Sinds enkele weken draagt koningin Máxima bij haar collectie persoonlijke armbanden een nieuwe armband van het Italiaanse merk Fope. Het juweel is gemaakt van 18 karaats geelgoud en diamant en komt uit de Niue Collection. Online is de armband met schakels verkrijgbaar vanaf 1700 euro, maar afhankelijk van het materiaal en de bedel kan dit bedrag oplopen tot ruim boven de 10.000 euro. 

Máxima met de armband:

Armband van Fope: 

Foto's/Info met dank aan:

Emmy 

 

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van sandy

sandy

donderdag 18 dec 2014 - 21:53

Mag ik dan geen mening hebben, Hendrikje?

afbeelding van hendrikje

hendrikje

vrijdag 19 dec 2014 - 13:40

Onbegrijpelijke reactie Sandy. Ik hoop dat k niet te oud ben om iets te leren, dus vertelt u mij even waarom ik u verbied een eigen mening te hebben. Voor mij is dit een raadsel, voor u blijkbaar duidelijk. Ik geef mijn mening, formuleer in de ik-vorm en daarmee zou ik u uw een eigen mening ontzeggen?
Heel soms spreek ik mensen met 'U' aan!

afbeelding van sandy

sandy

zaterdag 20 dec 2014 - 22:22

.

afbeelding van LG

LG

zondag 21 dec 2014 - 16:49

Sandy, I understood that hendrikje could not "look" at the picture/image of the bracelets worn together and that she did not criticize your opinion.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zondag 21 dec 2014 - 17:06

Lief, maar ik wilde het laten rusten.

afbeelding van sandy

sandy

zondag 21 dec 2014 - 17:36

Laten wij dat maar doen. Merry Christmas and a Happy New Year, Hendrikje.

afbeelding van sandy

sandy

zaterdag 20 dec 2014 - 21:41

U kunt er niet naar kijken, zei u.. Blijkbaar stoort mjjn mening u.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

donderdag 18 dec 2014 - 14:36

Ik kan hier werkelijk niet naar kijken! Al doet ze naar een bijeenkomst over microcredit diamanten om, mij best, ze is uiteindelijk ingetrouwd in een zeer vermogende familie met ook nog eens een meer dan royaal inkomen. Maar zo'n arm vol armbanden, brrrrr, alleen een arm vol tattoos vind ik erger.

afbeelding van AnneR

AnneR

vrijdag 19 dec 2014 - 11:27

Opeens moet ik denken (want veel armbanden bij elkaar rinkelt) aan een anekdote van de Beatles, die optraden voor koninklijke gasten. Of die wilden rammelen met hun juwelen ipv te applaudisseren, tot grote hilariteit van Margaret en Elizabeth :-)
Slaat nergens op, natuurlijk, maar plots kwam dat beeld zo omhoog.

afbeelding van Sofia

Sofia

donderdag 18 dec 2014 - 10:02

Vorstelijkheid verrijkt!

afbeelding van Doro

Doro

donderdag 18 dec 2014 - 09:32

Vind ook dat ze er vaak nogal nouveau riche bijloopt. Maar dit moet niet in verband gebracht worden met haar taak voor de microkredieten.
Houd er gewoon niet zo van en daarbij heeft ze het absoluut niet nodig, haar fantastische charisma is sprekend voldoende

afbeelding van Doro

Doro

woensdag 17 dec 2014 - 21:10

Wat een onzin dat maxima niet mooie sieraden mag dragen omdat ze zich met microkrediet bezig houdt! Mag dus alleen in eenvoudige, voor iedereen betaalbare, kleding rondlopen nu?
Ook noet meer naar gala's etc.
Om je taak goed uit te voeren hoef je je niet compleet aan te passen aan je doelgroep

afbeelding van Henny

Henny

vrijdag 19 dec 2014 - 10:28

Eens met Doro☺

afbeelding van Gert

Gert

donderdag 18 dec 2014 - 08:09

Eens!

afbeelding van Sofia

Sofia

woensdag 17 dec 2014 - 22:03

Doro.Daar ben ik het nu eens helemaal mee eens.

afbeelding van elise1

elise1

vrijdag 19 dec 2014 - 10:06

Ik niet. Ben het helemaal met Ana eens dat je je moet aanpassen aan de doelgroep waar je naar toe gaat. Daar ben je nu eenmaal koningin voor. Bij werkbezoeken, zeker als het gaat om microfinanciering en zo, siert soberheid.
Maar voor gala's, staatsbanketten en dat soort bijeenkomsten ligt het natuurlijk anders. Dat zijn gelegenheden waarbij alle bling bling uit de kast mag komen. De koninklijke juwelenkast ligt daar vol mee dus keuze genoeg. Bovendien heeft ze zelf inmiddels ook kasten vol met prive-juwelen. Maxima is wat betreft juwelen, sieraden, schoenen enzo, natuurlijk wel een soort rupsje nooit-genoeg.

afbeelding van Sofia

Sofia

zondag 21 dec 2014 - 10:50

Elisel: Bling ,bling, eenvoud siert, less is more,overdaad schaadt vind ik persoonlijk allemaal van die nietszeggende uitdrukkingen.
Alles is relatief !!

afbeelding van Maria

Maria

zondag 21 dec 2014 - 14:36

Al zou 'alles relatief zijn' (wat ik niet geloof), dan is er nog zoiets als 'optimum' :

- a condition, degree, amount or compromise that produces the best possible result
- goodness, good – that which is pleasing or valuable or useful
- most desirable possible under a restriction expressed or implied

Ook is het interessant om te bedenken waarom uitdrukkingen/spreekwoorden zoals 'hoge bomen vangen veel wind', 'het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen', 'bescheidenheid siert de mens', 'alles in moderatie', 'noblesse oblige' waarschuwen tegen 'te veel' en een verantwoordelijkheid leggen bij/op degenen die veel hebben in vergelijking met anderen.

Ik denk dat er dus wel iets te zeggen valt voor de idee dat onder bepaalde omstandigheden (bijv. bij bezoek aan arme wijken etc.) het beter is om minder sieraden te dragen dan meer.

En: met minder kun je het niet fout doen - maar meer/te veel kunnen een barriere vormen.

afbeelding van Merel

Merel

zondag 21 dec 2014 - 15:09

Ook hier kan ik het mee eens zijn Maria (ik heb me behoorlijk geërgerd aan de juwelen bij het VN bezoek aan India) Alleen, het moeilijke is misschien juist dat Maxima in haar rol het OOK fout kan doen als ze weinig sieraden draagt. Verhaal hier laatst van het meisje dat Maxima geen echte koningin vond want geen juwelen/kroon is misschien wel exemplarisch. We (of sommigen) verwachten van een vorstin blijkbaar opsmuk. Ik zou eenvoudig kunnen vertellen wat IK het meest gepast en mooi zou vinden in elke situatie (heel veel minder bling dan ze nu draagt) maar ik kan niet zeggen wat 'iedereen' het meest gepast en mooi zou vinden, want iedereen heeft een andere mening. Dat maakt het toch soms lastig schipperen voor een Maxima, denk ik.

afbeelding van Sofia

Sofia

zondag 21 dec 2014 - 15:53

Merel: dat is exact wat ik bedoel. Mij storen al die armbanden niet.In tegendeel,ik draag het zelf ook. En toch hoor ik niet bij de Gooise,voetbal enz vrouwen! Wel heb ik een katholieke achtergrond die nu eenmaal als frivool wordt betiteld ten opzichte van het gereformeerd protestantisme.
.

afbeelding van Carmen

Carmen

zondag 21 dec 2014 - 20:06

Sofia, zelf ben ik ook katholiek en als ik in een protestantse kerk ben dan voelt het voor mij heel leeg en kaal, aangezien in de katholieke kerken de opsmuk nooit genoeg kan zijn. Andersom voelt het waarschijnlijk als een enorme kermis :) Op modegebied ben ik eigenlijk meer een less is more type, behalve op feestdagen etc. dan mogen alle juwelen uit de kast :D
Mijn punt is eigenlijk dat ik het kan begrijpen als mensen Maxima te behangen vinden met juwelen, vooral bij bepaalde gelegenheden. Iedereen heeft een andere kijk op wat gepast is, dus de een vindt een diamanten ring bij een bezoek aan een sloppenwijk al ongepast, terwijl de ander dat prima vindt. Ik snap het van de andere kant ook als mensen het allemaal onzin vinden als er discussies ontstaan over de vraag of juwelen op zo'n moment gepast zijn. Iedereen weet dat ze heel veel geld heeft en juwelen in overvloed, dus waarom dan daar doen alsof je in alle soberheid leeft? Ik vind het in ieder geval moeilijk om te beoordelen wat nu "goed" is en wat niet....

afbeelding van Sofia

Sofia

zondag 21 dec 2014 - 20:39

Carmen ,Merel.Ik begrijp het ook hoor .Mijn moeder was katholiek en joods, mijn vader protestant.De kinderen zijn katholiek opgevoed en we gingen naar katholieke scholen.Even zo goed krijg je natuurlijk van beide kanten wat mee.Zoals ik al zei"alles is relatief"

afbeelding van Merel

Merel

zondag 21 dec 2014 - 19:42

Hahaha! Ik ben van een gereformeerde moeder en katholieke vader. Mss neig ik qua armbanden naar mijn moeders kant... ;)

afbeelding van Sofia

Sofia

zondag 21 dec 2014 - 15:04

Maria.Wanneer een relativist zegt 'alles is relatief', dan kan hij daarmee bijvoorbeeld bedoelen dat alles relatief is ten opzichte van de gemeenschap waarin men leeft. Daarmee bedoelt hij dan dat uitspraken als 'dit is mooi' of 'dit is goed' afhankelijk zijn van wat in zo'n gemeenschap onder 'mooi' en 'goed' wordt verstaan. Iedere gemeenschap heeft over 'mooi' en 'goed' dan eigen opvattingen, en er bestaat niet iets absoluut goeds of moois. Wanneer een relativist daarom zegt dat alles relatief is, en hij bedoelt daarmee dat alles relatief is ten opzichte van een gemeenschap, dan hoeft dat geen probleem te zijn, zolang hij zich er maar bewust van is, dat zijn eigen uitspraak uit een bepaalde gemeenschap afkomstig is, en niet voor iedereen overtuigend zal zijn

afbeelding van Merel

Merel

zondag 21 dec 2014 - 13:50

En subjectief! We zullen het dus wel nooit eens worden, wat de één 'blingbling' vind, vind de ander 'origineel geaccesoireerd' (als dat al een woord is), en wat de ander 'kaal' vind de één 'less is more'. In de harpers bazaar van november stond een artikel over juwelen etiquette. Ook dit is natuurlijk maar een mening. Een paar quotes:
- bij gala's en feestelijke gelegenheden geen horloge.
- overdag een broche, camee, medaillon, of parels want die kunnen altijd.
- bij rouw alleen speciale rouwsieraden (gitten, diamant op roet, onyx) of parels.
- alles omhangen wat je hebt is ronduit ordinair.
- maar 's avond kan je uitpakken.
Ik kon me daar aardig in vinden. Al is etiquette er ook weer om her en der een beetje op te rekken en fijn je eigen draai aan te geven. Waar je dat doet, en hoe geslaagd dat uitpakt is dan natuurlijk wederom subjectief...

afbeelding van Emmy

Emmy

woensdag 17 dec 2014 - 20:21

Josine, ik zie nu pas dat je mijn naam bij de info hebt aangegeven.
WAT LEUK!

afbeelding van marie28

marie28

woensdag 17 dec 2014 - 20:03

Prachtige armband maar solitair dragen ! Eenvoud siert !

afbeelding van sandy

sandy

woensdag 17 dec 2014 - 19:37

Ergens klopt er iets niet. Maxima doet heel wat werk voor microkredieten voor mensen in arme landen, maar geeft duizenden euros uit aan armbanden..

afbeelding van karpathos

karpathos

woensdag 17 dec 2014 - 19:52

De kans is groot dat Máxima zelf geen cent betaald heeft aan deze armbanden. Wellicht heeft ze de armbanden cadeau gekregen.

afbeelding van elise1

elise1

woensdag 17 dec 2014 - 20:28

Ha, ha van WA zeker! Maar dan nog: als je je inzet voor duurzaamheid en microfinanciering past soberheid en hang je jezelf niet vol met juwelen.

afbeelding van elise1

elise1

woensdag 17 dec 2014 - 19:52

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Beetje erg hypocriet allemaal. Wat te denken van de speedboot van WA van bijna 800.000 euro? Zo zijn er nog veel meer voorbeelden van 'bigspenders' WA en Maxima op te noemen. Sober is anders.
Ook zo'n controverse: de familie Oranje heeft altijd de mond vol van duurzaamheid, natuur en milieu.. Maar vliegt ondertussen wel de hele wereld over. Deels is dat voor het werk maar het gaat ook vaak om prive-reisjes.
Neem prinses Irene met haar pleidooi voor de natuur. Heel mooi hoor, maar ze heeft wel een huis in Nederland, in Zwitserland èn in Zuid-Afrika. Ik neem aan dat ze zich niet op de fiets verplaatst van het ene naar het andere huis maar voor het niet zo duurzame vliegtuig kiest. En dan hebben we ook nog de autoracende Van Vollenhovens? Ok niet zo duurzaam lijkt me.
Laurentien is er in een interview overigens wel eens heel eerlijk over geweest. Ze vertelde daarin over haar betrokkenheid bij de natuur maar gaf ook toe dat ze daaraan zelf soms niet bijdroeg vanwege de vele vliegreizen die zij en haar gezin maakt. Dat pleit voor haar.

afbeelding van Imke

Imke

woensdag 17 dec 2014 - 19:26

Ik vind hem mooier dan de andere twee, die vind ik behoorlijk kitscherig. Wat mij betreft kan zo'n combinatie van armbanden wel goed, het is een bepaalde stijl. Zelf vind ik één armband meestal mooier. Het hangt ook van je postuur af of het leuk staat vind ik. Als je vrij klein en tenger bent lijk je snel een overladen kerstboom. Ben je lang dan kan bijv. een forse lange ketting en meerdere armbanden leuk zijn.
Wat ik eigenlijk niet mooi vind is de combinatie van de armbanden en de parels, dat is toch een soort stijlbreuk. Maar als je bepaalde favoriete sieraden heel vaak of zelfs dagelijks draagt dan kun je dat krijgen. Dan worden die dagelijkse sieraden ook meer een soort vast attribuut, zoals een bril. Zo gezien stoort het me niet echt.

afbeelding van Henny

Henny

woensdag 17 dec 2014 - 19:14

Heel mooi bandje, maar teveel armbanden bij elkaar. Draag zo'n band of solitair of samen met een fijn armbandje.

afbeelding van Ria M

Ria M

woensdag 17 dec 2014 - 19:05

Een hele mooie armband. Alleen vindt hem niet zo mooi bij de diamanten
armband staan.

afbeelding van elise1

elise1

woensdag 17 dec 2014 - 18:54

Mooie armband maar ook ik vind al die armbanden nogal een rommeltje. Ik houd er niet zo van: goud en witgoud zo door elkaar. Maar misschien is dat ouderwets. En verder: hoeveel armbanden kan een mens hebben en verlangen???

afbeelding van karpathos

karpathos

woensdag 17 dec 2014 - 18:30

Een prachtige armband. Josine kan het kloppen dat Máxima deze armband voor het eerst op 1 december in het openbaar heeft gedragen?

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

woensdag 17 dec 2014 - 17:36

Wat een geweldige armband en wat goed dat je hebt weten te achterhalen waar deze vandaan komt Josine.
Ik vind deze armband mooi in al z'n eenvoud. Combineert mooi met de verjaardags armband. Alle 3 vind ik persoonlijk net iets te veel, maar als het dierbare kado's zijn snap ik dat Máxima ze zoveel mogelijk en tegelijk wil dragen.

afbeelding van BeccaD

BeccaD

woensdag 17 dec 2014 - 17:48

Ik zou m dolgraag zelf willen hebben! Het lijkt een beetje gepunnikt, wel vind ik het een armband die alle aandacht verdient en dus niet met tig andere gedragen moet worden.. Maar dat doe ik dan wel als ik m zelf heb;-)

afbeelding van Annelie

Annelie

woensdag 17 dec 2014 - 16:49

Ik vind het een mooie armband, maar zou hem toch zonder andere armbanden erbij om de rechter pols dragen en aan de linker pols een horloge met geelgoud.
Bij een witgouden/stalen horloge vind ik witgouden/zilveren sieraden mooier. Sowieso zou ik ook geen horloge en armband(en) om dezelfde pols dragen.

afbeelding van Elsfiederels

Elsfiederels

woensdag 17 dec 2014 - 16:06

Wat vinden jullie bij Maxima's huid mooier staan witgoud of juist geelgoud? Ik neig zelf naar het laatste en vind daarom deze armband ook erg mooi.

afbeelding van Merel

Merel

woensdag 17 dec 2014 - 16:26

Geelgoud, absoluut. Warme kleuren staan haar het mooist vind ik. Je ziet in het vorige oogje dat het roestbruine vestje haar een hele mooie teint geeft.

@josine, gaan we stemmen? ;)

afbeelding van Magda

Magda

woensdag 17 dec 2014 - 15:16

Een heel mooie armband, maar wel solitair dragen. Dan komt de armband het best tot zijn recht, zoals op de eerste foto.
Is de ring, die ze op de eerste foto draagt ook van goud en nieuw? Die is wel erg groot,zeg.

afbeelding van Merel123

Merel123

woensdag 17 dec 2014 - 15:12

Mooie armband. Alleen jammer dat het altijd zo'n rommeltje is aan de pols van Maxima.
Persoonlijk zou ik het mooier vinden als ze de witgouden armband bij haar Rolex zou dragen. En van de geelgouden hooguit twee tegelijk bij een geelgoud horloge.

afbeelding van MeRoyalty

MeRoyalty

woensdag 17 dec 2014 - 14:58

Ik vind m erg mooi, maar niet met de andere armbanden allemaal bij elkaar; beetje teveel van het goede.

Lijkt wel of ze de gewoonte van Beatrix heeft overgenomen om veel armbanden te dragen!

afbeelding van Kaatje

Kaatje

woensdag 17 dec 2014 - 14:04

Smaken verschillen. Ik vind hem ook niet zo. Meer: mwah... Ergens vind ik hem een soort van ouderwets ogen. Maar wellicht dat dit soort 'zware' gouden sieraden (jaren 70?) weer terugkomen? Ik hoop niet dat er meer bedels verschijnen. Hou zelf ook niet van die Pandora-armbanden. Maar goed, lelijk is hij ook niet, hoor... ;-)

afbeelding van Emmy

Emmy

woensdag 17 dec 2014 - 15:46

Door de jaren heen heb ik armbanden van dit merk bij juweliers zien liggen. Maar nog nooit met een bedel. Wat je ziet is de sluiting. Volgens mij hoef je niet bang voor te zijn voor bedels. ;-)

afbeelding van Carmen

Carmen

woensdag 17 dec 2014 - 16:41

Hahaha, ineens zie ik iemand bij de psychotherapeut zitten met angst voor bedels :D

afbeelding van Kaatje

Kaatje

woensdag 17 dec 2014 - 22:07

:-) Zo erg is het ook weer niet, hoor! Ik ben alleen die Pandora's een beetje zat, geloof ik. Zelf heb ik nog een zilveren bedelarmband die ik als kind heb gekregen. Met closed forever-schakels. Ik pas hem nog en draag hem ook wel eens...

En no offence tegen eventuele P-armband/ketting-dragers, hoor!!!!

afbeelding van Carmen

Carmen

woensdag 17 dec 2014 - 14:20

Ik snap je helemaal Kaatje.
Mijn moeder droeg vroeger wel eens van die mouwophouders en daar moest ik meteen aan denken toen ik deze armband zag :)

afbeelding van Kaatje

Kaatje

woensdag 17 dec 2014 - 14:23

Hihi, daar lijkt hij inderdaad ook wel op. Ik bedoelde meer de zware gouden schakelsieraden die in de jaren 70 of 80 een tijdlang populair waren. Er was een tijdje terug iemand bij Kunst en Kitsch die een dergelijke armband of ketting bij de kringloop had gevonden. Bleek dat het geval echt duizenden euro's waard was. Die leek een beetje op deze qua uiterlijk.

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?