Gisteren was er feest bij de Griekse royals en dan kan onze koningin natuurlijk niet ontbreken. Het thema van het evenement was 'Revolution', wat voor Máxima resulteerde in een nieuwe japon van Taminiau en een bloemenkrans in haar haren. 

Japon van Taminiau:

Cape van Taminiau:

Sandaletten van Gianvito Rossi:

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van karpathos

karpathos

zondag 23 jul 2017 - 11:16

De jurk van Máxima vind ik schitterend. De print van de stof doet me denken aan Esscher.

afbeelding van Marcella

Marcella

dinsdag 11 jul 2017 - 14:26

Een koningin onwaardig feest, jammer dat ze erbij was!!!!

afbeelding van Marja

Marja

dinsdag 11 jul 2017 - 14:52

Ze was er dan ook niet als koningin, maar gewoon prive als mevrouw van Oranje of Zorregieta net wat ze heeft besloten bij haar huwelijk.
Konining is haar werk. Dit was privé.
Als ze het tijdens haar werk zou doen zou het idd op de grens van acceptabel zijn, maar het is prive en dan valt dit als feestje echt nog wel mee.

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

dinsdag 11 jul 2017 - 22:05

Maar ook buiten je werk om ben je Koningin, dat dan wel weer. Het is niet zo dat als je privé ergens bent, je dan geen Koningin meer bent. Dus het is niet alleen maar haar werk. Dat valt niet helemaal los te zien van elkaar. En tja, dat lijkt me erg lastig.

afbeelding van Merel

Merel

dinsdag 04 jul 2017 - 21:15

Wat een genoegen om alle reacties te lezen ;) Ik houd wel van een discussie.

Ik vind de jurk heel mooi, de cape niet (en er qua kleur ook niet bij passen), en de bloemenkroon passend maf. Enige ongepaste dat ik kan verzinnen is dat je op zo'n feest niet de historische oranje juwelen draagt. Al zijn die ook in zekere zin bijelkaar geroofd, dus misschien passen die nu juist wel heel goed in zo'n gezelschap... daar ga ik nog even over nadenken ;)

afbeelding van Josine

Josine

dinsdag 04 jul 2017 - 12:29

Ik denk dat alle bovenstaande discussies (behalve monarchie vd republiek) samenhangen met onze definitie van koninklijk. De een vindt Máxima met hoed overdreven en ouderwets, een ander vindt een hoofddeksel juist een must. De een wil altijd opgestoken haar zien, de ander houdt van een casual Máxima. De een wil altijd haute couture zien, de ander het liefst Zara. En daarom ben ik blij dat Máxima, binnen bepaalde grenzen, haar eigen wil doet. Zelfs als dat dan feestjes betreft waar ik me totaal niet thuis zou voelen.

afbeelding van Joanna.Gram

Joanna.Gram

dinsdag 04 jul 2017 - 19:47

Goed geschreven! Ik zou mij ook op vele feestjes niet thuis voelen, zowel 'hoog' als 'laag', maar goed gekleed naar de gelegenheid is een must! En dat is Maxima, in mijn ogen, wel!

afbeelding van Magda

Magda

dinsdag 04 jul 2017 - 11:22

Kijk voor de " aardigheid " maar eens bij Daily mail online van vandaag. Daar staan heel foto's van dit exorbitante feest.

afbeelding van Paula

Paula

dinsdag 04 jul 2017 - 11:38

Maxima wordt niet eens genoemd in het onderschrift, alleen Valentino...

afbeelding van Paula

Paula

dinsdag 04 jul 2017 - 11:07

Wat ik niet begrijp is dat ook al is er geen pers, iedereen weet dat de foto's binnen 5 seconden ergens op het web staan. Die blijven natuurlijk nooit privé. Dus besloten in die zin zal het nooit zijn. Ik ben het wel eens met Elsfiederels dat een 'ingetogen' koningin (die dus niet op zo'n feest zou komen) mijn voorkeur ook heeft. Maar Maxima blijft Maxima: ze houdt wel van een feestje, evenals Willem-Alexander. En dan kom je dus soms op deze partijen terecht.
Qua outfit vind ik haar er erg leuk uitzien. De kleuren van de kleding passen erg mooi bij elkaar, het tasje staat, zelfs de sjaal om haar pols vind ik goed staan. Bloemenkrans is prima. Erg mooi gekleed voor deze gelegenheid.

afbeelding van Jens

Jens

dinsdag 04 jul 2017 - 10:19

Zojuist alle berichten gelezen en ik schrik er van. Dit gaat om een feest meisjes, geen orgie. Onze Koningin is uitgenodigd door vrienden voor een verjaardagsfeest, dankzij Instagram weten we wie (een deel van) de andere gasten zijn. Bij andere feesten weten we dat niet, maar ook daar zijn vast gasten buiten de koninklijke kringen aanwezig. Dat gaat ons niet aan, daar gaan wij niet over. Een van de huisvrienden van prinses Beatrix was Freddy Heineken overigens.
Zoals gezegd was onze koningin op een feest, dressed to the occasion en zo te zien had ze het goed naar haar zin.
En kom mij niet aan met verhalen over koninklijk gedrag, ik verwijs dan bijvoorbeeld naar de levenswandel van koning Juan Carlos, koning Carl Gustaf, prins Bernhard en prins Maurits. Google zelf maar even als je meer details wilt.
Maxima kiest haar eigen kleding, haar eigen vrienden, haar eigen feesten. Net zoals wij allemaal.

afbeelding van Nelleke

Nelleke

dinsdag 04 jul 2017 - 11:59

@Jens: dat zijn allemaal argumenten om de monarchie af te schaffen. Juist omdat zo'n staatsvorm waarbij het staatshoofd niet gekozen wordt maar door erfopvolging gekregen liggen ze veel meer onder een vergrootglas. Ze ontvangen een riante uitkering en hoeven nooit te bewijzen dat ze al die miljoenen waard zijn. Dat mensen dat wél vinden berust op emotie niet op ratio. Een gekozen staatshoofd kun je wegsturen als die zich onbetamelijk gedraagt. Met een staatshoofd verkregen door erfopvolging kan dat niet.

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

dinsdag 04 jul 2017 - 12:12

Nelleke, wat is het doel van je nogal felle reacties? Het lijkt er een beetje op dat je bent voor het afschaffen van de monarchie. Je mag gerust je mening hebben en die ook uiten hoor, maar het gaat hier om de kleding van Maxima, en is het nodig dat we zo lang met deze nogal vergaande discussie doorgaan? Als jullie verder willen discussiëren over evt afschaffing van de monarchie, dan graag even verder gaan in het jaaroverzicht. Dit heeft nl niets meer te maken met de kleding van Maxima!

afbeelding van Nelleke

Nelleke

woensdag 05 jul 2017 - 19:56

Ik denk dat een kledingonderwerp als dit zo'n discussie gemakkelijker op gang brengt. Ik denk dat als er een balans in de reacties zit het goed is. Ook als je voorstander van de monarchie bent. Ik heb daar geen moeite mee, wel als mensen meningen als feiten gaan presenteren. Ik vind intens dweepen over Maxima, wat ik hier soms ook voorbij komen, ook wel storend. Net zoals anderen een discussie over de monarchie storend kunnen vinden. Het zou mooi zijn als teveel dweepen ook wat genuanceerd zou worden door de moderators. Maxima idealiseren heeft volgens mij ook niets met mode te maken.

afbeelding van Mijtje

Mijtje

dinsdag 11 jul 2017 - 15:02

Het zou nog mooier zijn als de moderators ingrijpen bij het betitelen van mensen als 'trash'.... Zo'n onbeschofte reactie heeft volgens mij ook niets met mode te maken!

afbeelding van Nelleke

Nelleke

dinsdag 11 jul 2017 - 17:58

@Mijtje: ik heb mijn reactie aangepast, zo beter ;-)?

afbeelding van Josine

Josine

dinsdag 11 jul 2017 - 17:46

Hoi Mijtje, als je een reactie ziet die volgens jou de regels overtreedt, wil ik je vragen ons te mailen. Ik lees eerlijk gezegd door drukte niet elk bericht van A tot Z door en de rest van het team ook niet. Een mailtje helpt ons de boel modereren.

afbeelding van Jens

Jens

dinsdag 04 jul 2017 - 12:10

Dit heeft volgens mij niets met de discussie over een monarchie te maken Nelleke. Ook de ene president is de andere niet. Zie bijvoorbeeld Obama versus Trump. De laatste laat zich niet echt respectvol uit over vrouwen en allochtonen om maar iets te noemen. In mijn opinie een president onwaardig.
Het gaat mij er om dat iemand zich fatsoenlijk gedraagt (en dus ook kleedt) naar een functie. Naar mijn mening doet Máxima dat. En gelukkig mag iedereen daar een eigen mening over hebben.

afbeelding van Nelleke

Nelleke

woensdag 05 jul 2017 - 19:53

@Jens; en dat is een voordeel in Amerika. Als Trump maar lang genoeg zo doorgaat dan kan hij worden afgezet. Hij heeft zijn positie immers niet door erfopvolging verkregen.

afbeelding van orchidee

orchidee

dinsdag 04 jul 2017 - 10:42

Jens, wat ben ik blij met je reactie. Ik zit al een tijdje me af te vragen, hoe ik hierop moet reageren.
Inderdaad, Maxima is keurig gekleed, heeft alleen een erg grote bos bloemen op haar hoofd. Niets mis mee voor mij. En dat ze naar dit feestje is, groot gelijk.
Ze is onder vrienden en familie, de Europese koningshuizen zijn via koningin Victoria en de Russische tsaren nauw met elkaar verwant.
Wat ik wel schande vind, is dat er gasten waren die deze foto's naar buiten brengen. Dat vind ik niet netjes. Het is immers een privéfeest, waarvoor de pers niet is uitgenodigd.
Ik heb altijd geleerd:
"Wie iets weet van mij of de mijnen,
ga naar huis en bezie de zijnen,
en zijn die van zonden vrij,
zo staat hij verre boven mij"

afbeelding van Jens

Jens

dinsdag 04 jul 2017 - 11:49

Tja, ik zou ook niet blij zijn als een van mijn vrienden een foto van mij dansend op de tafel ergens zou posten. Inderdaad heel ongepast om privé bijeenkomsten zo openbaar te maken. En toch vind ik het heerlijk om de veelden te bekijken, shame on me.

afbeelding van Elsfiederels

Elsfiederels

dinsdag 04 jul 2017 - 09:12

Lang heb ik niet hier gereageerd maar ik lees altijd nog dagelijks mee. Ik heb een ambivalent gevoel bij Maxima. Ik houd meer van de ingetogen, dienende, regale kongininnen zoals de Engelse queen, en prinses Beatrix. Bescheidenheid is daar het toverwoord. Het feest laat zien dat er veel mensen zijn in 'hogere' kringen die zich heel comfortabel voelen in hun rijkdom en dat ook laten zien. Deze hele groep ziet er uit alosof ze het helemaal normaal vinden dat zij zo kunnen leven terwijl hun (voormalige) onderdanen vrolijk verder ploeteren...
Een voorbeeld daarvan: Het collier dat Maxima draagt is ongelooflijk mooi en duur maar hoort mijn inziens op een staatsbanket en niet zo casueel gedragen op een verkleedfeest. Het feit dat dat niet zo wordt gevoeld door Maxima als koningin vind ik lastig en maakt haar in mijn ogen minder sympathiek. Maar ja zo is het. Wie weet breekt er met Amalia wel weer een bescheiden koninginnetijdperk aan.
Zo, en nu glijd ik weer terug in mijn meelezer-schap :).

afbeelding van Doro

Doro

dinsdag 04 jul 2017 - 07:13

Wat een gezever zeg over of je zo'n feest mag bijwonen en überhaupt geven. Heerlijk toch een feestje, maak het leven niet zwaarder dan nodig, het is kort genoeg! Geniet ervan, dans, feest en beleef zou ik zeggen.
Verkleden als kind mag blijkbaar wel maar als volwassene is het opeens ongepast? Wie heeft er last van? Volgens mij worden hier geen dwergen of narren ter vermaak getoond zoals dat vroeger gebruikelijk was. Gewoon mensen die een gezellig feest geven waar vrienden en vriendinnen welkom zijn en ja waar ook Instagram voorzien wordt van foto's:: mooi zo dan kunnen anderen meekijken!
Geniet van het leven, maak het tot een feest als het dat al niet is!

afbeelding van Joanna.Gram

Joanna.Gram

dinsdag 04 jul 2017 - 07:18

Helemaal mee eens!!

afbeelding van Sjanine

Sjanine

dinsdag 04 jul 2017 - 09:44

Makkelijk beredeneerd!!
Is dit ook je reactie als de paus op het feest was??!
Bij een status, functie hoort een lifestyle die daarbij past.

afbeelding van Margreet

Margreet

maandag 03 jul 2017 - 23:15

Even los van wat wij ervan vinden dat zij deelnam aan dit feest....haar man is wel onze koning. Maxima gaat écht niet naar zo'n feestje als hij er wat op tegen zou hebben gehad dát en hoe zij ging, toch? Dus, aan wie is het dan verder om hier mee te zitten? Als het een publieke aangelegenheid zou zijn geweest, hadden we eventueel mogen "oordelen", maar nu? Ik vind van niet. En ik zie eerlijk gezegd de "fout" ook niet, van dit feest. Zijn de gasten onzedelijk gekleed? Gedragen ze zich onfatsoenlijk? Misschien niet een ieders stijl maar dat is toch juist het mooie van onze tijd, dat we kunnen en mogen zijn zoals we dat willen? Als ik sommige commentaren lees, heb ik het idee dat we terug zijn in de jaren'50. Toen kon ook niks.

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

maandag 03 jul 2017 - 23:42

Ik ben het hier wel mee eens, ik vind de enige faux pas dat gasten foto's op sociale media hebben gezet... van de foto's en commentaren krijg ik een beetje dit gevoel https://youtu.be/3KAzu9C6gDg

afbeelding van Nelleke

Nelleke

maandag 03 jul 2017 - 23:44

De echtgenote van het staatshoofd op een feest waar Paris Hilton en Nicky Hilton ook aanwezig zijn. Mwah, dat maakt voor mij het hele tripje wel als een faux pas te bestempelen.

afbeelding van Kaat Mossel

Kaat Mossel

dinsdag 04 jul 2017 - 12:57

Mee eens Nelleke, zie de foto's dailymail. Ik zou niet graag op zo'n feest gezien worden, laat staan als ik in de positie van Maxima was. Heel erg fout wat mij betreft. Wat straal je uit?

afbeelding van Siobhan

Siobhan

maandag 03 jul 2017 - 23:51

Het waren niet de gasten van Maxima

afbeelding van Channa

Channa

maandag 03 jul 2017 - 22:16

Gewoon ordinair, los van welk thema ook. Niet eens alleen in kledingstijl, maar vooral in houding van gasten. Maxima staat er wel netjes op, maar hoort er niet te zijn. Kroonprins(es) heeft nog wat meer vrijheid, maar als koningin: wegblijven!

Verder volgens mij een heel mooie jurk van Taminiau, maar ik zou zeggen: anders afstylen en dan nnog eens dragen, zonder veel poespas. De jurk zelf heeft het allemaal al.

afbeelding van elise1

elise1

maandag 03 jul 2017 - 21:41

Het ziet er allemaal nogal jetsetterig, glimmerig en een beetje (twee beetjes) fout uit als ik het zo mag zeggen.....
Maar ze hebben er kennelijk plezier in.

afbeelding van Josine

Josine

maandag 03 jul 2017 - 21:45

Twee beetjes, hahaha.

afbeelding van ammy

ammy

maandag 03 jul 2017 - 18:58

Wat een leuke jurk zeg! Ik ben erg benieuwd naar een plaatje zonder cape, maar die zullen we vast wel nooit te zien krijgen. Wat mij wel opvalt is dat Máxima veel (privé) avondjaponnen bij Jan Taminiau koopt, zo ook die groene jurk van de foto en de rode jurk op het privéfeest. Promoot ze Nederland toch nog;)

afbeelding van Gerdien

Gerdien

maandag 03 jul 2017 - 18:08

In één woord :carnaval! !! Wat een ratjetoe is dit? Nee, ik vind dit niet geweldig.

afbeelding van Liz

Liz

maandag 03 jul 2017 - 17:15

Prachtig! Ik vind dit zo leuk! Maxima ziet er ook stralend uit.
Leuk zo'n bloemenkrans op haar hoofd en beeldige sandaaltjes.
Ik geloof dat Mette-Marit ook aanwezig was.
De cape past prachtig bij het over the top thema en ik vind de nieuwe Taminiau jurk erg mooi.
Duimen dat de split koningin-proof is (of aanpasbaar) en ze hem bij prinsjesdag weer aankan!

Ik snap dat mensen het wellicht niet gepast vinden dat er zulke feesten gegeven worden, maar we weten dat het gebeurd en we weten dat onze koningin best van zulke feestjes houdt dus waarom zouden we er iets op tegen hebben?
Ik zou willen dat ik een kast/portemonnee als Maxima had wanneer ik een thema feest had.
Ze geeft dit feest niet zelf, dat zou ik anders vinden (lees er gaat een stuk minder NL geld in zitten).

afbeelding van Doro

Doro

maandag 03 jul 2017 - 16:52

Wat mij opvalt.... ze draagt maar 1 armband!!!

afbeelding van Margreet

Margreet

maandag 03 jul 2017 - 16:06

Ik vind het echt gewéldig! Niks past bij elkaar maar wát een leuk plaatje! Van mij mag ze dit privé doen hoor. Jammer, dat de pers er bij was, eigenlijk. Die bloementooi, kostelijk!

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

maandag 03 jul 2017 - 23:55

Er was geen pers. Allemaal foto's via instagram ed.

afbeelding van Margriet76

Margriet76

maandag 03 jul 2017 - 13:59

Wat een lekker leven heeft Máxima toch! Feestjes en interessante mensen ontmoeten wow. De outfit vind ik grappig en passend!

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

maandag 03 jul 2017 - 20:05

Bij de verkleedpartij van de Zweedse prinsessen waren ook Máxima en Willem Alexander aanwezig. Volgens mij was het ter gelegenheid van een verjaardag of huwelijksjubileum van de Zweedse royals.

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

maandag 03 jul 2017 - 23:51

Bij het 25-jarig huwelijksjubileum van Koning Carl Gustaf en Koningin Silvia was er zo'n verkleed'feestje'. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQX_DrzSboJuvpfT5Up...

Koning CG hahaha: http://media.gettyimages.com/photos/left-to-right-swedens-princess-madel...

Harald en Sonja: http://www.gettyimages.nl/detail/nieuwsfoto's/king-harald-queen-sonja-of-norway-attend-a-performance-at-nieuwsfotos/158069891

WA en Maxima: http://www.gettyimages.nl/detail/nieuwsfoto's/crown-prince-willem-alexander-crown-princess-maxima-of-nieuwsfotos/158069888

Albert van Monaco: http://www.gettyimages.nl/detail/nieuwsfoto's/prince-albert-of-monaco-attends-a-performance-at-nieuwsfotos/158069886

Beatrix: http://www.gettyimages.nl/detail/nieuwsfoto's/queen-beatrix-of-holland-attends-a-performance-at-nieuwsfotos/158069885

Noorse familie: http://www.gettyimages.nl/detail/nieuwsfoto's/king-harald-queen-sonja-crown-prince-haakon-crown-nieuwsfotos/158069880

Margrethe en Henrik: http://www.gettyimages.nl/detail/nieuwsfoto's/queen-margrethe-ii-prince-henrik-of-denmark-attend-a-nieuwsfotos/158069818

Benedikte en Richard: http://www.gettyimages.nl/detail/nieuwsfoto's/princess-benedikte-of-denmark-prince-richard-berleburg-nieuwsfotos/158069812

(Als de linkjes niet werken moet je even de hele link selecteren, op rechtermuisknop klikken en dan de juiste link aanklikken, dan werkt het wel!).

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

maandag 03 jul 2017 - 16:06

Ik was van het weekend nog op een huwelijk met thema en ook verkleed. Volgens mij komen verkleden en themafeesten overal voor, alleen maar leuk wat mij betreft!

afbeelding van Anne-Roos

Anne-Roos

maandag 03 jul 2017 - 13:20

Afschuwelijk! Wat is dit?? dacht ik toen ik de foto's zag. En dan die pakken van de heren die naast haar staan. Brrr.
Het mag dan een privé-feest zijn, dus wij hoeven er ook niks van te vinden, maar het lijkt mij helemaal niks zo'n feest.
Afgezien daarvan mag Maxima van mij deze jurk nog eens op een rustige manier afstylen, benieuwd hoe het dan staat.

afbeelding van gambetta

gambetta

maandag 03 jul 2017 - 11:29

Ik zou zeggen: volg nog maar eens een extra soort ' bijscholing' van wat wel en niet passend is als echtgenote van de koning.

afbeelding van Josine

Josine

maandag 03 jul 2017 - 14:24

Tja, met wie moet ze zich dan gaan vergelijken? Henrik? Die hield wel van een feestje. Bernhard? Die was een veelgeziene gast op dergelijke aangelegenheden. Claus? Die moest perfect zijn vanwege zijn achtergrond, maar belandde niet voor niets in een depressie. Ik snap wel dat je het feestje niet koninklijk vindt, maar ik denk toch dat het normaler is dan vaak wordt gedacht. Claus en Margriet gingen ook wel eens naar een gemaskerd bal in jongere jaren.

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?