Gekleed in een bekende japon van modehuis NATAN is koningin Máxima zojuist begonnen aan de tweede dag van het werkbezoek aan Duitsland. Zoals op onderstaande beelden is te zien, draagt ze bovendien een bekende hoed van Fabienne Delvigne en juwelen van junziet uit de koninklijke kluis. 

Máxima met de jurk tijdens het diner met regeringsleiders:

Met de hoed tijdens het staatsbezoek van China aan Nederland:

Met de juwelen van kunziet tijdens de abdicatie:

 

Zoals op onderstaande foto te zien is, heeft Máxima dit keer  de pendant van kunziet laten bevestigen aan een strikbroche van diamant uit haar eigen juwelencollectie. 

Foto's met dank aan: 

www.monarchypress.com
Keukenhof 
Vorsten/Rick Evers 

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

 

Reacties


afbeelding van Annetje

Annetje

dinsdag 27 mei 2014 - 23:48

Ik geef je gelijk!

afbeelding van AnneR

AnneR

dinsdag 27 mei 2014 - 20:07

Nee Nelleke, je stoot mij niet voor het hoofd, hoor. Ik kan je goed volgen. Maar ik word een beetje moe als het gaat om "ons" belastinggeld (wat van de belastingbetaler komt, begrijp me niet verkeerd), ik kan daar niets mee. En dan zie ik belastinggeld ook veel gaan naar zulke bestuurders, die inderdaad de laan uitgestuurd worden, maar de volgende ook weer klaar staan etc.
Ik denk ook niet dat WA en M concreet contracten binnenhalen, maar het meer door goodwill, de immateriële kant (emotionele?), hun aanwezigheid deuren opengaan voor handelsdelegaties.
Ik dacht dat er destijds na het Lockheedschandaal de regering meer inzage in de uitgaven van de koninklijke uitkeringen is gaan geven. In principe heeft elk ministerie dat openbaar te maken. De discussie of ze wel of niet belasting moeten gaan betalen ligt in de politiek (en dus ook bij ons, als kiezers). Op zich vind ik het boeiend (en soms vermoeiend omdat je nooit alle gegevens/feiten hebt, en er vaak vanuit emotie gereageerd wordt… ik ook) om het er over te hebben, maar waarschijnlijk is dit niet de juiste blog :-) Toch leuk om er met je van gedachten over te wisselen :-)

afbeelding van Nelleke

Nelleke

dinsdag 27 mei 2014 - 20:17

Dat is ook de insteek van mijn reactie geweest: erover van gedachten wisselen. Je slaat de spijker op z'n kop wat betreft uit emotie reageren. Dat hoeft helemaal niet per definitie verkeerd te zijn alleen wordt het lastig discussiëren als feiten met emoties worden verweven. Daar komen denk ik ook de meest nare vervolg reacties uit voor :-(. Ja, ministeries zouden idd eea over de kostenposten moeten openbaren maar het probleem is juist dat dit nauwelijks gebeurd (ministerie van Defensie openbaarde eea over onderhoud Groen Draeck). Ik denk dat de ergernis over belastinggeld en de uitgaven koninklijke familie vooral voortkomen uit het feit dat zij niet democratisch gekozen zijn (we zouden voor de grondwet immers gelijk zijn? dus niet). Ik ben het ook zeker niet eens met buitensporige salariëring van topbestuurders. Totaal overbodig, maar dat is juridisch nog aan te vechten. Ik ben voor meer transparantie over de exacte uitgaven van de koninklijke familie (en dan met name WA, M en B). Dit even terzijde idd want dit is een modeblog. Alleen denk ik wel dat inherent aan de mode ook het kostenplaatje is.
Maar; bovenal mode en af en toe een nuttige discussie is voor mij juist wat deze mooie blog zo leuk maakt. Dat laatste bedoel ik overigens, eigenlijk net als de rest van mijn reactie, niet lullig oid.

afbeelding van Annetje

Annetje

dinsdag 27 mei 2014 - 23:07

Nelleke, super verwoord.
Ik had het zelf kunnen zeggen.
Goed genuanceerd! Dank

afbeelding van AnneR

AnneR

dinsdag 27 mei 2014 - 20:29

Als ik het zo van je lees, denk ik dat onze meningen niet eens zo ver uit elkaar liggen. En ik vind niets 'lulligs ' o.i.d. in je reactie. Juist niet. Heb het gewaardeerd dat je zo reageerde.Leuk dat dat kan: naast de mode ook deze zaken (want het raakt elkaar toch).

afbeelding van elise1

elise1

dinsdag 27 mei 2014 - 19:20

O ja ik weet ook wel dat veel goeds doen vor Nederland en de Nederlandse economie. En ook met veel inzet en enthousiasme. Dat is zeer te prijzen. Kan nog beter door eens iets van Nederlandse ontwerpers te dragen, zeker als je naar het buitenland gaat.
Maar ze worden echt vorstelijk betaald voor hun werk hoor. Maxima krijgt 'slechts' een salaris van een paar ton, dat is waar. Maar zij en Willem-Aleander krijgen een miljoen of vijf, zes aan onkostenvergoeding. Dat is onder andere voor al hun personeel, kleding, woonkosten etc. etc. En dan ook nog eens gratis reizen en geen belasting betalen. Als dank daarvoor kun je wel eens een jurkje extra van een Nederlandse ontwerper dragen toch? Lijkt me geen straf bovendien.

afbeelding van AnneR

AnneR

dinsdag 27 mei 2014 - 19:24

Dáar geef ik je gelijk in, hoor. Ipv Valentino gisteravond had er van een Nederlandse ontwerper iets gedragen kunnen worden. Bedoel je dat met 'achteloos' ?

afbeelding van elise1

elise1

dinsdag 27 mei 2014 - 14:23

Ik ben erg Natan-moe maar vind deze creatie toch heel mooi. Eerlijk is eerlijk. De fascinator vind ik weer verschrikkelijk. Wat een rarigheid is dat toch! Een mooi kapel is genoeg bij deze prachtige jurk.

afbeelding van gerardine

gerardine

dinsdag 27 mei 2014 - 14:22

Toch leuk om te zien dat de jurk heel anders oogt met een hoofddeksel!

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

dinsdag 27 mei 2014 - 14:24

Ik ben heel blij met de keuzes die Máxima maakt. De outfits van Natan vind ik in het algemeen prima, maar alleen een beetje jammer wanneer Mathilde hetzelfde draagt. Taminiau blijft een topper, maar ik zou super blij zijn als ze voor Claes Iversen http://www.claesiversen.com kiest. De gouden rok, maar ook het zwarte roze broekpak zouden haar geweldig staan. En voor het Holland festival de grijze of roze avondjurk...?

afbeelding van Els

Els

dinsdag 27 mei 2014 - 17:04

Vind het erg mooi, maar Claes is van oorsprong Deens en zou dus meer bij Mary passen. En sorry, maar als Ilse de Lange zijn kleding draagt bij het Songfestival (mooi jurkje hoor, daar niet van), is hij dan als ontwerper geschikt voor onze Koningin?

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 27 mei 2014 - 18:41

Jan Taminiau kleedt Lady Gaga en Beyonce, dus wat mij betreft is dat geen reden om geen kleding te dragen van Claes. Zie 100x liever de nuchtere Ilse de Lange dan Lady Gaga, die steeds maar extreme dingen moet doen om aandacht te trekken.

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

dinsdag 27 mei 2014 - 18:15

Ik zie het probleem ook niet:s

afbeelding van Henny

Henny

woensdag 28 mei 2014 - 11:18

Waarom zou alleen de koningin een bepaalde kledingmerk mogen dragen? Er zullen vast meer vrouwen zijn die bijvoorbeeld ook NATAN dragen .........

afbeelding van Myrte

Myrte

dinsdag 27 mei 2014 - 18:37

Was toch ook een mooie 2e plaats na een bijzondere man?

afbeelding van Royal Ellen

Royal Ellen

dinsdag 27 mei 2014 - 17:12

Ik zou niet weten waarom niet.

afbeelding van Henny

Henny

dinsdag 27 mei 2014 - 15:08

Claes Iversen spreekt mij ook aan ;)). Zitten mooie creaties tussen, vind ik.

afbeelding van riethoek

riethoek

dinsdag 27 mei 2014 - 14:11

Ik hoop dat ze dicht bij zichzelf blijft en al deze reacties niet leest , hoe ze het ook doet , ze kan nooit iedereen tevreden stellen.

afbeelding van Carmen

Carmen

dinsdag 27 mei 2014 - 14:20

Klopt helemaal. De een wil dit, de ander wil dat... Hopelijk heeft ze er geen boodschap aan en leert ze gewoon van de dingen die ze achteraf gezien zelf als minder mooi of ongunstig beschouwt. En mocht het achteraf nog steeds haar smaak zijn, ook prima. Zo lang ze er maar altijd verzorgd uitziet in haar functie als koningin. En ondertussen gaan wij hier lekker door met oordelen...heerlijk vind ik het! :)

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

dinsdag 27 mei 2014 - 15:12

Ik vind ook dat Máxima vooral zichzelf moet blijven! En ik vind dat ze er 9 van de 10 keer geweldig uitziet! Maar nu ze koningin van Nederland is, vind ik dat ze vanwege haar functie, Nederlandse mode wel iets meer mag promoten. Dat is het enige: met al haar Natan lijkt ze eerder koningin van de Benelux:p maar goed, ik heb er nu wel genoeg over gezegd!

afbeelding van Sofia

Sofia

woensdag 28 mei 2014 - 10:36

LindaVan Deventer: Ha ha dat zou wat zijn .Als Willem 1 voor de viering van zijn 58 verjaardag niet naar de opvoering van La Muette de Portici in de Muntschouwburg van Brussel was gegaan was Maxima misschien wel koningin van de BENELUX geweest en bestond er geen koningin Mathilde. ;0)

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

dinsdag 27 mei 2014 - 14:22

Jullie hebben helemaal gelijk!

afbeelding van Henny

Henny

dinsdag 27 mei 2014 - 14:50

Ik sluit me hier lekker bij aan :))

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 27 mei 2014 - 13:51

Ik wens haar de stijl van Rania, de kapper van Stephanie van Luxemburg en de durf van zichzelf toe ;)

afbeelding van annelien123925

annelien123925

dinsdag 27 mei 2014 - 13:59

Toch niet de kledingstijl van Stephanie? Misschien heeft Stephanie toch net wat mooier haar die ze beter verzorgd.

afbeelding van AnneR

AnneR

dinsdag 27 mei 2014 - 16:11

Voor mij zou het nog dichter bij huis mogen: prinses Irene (door de jaren heen) is en haar oma, prinses Armgard, was een zeer stijlvolle vrouw.

afbeelding van Marianne Rietjens

Marianne Rietjens

dinsdag 27 mei 2014 - 13:57

Haha..Rania is inderdaad een topper, Josine.

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

dinsdag 27 mei 2014 - 15:30

Rania is ook mijn favoriete royal: waanzinnig intelligent, knap en enorm charmant.

afbeelding van annelien123925

annelien123925

dinsdag 27 mei 2014 - 13:50

Ik wens haar de durf van prinses Laurentien, de smaak van prinses Claire van Luxemburg en de kapper van prinses Mary haha.

afbeelding van Mary

Mary

dinsdag 27 mei 2014 - 18:52

De durf van Laurentien ben ik heel vaak niet blij mee. Afschuwelijk... dat je dat aan durft te trekken..

afbeelding van Kaat Mossel

Kaat Mossel

dinsdag 27 mei 2014 - 16:42

Alsjeblieft niet die clowneske outfits van Laurentien, dan maar wat minder durf.

afbeelding van annelien123925

annelien123925

dinsdag 27 mei 2014 - 13:31

Ze heeft veel effen glansstofpakjes. Ze moet eens meer met stofsoorten, printjes, modellen etc. spelen. Natan is goed voor erbij. Ik weet niet hoeveel ze ervan heeft maar de teller staat veel te hoog. Dior, Chanel blijft tijdloos. Die en niet te vergeten goede andere (Ned) couturiers. De aanhouder wint! Maxima leest onze aanbevelingen en denkt goh daar zit wel wat in!

afbeelding van Annetje

Annetje

dinsdag 27 mei 2014 - 14:33

Ik vind de jurk van vandaag absoluut niet mooi! Of ze er nou uitziet als een echte koningin met weer dat stomme handschoentje aan? Ik vind de jurk te netjes! Te opgepoetst. Te overdreven, te bedacht. Had ze ook gisterenavond aan kunnen trekken.
Nee, dit is het niet.

afbeelding van Iris

Iris

dinsdag 27 mei 2014 - 14:55

Ik durfde eerst niets te zeggen, maar ik vind er ook niks aan vandaag, echt tuttig ze lijkt veel ouder en dat komt met name door dat hoofddeksel (want toen ze dit jurkje aan had tijdens de ontvangst van Obama vond ik het wel leuk), ik gruw ervan.

afbeelding van AnneR

AnneR

dinsdag 27 mei 2014 - 14:40

Annetje, wat zou je haar dan graag laten dragen als je zou mogen kiezen ?

afbeelding van Henny

Henny

woensdag 28 mei 2014 - 11:17

Ben ik eigenlijk ook benieuwd naar. Het is altijd interessant om te lezen welke suggesties anderen hebben :)

afbeelding van MeRoyalty

MeRoyalty

dinsdag 27 mei 2014 - 13:26

Wordt hier heel blij van, super totaalplaatje!

afbeelding van annelien123925

annelien123925

dinsdag 27 mei 2014 - 13:14

Ik denk je Máxima's stijl moet aanvaarden zoals ze is. Je hebt het of je hebt het niet. Prinses Diana was zo'n icoon en Tatiana Casiraghi ook. Kijk maar naar prins Harry idem mama. Het gevoel voor mode is er of is er (in mindere mate). Je bent een koploper of je kijkt wat de rest aan heeft. Ik hou van mensen waarvan ik na 2 jaar nog weet wat ze aan hadden. Originaliteit kwaliteit en klasse uitstralen, daar val ik voor. Maxima was in het begin verfijnder. Nu begint ze op een boerinnetje te lijken.
Bolle ronde wangen kinderlijk vol gekliederd, jammer...

afbeelding van Iris

Iris

dinsdag 27 mei 2014 - 17:05

Die adoratie voor prins Harry begrijp ik totaal niet. Hij is gewoon een feestbeest dat gek is op vrouwen en af en toe een liefdadigheidsactie onderneemt. Ik vind het echt een totaal nietszeggend persoon en dat geldt ook voor William wat mij betreft.

afbeelding van Annetje

Annetje

dinsdag 27 mei 2014 - 14:29

Ik vind haar er deze dagen nou niet wat je noemt super goed uitzie.
Alweer zo,n vreemd Valentino jurkje, heeft een hoog Barbiegehalte. Ik kan me nog herinneren Berlijn, hotel Adler, dat poppejurkje met die stippen. Vreemde keuzes en dan die prijzen bespottelijk!

Bovendien zit het rose jurkje ook niet erg mooi. Is al benoemd, ga ik niet herhalen.

afbeelding van Mary

Mary

dinsdag 27 mei 2014 - 12:33

Ze ziet er weer zeer representatief uit!

afbeelding van zara

zara

dinsdag 27 mei 2014 - 12:29

Helemaal goed!

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 27 mei 2014 - 12:10

Ik begrijp heel goed dat ze kiest voor NATAN. De kleding is heel geschikt voor haar functie en ze is in een middagje klaar voor de komende 2 maanden. Bij Jan Taminiau komt er een heel ontwerpproces en passsessies bij kijken, dus dat kost gewoon veel meer tijd (en geld). Daarnaast stoor ik me ook niet aan het feit dat ze een model in verschillende kleuren besteld. Ons valt het misschien op, maar de gemiddelde Nederlander echt niet. Ik denk dat we ook rekening moeten houden met het feit dat Máxima zich niet moet richten op ons bij het uitkiezen van haar kleding, want ons valt echt alles op. Als ik de geluiden om mij heen hoor van de mensen die gemiddeld geinteresseerd zijn in Máxima, zijn ze altijd erg positief en daardoor vind ik dat Máxima het als koningin ook goed doet op het gebied van mode. :)

afbeelding van Imke

Imke

woensdag 28 mei 2014 - 14:03

Eens met Josine over haar keus voor Natan. Hoewel het soms wel meer van hetzelfde lijkt is het voor haar een hele handige keuze, en ook, zoals iemand anders opmerkte, zit ze daarmee niet in het allerduurste segment, dus kan ze meer tegelijk bestellen dan wanneer elke jurk duizend euro zou kosten. Bovendien is het voordeel dat deze kleding zich door de vrij neutrale uitstraling heel goed laat combineren met opvallende accessoires, waar Máxima zo dol op is.
De pasvorm kan soms wel beter, wat dat betreft zou ik denken dat het toch niet al te moeilijk zou moeten zijn om bepaalde maten iets aan te passen. Als goede klant zou het me logisch lijken dat ze dat in het servicepakket van Natan heeft zitten. Maar misschien kijken wij op dat punt soms wat kritischer dan zijzelf.

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

dinsdag 27 mei 2014 - 12:28

Ik ben het met je eens: ik vind het prima als ze de meerderheid van haar kleding bij één ontwerper haalt en als ze af en toe hetzelfde draagt in een andere kleur. Inderdaad, alleen de modeliefhebber valt dat op. Maar ik ben het er niet eens dat het allemaal van Natan moet komen. Ik begrijp dat ze niet haar hele garderobe aanschaft bij Jan Taminiau, want die maakt meer avondkleding dan kleding voor overdag. Maar als je een ontwerper kiest voor 70% van je kleding voor overdag; kies dan gewoon een Nederlandse ontwerper... Genoeg talent hier, is ook nog dichterbij en ik denk dat een Nederlandse ontwerper ook nog eens met liefde naar haar huis/paleis komt en dan hoeft ze ook niet bang te zijn dat ze Mathilde met dezelfde kleding aantreft...

afbeelding van elise1

elise1

dinsdag 27 mei 2014 - 19:10

Precies, en helemaal mee eens. Je maakt mij niet wijs dat er in Nederland geen couturier te vinden is die haar dagkleding klan ontwerpen. Zo super is Natan nu ook weer niet. Mooie jurk vandaag hoor, maar de coupenaden zitten veel te hoog. Daar valt nog wel wat aan te verbeteren!

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 27 mei 2014 - 12:48

Maar kun je een voorbeeld noemen van een ontwerper die zo'n grote collectie heeft als NATAN? Jan Taminiau is geweldig, maar hij heeft geen pret-a-porter-lijn en de lijn van bijvoorbeeld Spijkers en Spijkers is absoluut niet geschikt en uitgebreid genoeg voor een koningin. NATAN is vrij veilig, maar daardoor wel heel passend bij Máxima's functie.

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

dinsdag 27 mei 2014 - 13:09

Ik denk dat Maxima net als Beatrix destijds één ontwerper kan kiezen en daar een band mee aan kan gaan om daar samen een eigen stijl mee te ontwikkelen. Wie dat is moet ze natuurlijk zelf weten, maar bijvoorbeeld een Claes Iversen of Jan Taminiau. Als ze dat niet wil, stel ik voor dat ze toch bij een Nederlandse ontwerper massaal gaat inslaan. Nederlandse suggesties zijn (in willekeurige volgorde):
- Frans Hoogendoorn
- Mart Visser http://www.martvisser.com/
- Addy, hij heeft ook best een grote lijn voor overdag:
http://www.addyvandenkrommenacker.nl/nl/Home/Collecties/Ready-to-wear---...
- wellicht het ontwerpteam van Pauw: http://www.pauw.nl/#/women/nl/collections/21/10
Ik heb even bewust links naar hun websites erachter gezet, zodat je kan zien dat hun collecties qua omvang en keus niet voor NATAN onderdoen.

afbeelding van Elsfiederels

Elsfiederels

dinsdag 27 mei 2014 - 14:19

Ik zou haar heel graag in dagkleding van Mart Visser zien, vaak heel elegant en mooi van snit.

Pagina's

© 2020 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?