Vaas bekende designer werkkamer Máxima Noordeinde
Avatar foto Door Moderator Petra
Accessoires 17 apr 21 reacties

Deze vaas van bekende designer staat in Máxima’s werkkamer

Deze week is door een lezer ontdekt dat Máxima een vaas van een wel héél bekende designer in haar werkkamer in Paleis Noordeinde heeft staan. Die vaas willen we graag wat beter bekijken.

Koningin Máxima heeft afgelopen maandag in Paleis Noordeinde de VN speciaal-gezant voor water, Retno Marsudi, ontvangen. Koningin Máxima is zelf speciale pleitbezorger van de secretaris-generaal van de Verenigde Naties voor financiële gezondheid (UNSGSA).

Máxima vaas bekende designer
Foto’s ©PPE/RPE/van Katwijk

Máxima’s vaas van bekende designer

Op de facebookpagina van Modekoningin Máxima schrijft een lezer (dank Joris!) een reactie over de vaas die vooraan op de foto staat, in Máxima’s werkkamer. Deze blauw met witte vaas is een ontwerp van prins Carl Philip en Oscar Kylberg, voor hun bedrijf Bernadotte Kylberg.

Bernadotte Kyllberg designer Máxima
Foto ©Bernadotte Kylberg
Vaas prins Carl Philip Bernadotte Kyllberg
©PPE/RPE/van Katwijk

Bedrijf prins Carl Philip

Aangezien Carl Philip Bernadotte en Oscar Kylberg inmiddels al behoorlijk veel ervaring hebben opgedaan, schrijven zelf op hun website het volgende:

Met meer dan tien jaar ervaring in het creëren van iconische ontwerpen voor gerenommeerde merken, beginnen Carl Philip Bernadotte en Oscar Kylberg aan een nieuw hoofdstuk met de lancering van hun eigen label, Bernadotte & Kylberg. Het merk, opgericht met de visie om producten te maken die trends overstijgen en naadloos integreren in het dagelijks leven, weerspiegelt de passie van het duo voor hoogwaardige materialen, nauwgezet vakmanschap en duurzaam design. ©Bernadotte Kylberg

Stockholm Aquatic

Carl Philip en Oscar Kylberg werkten bijvoorbeeld met hun bedrijf Bernadotte & Kylberg in 2015 samen met het Deense designmerk Stelton. Daarvoor werd een ​collectie vazen ​​en schalen in verschillende formaten gecreëerd. De set Stockholm Aquatic, is geïnspireerd op het palet aan blauwe nuances dat in de Oostzee wordt weerkaatst. De collectie is gemaakt van een combinatie van emaille en aluminium. De vormen en vormen worden gecombineerd met artistieke patronen en kleuren, die een verwijzing zijn naar de golven die op de zee breken. Ieder stuk is met de hand afgewerkt. Dat geeft elk item een ​​unieke uitstraling. In 2015 is de collectie bekroond met de Red Dot Award voor “hoogwaardig design”. Twee jaar later is de collectie uitgebreid met een serveerschaal, kaasschaaf, kaasmes, kaasschaaf en taartmes.

Bernadotte Kylberg set
©Bernadotte Kylberg

En dus: bijzonder en verrassend dat Máxima deze vaas op haar werkkamer heeft staan. Eerlijk gezegd zijn wij benieuwd of ze de vaas zelf gekocht heeft of cadeau heeft gekregen.

Tenslotte werd onlangs bekend dat ook prinses Madeleine een zakelijk partnerschap is aangegaan, en wel met het bekende bedrijf Weleda. In deze blog kun daar meer over lezen.

Volgen
Laat het mij weten wanneer er
21 Commentaren
Nieuwste
Oudste
Inline Feedbacks
View all comments

Ik vraag mij af: Als ons Koninklijk paar een vaas heeft die indirect verbonden is aan een relatie en zichtbaar is op een publieke foto, wordt er dan eigenlijk reclame gemaakt? En tasjes en sieraden en kleding , schoenen en zonnebrillen van bepaalde merken gedragen door royals is dat dan ook reclame voor die merken? Betalen de royals dan minder voor die kleding? En helpen deze websites en andere media door die merken te spotten en onder de aandacht te brengen daar dan aan mee? Wie wordt er beter van: de royal, het merk of de websites?

Ja zeker goede vraag ! Ik denk dan aan bijvoorbeeld prinses Margarita die sieraden maakt. Die sieraden zijn weleens gedragen door Máxima en ook Laurentien. Hoe moeten we dit zien? Als privé aanschaf?, kado? of? Het is wel wel familie die het draagt op een van de meest bevoorrechte en vooraanstaande plaatsen in de wereld. Goeie reclame.

Interessante vraag! Zal ik er een lezersvraag van maken? Dan geef ik uitgebreid antwoord, met voorbeelden, via een blog.

Top idee!

Mooi alhoewel ik me afvraag of Carl Philip het zelf ontworpen heeft. Ze zijn een samenwerkingsverband aangegaan met Stelton wat een zeer gerenomeerd is. Hij kan toch ook zijn naam eraan verbonden hebben zonder dat hij zelf ontwerpt? Of is dat een rare gedachte? De tekst op de site geeft alleen maar aan dat ze samenwerkten met Stelton. Dat kan dus van alles betekenen.

Een samenwerkingsverband met een groot bedrijf als Stelton is wel iets anders denk ik dan zelf een product ontwerpen, produceren en op de markt brengen. Met alle risico’s van dien. Zijn zus doet hetzelfde met cosmeticabedrijf Weleda. Haar naam verbinden aan een merk. Dan verdien je makkelijk geld met je koninklijke afkomst…. Filmsterren deden dat vroeger ook met bijv. Lux zeep. George Clooney met Nestlé etc. Ach ja dan kan het geld blijven rollen toch 🙂

Tja er moet geld verdiend worden door deze prinsen en prinsessen, die laag in de hiërarchie staan wat betreft de troonopvolging. Er er zijn er zoveel!! Jammer dat ze niet iets zijn gaan doen, dat maatschappelijk het verschil kan maken, dan alleen hun koninklijke naam aan een cosmetica merk of servies merk verbinden. Met hun netwerk kun je zoveel meer betekenen denk ik. Maar misschien is de prins zeer creatief en de prinses iemand met wetenschappelijke kennis van cosmetica en is mijn oordeel onjuist. 🙂 maar het zal ook wel lekker “schuiven”….

Last edited 11 dagen geleden by Paranassia

Dit geeft maar eens te meer aan dat echt design niet altijd mooi hoeft te wezen. Zal wel duur zijn maar ik vind het lelijk

Ik houd hier wel van. Lekker strak.

Bij Carl Philip zit t in de familie. Prins Eugen ontwierp een bloempot: Waldemarsuddekrukan

Wat leuk. Mooi Scandinavisch design. Heel leuk om te weten dat dit door Carl Philip ontworpen is. Misschien een persoonlijk kado? De koningshuizen zijn immers goed bevriend.

Tja, je moet er maar wat in zien… (en er wat voor willen betalen waarschijnlijk 🙂 Ik kan er niet veel moois aan ontdekken, maar smaken verschillen.

Mooi! Echt Scandinavisch design: mooi, strak, simpel.

Ik vraag mij af waarover het boek gaat dat op de salontafel ligt. (het boek met de Belgische en Nederlandse kleuren)

Dag Petra. Mss kwam de vraag al eens aan bod, maar waarom beginnen staatsbezoeken in NL steeds een dinsdag?

Dankjewel. Ik kijk reikhalzend uit naar het antwoord.

Leuk voor de liefhebbers!
Doe mij de Delfts blauwe vaasjes maar die op tafel stonden bij de lunch gisteren.