Hare Majesteit Koningin Máxima bezoekt van dinsdag 30 mei tot en met donderdag 1 juni de Socialistische Republiek Vietnam in haar functie van speciale pleitbezorger van de secretaris-generaal van de Verenigde Naties voor inclusieve financiering voor ontwikkeling. Vietnam ontwikkelt een ‘nationale strategie voor inclusieve financiering’ voor goede, betaalbare en duurzame toegang tot financiële diensten. Hiermee kan de economische positie en ontwikkeling van de bevolking verbeterd worden.

Outfit: Op de derde en laatste dag van het bezoek draagt Máxima een bekende japon van modehuis Natan.

Máxima met de japon in 2013:

En in 2015:

Mathilde met een soortgelijke jurk:

Ontwerp van Vermeulen:

Om haar hals draagt Máxima haar parelcollier met pavésluiting (B). Dus niet het historische collier waar we deze week al eerder over schreven. (A)

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Jannie

Jannie

zaterdag 03 jun 2017 - 20:36

De vraag is denk ik ook een beetje, ben je koningin of ben je een vrouw die graag bij de VN werkt. Voor een vrouw die bij de VN werkt ziet ze er prima uit, net zoals andere vrouwen die daar werken zeg maar. Maar ik denk dat de meeste mensen die ze bezoekt het idee hebben dat er een koningin op bezoek komt. Het blijft een twee-petten-verhaal (of twee-jurken-verhaal ;-)).

afbeelding van Siobhan

Siobhan

zaterdag 03 jun 2017 - 20:11

Leuke verslaglegging door BB.
Geinig nu ook de kleding in beweging te zien.
Veel parels die laatste dag.

afbeelding van Paula

Paula

zaterdag 03 jun 2017 - 13:32

Tja... Op zich een leuke jurk, fris en met een mooi patroon. Ik hou hier wel van. Maar wat is de uitvoering? Bij de buste te strak, de zoom ziet er vreemd uit (jurkje had ook nauwer aangesloten moeten zijn voor een mooier effect), schoenen lijken mij heerlijk te zitten maar staan hier niet onder. De parelketting heeft weinig nut want deze valt weg op de kraag van de jurk. De tas is veel te groot, dit is geen clutch meer. En het piekhaar maakt het geheel af... Snel vergeten deze dag.

afbeelding van Magda

Magda

zaterdag 03 jun 2017 - 09:01

Jurkje heel leuk, maar weer behangen met tig armbanden, een parelketting en een hele brede parelarmband, plus horloge en ook nog (grote) pareloorbellen .
Pffff........en dan dat piek haar...... dit is toch geen gezicht, zo als ze alles bij elkaar raapt. Ik word er moe van ;)

afbeelding van Iris

Iris

vrijdag 02 jun 2017 - 13:44

Heel jammer van de lompe schoenen bij dit jurkje en de sieraden, past totaal niet bijelkaar.

afbeelding van elise1

elise1

vrijdag 02 jun 2017 - 17:31

Mee eens, Maxima is veel te veranderlijk om een eigen stijl te hebben. Ze is gewoon geen stijlicoon en zeker geen modekoningin. Gelukkig maar. Als koningin heeft ze andere taken. En dat die vervult ze volgens mij met verve.

afbeelding van Iris

Iris

vrijdag 02 jun 2017 - 13:37

Enkellaarsjes onder de outfit van Parijs??? Brrr moet er niet aan denken zeg. Ik ben gek hooggehakte enkellaarsjes maar niet onder zo'n outfit, sorry maar dan heb je er echt geen verstand van. En dat Maxima veel NL ontwerpen draagt is natuurlijk ook gewoon niet waar. Tsss wat een flut artikel.

afbeelding van Sofia

Sofia

vrijdag 02 jun 2017 - 22:07

Inderdaad een flutartikel. Geschreven door iemand die klaarblijkelijk het verschil niet weet te definiëren tussen royalty en de gewone Nederlandse vrouw.

afbeelding van Liz

Liz

vrijdag 02 jun 2017 - 15:55

Volgens Vogue: "Milou van Rossum van NRC Handelsblad is een van de meest gerespecteerde modejournalisten van Nederland en houdt er dan ook uitgesproken ideeën over mode en stijl op na".

Ik denk dat ze er dus best wel verstand van heeft!
Dit artikel benadrukt dat de Maxima geen stijlvoorbeeld voor de Nederlandse vrouw is.
Ik denk inderdaad dat als ik het geld had om deze mantel te kopen ik het ook niet als Maxima had afgestijld. Ik denk namelijk wel dat enkellaarsjes ontzettend gaaf hadden kunnen staan (in de kleur van de jas... dat zou toch geweldig zijn!).
Mevrouw van Rossem zegt dat de mantel (lees goed: Mantel en dus niet de koningin) er beter uit had kunnen zien als ze een paardenstaart droeg en enkellaarsjes.
Ze schrijft dit om de stelling te ondersteunen dat "vrouwen van het gewone volk, vooral moeten vieren dat we daar niet aan mee hoeven te doen" Nou daar ben ik het mee eens. Ik vind het heel leuk om Maxima's kleding te volgen, ik doe soms best ideeen op, maar ik denk inderdaad dat als je geen koningin bent (en dat zie je trouwens ook aan Maxima als ze niet in functie is) het allemaal best iets vlotter kan.

afbeelding van Iris

Iris

vrijdag 02 jun 2017 - 16:25

Het artikel komt bij mij over alsof het gewoon even neergepend is zonder dat de journaliste zich echt in Maxima en haar kledingstijl heeft verdiept en ook niet in de omstandigheden. Sorry maar ik ben absoluut geen fan van tuttige kleding maar bij een staatbezoek aan komen met enkellaarsjes en een paardenstaart kan echt niet. Dat zou Maxima een andere keer kunnen doen bij een wat informelere gelegenheid eventueel. Dat Maxima zonder handschoenen (of grote ‘koninginnehoeden’) bijvoorbeeld minder tuttig overkomt daar ben ik het helemaal mee eens, waarom ze die draagt is mij een groot raadsel. Ze slaat hiermee bijna altijd de plank mis en het verpest de outfit.

Wat vogue vindt van deze journaliste dat boeit mij eigenlijk niet.

afbeelding van marinde

marinde

vrijdag 02 jun 2017 - 19:18

@Iris: kun je mij uitleggen wat maakt dat enkellaarsjes absoluut niet kunnen bij een staatsbezoek? Ik vind enkellaarsjes nl. vaak heel mooi en ben oprecht nieuwsgierig naar je motivatie.

afbeelding van Liz

Liz

vrijdag 02 jun 2017 - 17:08

Ik vind het een ontzettend leuk geschreven artikel. Het benadert Maxima's kleding van een andere kant dan wat wij hier vaak doen.
Het zegt niet hoe een koningin zich dient te kleden, het verteld alleen dat ze wellicht geen goed stijlvoorbeeld is voor vrouwen die niet aan dezelfde eisen hoeven te voldoen.
Ik zit zelf dichter bij Kate's leeftijd en kan dat bij haar ook goed zien. Prachtig haar robemanteus, maar serieus: is dat een stijlvoorbeeld voor een vrouw van 35?
Er staat ook niet dat Maxima zich op een staatsbezoek zou moeten vertonen met enkellaarsjes, er staat de de mantel beter uit zou komen met enkellaarsjes en met een paardenstaart.

Er staat nergens dat Maxima niet ietwat stijf gekleed kan gaan, er staat zelfs dat "De ongeschreven regels van haar kringen en functie zullen ongetwijfeld kapsels met een grote K en een archaïsche styling vereisen" en vervolgens staat er dat Maxima geen stijlvoorbeeld voor de Nederlandse vrouw zou moeten zijn " Laat ons, vrouwen van het gewone volk, vooral vieren dat we daar niet aan mee hoeven te doen".

Het enige punt wat de journaliste onderbouwt is dat zij vindt dat Nederlandse vrouwen Maxima niet als een stijlvoorbeeld moeten zien (zoals Vogue dat wel aanmoedigt) omdat we blij mogen zijn dat we ons niet als de moeder van de bruid hoeven te kleden.

afbeelding van Maria

Maria

zondag 04 jun 2017 - 16:33

Leuk artikel, en leuke discussie.

"Het zegt niet hoe een koningin zich dient te kleden, het verteld alleen dat ze wellicht geen goed stijlvoorbeeld is voor vrouwen die niet aan dezelfde eisen hoeven te voldoen."

Dan komen de volgende gedachten bij mij op: Is ze dan wel een goed stijlvoorbeeld voor vrouwen die wel aan dezelfde eisen hoeven te voldoen? Vrouwen die aan dezelfde eisen onderhevig zijn, zijn zelf koningin of prinses. Die zetten volgens mij allemaal hun eigen koers uit. En toch zijn er ook veel overeenkomsten: zie 'totaalplaatje' hieronder.

Is bovenstaande quote ook op andere koninginnen/prinsessen van toepassing? Zijn ze allemaal 'geen stijlvoorbeeld voor vrouwen die niet aan dezelfde eisen hoeven te voldoen?'

Is het mogelijk een stijlvoorbeeld te zijn - puur omdat 'het totaalplaatje klopt' (meer als inspiratie) - en zonder dat die stijl onderdeel voor onderdeel gekopieerd wordt? Zou het toch zo kunnen zijn dat veel 'totaalplaatjes' een aantal kenmerken hebben die overeenkomen?

Wat is plezieriger om naar te kijken? Personen die 'het op safe spelen' en hier wel eens als 'saai' worden aangeduid, of degenen die onvoorspelbaar zijn, en die dan weer als 'te' kunnen worden gezien? Of degenen die feilloos weten met beide kanten hun voordeel te doen?

afbeelding van Merel

Merel

vrijdag 02 jun 2017 - 22:22

@Liz, helemaal eens, zo lees ik het stuk ook. Ook eens met Milou (ik vind haar heel boeiend schrijven over mode, volg haar op twitter, aanrader): ik ben (heel ontzettend) blij dat die koninginnen dress code voor mij niet geldt en ik vind Maxima-privé (zoals tijdens OS) een veel lievere-luchtigere-lossere uitstraling hebben dan in haar gehandschoende Natan harnas.

afbeelding van Liz

Liz

zaterdag 03 jun 2017 - 00:01

Bedankt voor de tip Merel!

afbeelding van zara

zara

vrijdag 02 jun 2017 - 10:20

Ik moet vooral lachen om de zinsnede dat de auteur Máxima liever met een 'tikje warrige paardenstaart' had gezien (over de outfit in Parijs)! Haha, heeft ze eindelijk eens een 'net' kapsel, is het wéér niet goed!

afbeelding van Carolina

Carolina

vrijdag 02 jun 2017 - 09:39

Tja het is natuurlijk gewoon waar dat ze geen eigen stijl heeft. Dat ze regelmatig voor Nederlands ontwerp kiest, mwah, dat valt eigenlijk ook wel mee, Natan beslaat nog steeds zo'n 80% volgens mij. Moeder van de Bruid vind ik dan weer niet waar, het is te divers wat ze draagt.

afbeelding van MrsDuck

MrsDuck

vrijdag 02 jun 2017 - 07:32

Leuk jurkje, maar wat kort. En ze is op een leeftijd dat blote armen en knieën in een look minder charmant zijn. De schoenen zijn leuk maar erg zwart en log er onder. Het haar zit los, maar verzorgd.

afbeelding van DEP

DEP

donderdag 01 jun 2017 - 22:50

Ik vind het een prachtige jurk met enige schoenen. Zo vind ik Maxima veel verzorgder dan dat blauwe frommeljurkje van gisteren.

afbeelding van Suus

Suus

donderdag 01 jun 2017 - 20:57

Ik vind het ook te bloot, te kort en rommelig. En dan het bijna identieke jurkje van Mathilde dat wel netjes staat (door het kapmouwtje en de bijpassende schoenen). Het kan dus wel!

afbeelding van Gerdien

Gerdien

donderdag 01 jun 2017 - 20:55

Mooi jurkje; passend bij de gelegenheid. Alleen de parelketting stoort me een beetje. Mijns inziens past die er niet helemaal bij.

afbeelding van Margriet76

Margriet76

donderdag 01 jun 2017 - 20:00

Die foto via de link van royal ellen: ouch.....!! Dit had ze ook een keer toen ze een jurkje droeg en achter een piano moest zitten. Vreselijk in rol als Koningin.

afbeelding van Josine - Moderator

Josine - Moderator

donderdag 01 jun 2017 - 19:31

Herkent iemand de wedges/sleehakken?

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

zaterdag 03 jun 2017 - 14:14

Prima jurkje voor deze gelegenheid. Mooie combinatie met de parels. Ik verbaas me alleen over de schoenen. Nooit gedacht dat Máxima voor dit model zou kiezen. Ik vind ze te plomp, had liever een paar ballerina'gezien. Die lopen vast net zo lekker, maar staan een stuk eleganter. Een VN bezoek is natuurlijk geen modemisser, maar toch...

afbeelding van Kuifje

Kuifje

donderdag 01 jun 2017 - 18:59

Vanaf een bepaalde leeftijd verbergt men zijn knieën. Dit geldt zowel voor vrouwen als voor mannen, koninginnen, koningen, presidenten of premières dames... LOL

afbeelding van Myrte

Myrte

donderdag 01 jun 2017 - 16:44

Mooi jurkje, prachtige vrouw, maar samen geen synergie dit keer!

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

donderdag 01 jun 2017 - 16:24

Blijft een mooi Natan jurkje!

afbeelding van Doro

Doro

donderdag 01 jun 2017 - 16:08

Zo is ze opeens weer t meisje dat voor ze Willem -Alexander onmoette feestend op een huwelijksfeest op de grond zat met een te strakke rok aan en vele mannen om zich heen.
Maar ze heeft wel echt prachtige benen en een mooie kleur! Ik vind het niet heel erg hoor

afbeelding van marinde

marinde

vrijdag 02 jun 2017 - 14:31

Mooie benen!

afbeelding van Suzanne

Suzanne

donderdag 01 jun 2017 - 23:16

Nu begrijp ik gelijk dat het Koningspaar is uitgenodigd voor een staatsbezoek. Hahaha.

afbeelding van Margriet76

Margriet76

donderdag 01 jun 2017 - 15:56

Ik heb het idee dat als Máxima van huis gaat het gaat goed zit maar zodra de wind eronder slaat zie je de pieken. Zonde. Het jurkje is netjes en gekleed maar op de een of andere manier geen match bij Máxima. Te degelijk ofzo

afbeelding van Claire

Claire

donderdag 01 jun 2017 - 14:14

Het kán allemaal zo mooi, waarom doet ze het dan niet? Jammer.

afbeelding van zara

zara

donderdag 01 jun 2017 - 12:49

Een van Natan's leukere jurkjes! En de combinatie met de parels vind ik zeer geslaagd.

afbeelding van Royal Ellen

Royal Ellen

donderdag 01 jun 2017 - 12:29

Ben echt on-enthousiast deze trip... Leuk jurkje hoor, maar nee, ik vind dit niets voor een officieel bezoek op deze manier. De sandalen erbij... de parelketting die het 'm niet doet hier, het kapsel...

Heeft ze nou zo'n plastic ziekenhuisbandje om haar linkerpols?

Waarom doet ze niet minstens een dun vestje over haar jurkje? Het blauwe jurkje gisteren vond ik ook al zo kort/bloot/naakt overkomen. Onzin om te zeggen dat het er zo heet is. Werkelijk iedereen om haar heen is meer en beter gekleed dan Maxima...

afbeelding van Helena

Helena

donderdag 01 jun 2017 - 11:58

Ik vind het een leuk jurkje. Beter dan die rok en top van gisteren. Afzonderlijk zijn ze leuk, maar
bij elkaar? Nee zou ik niet doen.

afbeelding van Siobhan

Siobhan

donderdag 01 jun 2017 - 11:31

Eenvoudig jurkje op zich geschikt voor een neutraal bezoek. Bovenstuk trekt bij veel Natannetjes.
Schoenen zijn echt haar eigen smaak. De tas ook de mijne.

afbeelding van jeanine68

jeanine68

donderdag 01 jun 2017 - 11:13

De kleding en de rest (...) op deze reis is niet echt mijn smaak. Maar ik denk wel echt Maxima.

afbeelding van Gerdieneke de Jong

Gerdieneke de Jong

donderdag 01 jun 2017 - 10:37

De jurk is niet mijn smaak. Hij valt raar aan de onderkant. De schoenen zijn ook niet mooi.
De tas is wel heel mooi zeg! Dan het haar.. Een staart is net verzorgder en makkelijk.

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?