Op een van de foto's die in januari 2018 werden vrijgegeven ,draagt prinses Amalia een rood-witte jurk van het Griekse merk Devotion. Via de website Ou Boutique Stories bestelde de prinses het bohemien kledingstuk voor €169,95. Beau Monde ontdekte dat Amalia niet de enige beroemdheid is met een zwak voor de handgeweven jurk.
Foto: RVD/Jeroen vd Meyde
De bekende en minder bekende modezusjes met dezelfde jurk van Devotion:
Wie mag hem morgen aan?? #éénjurk pic.twitter.com/EKwdcOCksg
— Nathan Tamis (@NathanTamis) 20 juli 2018
Op diverse websites wordt nu gesuggereerd dat we de trend helemaal te danken hebben aan prinses Amalia. Natuurlijk is het voor een kledingmerk ideale reclame als een mooie en jonge meid kiest voor een item uit de nieuwste collectie, maar mijns inziens hebben we de trend vooral te danken aan de comfortabele pasvorm van de jurk, de luchtige stofkeuze, de strategische print (hallo taille!), een slimme marketingstrategie (!!), de enthousiaste (en gesponsorde?) artikelen in de modebladen, én de klandizie van diverse beroemdheden, waaronder Amalia. Het Kate-effect met een waarde van meer dan een miljard dollar zie ik in ons kikkerlandje niet zo snel ontstaan. Mijns inziens is de gemiddelde Nederlander daar veel te nuchter voor. En stiekem wens ik het de prinses ook helemaal niet toe. Hoe zien jullie dat?
NB: Respectloze en/of kritische reacties over Amalia worden vanwege haar kwetsbare leeftijd onmiddelijk verwijderd.