In de periode januari tot juli 2015 droeg koningin Máxima vijf verschillende diademen. Ik ben blij dat ze bij elke gelegenheid voor een andere juweel koos én dat ze alle keren haar lokken had opgestoken. In de log van vandaag mogen jullie stemmen op het mooiste diadeem. En in de reacties mag je ook altijd laten weten welk diadeem jullie komend seizoen willen zien. Natuurlijk is mijn grootste wens het Stuartdiadeem, dat nooit door Beatrix nooit in het openbaar is gedragen, maar ook de Griekse bandeau zou ik wel eens bij Máxima willen zien. 


Foto's met dank aan: Printscreens, Gouverneur Generaal Canada, Royalphoto.nl

Klik hieronder voor close ups van de diademen. 

1. Het grote saffieren inhuldigingsdiadeem
2. Diamanten bandeau
3. Pauwenstaartdiadeem
4. Robijnen diadeem van Mellerio
5. Groot pareldiadeem

 


Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Royal Ellen

Royal Ellen

donderdag 30 jul 2015 - 11:19

Er staat geen poll in de log?

Ik zou op nummer 5 stemmen, met nummer 4 als een sterke tweede!

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

donderdag 30 jul 2015 - 14:18

Ik heb dezelfde keuze. Ook het pauwenstaart diadeem vind ik erg mooi. Heb voor het parel diadeem gekozen omdat Máxima dit diadeem nog niet zo vaak gedragen heeft.

afbeelding van Magda

Magda

donderdag 30 jul 2015 - 11:27

Ik stem ook op nr. 5, maar de nrs. 1 en 4 vind ik ook heel erg mooi.
En idd er is geen poll te zien, Josine.

afbeelding van Ria

Ria

dinsdag 04 aug 2015 - 21:18

Ria:
Ik heb vroeger toen ik kind was vanaf een jaar of 8 tot ? heel veel plakboeken aangelegd. Van Juliana, Beatrix, van Irene, van Farah Diba van Perzie/ voormalig Iran, en van zoveel koninginnen ook van Annemarie koningin van Griekenland, zuster van de voormalige koningin Sophia van Spanje, en de Tsarina van Rusland, toen waren er veel koningshuizen verbonden door huwelijken en min of meer familie van elkaar. Tsaar Nicolaas 11e was verwant aan Duitsland en Engeland.En dan de adel in Rusland, er is zoveel verkocht aan juwelen in Frankrijk tijdens de revolutie en gevluchte adel. In die jaren is ook mijn belangstelling voor geschiedenis nog verder toegenomen. Als je het hebt over diademen, tiara's, kronen, in Perzie waren zulke mooie juwelen in de tijd van de shah. En dan de mode: ook Beatrix droeg hele mooie en aparte avondkleding op staats bezoeken, maar ook andere koninginnen. Mijn fotoboeken zijn helaas zoekgeraakt door verhuizingen en een echtscheiding en een overlijden van mijn 2e man. De foto, die te zien is van Beatrix op de foto, tijdens een staatsbezoek, prachtig. Wie weet kleedt Maxima zich nog eens een keer in deze jurk?? En wie weet Amalia. Dan de juwelen uit de tijd van Willem van Oranje, prachtig. Allemaal verkocht om een oorlog te voeren tegen Spanje. En tijdens de Tudors in Engeland, en Hendrik de Vde, denk aan Anna Boleyn, zij droegen prachtige juwelen van parels. Mijn naam is geen wittewijn2, maar Ria. Ik zal dit wijzigen.

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

dinsdag 04 aug 2015 - 22:49

Ik zie geen Ria staan in de berichten boven uw bericht. Mag ik vragen op welk bericht u reageert? Het is mij nl niet duidelijk.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

donderdag 30 jul 2015 - 11:27

Nu wel?

afbeelding van Magda

Magda

donderdag 30 jul 2015 - 23:03

Ja, nadat ik 5 minuten later nog eens keek was die er wel.

afbeelding van Lauren

Lauren

donderdag 30 jul 2015 - 11:54

Ik heb gestemd op nr. 4, nr. 5 is ook heel mooi. Ik zou de Griekse bandeau ook graag bij
maxima zien.

afbeelding van jeannine

jeannine

donderdag 30 jul 2015 - 12:41

ik vind de nr 1 mooi maar ook die Griekse denk ik dat haar mooi zou staan die heeft een beetje de uitstraling van die korenaar speld die ze soms draagt

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

donderdag 30 jul 2015 - 12:49

Eerlijk gezegd vind ik het pauwenstaartdiadeem niet zo mooi. Zo puntig. Ik heb de magie van het juweel nooit gesnapt en ik zal het waarschijnlijk nooit snappen ook.

afbeelding van Magda

Magda

donderdag 30 jul 2015 - 23:05

Kareltje, Maxima heeft deze tiara nu toch voor de eerste keer gedragen ?

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

zaterdag 01 aug 2015 - 13:50

Nee, in Japan droeg ze hem ook :)

afbeelding van orchidee

orchidee

donderdag 30 jul 2015 - 12:57

Het diamanten bandeau vind ik zo prachtig. Toch heb ik er niet op gestemd, want ik vind het bij dit kapsel helemaal niet tot zijn recht komen. 1 en 5 vind ik gewoon te breed.
Mijn stem is naar de pauwenstaart gegaan.

afbeelding van Marijke

Marijke

donderdag 30 jul 2015 - 13:24

Ik heb op nummer 1 gestemd, de kleur blauw vind ik schitterend en koninklijk. Het lijkt mij wel zwaar om te dragen ; ) Voor de nummers 4 en 5 geldt wel dat ze prachtig passen bij de jurk.

afbeelding van Suzanne

Suzanne

donderdag 30 jul 2015 - 13:46

Griekse bandeau? heb ik iets gemist??

afbeelding van jeannine

jeannine

donderdag 30 jul 2015 - 14:31

de tekst boven de foto's daar staan grieks bandeau en stuart diadeem in een blauwe kleur als je daar op klikt komt er een foto van tevoorschijn dus je hebt niets gemist

afbeelding van Trixedo

Trixedo

donderdag 30 jul 2015 - 13:57

Het schitterende Mellerio-diadeem (nr. 4) draagt mijn voorkeur weg, maar eigenlijk zijn ze alle prachtig !

afbeelding van AR1991

AR1991

donderdag 30 jul 2015 - 16:45

De juwelencollectie van het Nederlandse Koninklijk Huis kenmerkt zich door enerzijds de omvang, anderzijds door de aanpasbaarheid van de sieraden. Het eerste blijkt door het feit dat de Koningin bij vijf verschillende gelegenheden ook vijf verschillende diademen heeft gedragen. Het tweede blijkt onder andere door de verschillende versies die er van verschillende diademen bestaan: bijvoorbeeld de aangepaste versie van het saffieren diadeem tijdens de inhuldiging, het feit dat de smaragden parure ook kan worden gedragen met parels, en dat het diamanten diadeem van Koningin Emma (ook wel het harpendiadeem genoemd) kan worden gedragen met verschillende edelstenen, waaronder robijnen (door Prinses Laurentien gedaan).

De diademen die de Koningin dit jaar gedragen heeft, zijn allemaal van zeer hoge kwaliteit. Toch blijkt dat de haardracht erg belangrijk is in hoe het diadeem gepresenteerd wordt.
- In het geval van de saffieren parure (nr. 1) vind ik het kapsel perfect. Het diadeem is goed zichtbaar, en de achterkant van het haar geeft genoeg 'tegenwicht' aan het grote diadeem. In het geval van het staatsbezoek aan Denemarken zijn de bovenste diamenten weer op het diadeem geplaatst, in tegenstelling tot de inhuldiging (http://netaporter.comwww.modekoninginmaxima.nl/sites/default/files/2013/...)
- De diamanten bandeau (nr. 2)werd bij het verjaardagsfeest van Koningin Margrethe in een vrij los (doch opgestoken) kapsel gedragen. Persoonlijk vind ik de bandeau dan minder goed tot zijn recht komen. Bij een kapsel dat iets strakker opgestoken is is het diadeem beter zichtbaar, bijvoorbeeld toen (toen nog Prinses) Máxima het diadeem droeg bij het huwelijk van Prinses Victoria met Daniël Westling (https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9f/90/37/9f90373a9fcc231e3c147...)
- Het Pauwenstaartdiadeem (nr. 3) vind ik persoonlijk prachtig, maar niet op de manier waarop het gedragen werd tijdens het staatsbanket in Canada. Door de middenscheiding vormt het diadeem wat mij betreft geen geheel met het gehele kapsel, iets wat wel het geval was tijdens het staatsbanket in Polen (http://www.modekoninginmaxima.nl/sites/default/files/max2.jpg en http://www.royalglitter.com/wp-content/uploads/2014/09/PPE14062450-1-M%C...) of toen Máxima het diadeem droeg in 2009 (http://netaporter.comwww.modekoninginmaxima.nl/sites/default/files/image...). Zelfs met half opgestoken haar (http://www.fanvanmaxima.nl/wp-content/uploads/2012/01/staatsbanket1.jpg) vind ik het diadeem persoonlijk beter tot zijn recht komen.
- Het Mellerio-diadeem (nr. 4) is een uniek exemplaar. Gemaakt door het beroemde Parijse juweliershuis in de negentiende eeuw, is dit nog steeds één van de mooiste en indrukwekkendste delen van de juwelencollectie van de Oranjes. Ook hier is weer het belang van een goede haardracht te zien: door het iets losser opgestoken haar vormen het kapsel en het juweel één geheel (https://36.media.tumblr.com/c7b612952c053c9cfc49d2d58af95d4a/tumblr_npw9...). Ook bij andere kapsels die gecombineerd werden met dit diadeem, vond ik de Mellerio goed tot zijn recht komen (http://2.bp.blogspot.com/-hAWa5N1JRFs/UXgZHbrpNJI/AAAAAAAAWK8/rstGZMyWL6...). Ook vind ik het geweldig dat dit diadeem nog steeds gedragen word. Het is vanwege vele aspecten een museumstuk (mede door zijn waarde, de gehele parure is ongeveer 2 miljoen euro waard heb ik eens gelezen) en dan vind ik het van veel durf getuigen dit juweel nog steeds te dragen.
- Tenslotte het Württemberg Pareldiadeem (nr. 5): wederom een prachtig juweel. Ik ben echter geen fan van dit diadeem in combinatie met een middenscheiding. Ik denk dat het diadeem hier ietwat te groot voor is. Ik vond het beter tot zijn recht komen bij het staatsbezoek aan Japan (http://1.bp.blogspot.com/-X14IPQDZmo4/VFFlcuOwCXI/AAAAAAAAEOI/8QChb6uXmq...(1897)%2Bby%2BSchurman%2Bfor%2BQueen%2BWilhelmina%2Bhere%2BQueen%2BMaxima%2B2.jpg), hoewel het toen een tikje scheef zat.

Al met al heb ik gekozen voor het saffieren diadeem, aangezien het in balans was met de haardracht. Daarnaast straalt dit diadeem door de omvang van de edelstenen als geen ander.

Er zijn verschillende juwelen uit de Koninklijke collectie die ik Máxima graag zou zien dragen. Het Stuart-diadeem staat hoog op mijn lijstje, net als de Bandeau a la Greque. Daarnaast heeft Máxima nooit het korenaardiadeem gedragen. 'For the sake of it' zou ik dit ook graag eens willen zien. Daarnaast zijn er nog zo veel andere juwelen naast diademen die al jaren niet meer gezien zijn (bijvoorbeeld het collier behorende bij de Huisdiamanten Parure (Stuart), of de enorme devant de corsage behorende bij de Mellerioparure. Ik zou het leuk vinden als de Koningin (of andere vrouwelijke leden van het Koninklijk Huis [Catharina-Amalia over enkele jaren?]) zo nu en dan iets uit de kluis vist, zodat deze stukken het daglicht weer eens zien. Máxima staat er om bekend dat ze dit al enkele keren gedaan heeft (Pauwenstaartdiadeem, Saffieren strikbroche etc.).

afbeelding van Paula

Paula

donderdag 30 jul 2015 - 15:56

Zowww, hoppeldepop, een echte kenner! Mooie foto's ook!
Ik heb gekozen voor nummer 1, toch de meest statige vind ik, van allemaal. Maar de lieve diademen (3 en 4) zijn ook verrukkelijk mooi. Maar wel gedragen zonder middenscheiding, dat doet afbreuk aan het geheel.

afbeelding van Trixedo

Trixedo

donderdag 30 jul 2015 - 19:53

Prachtige beschrijving, even schitterend als de juwelen zelf !
Het Mellerio-diadeem (nr. 4) droeg Maxima ook op het huwelijk van de Luxemburgse erfgroothertog. :

afbeelding van Siobhan

Siobhan

donderdag 30 jul 2015 - 20:56

Wow dankjewel voor dit uitgebreide commentaar en nog meer mooie foto's. Dit is royalty op zn best: mooie tiara's en een altijd stralende koningin in super evening dresses. Hoe moeilijk het kiezen is...Ik ga toch voor de saffieren: die kleur staat haar fantastisch .

afbeelding van Marga

Marga

donderdag 30 jul 2015 - 23:18

Wat een geweldige toelichting op deze reeks diademen. Dank hiervoor. Ik vind het genieten om naar deze verschillende diademen te kijken en ben vooral gek van de nrs 1, 4 en 5. Maar als ik moet kiezen, ga ik voor nr 1. Wat een prachtig geheel vormt dit diadeem met de toegepaste kapsels. Helemaal af met de diamanten erop, zoals Maxima het droeg in Denemarken was een grote verrassing. Prachtig. Maar ook het geheel met nr 5 en het kapsel en de jurk vind ik ook fantastisch.

afbeelding van marinde

marinde

donderdag 30 jul 2015 - 16:29

Ik heb, na enig aarzelen, gekozen voor diadeem 1. Reden: de mooie combi tussen diadeem en haardracht. Ik heb al eerder geschreven dat ik geen fan ben van een middenscheiding bij Máxima. Bij de pauwenstaartdiadeem vind ik dat ronduit lelijk staan. Bij het pareldiadeem valt het mee. Het ziet er wat zachter uit dan bij de pauwenstaart.

afbeelding van Iris

Iris

donderdag 30 jul 2015 - 16:59

Eerlijk gezegd heb ik bij geen enkele van de 5 een wow gevoel. Ik vind een diadeem al heel gauw to much, wat er op neer zou komen dat ik voor nummer 2 zou gaan maar die vind ik eigenlijk ook niet mooi. Ik ben meer voor een prachtig neksieraad, of zoiets als Diana ooit droeg: http://i58.tinypic.com/15n280m.jpg
Wat ik dan wel weer een prachtig diadeem vind (en misschien vinden jullie dat allemaal niet te rijmen, en dat kan ik me voorstellen) is dit diadeem uit Zweden:
http://i57.tinypic.com/2hhkdc5.jpg
Maar dan ook alleen voor bijzondere gelegenheden zoals een huwelijk (Victoria droeg het op haar huwelijk).

afbeelding van Els

Els

vrijdag 31 jul 2015 - 12:47

Ik deel je smaak helaas niet, als ik iets lelijk vind is het de Cameeën parure uit Zweden. Het goud is van rare gelige-roodachtige kleur en de medaillons (cameeën) van ivoor passen helemaal niet in een diadeem van goud. Het speciale is alleen dat het diadeem zowel bij de huwelijksvoltrekking van moeder Silvia en dochter Victoria is gebruikt, en waarschijnlijk zal Estelle het ook mogen gebruiken bij haar huwelijk. Maar dat is nog zooooo ver weg.. ;-)

afbeelding van Paula

Paula

vrijdag 31 jul 2015 - 16:25

Eens met jou Els. Ik vind het net een nep-hoofdjuweel. Te iel en de kleuren vind ik ook niet mooi.

afbeelding van Carmen

Carmen

donderdag 30 jul 2015 - 17:48

Zo gek op diademen en tiara's ben ik eigenlijk helemaal niet valt me de laatste jaren wel eens op. De vorm vind ik vaak afbreuk doen aan de vorm van iemands gezicht. Máxima kan heel veel hebben, maar echt iets toevoegen vind ik het lang niet altijd.
Ik heb gestemd op nummer 5, dat diadeem staat haar het mooist als ik naar het rijtje kijk.
Zelf vind ik het lauwerkrans diadeem ook wel mooi. Niet te veel poespas en dat heeft Máxima in mijn ogen ook helemaal niet nodig, dus ze mag het van mij een keer dragen.
De Stuart tiara willen we denk ik allemaal wel eens tevoorschijn zien komen, maar welke gelegenheid zou daar geschikt voor zijn? De inhuldiging was misschien het moment geweest, maar ze wilde WA ook niet overschaduwen. Wellicht draagt ze hem nooit en laat de eer aan Amalia.

afbeelding van Merel123

Merel123

donderdag 30 jul 2015 - 19:43

Maxima pakt graag uit als het om juwelen gaat.
Ik denk dat we haar er wel mee gaan zien.

afbeelding van Carmen

Carmen

donderdag 30 jul 2015 - 20:47

Wat zou jij een geschikte gelegenheid vinden dan Merel? Want om het bij een willekeurig staatsbanket te dragen lijkt me vreemd. Anderzijds had ik ook niet verwacht bij een willekeurige gelegenheid de inhuldigingsjapon terug te zien en dat heeft ze ook gedaan. Had voor mij overigens niet gehoeven, maar dat is een ander verhaal.

afbeelding van elise1

elise1

vrijdag 31 jul 2015 - 18:25

Ik denk het ook. Bij een heel belangrijk staatsbezoek of zo. Bijvoorbeeld aan Engeland. Of wanneer ze 25 jaar is getrouwd, net zoals Juliana.

afbeelding van Merel123

Merel123

vrijdag 31 jul 2015 - 07:54

Ik denk dat Maxima daar niet echt een gelegenheid voor afwacht.
Ze pakt wel vaker uit wanneer je het niet verwacht, denk bijvoorbeeld aan het huwelijk van haar broer.

afbeelding van Carmen

Carmen

vrijdag 31 jul 2015 - 09:11

Ja, dat klopt wel inderdaad. Wellicht zien we haar in februari in Lech de berg af suizen met de Stuart tiara op :D

afbeelding van Marga

Marga

vrijdag 31 jul 2015 - 12:25

Haha,....!!

afbeelding van Mary

Mary

vrijdag 31 jul 2015 - 17:41

Haha wie weet...

afbeelding van jeannine

jeannine

vrijdag 31 jul 2015 - 08:27

Maxima pakt graag uit met tiara's maar ze staan haar ook echt goed, ook al zijn ze niet mooi, ze heeft er het hoofd voor ook voor hoeden. Misschien ook de lichaamslengte of wat is er volgens jullie belangrijk om mooi met hoofddeksels te zijn? Duidelijke gezichtslijnen grote opvallende ogen brede lippen ?

afbeelding van jeannine

jeannine

vrijdag 31 jul 2015 - 21:20

dank je Kareltje voor deze toelichting ik ga er op letten

afbeelding van marinde

marinde

zaterdag 01 aug 2015 - 21:58

Welke cloche bedoel je, Kareltje?

afbeelding van orchidee

orchidee

vrijdag 31 jul 2015 - 12:25

Het heeft niets met dit onderwerp te doen, maar kijk eens op http://princessesblog76.blogspot.ca/ Gewoon door scrollen naar beneden.
Op deze site staat een prachtige foto van Letizia met haar grootvader, die maandag overleden is. Ze staat er heel naturel en zacht op. Zo zie ik haar graag, niets hard, zakelijk, onzeker of welke negatieve benaming we ook voor haar bedenken. Gewoon prachtig en ze straalt in mijn ogen heel veel liefde uit.

afbeelding van jeannine

jeannine

vrijdag 31 jul 2015 - 17:52

dank je wel orchidee heel mooi deze blog

afbeelding van jeanine68

jeanine68

vrijdag 31 jul 2015 - 15:11

Ik heb op nr 1 gestemd!
Deze vind ik zooo mooi!
Zeker de mooie diepe kleur blauw!
Hoewel ik het wel heel moeilijk vond! Wat nr 4 (!) vind ik ook schitterend!
En ook nr 5 vind ik erg mooi.

afbeelding van Maxi

Maxi

zaterdag 01 aug 2015 - 01:21

Hulde voor alle noeste arbeid, Josine. Ik word wel knorrig van de lange afwezigheid van de Oranjes. Al die vakanties ergeren me. Freeloaders zouden ze in Engeland zeggen;-)

afbeelding van Siobhan

Siobhan

zaterdag 01 aug 2015 - 02:29

1. Ze hebben een mega programma achter de rug. Vakantie is verdiend
2. Er wordt niets geopend omdat heel Nederland op vakantie is. Ook geen jubilea gevierd. Geen staatsbezoeken want de andere royals vieren ook vakantie Dus er is ook geen werk.
3. Heerlijk al deze rubrieken die Josine vult met terugblikken waar met een regulier oranje schema niet aan kan worden toegekomen ! Ik ga nog even genieten van al die mooie Tiara's!!

afbeelding van orchidee

orchidee

zaterdag 01 aug 2015 - 09:24

Dat ben ik helemaal met je eens. Trouwens, hoe vaak zien we ze niet in een weekend of 's-avonds voor (leuke??) werkzaamheden. Dan zitten wij lekker thuis op de bank. Dat is trouwens voor alle royals zo.

afbeelding van Paula

Paula

zaterdag 01 aug 2015 - 14:40

Ik zou niet graag in hun schoenen staan. Het is een zware baan hoor. Ten eerste al die verantwoordelijkheid. Dan dat je ontzettend op moet letten wat je doet en zegt. Volle programma's en drie kinderen en ook nog een eigen baan. Dan mogen ze veel hulp hebben, je moet wel steeds omschakelen en er voor de volle 100% zijn. Ik geef het je te doen. Wat mij betreft mogen ze lekker lang vakantie vieren!

afbeelding van Janna

Janna

zondag 02 aug 2015 - 15:03

@Paula - Zware baan? Dat valt echt wel mee denk ik. Ze verdienen respectievelijk 823.000 en 326.000 euros per jaar, daar mogen ze wel wat voor doen! Ik denk echt niet dat ze zouden willen ruilen met een echte zware baan, zoals tandarts of verpleegster. Veel van hun "verplichtingen" zijn heel plezierig en er blijft veel vrije tijd over voor een aantal vakanties per jaar. Het enige nare lijkt mij altijd maar te moeten lachen en zwaaien naar het volk.

afbeelding van Paula

Paula

zondag 02 aug 2015 - 21:20

@Janna: vergeet niet dat Willem-Alexander er niet echt voor gekozen heeft. Maxima wel. Moet je eens kijken hoe snel hij oud wordt, kijk eens naar wat foto's van een paar jaar terug. Alles wat hij doet of zegt wordt breed uitgemeten en onder een vergrootglas gelegd. Geen privacy in het openbaar. En ik kan me niet voorstellen dat, als je zo'n post bekleedt, het je geen bal interesseert of je je werk goed doet of niet. Dus: zware verantwoordelijkheid. Maxima heeft wel voor dit leven gekozen. Voor haar is het iets anders. Maar ook zij heeft geen privacy meer buiten hun huis/vakantiehuis en ondanks dat ze dit leven fijn lijkt te vinden (ben ik zeer blij mee) zal zij er ook niet licht over denken. Ook zij vertegenwoordigt Nederland in het buitenland.

Je kunt wel veel verdienen, maar als je er veel voor moet opofferen, dan is dat toch wel terecht. Vandaar dat ik hen een hele fijne vakantie wens.

afbeelding van Janna

Janna

maandag 03 aug 2015 - 12:11

@Paula: maar hij is niet zo dom om niet te weten aan welke kant zijn boterham beboterd is. Hij had gewoon "nee dank u" kunnen zeggen.

afbeelding van Paula

Paula

maandag 03 aug 2015 - 12:31

@Janna: ik denk dat je Willem-Alexander ten onrechte verdenkt van gaan voor het geld. Daar lijkt mij werkelijk geen sprake van. Hij doet zijn taak (uitstekend!) maar dat zal denk ik nog wel een persoonlijke strijd gekost hebben. Wat is inkomen als je zo'n publiek persoon bent. Met zoveel publieke taken en verantwoordelijkheden. Ik begrijp niet goed dat over zijn taak zo licht gedacht wordt.

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 02 aug 2015 - 14:19

Verantwoordelijkheid? Voor wat? Ze dragen geen enkele verantwoordelijkheid anders dan iedereen volgens mij.

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?