Begin mei vierden koning Harald en koningin Sonja van Noorwegen allebei hun tachtigste verjaardag. Het tweedaagse feest werd opgeluisterd door een grote groep (Europese) royals en dat betekent natuurlijk Glitter en Glamour. Koningin Máxima droeg twee prachtige avondjurken van Nederlandse bodem en tijdens de boottocht op dag 2 zagen we haar ook nog met een zeemansbroek van J. Crew en een tweedjasje van de Zara. Bij deze look droeg de koningin een kleurrijk collier en over dit juweel wil ik het in deze log hebben, want het is niet zomaar een 'kralenketting'. 

Met regelmaat lees ik nog in de Nederlandse media over Máxima's voorkeur voor goedkope juwelen. Voorheen droeg Máxima inderdaad met regelmaat sieraden uit een goedkoper segment. Tegenwoordig zien we Máxima echter voornamelijk peperdure juwelen en sieraden dragen, hoe 'goedkoop' en bereikbaar ze er ook uitzien. Denk aan de oorhangers van Monies, die voor prijzen rond de 400 euro over de toonbank gaan. Of aan de oorhangers van Maison van Belle. In de Hema hangen kopieën voor een tientje in het rek, maar gelukkig kiest Máxima als juwelenliefhebber voor de originele uitvoeringevan (half)edelsteen en goud. 

Het geelgoudencollier met gekleurde stenen, dat Máxima droeg in Oslo, valt wat mij betreft in dezelfde categorie. Van een afstandje ziet het juweel eruit als een kleurrijk en betaalbaar collier, maar in werkelijkheid is het een ontwerp van Seaman Schepps. Het Amerikaanse merk levert al decennialang sieraden aan de First Ladies en ook heel watHollywoodsterren zijn met ontwerpen van Seamann Schepps gezien. 

Máxima's collier is gemaakt van geelgoud, parels, prehniet, amethist, chalcedoon, citrien, toermalijn, aquamarijn en beryl. Prijskaartje? 13.500 euro. 

Voor mij -en ik ben denk ik niet de enige- is het bovenstaande collier verre van bereikbaar. En als ik het geld ooit over ga hebben, zou ik het niet zo snel uitgeven aan een dergelijk collier. Voor Máxima speelt budget echter geen rol en ik ben blij dat ze daarom kiest voor juwelen uit dit segment. Zo kunnen wij er ook heerlijk van genieten en blijven (oude) ambachten bestaan. 

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Paula

Paula

zondag 30 jul 2017 - 12:07

Ik hou niet van kettingen en ook deze doet mij weinig. Hij komt totaal niet uit op deze outfit: op een rood t-shirt en met een druk jasje en een oud-ogende broek. Deze ketting komt volgens mij het best tot zijn recht op een crèmen outfit, héél simpel gehouden en met opgestoken haar. In sjieke kleding dus. Hij hangt nu onder een paraplu.

afbeelding van M

M

donderdag 27 jul 2017 - 13:56

Ik ben groot fan van de smaak van maxima, maar waarom zou je een ketting kopen voor zoveel geld. Dergelijke edelstenen laten zich moeilijk onderscheiden van het goedkopere segment, Coco Chanel maakte ze niet voor niets ook na omdat dat goedkoper was en verschil toch niet zo zichtbaar. 13.500 moet je nagaan wat je met al dat geld kan en dan een ketting die ze waarschijnlijk 1 keer per drie jaar draagt

afbeelding van Nelleke

Nelleke

woensdag 26 jul 2017 - 13:54

Joh, wat een geld. De vergelijking met de bijstandsmoeder gaat mijns inziens niet op. Die moet nl vaak genoeg verantwoording aan de overheid afleggen over hoe zij haar uitkering besteed. Dat hoeven de royals nooit, ook niet dat ze al die miljoenen waard zijn. De functie die Maxima bij de VN bekleedt stelt in mijn beleving niks voor als je ziet hoe ze zelf met geld omgaat.
Ik vind het collier ook niet mooi maar dat is meer persoonlijke voorkeur. Het oogt een beetje zwaar bij de pantalon die ze bij dat boottochtje aan had.

afbeelding van elise1

elise1

zondag 30 jul 2017 - 10:33

Wel met je eens Nelleke. Over dat verantwoording afleggen. Inderdaad, iemand met een bijstandsuitkering moet dat wel. Maxima en WA hebben ook een uitkering, zij het een wat riantere. Geen gek idee als daar meer openheid over komt. Dat roept de politiek overigens al jaren maar het blijft een mistige vertoning. Het koningshuis komt er nog altijd gemakkelijk mee weg.....
En ja, als ik op pad ging voor de VN dan zou ik me qua kleding ook een beetje gedeisd houden. Less is more, onder bijna alle omstandigheden.

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 30 jul 2017 - 18:49

Het zou helemaal niet raar zijn als er wat openheid gegeven zou worden over de besteding van de uitkering die leden van het Koninklijk Huis krijgen. Iedereen geeft openheid van zaken, alleen zij niet. Niet om flauw te zijn, maar als ik optel wat Max uitgeeft aan kleding en juwelen op jaarbasis (heb ik het nog niet over vliegkosten, overhead, personeel en andere leuke dingen) is dat gigantisch. Maakt me op zich niet uit, maar als je dan zo bent voor kleine leningen, bewust omgaan met geld en noem het maar op, tja, dan geeft een jetsetterige houding met toch regelmatig een Barbie-achtige uitstraling een weinig chic idee.

afbeelding van Lina

Lina

maandag 31 jul 2017 - 14:08

Jammer dat je hier geen likes kan geven onder een bericht, dus doe ik het zo maar ;) Ben het met je eens.
Ohw, mijn reactie was voor Carolina bedoelt maar komt onder andere reacties.

Gambetta, ik weet niet meer of het nou een broche van 100.000 euro was maar het klopt wel dat ze een keer in een land op bezoek waren (ben vergeten waar en wanneer, iets van Suriname?) maar daar liep ze inderdaad vól behangen met juwelen rond door de sloppenwijken, ik (en vele anderen) vond dat een schande om te zien. Stond ze daar tegenover mensen die nauwelijks fatsoenlijke kleding hadden en zij liep daar in alle pracht en praal rond.

afbeelding van gambetta

gambetta

zondag 30 jul 2017 - 22:36

Goed omschreven met wat ik bedoel met 'practice what you preach'. Het gaat om of dat wat je zegt en wat je doet in overeenstemming met elkaar is. Als je als koningin vanuit je functie op dat moment uitpakt met kostbare sieraden en dure kleding kan ik dat wel plaatsen; dan hoort dat er misschien min of meer bij (al gaat iedereen hier verschillend mee om). Om op een gewoon feest (al is het met collega's) met zo'n gigantisch dure ketting rond te lopen daar hoort het voor mij dan net niet bij en maakt het voor mij in die zin dan ongeloofwaardiger in dat wat ze zegt en dat wat ze zelf draagt en uitstraalt. Het valt me dan nu weer op naar aanleiding van dit ketting item; maar ik denk het wel vaker bij onderwerpen die besproken worden.

afbeelding van Josine - Moderator

Josine - Moderator

maandag 31 jul 2017 - 08:12

Het is een onderwerp dat inderdaad vaker aan de orde komt. Hierboven schrijf ik wat naar mijn mening Máxima's boodschap is en dat die een collier van 13.500 euro niet uitsluit. Maar als zij met een broche van 100.000 euro door een krottenwijk loopt heb ik inderdaad ook wel een raar gevoel. Van die broche zou ze heel wat levens in die wijk kunnen redden. Maar op een feest met tout royale mag ze van mij uitpakken wat ze wil. Mijns inziens is het juist dé gelegenheid om wat duurs te dragen. Ons kent ons, indruk maken, etc.

En misschien ben ik nu te filosofisch bezig. Maar wat als we dit doorvertalen naar ons eigen leven. Zouden wij dan ook niet minder kleding moeten kopen? Minder spullen en hebbedingen? En in plaats daarvan de medemens helpen, waar ter wereld dan ook? Voor de mensen in Afrika is niet alleen Máxima rijk, maar wij allemaal :)

afbeelding van gambetta

gambetta

maandag 31 jul 2017 - 12:35

Is dat echt gebeurd, met een broche van 100.000 euro door krottenwijken lopen? Dat weet ik niet, maar als dat zo zou zijn is dat natuurlijk totaal ongepast. Om tussen 'tout royale' zich te onderscheiden en indruk te maken zou ze juist indruk kunnen maken door eenvoudiger en minder dure sieraden etc te dragen. Daarmee zou ze juist een ander statement kunnen maken.
Ons kent ons, indruk maken, ach...wat zegt dat?

Maar hoe weet jij hoe wij ons geld besteden qua giften, werk en inzet voor wie en hoe? Ik denk dat je dat alleen voor jezelf kan zeggen hoe jij je eigen bestedingen doet.
Vanuit mijn werk weet ik heel goed wat armoede, geen aanzien, geen werk hebben is; elke dag moeten vechten om het hoofd boven water te kunnen houden om het eigen leven te kunnen leven. Mensen die door instanties gekort worden, (te) lang op goede hulp moeten wachten door de verregaande bureaucratie en veranderingen in beleid en het daardoor niet redden. Er is echt een grote kloof aan het ontstaan tussen arm en rijk in Nederland. En dan steekt het me wel eens al die uiterlijke rijkdom en vertoon van....terwijl zoveel Nederlanders nauwelijks goed, basaal rond kunnen komen. Ik gun iedereen het goede, ook Maxima, daar gaat het niet om. Maar soms kloppen de verhoudingen voor mijn gevoel niet meer.

afbeelding van Josine - Moderator

Josine - Moderator

maandag 31 jul 2017 - 18:48

Ik zeg het niet als feit, ik stel de vraag. Fijn dat er mensen zijn die wat dat betreft alles eraan doen om anderen te helpen :)

afbeelding van Carolina

Carolina

maandag 31 jul 2017 - 20:00

Neem me niet kwalijk, maar in ons gezin was het vroeger niet anders: lange werkdagen, meerdere dagen van huis, kinderen weinig zien, tijdens vakanties bereikbaar zijn en alles bijhouden en toch kan ik me geen ketting van 13.500 veroorloven. Iets doe ik dan geloof ik niet goed.....We kunnen er lang en/of breed over praten: Maxima geeft verschrikkelijke hoeveelheden geld uit. Hier wordt vaak geschreven dat dat bij haar functie als koningin hoort. Ik denk daar anders over, het kan best een stukje minder. In ieder geval minder jetsetterig en kerstboomachtig. Verder gun ik haar alles hoor en ik lig er ook helemaal niet van wakker, maar nu we het er toch zo over hebben wil ik dit toch wel even kwijt.

afbeelding van Carolina

Carolina

maandag 31 jul 2017 - 10:42

Ik vind 'ons kent ons en indruk maken' bepaald niet filosofisch. Dat gezegd hebbend: hoe weet je dat lezers/reageerders hier het niet doorvertalen naar hun eigen leven?

afbeelding van gambetta

gambetta

zaterdag 29 jul 2017 - 15:43

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, op de laatste zin na. Ik vind het wel een mooie ketting (collier noem ik het niet), maar voor zoveel geld...daar schrik ik eigenlijk wel een beetje van. Ook al zou hij gekregen zijn zoals hierboven gesuggereerd is, dan nog....En dan klopt inderdaad de VN functie en haar uiterlijk vertoon van sieraden met een behoorlijk prijsje niet helemaal met elkaar. Verantwoording over toelages afleggen zou inderdaad geen gek idee zijn.
'Practice what you preach' zou ik zeggen.

afbeelding van Josine - Moderator

Josine - Moderator

zaterdag 29 jul 2017 - 20:44

Maar wat preekt ze volgens jou? :)

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 30 jul 2017 - 18:46

Ik begrijp echt niet wat je wil zeggen Josine.

afbeelding van Jens

Jens

maandag 31 jul 2017 - 07:40

Maar wat preekt ze volgens jou? :)

afbeelding van Josine - Moderator

Josine - Moderator

maandag 31 jul 2017 - 08:04

Naar mijn mening heeft Máxima nooit gezegd dat je zuinig moet leven. Financiële bewustwording wordt door haar steeds gepredikt als 'niet meer uitgeven dan erin komt en weten waar je je geld aan uitgeeft'. En met een gezamenlijk inkomen van meer dan een miljoen kan een collier van 13.500 euro dus best.
Ik zou het er zelf absoluut nooit voor over hebben en ik zou ook veel liever het geld uitgeven aan een mooi Nederlands ontwerp, maar ik vind het financieel niet onverstandig. En ja, wij weten hoeveel deze ketting heeft gekost. Maar 99% van de Nederlanders niet, dus ik denk dat Máxima het wel kan maken voor haar imago om het te dragen.

afbeelding van Jens

Jens

maandag 31 jul 2017 - 16:23

Haha, bedankt voor je uitleg (waar ik het overigens mee eens ben) maar ik reageerde eigenlijk op de vraag van Carolina die zich afvroeg wat jij nu bedoelde met je eerste zin die waarschijnlijk vanwege de autocorrectie niet goed te begrijpen was.
Wat een harde reacties weer over zo'n ketting. Misschien heeft ze hem wel gekregen in plaats van gekocht. Mijn smaak is het trouwens niet. Heel misschien leuk op een effen wit of blauw jurkje.

afbeelding van Josine - Moderator

Josine - Moderator

maandag 31 jul 2017 - 18:43

O haha. Oeps. Inderdaad de autocorrectie.

afbeelding van Doro

Doro

woensdag 26 jul 2017 - 07:44

Dit is met stip op een de lelijkste outfit van Maxima dit jaar geloof ik! De ketting is absoluut wat Merel al Zeer treffend zei voor oude dame die vrijwilligerswerk doet. Ik zie die ketting ook helemaal voor me in zo'n 2e handswinkel waar he hoopvol baar binnen gaat maar alleen maar tommel aantreft.
Nee absoluut geen succes.
En ja heel jetsetterig inderdaad om vandaag merk ook aan te schaffen anderzijds is ze nu eenmaal deel van de jetset dus tja!

DeVan cleef en Arpels Ketting waar is dje?

afbeelding van Josine - Moderator

Josine - Moderator

dinsdag 25 jul 2017 - 16:01

Ik zit hier echt met een grote glimlach alle reacties te lezen. De veerboot naar Texel haha. Sorry dames, als ik koningin was droeg ik elke dag de Stuart diamant :P ;)

afbeelding van Margriet76

Margriet76

dinsdag 25 jul 2017 - 13:16

Mooie reactie Dep. Mee eens!

afbeelding van Ellen

Ellen

dinsdag 25 jul 2017 - 12:39

Prachtige ketting!
En in de kluis laten liggen is ook niets. Dus gewoon dragen!

afbeelding van Mijtje

Mijtje

dinsdag 25 jul 2017 - 11:56

Dat 'boottochtje' is een rondvaart met allemaal royals ter ere van de 80ste verjaardagen van koning Harald en koningin Sonja, ze zit niet op de veerboot naar Texel!

afbeelding van Royal Ellen

Royal Ellen

dinsdag 25 jul 2017 - 09:31

De ketting is op zichzelf leuk. Maar verder vond ik het een enorme tutte-outfit, en ben ik het helemaal met bovenstaande commentaren eens die zeggen dat het belachelijk is om zo'n prijzige ketting om te doen tijdens een boottochtje.

afbeelding van DEP

DEP

dinsdag 25 jul 2017 - 09:01

Wanneer je zo veel kleding, schoenen en sieraden hebt, kan ik me voorstellen dat de verveling toeslaat. Wat zal ik nu weer eens kopen om me te onderscheiden? Lieve Maxima, je ecologische voetafdruk is al zo groot met al je grote huizen en vliegreizen. Sla eens een weg in waarmee je je echt onderscheidt en je veel gelukkiger wordt. Denk eens aan tassen van Vegan leer van Matt &Nat. Je sieraden zou je kunnen kopen bij À Beautiful Story waarmee je je theorie over microkredieten in daden kunt omzetten. Wil je echt kostbare grondstoffen sparen, dan zou je voor vintage sieraden en/of kleding kunnen kiezen. Voor kledingadvies zou je ten slotte Lida Thiry kunnen inhuren, die jou oneindig veel combinaties kan laten maken met al die mooie spullen die je al hebt. Zo zou je al je geld, mogelijkheden en voorrechten kunnen benutten om als een echt leider en trendsetter de wereld mooier te maken.

afbeelding van M

M

donderdag 27 jul 2017 - 13:59

Ik ben het hier zo verschrikkelijk mee eens.

afbeelding van elise1

elise1

woensdag 26 jul 2017 - 17:55

Helemaal mee eens. Toevoeging: laat iets moois en origineels maken van fairtrade goud. Nederlandse goudsmeden genoeg die daar mee werken! Beter dan die jetset-eenheidsworst.

afbeelding van orchidee

orchidee

woensdag 26 jul 2017 - 09:41

Kijk eens bij "Kleren maken de man-deel 3"
Daar draagt ze een armband en oorbellen van ( OUDE?) knopen. Is dat wat meer wat je bedoelt? :)

afbeelding van Jannie

Jannie

dinsdag 25 jul 2017 - 17:18

Ik zou dat zeer waarderen als ze vaker dat soort producten zou kopen die jij noemt.

afbeelding van MrsDuck

MrsDuck

dinsdag 25 jul 2017 - 08:53

Een koningin kan beter voor het echte werk en echte stenen gaan dan door een met kinderhandjes gemaakte kopie van gekleurd glas. Goedkoop heeft vaak een andere prijs. Of de waarde van de materialen het waard is, geen idee. Ze zal ook betalen voor het merk. Samsung smartphones zijn ook duurder dan Wiko, bellen kan met beide. Ze kan het betalen en wie zijn wij om te bepalen waar ze haar uitkering aan uitgeeft. De bijstandsmoeder mag het immers ook zelf bepalen. Al zou ik inderdaad liever zien dat Maxima haar uitkering aan kappers en een stylist uitgeeft. Want soms ontbreekt het Maxima daar aan talent.

afbeelding van Siobhan

Siobhan

dinsdag 25 jul 2017 - 06:29

Wat leuk dat de identiteit is gevonden van deze ketting.
Waar zou de mooie van Cleef Arpels' Alhambra ketting zijn gebleven? Maar 1 keer gedragen in t publieke domein?

afbeelding van LG

LG

maandag 24 jul 2017 - 23:09

Leuke ketting op een witte blouse met een leuke (effen) langebroek eronder. Nu is het allemaal zo druk, horloge, armband(en) ringen, oorbellen, jasje met druk patroon, knoopjes, de “straps” van de tas. Typisch Maxima, maar d’r haar zit leuk ;-)

afbeelding van Margriet76

Margriet76

maandag 24 jul 2017 - 22:14

Leuke ketting maar dat geld!!!! Vind haar keuze voor dit soort sieraden altijd in een groot contrast met haar hart en passie voor de microkredieten waarbij ze arme zelfstandigen bezoekt

afbeelding van Helena

Helena

maandag 24 jul 2017 - 22:11

Beetje kerstboom he, al die verschillende sieraden. Maar de ketting op zich is prachtig.

afbeelding van Corine

Corine

maandag 24 jul 2017 - 21:41

In het echt zal de ketting schitterend zijn! Alleen was ie beter tot z'n recht gekomen op een effen blauwe tuniek of top met een mooi slank gesneden broek eronder. Ook de 'drukke' en niet bijpassende oorbellen maken het geheel niet mooier. De prijs van zo een ketting blijft altijd iets lastigs. Voor mensen uit arme landen hebben wij het al heel rijk en is het aanschaffen van bijvoorbeeld de zoveelste handtas van €100 al iets totaal onbereikbaars en toch doen wij dat ook. Kortom, het hangt er maar net vanaf waarmee je het vergelijkt.

afbeelding van zara

zara

maandag 24 jul 2017 - 21:36

Op zich vind ik dit een erg leuke, fantasievolle ketting. Mooi, die half-edelstenen in verschillende kleuren gecombineerd met geel goud. Maar zoals het hier wordt gecombineerd met een tomaatrood t-shirt en een heel druk jasje en niet-matchende oorbellen, dat is echt om droevig van te worden. Driewerf "neen"! Deze ketting verdient het om gedragen te worden op een betere 'ondergrond'!

afbeelding van Carmen

Carmen

maandag 24 jul 2017 - 21:07

Leuke ketting, die eruit ziet alsof je hem voor 29,95 ergens op de kop kan tikken. Wellicht ziet hij er van dichtbij niet zo uit, maar wie hangt al zo dicht op Máxima, behalve de koning...:D

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

dinsdag 25 jul 2017 - 18:58

Misschien is het wel een verjaardagskado van Willem Alexander aan Máxima... Hij geeft wel vaker snierden als verjaardagskado, dus waarom geen collier?

afbeelding van manzes

manzes

maandag 24 jul 2017 - 20:47

Wat een prachtige ketting. Deze ketting moet je in het echt zien. Bloed mooi.
Laat iedereen lekker zelf doen wat ze willen uitgeven.
Als je het kunt betalen, waar zullen wij ons dan mee bemoeien.

afbeelding van Sjanine

Sjanine

maandag 24 jul 2017 - 20:11

Ongelooflijk.. Laat voor dat geld een juweel samenstellen wat mooi is en het liefst met een mooie betekenis, zodat je nageslacht er ook nog trots op is om het te dragen.
Ik vond al apart dat Maxima een lange kralenketting droeg tijdens de bootreis, lijkt zo in elkaar geregen door 1 van haar dochters, van een paar jaar geleden ;-)
Maar blijkt het dus een duur exemplaar te zijn, waar je beter het prijskaartje aan kan laten hangen.

afbeelding van Maxi

Maxi

maandag 24 jul 2017 - 19:52

De ketting kan mij ook niet bekoren..Weinig apart ontwerp en het doet niets voor haar. Ook overpriced, lijkt me, maar dat valt alleen echt te beoordelen als je met een loep kijkt.

afbeelding van Carolina

Carolina

maandag 24 jul 2017 - 19:48

Wat een geld zeg! Ik vind de ketting trouwens bepaald niet mooi, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Lichtelijk onwijs om op een boottochtje iets wat zoveel geld kost om je nek te hangen, als ik zo vrij mag zijn. Ik hou niet zo van het jet-setgedrag van Maxima.

afbeelding van Merel

Merel

maandag 24 jul 2017 - 19:35

Nou inderdaad, een tuttenketting voor een tuttenoutfit. Mijn tante ziet er zo uit als ze gaat vrijwilligen in de bibliotheek. Lieve schat, oerconservatieve kleedstijl en 30 jaar ouder dan Maxima.

Bron heeft mooie kettingen met een pendant als ze een wat meer moderne lange ketting wil dragen. Nog NL merk ook. Op een recht jurkje of tuniek met broek heel mooi. En veel goedkoper en wat mij betreft het geld wel waard.

afbeelding van pdbakker2546

pdbakker2546

maandag 24 jul 2017 - 23:04

O, wat leuk Merel dat je de sieraden van Bron noemt. Daar ben ik helemaal fan van. Prachtige sieraden en goede kwaliteit en heel betaalbaar. Iets minder duur zou toch ook wel kunnen voor Maxima .

afbeelding van Josine - Moderator

Josine - Moderator

woensdag 26 jul 2017 - 08:05

Hoeveel betaal je daar voor een ring bijvoorbeeld?

afbeelding van Josine - Moderator

Josine - Moderator

woensdag 26 jul 2017 - 09:12

Nee, dan is een set inderdaad mooier. Met meerdere ringen. Maar 10.000 euro is toch echt boven mijn budget :P

afbeelding van Sietske N.

Sietske N.

woensdag 26 jul 2017 - 13:33

Tsja, goedkoop is het inderdaad niet.
Maar als je kijkt naar het budget wat Maxima heeft is het wel een mooie mogelijkheid voor haar om ook qua sieraden te kiezen voor 'Dutch Design'. :)

Ik hoop ooit een ring van Bron met peridot aan te kunnen schaffen; de geboortesteen van mijn dochtertje. Maar dan moet er nog flink worden gespaard, haha!

afbeelding van Sietske N.

Sietske N.

dinsdag 25 jul 2017 - 11:05

Ja, Bron is helemaal te gek! Vooral hun (stapel-)ringen vind ik super.
Wat mij betreft zeker een goed Nederlands alternatief voor Maxima, die bijvoorbeeld ook een aantal sieraden van Pomellato heeft. Dat is toch wel in dezelfde stijl.

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?