Op ModekoninginMáxima komt voornamelijk de mode van de koningin aan bod, maar soms maken we met veel plezier een uitstapje. Naar kunst bijvoorbeeld. Via het contactformulier kreeg ik onlangs de vraag of ik meer wist over het schilderij dat boven de bank hangt bij Máxima thuis. 

Het schilderij is een modern kunstwerk van Ad Dekkers (1938-1974) en is gemaakt in 1968. Het draagt de naam 'Vierkant met sector' en was Máxima's huwelijksgeschenk aan Willem-Alexander. Het witte relief met geometrische lijn staat voor een pure en zuivere levenshouding. 

 

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

 

Reacties


afbeelding van elisah.

elisah.

maandag 17 aug 2015 - 12:48

Hendrikje, ik heb ook altijd begrepen dat het Noordeinde daar voor is.........Dat is toch ook veel stijlvoller ?
Alleen al het ontvangen van diplomaten ed.......... dat doe je toch niet thuis?
Ik zit eerlijk gezegd met een beetje plaatsvervangende schaamte te kijken naar de ontvangstzaal........het zullen zeker kostbare meubels zijn ,maar wat een rommeltje zo alles bij elkaar..........
Ik hoop echt dat Paleis Huis ten Bosch, met deskundig advies , in stijl zal worden ingericht............maar ik houd mijn hart vast!!

afbeelding van orchidee

orchidee

maandag 17 aug 2015 - 13:26

Het is op bepaalde tijden, 's-avonds en in het weekend, niet mogelijk om daar iemand te ontvangen omdat er dan niet voldoende bewaking en personeel is. Daarom ook zijn die portocabins in de tuin van de Eikenhorst gezet.

afbeelding van Merel

Merel

maandag 17 aug 2015 - 19:33

Die containers in de tuin zijn er niet alleen voor 's avonds en in de weekends, hij ontvangt er ook de gouverneur van Curacao op donderdagochtend:
http://www.vorsten.nl/2014/12/11/gouverneur-curacao-praat-koning-bij/

De containers kosten 4 ton, dus goed dat hij ze gebruikt, en misschien zijn ze in het echt super chic. Er zit in ieder geval een chic dak op:
http://www.volkskrant.nl/beeldende-kunst/prestigieuze-architect-ontwierp...

Persoonlijk zou ik liever, als ik dan een keer door de koning zou worden ontvangen, een bordes beklimmen, worden ontvangen door een lakei, worden aangekondigd door een tweede, en dan de koning ontmoeten in een zaal met grandeur. Maar ach ;))))

afbeelding van orchidee

orchidee

dinsdag 18 aug 2015 - 09:33

Ach ja, laten we het sprookje maar in stand houden.....:)

afbeelding van hendrikje

hendrikje

maandag 17 aug 2015 - 17:01

Voor zover ik weet worden officiële gasten hoogst zelden, waarschijnlijk nooit, 's avonds of in het weekend ontvangen. Eigenlijk worden alleen winnaars van olympische medailles op informele wijze ontvangen en dat kan inderdaad ineens een hele horde zijn.
Ik zou verwachten dat voor een gesprek met de Minister President wel een geschiktere ruimte beschikbaar is.

afbeelding van elisah.

elisah.

maandag 17 aug 2015 - 09:10

Onbegrijpelijk, waarom je een zo persoonlijk cadeau, wat je van je aanstaande vrouw krijgt bij je huwelijk , in een ontvangst ruimte ophangt is mij een raadsel !!!
En dan ook nog in een ruimte waar het echt niet tot zijn recht kom, ik heb nog nooit zoveel verschillende zitjes in verschillende stijlen bij elkaar gezien.........!!

afbeelding van hendrikje

hendrikje

maandag 17 aug 2015 - 11:34

Ik heb me ook het hoofd gebroken over het waarom van deze ruimte: zo groot, zoveel meubels met zo weinig samenhang. Het enige wat ik kan bedenken is de mogelijkheid een groot gezelschap te kunnen ontvangen en over de ruimte te verdelen zodat zij met kleine groepjes tegelijk kunnen praten.
Maar waarom doen ze dat in hun privéwoning, daar is toch paleis Noordeinde voor, het werkpaleis? Of is dat ook al wegens achterstallig onderhoud onbruikbaar geworden? Ik mag hopen van niet want dat zou toch een raar licht werpen op de wijze waarop ons vorige staatshoofd met rijkseigendommen omging.

afbeelding van Knoxus

Knoxus

zondag 16 aug 2015 - 20:06

Elke keer als ik dit schilderij zie valt het me weer op, ik vind het een ware eyecatcher. Prachtig hoe klassiek en modern met elkaar gecombineerd kan worden.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zondag 16 aug 2015 - 12:32

Eigenlijk kun je naar aanleiding van een foto waarop het kunstwerk van Ad Dekkers alleen maar bijzaak is geen oordeel vellen. Werk van Dekkers is nooit een plat vlak, het zijn reliëfs. Reliëfs moet je in het echt zien. Zodra je je hoofd beweegt, krijg je een ander beeld. De compositie van het werk van Dekkers is altijd ijzersterk, en de uitvoering strak en nauwkeurig. Ik vind het prachtig en zou dit reliëf zo naast mijn Van Lerven en Toorop hangen, tegenover mijn aquarel van Sluyters. De verschillende stijlen vind ik geen probleem.
Jammer dat er altijd wat spottend over moderne kunst wordt gedaan. Als je je er wat meer voor openstelt, zul je veel moois ontdekken.
Jaren lang reed ik elke week langs het Ketelmeer. Daar staan op de dijk een vierkant, een cirkel en een driehoek van cortenstaal ‘Wachters op de dijk’ van Cyril Lixenberg. Alle drie hebben ze een knik waardoor ze ook van opzij interessant zijn. Maar echt interessant worden ze pas als je er langs rijdt. De ‘Flying pins’ in Eindhoven vind ik ook imponerend.

Ja, en van al die neefjes van drie, zoontjes van vier en vijfjarige dochtertjes geloof ik onmiddellijk dat ze veel kunnen, maar waarom doen ze het nooit?

Máxima op de tweede rang is zoals het hoort. Op de voorgrond zitten de regeringsleider en het staatshoofd. Máxima is de 'vrouw van' en heeft verder geen functie. Misschien heeft ze op een later moment een kopje thee ingeschonken.

afbeelding van Maxi

Maxi

maandag 17 aug 2015 - 12:13

Dank voor de uitleg, Hendrikje. We kunnen inderdaad voor dit werk beter het woord reliëf of kunstwerk gebruiken. Een galeriehoudster/docente kunst op een middelbare school vertelde me vorige week dat een schilderij een werk is op linnen. Is dat niet het geval, dan is het geen schilderij volgens haar. En het werk van Ad Dekkers ga ik nader bekijken..

afbeelding van zara

zara

zondag 16 aug 2015 - 11:25

Als ik heel eerlijk ben vind ik het interieur van de Eikenhorst niet zo mooi als het zou kunnen zijn. Het lijkt een rommelig allegaartje van (wellicht) afdankertjes uit andere paleizen, gecombineerd met wat eigen hap-snap Ikea-achtige aankopen. Er zit niet echt een lijn in, teveel perioden en stijlen door elkaar. Zo ook met dit schilderij van Ad Dekkers. Op zich een boeiend werk (zeker als je het ziet in combinatie met zijn overige werk), maar het 'vloekt' met de vreemde gevlekte gelige muur op de achtergrond. Je moet een schilderij wel tot zijn recht willen laten komen, anders heeft het weinig zin om het op te hangen in een interieur, is mijn mening.

afbeelding van Janna

Janna

zondag 16 aug 2015 - 08:47

Als je naar de Website van Ad Dekkers gaat kan je heel veel van zijn werkstukken zien. Daarbij meer-bewerkte oppervlakken dan die in de ontvangstkamer van W&M. Dan ga je bijna denken dat die van Maxima in de uitverkoop zat! De Gasunie in Groningen heeft een prachtig kantoor waar veel bijzondere en moderne kunst hangt. Daar zou dit werkstuk wel mooi tot zijn recht komen.

afbeelding van marinde

marinde

zaterdag 15 aug 2015 - 22:43

Dag Lisanne, ik begreep dat het werk wel degelijk een boodschap heeft. Het heeft, volgens de omschrijving van Josine, te maken met een pure en zuivere levenshouding. Ik begreep ook dat het een reliëf is. Dan is het lastig om op een site te zien hoe het werk werkelijk is. Ik zou het wel in het echt willen zien voordat ik er een oordeel over vel.

afbeelding van Lisanne

Lisanne

zaterdag 15 aug 2015 - 21:37

Leuke log! En ik vind het maar niets dat witte te midden van die warme tinten, met een rare streep... Sorry vind abstract echt niet mooi, wil graag iets zien dat iets afbeeld en het mooist is nog als het een boodschap heeft

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

zaterdag 15 aug 2015 - 21:32

Leuk om niet alleen Máxima's kleding te zien, maar ook de inrichting van het huis. Alhoewel het niet mijn stijl is (zowel het huis als schilderij) vind Ik het schilderij wel heel bijzonder.

afbeelding van Margreet

Margreet

zaterdag 15 aug 2015 - 20:21

Terug van vakantie.
Okay, gevoelsmatig...
Interieur niet mijn smaak.
Schilderijen niet mijn smaak.
Het geheel doet denken aan een soort wachtkamer, niet aan een persoonlijke, doorleefde woonruimte.
Kleding en haar van Maxima kunnen ermee door.
Wat ik leuk vind, is de discussie over kunst. Zelf (ja, nog iemand!) schilder en teken ik ook veel. Heerlijk! Ik kan me daarbij totaal ontspannen en ben blij dat men mooi vindt, wat ik maak.
Ben net gevraagd een prentenboek te maken bij een grote kindermusical die volgend jaar op de landelijke bühne komt.
Maar ondanks dat ik opensta voor nieuwe invloeden, hoef ik niet alles mooi te vinden. Dit schilderij (het is toch eigenlijk geen schilderij?) spreekt mij niet aan. Voor mij moet een afbeelding gevoel oproepen, aantrekkelijk (is subjectief, ik weet het) zijn, maar ook iets voorstellen. Abstracte kunst vind ik daarom bijna nooit mooi. Maar dat is mijn eigen beleving.
Voor mij geldt: als een kunstuiting uitleg nodig heeft om mooi bevonden te worden, hoeft het al niet meer. Ik wil voor een schilderij staan en denken: wow! Zonder uitleg...
Henny, wat geweldig leuk dat je ons je site laat zien!

afbeelding van Henny

Henny

zondag 16 aug 2015 - 10:45

Wat ontzettend leuk om hier nog meer personen te ontmoeten, die ook schilderen en of tekenen, of een andere mooie creatieve hobby of beroep hebben :)). Of het nou hobbymatig of beroepsmatig is. Dat maakt helemaal niet uit. Het is heerlijk om creatief bezig te zijn. Lekker ontspannend en je kunt er helemaal in opgaan. Ik vind het ook interessant en mooi om te zien wat en hoe een ander schildert, tekent of whatever. Als ik in de buurt van een galerie ben dan moet en zal ik naar binnen gaan. Kan het niet voorbij lopen, alsof iemand me naar binnen duwt:). Het moet me uiteraard wel aanspreken. Het schilderij op de foto van deze log spreekt me, met alle respect voor de kunstenaar, niet aan.

@Margreet. Wat lijkt me dat enig een prentenboek te mogen maken voor een kindermusical. Ben jaloers op je ;)
Wat schilder jij zoal?

Vandaag niet zulk mooi weer, dus ga weer lekker schilderen. Fijne zondag.

afbeelding van Margreet

Margreet

zondag 16 aug 2015 - 16:31

Hallo Henny,

Ik schilder en teken echt van alles. Graag maak ik ingekleurde pentekeningen van de natuur. Verder teken ik portretten, schilder sinds kort met acryl en ben ik bezig met mijn eerste kinderboek. Ik heb vroeger (jaren '80) illustraties gemaakt voor tijdschriften en kinderboeken. Maar toen ik klaar was met mijn studie Nederland, koos ik toch voor het onderwijs. Nu ik sinds twee jaar met pensioen ben, heb ik mijn hobby weer opgepakt en uitgebreid. Ik heb geen opleiding gevolgd op dit gebied.
Ik vraag Josine of ze een tekening aan dit bericht wil toevoegen van het kinderboek in wording. Primeurtje....

afbeelding van Eftichia

Eftichia

maandag 17 aug 2015 - 20:23

[email protected] Ik heb op de link die Josine stuurde geklikt, nou jij kan er ook wat van zeg, jouw eerste kinderboek is veelbelovend! Ik vind het zo knap en wat een leuke primeur om met ons te delen, vooral doorgaan zo, bedankt!

afbeelding van Henny

Henny

maandag 17 aug 2015 - 09:28

Hallo Margreet,
Lijkt me ook erg gaaf om illustraties te maken, zeker voor kinderboeken. Wat knap van je dat je dit doet zonder opleiding op dit gebied. Dan moet je toch wel heel goed zijn dat ze vragen.Je hebt zo voor je pensioen een heerlijke tijdsbesteding. Succes met je prentenboek voor de musical.

Ben erg benieuwd naar het primeurtje :)

afbeelding van Siobhan

Siobhan

zaterdag 15 aug 2015 - 17:15

Gaan we t nog hebben over Maxima's outfit op deze foto of is dat al eerder besproken?.Qua kleurstelling niet in harmonie met t schilderij :)

afbeelding van Siobhan

Siobhan

zaterdag 15 aug 2015 - 18:17

Net onder de douche vandaan?

afbeelding van Maxi

Maxi

zaterdag 15 aug 2015 - 16:47

Het kunstwerk vind ik prachtig. Wat me stoort zijn de lange vakanties van het koninklijk paar. Dat de koning vandaag zijn vakantie "onderbrak" voor de herdenking die vandaag plaats vond ontlokte me een grimmig lachje. Onderbreekt hij zijn vakantie straks ook voor Sail? En vliegt hij telkens heen en weer op kosten van de belastingbetaler? De Engelsen zouden zeggen: freeloaders!

afbeelding van Eftichia

Eftichia

zondag 16 aug 2015 - 11:32

[email protected] Flauw hoor dat je hier steeds over begint, denk je nu echt dat de vakanties voor het koninklijke paar alleen maar luieren is, sorry dat heb je verkeerd begrepen, zij hebben genoeg werk te doen tijdens hun vakanties en dit geldt helemaal voor WA, die is 365 dagen van het jaar koning, het koninklijk paar gebruikt ook hun tijd om op de hoogte te blijven van wat er in Nederland en in de wereld afspeelt en om zich voor te bereiden voor de komende agenda, staatsbezoek etc. etc. of zoals Maxima al zei wat rapporten af te maken.

afbeelding van Paula

Paula

zaterdag 15 aug 2015 - 22:24

Helemaal eens met Eftichia. @Maxi: ik denk dat als je een dag in hun schoenen zou staan mét (met nadruk op mét) alle verantwoordelijkheden die zij hebben en dragen, dat je er dan wel anders over denkt. Je lijkt alleen de buitenkant te zien...

afbeelding van Henny

Henny

zondag 16 aug 2015 - 10:27

Mee eens met Paula en Eftichia.

afbeelding van Eftichia

Eftichia

zondag 16 aug 2015 - 11:14

[email protected] Dit las ik gisteren in een krant "Met een gouden lepel in je mond heb je een carrièrevoorsprong. Maar de keerzijde is dat je je dubbel moet bewijzen, zoals koning Willem-Alexander en koningin Máxima. " En zo is het maar net, elke dag weer zullen zij zich moeten bewijzen dus moeten zij zich goed voorbereiden en dan doen zij ook dat merk je achteraf aan de reacties na een bezoek.

afbeelding van Paula

Paula

zaterdag 15 aug 2015 - 16:13

Dat zitje lijkt op iets wat in een hal staat. Om even plaats te nemen. De stoeltjes zijn idd. te klein, maar ook het tafeltje vind ik vreemd en ook vreemd hoog voor een doorsnee salontafel. Dit lijkt me geen ontvangstruimte.

afbeelding van Merel

Merel

zondag 16 aug 2015 - 15:21

Het is een hoekje in een grote zit/ontvangstruimte. Als bv staatshoofden of ambassadeurs op audiëntie komen op de Eikenhorst worden ze altijd in deze ruimte ontvangen en op de foto gezet. Hier zie je foto's van de kamer:
http://www.vorsten.nl/2014/03/31/president-burundi-dankt-nederland-voor-...
https://www.koninklijkhuis.nl/foto-en-video/prinses-maxima-ontvangt-pres...
https://www.eo.nl/tv/blauwbloed/artikel-detail/koningspaar-ontvangt-pres...

WA heeft er zelfs minister van der Steur en staatssecretaris Dijkhoff beëdigt.
http://nos.nl/artikel/2025953-van-der-steur-en-dijkhoff-beedigd.html

Ik vind het een wat rommelige kamer, maar wel huiselijk. Paleis Noordeinde vind ik veel representatievere ruimtes hebben voor dit soort gelegenheden. Vooral de beëdiging doet wat mal aan: twee mannen in jacquet in iemands huiskamer.

afbeelding van Eftichia

Eftichia

maandag 17 aug 2015 - 09:19

[email protected] Je krijgt inderdaad zo een ander idee van de kamer, zelfs is nu goed te zien dat het schilderij een wit relief is en niet zomaar een zwarte streep op een doek, ook de lijst er omheen zie je goed. De foto op deze blog is van veel te dichtbij genomen vandaar dat alles zo vreemd overkomt maar dat valt 100% mee nu ik de foto's via de links die jij stuurde heb bekeken, bedankt daarvoor.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zondag 16 aug 2015 - 16:16

Leuke links, Merel. Het geheel oogt minder bijeengeraapt dan de diverse onderdelen doen vermoeden.
Wel heel apart dat Máxima als gastvrouw in haar eigen huis een hoedje op heeft.

afbeelding van Janna

Janna

zaterdag 15 aug 2015 - 17:43

Gelukkig is er geen wit stukje kuit boven zijn kous/sok te zien ☺ !

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 15 aug 2015 - 15:21

Een schilderij moet je eigenlijk in het echt zien, zodat ook de structuur en de penseelstreken goed zichtbaar zijn. Op de foto lijkt het schilderij heel vlak, ik weet dan ook niet wat ik ervan moet vinden.

Leuke log trouwens, Josine.

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 15 aug 2015 - 15:18

Ja, nu het "zegt" Maxima lijkt inderdaad heel ver weg te zitten. Het ziet er allemaal wat vreemd uit. :)

afbeelding van Emmy

Emmy

zaterdag 15 aug 2015 - 12:51

Wat een leuke discussies!
Ik houd erg van kunst, ook van moderne, maar dit werk kan me niet bekoren. Misschien ook omdat ik er verder niets van weet.
Wanneer ik in een museum de achtergrond bij werken hoor krijg ik er meer gevoel bij en begin ik het meer de waarderen.
Wel een leuke log, Josine!

En wat me nog opvalt aan de foto: wat staan de stoelen gek dicht bij elkaar. De heren lijken heel dicht op het tafeltje en op elkaar te zitten, en Maxima lijkt echt op de tweede rang te zitten.

afbeelding van Mary

Mary

zaterdag 15 aug 2015 - 12:31

Ik hou niet zo van dingen die me niet raken omdat ik dan vaak vooral/inderdaad denk: dit had een kind van 3 ook kunnen maken. Maar kan ook anders: als je niet echt mooi kan schilderen maak je er toch zo iets van...: http://www.artupdate.nl/hm/ (en dan zeggen dat je het expres doet... volgens mij kan hij niet beter...). Arme Prinses Beatrix. Als ik haar was, had ik denk bij de opening van het Stedelijk Museum net zo gereageerd als Koningin Elizabeth pas in Duitsland toen ze schilderij van haar vader en haarzelf met paard kreeg... Ik vind het gewoon (destijds) majesteitsschennis :-).

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 15 aug 2015 - 19:42

Ze zal zich dood geschrokken zijn bij het zien van dit schilderij. Wat lelijk gedaan.

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 15 aug 2015 - 19:43

Haha, Horror queen. Leuk gevonden :))

afbeelding van Kaatje

Kaatje

zaterdag 15 aug 2015 - 12:02

Echt interessant om dit allemaal te lezen. Doet me goed, zo'n discussie over kunst. Wanneer ik door een museum loop, kijk ik rond en 'luister' naar mijn onderbuik. Wat raakt me, wat niet. Dan ga ik dichterbij kijken en vraag ik me af: waarom raakt het me? Sommige werken doen me wel wat, andere werken niet. En dan maakt het niet uit of het iets van een aantal eeuwen terug is of een hedendaags werk. Vaak zegt een werk ook iets over de tijd waarin het gemaakt is. Waarom het juist in die periode 'nieuw', 'schokkend' of iets anders was. Denk aan de eerste impressionisten. Die werden omlaag gehaald. Waarom een vrouw met vlekken schilderen? Alsof ze beschimmeld is? Of, ander voorbeeld, Masaccio, Italiaan, 15e eeuw. Was revolutionair in zijn tijd. Hij schilderde voor het eerst Adam en Eva als mensen met emoties. Goed, ik drijf misschien wat door... ;-)

Ik heb zelf kunstacademie gedaan en daar heb ik prachtige dingen gezien maar ook werk dat ik totaal grote onzin vond. Ik heb er geleerd te kijken. Niet alleen naar kunst maar ook naar de wereld om me heen. Het heeft me gevormd. Vanuit die achtergrond probeer ik voor mezelf ook altijd uit te maken waarom ik iets totaal niets vind. Dan ga ik analyseren, het werk ontrafelen. Dat gaat het best door er met een ander over te praten. Ik zal nooit zomaar iets neersabelen, wil het graag doorgronden. En sta ook open voor de mening van een ander: waarom vindt hij of zij het wel mooi of lelijk. Volgens mij is kunst daar het liefst op uit: dialoog, discussie, emotie oproepen.

Vandaar dus: interessante discussie hier! :-)

En verder: het interieur vind ik zelf erg onpersoonlijk aandoen.... Maar ja, als ontvangstruimte voldoet dat wellicht het beste?

afbeelding van elisah.

elisah.

zaterdag 15 aug 2015 - 10:14

Ik heb net de agenda bekeken van het Koninklijk huis , maar weinig activiteiten zien staan van Maxima, jammer ,had me zo verheugd na zoveel stille weken weer mooie dingen te mogen zien...........
Misschien spontane onverwachte bezoekjes .??.........daar hopen we dan maar op .

afbeelding van Merel123

Merel123

zaterdag 15 aug 2015 - 12:16

Staat inderdaad niet veel op de agenda, zeker niet voor Maxima.
Komende week zijn de scholen nog vrij. Hopelijk zijn er daarna nog wat verrassingsbezoeken.

afbeelding van car

car

zaterdag 15 aug 2015 - 01:42

Mag ik zeggen dat ik hun interieur lelijk vind hahaha! En dan z'on vloerkleed van de ikea dr bij...n rommeltje!!! (Terwijl z'on vloerkleed in een ander soort interieur super mooi kan zijn, mooi alle muren wit...en gooi dr wat hout en industrieel in! En ook zeker persoonlijke dingetjes..dat maakt een interieur levend en bijzonder ) ;)) maarja smaken verschillen, en stiekem gelukkig maar, anders hadden wij nu rn nooit iets om over te praten :)

afbeelding van Jane

Jane

vrijdag 14 aug 2015 - 23:33

Mooi schilderij! Vraag me alleen af of de foto de kleuren van interieur wel goed weergeeft. Anders zou ik in ieder geval een ander kleurtje voor de muur kiezen voor de kunst.
Wat ik ook steeds zie op foto's van het interieur van de Eikenhorst zijn die lege fotolijsten, althans zo lijkt het. Hier weer. Is dat ook kunst? Of iets Argentijns? Iemand die het weet?

afbeelding van Doro

Doro

vrijdag 14 aug 2015 - 22:58

Helemaal eens wat hier boven staat: dan is her decoratie en geen kunst! Dat is de spijker op zijn kop!
En de mening van iemand dat alle moderne kunst (of hedendaagse kunst) rommel is vind ik nogal kortzichtig! Ooit werd ook zonover het werk van van Gogh bijvoorbeeld gedacht... Maar ook rock 'N rol muziek werd zo gezien door de andere stromingen.
Je hoeft moderne kunsr nier mooi te vinden maar je kunt ook besluiten niet mer de massa mee lopen en de gedachte 'dat kan mijn neefje van 3 ook maken' vind ik werkelijk tenenkrommend!'

afbeelding van jeannine

jeannine

vrijdag 14 aug 2015 - 22:14

ik vind deze schilderij wel juist mooi en zeker op de plaats waar ze hangt mij doet ze tot rust komen je moet niet kijken en kijken om aan alles een uitleg te geven wat er staat bijna niets op
als ik dat cadeau krijg bij mijn huwelijk van mijn partner is het enige wat ik denk "vanaf nu kan ons leven in stijgende lijn gaan "dit geeft rust

afbeelding van elisah.

elisah.

vrijdag 14 aug 2015 - 18:12

De betekenis van het kunstwerk vind ik mooier dan het kunstwerk zelf.

Het past totaal niet in het interieur, en dan die vreselijke lamp ernaast......... !! dergelijke kunstwerken horen in een modern interieur , of misschien op zijn kantoor?
Ik kan me ook niet voorstellen dat de kunstenaar dit plaatje in gedachten had toen hij het maakte..............

afbeelding van hendrikje

hendrikje

vrijdag 14 aug 2015 - 19:14

Als kunstenaar kan ik je verzekeren dat de meeste kunstenaars zich nooit afvragen waar het komt te hangen. Mij ergerde het altijd gruwelijk als ik een opdracht kreeg voor een wandtapijt dat moest passen bij de gordijnen of het bankstel. Op een bepaald moment ben ik daarom ook gestopt met het aannemen van opdrachten van particulieren. Je bent blij als iemand je werk koopt omdat men het mooi vindt. Waar ze het ophangen is hun zaak.

afbeelding van elisah.

elisah.

vrijdag 14 aug 2015 - 21:35

Ik begrijp je punt,, en ik weet niet hoe het voelt om een kunstenaar te zijn, maar waarom wordt er dan in veel musea en bij tentoonstellingen met zoveel zorg en aandacht de stukken geplaatst, dan heeft het toch wel duidelijk invloed waar het komt te hangen en / of te staan?
Als je met veel liefde ,inspiratie, en gevoel een kunstwerk hebt gemaakt, wat soms ook nog moeilijk kan zijn om er afscheid van te nemen, dan moet het toch fijn zijn als het een goede en passende plaats krijgt??

afbeelding van Merel

Merel

vrijdag 14 aug 2015 - 18:11

Mooi kunstwerk, interessante kunstenaar, en mooie symboliek om het als geschenk aan toekomstige echtgenoot te geven.
Het komt echt niet tot zijn recht in dit interieur, niet omdat het interieur klassiek is en het schilderij abstract, maar omdat de kleuren niet samenwerken, en de afmetingen van bank en schilderij lijken ook niet ideaal. Mijn ouders houden van moderne kunst en van antiek, en dat gaat prima samen. Dat zou WA toch moeten weten. De deuren die Marte Röling ooit voor paleis Noordeinde maken vind ik zo'n voorbeeld van een goede match. Het haalt een oud gebouw naar deze tijd, ik houd daar erg van.
http://www.paleizen.nl/Paleizenbestanden/Images%20paleizen/Nederland/Den...

(Het interieur vind ik trouwens vreselijk. Het enige dat ik zou willen hebben zijn de twee schilderijen. Je hebt antiek en antiek, dit vind ik kitscherig aandoen. Dat boeketje, die lamp, die kristallen asbak: jaren '70 op z'n klassiek...)

Pagina's

© 2020 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?