten Maxima kent haar plaats niet, ze wil op de voorgrond treden, etc. geheel onterecht zijn. Ook wat mij betreft mogen dergelijke uitspraken achterwege blijven.
Ik heb genoten van de prachtige beelden in Engeland en wat een feestje. Maxima en ook de andere royals zagen er prachtig uit. Natuurlijk blijft het een kwestie van smaak en vind je de ene outfit mooier, vlotter dan de andere.
Succes, Jens.

afbeelding van AnneR

AnneR

zaterdag 22 jun 2019 - 09:12

Jens, ik had je al gemist. Maar wát een prachtige week heb je meegemaakt, geweldig om met elkaar daar te zijn voor dat doel (en het resultaat zowel letterlijk als figuurlijk om stil van te worden).
Ik hoop je toch nog af en toe te lezen, hoor, je blik (met humor) relativeert m.i. hier het überkritische. En anders denk ik je er wel bij :-)
Die kop koffie blijft, hè :-)

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 22 jun 2019 - 11:46

.koffie ........ dan wel met een Bossche bol ;-)

afbeelding van Maaike

Maaike

zaterdag 22 jun 2019 - 12:37

Op alle fronten (de mooie acties tegen kanker, de kleding van Maxima en haar vermeende “in de belangstelling willen staan en op de voorgrond willen treden”) helemaal eens met bovenstaande reacties !

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

woensdag 19 jun 2019 - 09:49

Wat zag Maxima er adembenemend uit afgelopen dagen, ben nog steeds aan het nagenieten! Maar kleding is leuk, maar ik word nog steeds het meest blij van die foto hierboven waarop Willem en Max zo lief naar elkaar kijken, ze lijken we 20ers op die foto, zo schattig. Dat is toch wel het allerleukst!

afbeelding van Margriet76

Margriet76

woensdag 19 jun 2019 - 13:22

Ja hè die verliefdheid!!! Ik kan het me zo voorstellen ..heerlijk een aantal dagen weg met je man. Leuke en bijzondere feesten meemaken en prachtige couture kleding mogen dragen!!! Wow wow wow. Wat een geweldig mooi leven zeg!

afbeelding van gambetta

gambetta

woensdag 19 jun 2019 - 10:00

Mee eens; dat is het mooiste plaatje van dit Ascot gebeuren. Echt hele leuke foto's van het Koningspaar samen.
Ik gruw in dit verband van het losse haar, de nonchalante omslagdoek en de hoed. een rommeltje. Doet voor mij afbreuk aan het geheel en de op zich heel mooie japon die Máxima draagt. Ze is toch geen 20 meer met dat losse haar zo. Kom op, steek het mooi op zoals met de Koningsvaart. Dát stond haar zo mooi. Dit doet me denken aan een meisjesoutfit.

afbeelding van Suus

Suus

vrijdag 21 jun 2019 - 00:24

Je kunt veel van deze outfit vinden, maar een rommeltje is het zeker niet. Haar haren zitten zeer verzorgd. Dat je niet van lang los haar houdt is wat anders, dat kan en mag natuurlijk. Ik ben 40 en ik vind dat lang los blond haar nog steeds goed kan. Mijn kapper onderschrijft dat ;-)

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 19 jun 2019 - 10:46

In 1900 moesten vrouwen boven de 20 jaar hun haar opsteken maar tegenwoordig al ben je 80, zolang het je nog staat kan je gewoon los haar dragen

afbeelding van gambetta

gambetta

woensdag 19 jun 2019 - 13:04

Wat je zegt: zolang het je staat. Wie bepaalt dat? Ik zie tegenwoordig heel veel dames van boven de +/- 50 met los, grijs, geblondeerd of touwig bruin haar door het kleuren. Persoonlijk vind ik echt niet mooi meer staan dan en een beetje armoedig.
Dus ja, wat je zegt...zolang het je staat is heel persoonlijk..

afbeelding van Henny

Henny

woensdag 19 jun 2019 - 13:57

@Gambetta,

Je geeft zelf al aan "wie bepaalt dat"? En toch heb je kritiek op het losse haar van Maxima in je vorige reactie!
Of interpreteer ik het niet goed? :-)

afbeelding van gambetta

gambetta

woensdag 19 jun 2019 - 22:04

I.p. bepaalt iemand wel zelf of zij vindt dat lang haar nog kan op oudere leeftijd, en zal dit wel of niet dragen.
Maar als buitenstaander kan je wel vinden of je dit bij een andere oudere vindt staan . En dat is ook weer een persoonlijke mening.

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 19 jun 2019 - 22:33

Gambetta, je kunt dat niet generaliseren, er zijn genoeg bekende voorbeelden van oudere vrouwen waar het nog steeds netjes bij staat, de eerste die me te binnen schiet is Willeke Alberti, over de 70 en het staat haar nog steeds zo goed en netjes als toen ze jong was.

Het heeft ook met iemands gezichtsvorm te maken, wat ik ontdekt heb, als iemand een breder gezicht/bredere kaaklijn heeft dan blijft lang haar ook bij een ouder iemand vaak nog steeds goed staan.
Heb je een smaller gezicht en smalle(re) kaaklijn, dán staat het meestal niet meer omdat lang haar dan rimpels en de neergaande lijnen in je gezicht accentueert.
Vandaar dat ík kort haar heb nu ;)
Lang haar opsteken moet ik voor mezelf niet aan denken, dat vind ik ouderwets en tuttig.
Het opgestoken haar van koninginnen en prinsessen bij officiële gelegenheden waar ze dan een hoed of tiara dragen vind ik anders, dat staat wel leuk.

afbeelding van Marja

Marja

woensdag 19 jun 2019 - 10:38

Geen 20 maar ook zeker nog geen 70. Ze is 48 en zou in een normale baan nog zo'n 30! jaar moeten werken.
In mijn omgeving zie ik ook mensen van haar leeftijd gewoon met los haar aan het werk en genieten van hun vrije tijd.

afbeelding van maria1

maria1

woensdag 19 jun 2019 - 09:31

Wat betreft de handschoenendiscussie lijkt mij dat bij Maxima vooral de keuze van de soort handschoen niet altijd matcht met het seizoen of de outfit. Deze keer zijn de handschoenen te grof en of iets te groot. Mooier zou zijn dunne glacé handschoenen of zelfs van dunne katoen zoals THE Queen altijd draagt. Ik vind het ook gewoon chic om ze in de hand te houden en niet aan te doen

afbeelding van MrsDuck

MrsDuck

woensdag 19 jun 2019 - 09:08

Ik zie veel liever een barbie-achtige Máxima dan wat Kate aan heeft. Kate ziet er ouder uit dan Máxima in deze combinatie van tuttigheid, streng kapsel en harde, zware make-up. De schoenen en tasje vind ik er ook niet bij passen, te veel futuristisch metaal. Als je voor zo'n jurk gaat, stijl het dan ook zo en draag je haar los of losser weggestoken dan dit. De Britse dames hebben blijkbaar een familie-app want Royal Blue is wel de kleur van de dag.

Maxima straalt in een vloeiende jurk, Natan kan het toch. Ik vind haar keuzes voor deze neutral, warme kleuren wel slim, maar de kleur vind ik weinig voor haar doen. De kleur geeft wel een rustig beeld, wat met deze hoed wel nodig is. De hoed vind ik wel verkeerd gekozen, het neemt een te groot deel van haar gezicht weg. Het haar los vind ik dat versterken. Handschoenen en knuffel snap ik niet.

Eugenie haar jurk zit voor geen meter. Is ze in verwachting? De jurk trekt enorm. Sophie haar hoed matched grappig met haar jurk. De dames zien er verzorgd uit en lijken er plezier in te hebben. Jammer dat Felipe en Letizia ook niet een dagje zijn gebleven.

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 19 jun 2019 - 09:47

Zou best weleens kunnen dat Eugenie zwanger is, het lijkt op een aantal foto’s erop dat ze door verschillende familieleden wordt gefeliciteerd. Maar aan de andere kant, ze weten dat alles door camera’s wordt geregistreerd dus lijkt me dat ze wel voorzichtiger zullen zijn.
Aan de andere kant, Eugenie draag heel vaak kleding die zo strak zit, op dat punt lijkt ze wel een beetje op Maxima ;)

afbeelding van Daan01

Daan01

woensdag 19 jun 2019 - 01:05

Is het trousers niet precies het zelfde model jurk als wat Amalia droeg op Koningsdag ?

afbeelding van Maribrune

Maribrune

dinsdag 18 jun 2019 - 23:38

Ascot beleven is een heus event. Heb zelf ooit mogen deelnemen aan dit zo britse feest . En alhoewel de kledij, hoed schoenen op zich allemaal best mooi zijn ben ik het volledig eens met opmerking van hc hieronder en dan vooral de zin : het lijkt of het maxima niet lukt ....
Wat al helemaal "not done" is is het dragen van historische en grote diamanten , die weliswaar prachtig verwerkt zijn tot oorbellen en dit op het "gras" van ascot... dit zijn oorbellen voor een gala avond of staatsbanket..

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 22 jun 2019 - 11:41

@Maribune, ik kan het niet met je eens zijn dat het “not done” is om historische en grote diamanten te dragen tijdens dit evenement. Dit is bovenal een feestelijk gebeuren. Iedereen kan en mag lekker uitpakken door een goede greep te doen in hun juwelenkist. Bovendien vond ik dat ze niet beladen was met juwelen. Waarom alleen tijdens een gala of staatsbanket? Dan blijven er verder weinig gelegenheden over.

Wat de opmerking van hc betreft “het is alsof het Maxima niet lukt”. Dit begrijp ik niet. Ze zag er prachtig uit, dus waarom lukt het haar niet ? -:)
Ik vind dat het haar uitstekend is gelukt ........ Dit los van het feit dat het een kwestie van smaak is. Ze heeft zich perfect gekleed naar de gelegenheid.

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 19 jun 2019 - 09:22

Ik geef hier nog een keer de reactie die ik verderop ook al heb gegeven.
De Engelse koningin draagt ook altijd eeuwenoude bijna onbetaalbare juwelen bij Ascot, dus waarom Maxima niet? Die draagt de Engelse koningin bijna overal en altijd trouwens en niemand vraagt zich dan af of het wel “gepast voor de gelegenheid” is.

afbeelding van Carolina

Carolina

woensdag 19 jun 2019 - 09:10

Not done wordt hier zeer regelmatig verward met lef helaas.

afbeelding van AnneR

AnneR

woensdag 19 jun 2019 - 21:54

Of andersom: lef (= durf om je niet steeds te conformeren aan de verwachting van de goegemeente?)wordt regelmatig verward met not done :-)

afbeelding van Carolina

Carolina

woensdag 19 jun 2019 - 23:34

Tja zo kun je alles (om) draaien c.q goed praten. Mij best verder hoor maar dit soort lef getuigt wat mij betreft behalve van desinteresse ook nog eens van niet goed weten wat je plaats is. Hoe charmant, mooi en interessant je dan wellicht ook bent of wilt zijn.

afbeelding van AnneR

AnneR

donderdag 20 jun 2019 - 08:32

Ik zie het niet als goed praten, want ik geef geen oordeel over dat 'lef/durf'. Het is wel iets wat ik constateer; dat ze uit de platgetreden paden stapt waar 'we' verwachten dat ze 'hoort' te zijn. Of ik het nu mooi vind of niet. Me daarover uit laten vind ik lastig, want ik ken de situatie niet waarvoor ze die keuze heeft gemaakt. Ik zie enkel maar foto's en soms bewegend beeld. Het ' not done', wat hier vaker gezegd wordt, heeft m.i. wel met oordeel te maken. Op dat moment stel je je boven haar en veroordeel je haar. En leg je haar langs een lat van perfectie, die ik beklemmend vind.
Verder vind ik Máxima niet getuigen van desinteresse als ze ergens komt. Haar kleding en kapsel kan op dat moment niet je smaak zijn, en het is niet het consistente van oa. Beatrix waar we gewend aan zijn geraakt, maar geen interesse, niet weten waar je plaats is... nee, ben ik niet met je eens.

afbeelding van Hennie64

Hennie64

donderdag 20 jun 2019 - 09:16

Dat vind ik wel interessant wat u schrijft betreffende de constistentie; de eerlijkheid gebied wel namelijk dat áls ik de andere royals zie op andere sites, of het nu De Britse, Spaanse of Belgen of Luxemburgse zijn, ik toch echt met klem kan zeggen dat er bij hun, wel degelijk een constistentie in hun voorkomen kan bespeuren. De enige bij wie
ik dat dus niet constateer is onze eigen koningin Maxima. De koningin kan echt wat dat betreft verschillende “gedaantes” aannemen, daar hoef ik geloof niet verder over uit te wijden. Of dat heeft te maken met niet je plaats weten, nee dat denk ik niet, Ik denk dat de koningin zelfs heel erg goed haar plaats weet ....! maar het zegt mij dan persoonlijk iets meer over de persoon “an sich”
;-)

afbeelding van AnneR

AnneR

donderdag 20 jun 2019 - 09:48

Ja, precies, Henny. En dat vind ik bevrijdend (nogmaals: of ik het nu mooi vind of niet), daarnaast kan ik evenzo goed genieten van de andere royals hoe zij zich kleden etc.

afbeelding van Hennie64

Hennie64

donderdag 20 jun 2019 - 10:22

Voor de één bevrijdend’ voor de ander wat beschamend’ Geldt toch dat er ook ongeschreven regels zijn op deze hoogstaande posities waar men zich dus ook aan dient te confirmeren daar je niet voor jezelf de titel hebt! maar vaak een volk mag vertegenwoordigen en waar trekt men dan de grens? Ik zou het wellicht ook als bevrijdend’ kunnen zien om alle EU bobo’s in korte broek en poloshirt uit hun dikke auto’s zien te stappen voor een hele belangrijke vergadering , of de Paus in een witte korte broek. Daarom schrijf ik ook : het zegt meer over hoe de persoon an sich is , denkt en vandaaruit handelt.

afbeelding van AnneR

AnneR

donderdag 20 jun 2019 - 11:14

De manier waarop ik kijk naar anderen en dat verwoord, zegt vooral iets over mezelf :-) Waar jij het beschamend gaat vinden en ik bevrijdend heeft veel te maken met je eigen achtergrond en hoe je daar nu mee omgaat. Om het bij Máxima te houden; ik zie daar een eigenheid die ik bevrijdend vind, ik zie ook een vrouw die zich evenzo goed confirmeert naar de ongeschreven regels van haar status, maar daar soms ook een twist aan geeft die de één als bevrijdend ervaart en de ander als teveel/plaats niet kennen/willen opvallen/ beschamend.
Ik zeg nergens dat wat ik als bevrijdend zie betekent dat ze zich niet confirmeert aan de ongeschreven regels van haar status, zoals jij suggereert. Ik zeg wel dat ik binnen het kader waarin ze functioneert als echtgenote van een bepaalde mate van vrijheid en eigenheid zie wat ik kan waarderen.

afbeelding van Hennie64

Hennie64

donderdag 20 jun 2019 - 11:46

Zeker dat mag u ook hoor, ik kan dat dus niet altijd. Ik zit af en toe met plaatsvervangende schaamte, maar in datzelfde kader van u, kan iemand zich ook soms wel wat te!veel vrijheden permitteren onder “het mom van”. En dan komen we op het punt dat het meer zegt over de persoon in kwestie zélf hoe degene zich wil presenteren in zijn of haar hoedanigheid. En hier wil ik het graag bij laten. Ieder mag er het zijn of hare van vinden en denken.

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?