Tijdens het staatsbanket in China droeg koningin Máxima vandaag een nieuwe japon van de Nederlandse ontwerper Mattijs van Bergen. RTL Boulevard heeft een video met deze prachtige beelden van het Staatsbanket!

Als juwelen de bijzondere smaragden uit de koninklijke kluis.

 

De japon is geinspireerd op een schilderij van Vincent van Gogh.

Geen diadeem, wel een bijzonder collier. 

De clutch is van A Bag with a Story:

Beelden: screenshots video ©RTL Boulevard

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

 

Reacties


afbeelding van Paula

Paula

zaterdag 31 okt 2015 - 12:19

Dat is nou juist het leuke van dit log: alle verschillende meningen. Je moet er toch niet aan denken dat we allemaal elke dag in katzwijm liggen over de outfits van Maxima. Iedereen heeft z'n voorkeuren voor een royalty die zich op een bepaalde manier kleedt, nou prima. Ook dat brengt variatie en soms een pittige discussie. Alleen maar leuk om te lezen en om daar in mee te doen.

Maxima slaat geregeld de plank mis, kan over de top zijn, draagt vaak onbegrijpelijke outfits en combinaties maar ik vind het bij haar horen. Ze is gewoon niet zo'n pietje precies volgens mij. En dat is nou net zo leuk voor ons: er valt altijd wat op te merken, danwel te verbeteren.

Dus heb je een afwijkende mening: blijf erbij!

afbeelding van elisah.

elisah.

zaterdag 31 okt 2015 - 12:46

Paula, ik ben het helemaal met je eens!!
Iedereen heeft zijn/haar eigen smaak, en het leuke is juist om dit op deze site met elkaar te delen.Wel zonder beledigend of kwetsend te zijn natuurlijk.
Laten we elkaars mening en smaak respecteren !

afbeelding van Henny

Henny

vrijdag 30 okt 2015 - 13:42

Dit is nou leuk. Interessante videobeelden. Bedankt :)

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

vrijdag 30 okt 2015 - 14:59

Graag gedaan ;-)

afbeelding van jeannine

jeannine

zaterdag 31 okt 2015 - 09:10

heel goed filmpje dank om het te delen echt van genoten om het allemaal beter te kunnen volgen

afbeelding van Jens

Jens

donderdag 29 okt 2015 - 16:01

Jammer, ik was net zo benieuwd naar de discussie. Ik vind namelijk dat sommige mensen wel heel negatief zijn over de houding, levenswijze, confectiemaat van koninginnen of prinsessen. Want volgens mij gaat het er op deze site om wat we van kleding, kapsel en make-up vinden. En natuurlijk hoort daar een grapje en een geintje bij, dat is alleen maar leuk. Maar de zure toon of de beweringen over bepaalde zaken vind ik niet fijn en eigenlijk ook niet netjes.
Bijvoorbeeld over de ontsteking van Maxima, daar weten wij toch helemaal niets van. En wij gaan toch ook niet over de behandeling daarvan, hier of in China. Dus ik zou iedereen willen oproepen om een beetje positief te blijven, daar wordt de wereld en ook deze blog alleen maar leuker van. Fijne dag iedereen.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

vrijdag 30 okt 2015 - 11:06

Beste Jens en ook Zara, voorlopig mijn laatste schreden op dit glibberige pad vol voetangels en klemmen.

Toen Máxima aan ons voorgesteld werd, vond ik haar een verademing in de overdressed en al te uitbundig met juwelen omhangen koninklijke familie.
Helaas is daar naar mijn smaak een negatieve verandering in gekomen: zijde dragen wanneer het niet bij de gelegenheid past, te grote en opzichtige hoeden, merkwaardige schoenen waarop ze amper kan lopen, kapsels die het leuke in haar gezicht verbergen, horloge dragen wanneer het niet hoort, een ratjetoe aan armbanden om haar polsen, misplaatst gebruik van handschoenen. enz.

Het is mooi dat ze bij belangrijke gelegenheden in het buitenland tegenwoordig meer kleding van Nederlandse ontwerpers draagt. Jammer dat ik geen waardering kan opbrengen voor Jan Taminiau noch voor Mathijs van Bergen. Bij allebei mis ik bijzondere vormgeving en geraffineerde coupe.
Wat is bijvoorbeeld die veel bejubelde 'prinsjesdagjurk' nou meer dan een simpel ontwerp met ingewikkeld en met veel blabla omgeven borduursel?
Alle ontwerpen die ik tot nu toe van Mathijs van Bergen heb gezien hebben in mijn ogen een boerinnetjes coupe: aangerimpelde rok onder een simpel glad lijfje, nou daar word ik niet warm of koud van en het flatteert Máxima helemaal niet.
Vindt het gerust zuur, het is wel mijn mening en ik heb geen woord losgelaten over mogelijke oorzaak en behandeling van haar kwaal, daar houd ik me nooit mee bezig. Dat mag gerust als een gebrek aan empathie opgevat worden, ik deug toch niet.
Nu trek ik me vrijwillig terug, dat is vast beter voor de sfeer hier.

afbeelding van Carolina

Carolina

zaterdag 31 okt 2015 - 08:32

Waarom trek je je terug?

afbeelding van Eftichia

Eftichia

zaterdag 31 okt 2015 - 09:56

[email protected] DAT lijkt me wel duidelijk, lees haar bericht nog maar eens goed.

afbeelding van Carolina

Carolina

zaterdag 31 okt 2015 - 11:10

@Eftichia, fijn dat het jou duidelijk is, mij niet. Ik begrijp niet waarom ze zich terugtrekt en dat vraag ik keurig netjes even. Zoals ze het schrijft lijkt het alsof ze zich aangevallen voelt in dit geval door Jens en Zara en omdat ze een wat afwijkende mening heeft. Nou, dat begrijp ik dus niet, want er zijn er wel meer met een afwijkende mening. Bovendien maak ik graag zelf uit wat ik wel of niet vraag. Bovendien - tot slot - lees ik heus erg goed.

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 31 okt 2015 - 14:41

:-)

afbeelding van Iris

Iris

vrijdag 30 okt 2015 - 17:07

Hendrikje, ik ben het ook met je eens wat Maxima betreft. Zij doet echt hele rare dingen op mode en "je kleding aanpassen aan de gelegenheid" gebied. En dit geldt ook voor haar ontwerpers, onbegrijpelijk gewoon. Ze doet dingen die gewoon niet logisch zijn en vaak niet kunnen. Het komt op mij over alsof Maxima een klein kind is dat koninginnetje aan het spelen is. Maar het lijkt alsof ze er in de media altijd mee weg komt in tegenstelling tot bijvoorbeeld Kate, wat zij draagt wordt wereldwijd besproken en bekritiseerd.

afbeelding van Eftichia

Eftichia

vrijdag 30 okt 2015 - 14:40

[email protected] Ikzelf denk precies hetzelfde over Maxima.! Maar wat is dat nou, je vrijwillig terug trekken, DAT kan niet hoor!

afbeelding van Eftichia

Eftichia

zaterdag 31 okt 2015 - 09:54

[email protected] Je laat je toch zeker niet kisten, je geeft ons altijd zulke goede informatie en uitleg over het e.e.a. en dat wil ik niet missen! Ik zou het ontzettend jammer vinden als je bij jouw standpunt blijft!!

afbeelding van Janna

Janna

vrijdag 30 okt 2015 - 15:09

@ Eftichia en Hendrikje. Ik ben het met jullie eens!

afbeelding van Henny

Henny

vrijdag 30 okt 2015 - 13:49

Je doet me denken aan Heintje Davids ;-) (Beschouw dit als een grapje).

Tot gauw weer :-)

afbeelding van Maria

Maria

vrijdag 30 okt 2015 - 17:41

Henny, kun je dat uitleggen? Dan kan ik misschien ook meelachen?

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 31 okt 2015 - 01:38

Maria, zie mijn reactie hierboven.

afbeelding van Maria

Maria

zaterdag 31 okt 2015 - 05:27

Tja.

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 31 okt 2015 - 08:20

@Eftichia. Als je weet wie Heintje Davids is - Hendrikje weet dat vast wel. Heintje is op latere leeftijd beroemd geworden vanwege haar vele "laatste" optredens. Het is dan ook een gevleugelde uitdrukking geworden als iemand meerdere malen zijn/haar afscheid aankondigt: "je lijkt Heintje Davids wel".
Ik heb helemaal niets tegen Hendrikje, integendeel. :-)

afbeelding van Eftichia

Eftichia

zaterdag 31 okt 2015 - 10:07

[email protected] Ik weet nog wel degelijk wie Heintje Davids is, die toneel ziek was, maar dat vind ik niet passen bij Hendrikje, waar ik veel respect voor heb, daarom vind ik het een naar en heel flauw grapje. Of deze uitdrukking nog bekend is bij de jongere generatie, dat betwijfel ik.

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 31 okt 2015 - 10:47

Ik denk dat je iets niet begrijpt, Eftichia. Ik heb absoluut niet gezinspeeld op toneelziek zijn. Nee, ik heb gezinspeeld op het afscheid nemen. Ik zou dat eerste ook niet durven te stellen en dus de in jouw ogen - eerst was het nare en nu flauwe - grap niet durven te plaatsen. Als ik toneelziek bedoeld zou hebben, wat ik nooit zou doen, bij niemand, dan heb je gelijk. Het gaat puur om het feit dat Hendrikje weer "afscheid" op MKM neemt en vervolgens weer terug komt, is al een paar keer gebleken. Dat is alles. Als je mijn reactie goed zou hebben gelezen dan had je dit ook zo geïnterpreteerd. :-) Jammer.
Ze mag van mij weer terugkomen :-)

Of die uitdrukking wel of niet bekend is bij de jongere generatie lijkt me in deze context niet relevant :-)

afbeelding van Jens

Jens

donderdag 29 okt 2015 - 11:54

Ha Josine, bij laatste reacties zie ik t/m vanmorgen diverse posts die ik nergens terug kan lezen. Klopt er iets niet of ligt het aan mijn pc?

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

vrijdag 30 okt 2015 - 11:16

Ligt aan de cache, ik zal hem even leegmaken :) Sorry!

afbeelding van Iris

Iris

donderdag 29 okt 2015 - 14:39

Hallo Jens, ik heb dat ook wel eens, het is niet leuk maar meestal komt het later weer goed.

afbeelding van Henny

Henny

dinsdag 27 okt 2015 - 19:13

Verstandige beslissing, lijkt me. Antibiotica in tabletvorm zal in haar geval niet echt helpen. Als ze naar het ziekenhuis moet gaat ze natuurlijk aan het infuus. Veel beter en ze is in goede handen. Komt helemaal goed met onze Maxima :-)

afbeelding van Mary

Mary

dinsdag 27 okt 2015 - 18:18

Jammer dat Maxima naar huis moet. Maar wel verstandig. Hopelijk heeft ze geen multi resistente bacterie opgelopen...

afbeelding van Eftichia

Eftichia

dinsdag 27 okt 2015 - 18:44

[email protected] Je weet het maar nooit, het is daarom beter dat Maxima naar Nederland komt. Ik hoop dat zij weer gauw opknapt. Het is inderdaad jammer en ook niet leuk voor Willem-Alexander., maar ja het is niet anders.

afbeelding van Emmy

Emmy

dinsdag 27 okt 2015 - 17:41

Ik zou er graag gezond zo goed uit willen zien als Maxima er uitziet als ze ziek is (tijdens het staatsbanket).
;-)

afbeelding van Margreet

Margreet

dinsdag 27 okt 2015 - 16:05

Ik hoorde het net ook, hier, in Schotland, dat Maxima terugvliegt en wordt opgenomen in het ziekenhuis. De medicijnen slaan blijkbaar niet aan. WA zei dat hij alle beterschapswensen over zal brengen dat hij het wel raar vindt om dit nu alleen te doen...
Beterschap, Maxima!

afbeelding van Marianne Rietjens

Marianne Rietjens

dinsdag 27 okt 2015 - 15:40

In een woord: schitterend. Heel mooi voor dit banket. Jammer dat ze ziek is, voor haar en ook een beetje voor ons want we genieten van haar outfits, althans meestal.

afbeelding van Iris

Iris

dinsdag 27 okt 2015 - 15:33

Maxima heeft haar reis afgebroken en wordt opgenomen in het Bronovo ziekenhuis meldt RTL!

afbeelding van Merel123

Merel123

dinsdag 27 okt 2015 - 15:05

Zoveel mensen, zoveel wensen....gelukkig houden we niet allemaal van hetzelfde.

Ik vind dat Maxima er geweldig uitziet in deze jurk.
Daarnaast ben ik blij dat ze voor een Nederlandse ontwerper heeft gekozen., zou ze bij elk staatsbezoek moeten doen.

afbeelding van Emmy

Emmy

dinsdag 27 okt 2015 - 13:37

Ik weet het niet, hoor, zo'n van Gogh jurk. Op zich heel mooi, niets op aan te merken.
Maar het doet me een beetje denken aan Corneille-parafernalia in de museumshop...

afbeelding van Helena

Helena

dinsdag 27 okt 2015 - 13:08

Wat een mooie jurk heeft prinses Kate aan. En van Maxima, sorry dat ik het zeg, vind ik een tut jurk. Hij oogt zo kinderachtig. Ik kan me wel voorstellen dat ze iets Nederlands draagt, maar dit is mij te opgelegd.
Volgende keer staan er tulpen, molens en klompen op geborduurd of geprint.

afbeelding van Kate

Kate

dinsdag 27 okt 2015 - 15:18

Hahahaha ,ik moet even lachen om de molens tulpen en klompen-;))!!!!
Misschien mag die dan ook de halve wereld over om geborduurd te worden -) D

afbeelding van orchidee

orchidee

dinsdag 27 okt 2015 - 21:06

Nee hoor, dan neemt ze gewoon de tulpenjurk van Beatrix.

afbeelding van Janna

Janna

dinsdag 27 okt 2015 - 12:41

De avondjurk van Kate vind ik prachtig. Het is weer een "bespoke jurk" (op maat gemaakt) en helemaal goed voor haar slanke figuur. Er zijn hier nu altijd weer dezelfde dames die alles wat Kate draagt afkammen, terwijl ze zich altijd klassiek kleedt. Ook ziet ze er nooit uit als een kerstboom terwijl ze toch genoeg keus heeft uit de rijke hoeveelheid juwelen die het Britse koninklijke huis bezit. Haar bescheidenheid siert haar.

afbeelding van Henny

Henny

dinsdag 27 okt 2015 - 13:50

Mee eens, Janna. :-) Ik ben er zelf ook helemaal weg van en ook van haar slanke figuur. Ze kan ook alles dragen.

afbeelding van Sofia

Sofia

dinsdag 27 okt 2015 - 08:34

De jurk van Kate vind ik wel aardig maar doet niets voor haar. Ze is er te mager voor.. De kleur en het model geeft haar een lijzige uitstraling .

afbeelding van Henny

Henny

dinsdag 27 okt 2015 - 09:57

In je eerdere reactie schreef je dat de kleur haar goed staat ;-)

afbeelding van Iris

Iris

dinsdag 27 okt 2015 - 10:08

Dat ging over de jurk van Maxima. ;-)

afbeelding van Sofia

Sofia

dinsdag 27 okt 2015 - 11:20

; 0 ) Lezen wat er staat en het juist interpreteren is hier niet altijd de sterkste kant.

afbeelding van Henny

Henny

dinsdag 27 okt 2015 - 13:48

Daar hebben we jou en Iris toch voor :-P

afbeelding van Henny

Henny

dinsdag 27 okt 2015 - 08:22

De jurk van Kate is echt niet te wijd!
Het model is overduidelijk zo. Het lijfje kan bij dit model niet strakker zitten, want daar is de stof niet geschikt voor. Zou ze er zo uitscheuren. Het moet losjes vallen dat zal de bedoeling zijn.
Ze heeft een prachtig figuur en de jurk staat haar beeldig. :-)
Haar kapsel vind ik prachtig. Alleen zou bij haar een lange lok mooier zijn. Of het kan zijn dat dit niet bij haar gezichtsvermogen past.

afbeelding van Sofia

Sofia

dinsdag 27 okt 2015 - 08:07

Prachtige japon. De kleur staat haar goed. De pasvorm van vooral het lijfje laat te wensen over.

afbeelding van Henny

Henny

dinsdag 27 okt 2015 - 14:05

Op deze pagina worden 2 jurken besproken; die van Kate en Maxima.
Uit je reactie blijkt niet over welke jurk je het hebt. :-)

Dus hoezo "lezen wat er staat en niet juist interpreteren is hier niet de sterkste kant"?

afbeelding van Sofia

Sofia

dinsdag 27 okt 2015 - 17:59

Henny< ik reageer op de topic van de pagina. Daarna reageer ik op het jouw bericht over de jurk van Kate.

Pagina's

© 2020 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?