Hare Majesteit Koningin Máxima bezoekt vrijdag 28 en zaterdag 29 juni de G20 top in Osaka, Japan. Koningin Máxima is aanwezig in haar functie van speciale pleitbezorger van de secretaris-generaal van de Verenigde Naties voor inclusieve financiering voor ontwikkeling (UNSGSA) en erevoorzitter van het 'Global Partnership for Financial Inclusion' (GPFI) van de G20.

Koningin Máxima houdt op uitnodiging van minister-president Abe van Japan een korte toespraak bij het G20 side event ‘Women Empowerment’. Goede toegang tot financiële diensten als een bank- of spaarrekening, verzekeringen, leningen en digitale betalingen biedt vrouwen betere kansen op economische ontwikkeling. Wereldwijd is er nog altijd een kloof tussen mannen en vrouwen wat betreft toegang tot financiële diensten, 9% in ontwikkelingslanden en 7% in ontwikkelde landen (Global Findex 2017). Koningin Máxima gaat ook in op het belang van de W20. Deze ‘engagement groep’ van de G20 bestaat uit internationale vrouwelijke leiders uit de publieke en private sector en het maatschappelijk middenveld. Het heeft als doel om inclusieve economische groei voor vrouwen te bevorderen. Op woensdag 5 juni sprak Koningin Máxima met vertegenwoordigers van de W20 op Paleis Noordeinde (zie RVD-persbericht, nr. 131). Koningin Máxima heeft verder en marge van het G20-programma bilaterale overleggen met regeringsvertegenwoordigers van landen die actief zijn met de verbetering van toegang tot financiële diensten.

Sinds 2009 zet Koningin Máxima zich wereldwijd in als UNSGSA om financiële diensten voor iedereen, met inbegrip van de lage inkomensgroepen en kleine- en middelgrote bedrijven, toegankelijk te maken en hiermee hun kansen op economische en sociale ontwikkeling te vergroten. Als erevoorzitter van de GPFI zet zij zich onder meer in om de activiteiten van de G20 op het terrein van inclusieve financiering te bevorderen.

Mode 
Outfit: midi-jurk met Hawaï-print 
Ontwerper: Modehuis Valentino 
Materiaal: crêpe de chine
Eerder gedragen: Ontvangst Griekse president en VN-reis Indonesië 

Máxima heeft het ontwerp van Valentino naar wens laten inkorten: 

Máxima met de outfit tijdens de ontvangst van de Griekse president.

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Luisje61

Luisje61

zondag 30 jun 2019 - 22:22

Én nu iets anders :). Op de bovenste foto vind ik M iets weg hebben van minister Ollengren. Had ik al eens eerder gezien op deze site toen ze samen op een foto stonden . Toen dacht ik dat M er zo leuk uitzag en toen was ze het niet .........:):)

afbeelding van Henny

Henny

zondag 30 jun 2019 - 21:17

Deze week weer een volle agenda voor Maxima. Dus ik kijk uit naar haar outfits.
Ben erg benieuwd:-)

afbeelding van jeannine

jeannine

zondag 30 jun 2019 - 17:20

ik denk dat Maxima zich overal uit kan praten dus ook hier en ze straalt veel zelfvertrouwen uit de manier waarop ze iets zegt dus dat zullen ze ginder ook wel merken en dat doet al veel

afbeelding van rosaflor

rosaflor

zondag 30 jun 2019 - 12:55

Zonnige jurk voor een omstreden gesprek.
Het probleem zit volgens mij in wat de Saudische propaganda van dit gesprek maakt. "Saudische staatsmedia schreven dat de kroonprins "met de koningin van Nederland gesproken had over samenwerking tussen de twee koninkrijken". Met geen woord repte hij over de Verenigde Naties." Dit lees ik in een artikel op nos.nl
https://nos.nl/artikel/2291287-politieke-antenne-koninklijk-huis-lijkt-w...

afbeelding van Maria

Maria

zaterdag 29 jun 2019 - 22:00

Nog een artikel

https://www.ad.nl/binnenland/door-blunder-maxima-is-nederland-nu-sulletj...

Diplomatiedeskundige Robert van de Roer: ,,Hoe kunnen we deze ontmoeting rijmen met de mensenrechten, die wij als pijler hebben in ons buitenlandbeleid? Nederland profileert zich hiermee internationaal als een sulletje zonder principes. Of erger: zonder eigenwaarde. Met welke andere omstreden leiders gaan wij nog meer zo ondoordacht aan tafel?” Van de Roer onderstreept dat Máxima als lid van het Koninklijk Huis dit gesprek niet zonder toestemming van premier Rutte en minister Blok van Buitenlandse Zaken heeft kunnen voeren. ,,Zij hadden dit moeten tegenhouden.’'

Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst was het kabinet op de hoogte van het gesprek. ,,Dat maakt dit een blunder van verschillende leiders tegelijk”, oordeelt Van de Roer.

Hij is het eens met D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma die vreest dat de Saoediërs aan de haal gaan met de ontmoeting en Mohammed bin Salman als gerespecteerd wereldleider positioneren. ,,Dat zie je nu al in de media. De Rijksvoorlichtingsdienst is angstvallig stil over de ontmoeting, terwijl Saoedi-Arabië veelvuldig naar buiten treedt over de ontmoeting. Nederland heeft soms erg veel boter op het hoofd als het gaat om het onderscheiden van goed en kwaad.”

Hij refereert aan de beelden die in het verleden naar buiten kwamen van de toast van Karremans met Mladic, bij de val van Srebrenica, en het biertje dat koning Willem-Alexander dronk met Poetin in het Holland House. ,,Ik wil er mee zeggen dat regimes zoals Rusland of Saoedi-Arabië heel slim zijn in het uitventen van zo’n ontmoeting. Máxima moet als nationaal symbool heel zuinig zijn met wie ze aan tafel gaat. Rutte en Blok hadden haar daar extra tegen moeten beschermen.’'

... De koningin had volgens hem überhaupt nooit ‘ja’ moeten zeggen tegen een ontmoeting. ,,Zij heeft helemaal niet de rol om hem of wie dan ook de les te lezen. Daar hebben we premier Rutte of minister Blok voor. Maar ze heeft óók niet de rol, zoals ze nu deed, om dwars door het VN-rapport, het standpunt van Europa en ons mensenrechtenbeleid heen te fietsen.’'

Van de Roer sprak Nederlandse top-diplomaten die Maxima en Rutte goed kennen. ,,Ook zij begrijpen niet dat Rutte of Blok niet hebben willen of kunnen ingrijpen. Niet alleen Máxima, maar elke patriot moet zich eigenlijk schamen voor deze blunder. Rutte zal nog wat creatieve lenigheid nodig hebben om deze reputatieschade van ons land te beperken.”

afbeelding van Maria

Maria

zaterdag 29 jun 2019 - 17:17

"De ontmoeting die koningin Máxima tijdens de G20 in Parijs heeft gehad met de Saoedische kroonprins Mohammed bin Salman is haar op kritiek komen te staan. Agnes Callamard, die voor de VN het onderzoek deed naar de moord op de Saoedische journalist Jamal Kashoggi, zei erop te vertrouwen dat de vorstin de buitenrechtelijke executie te sprake had gebracht. „Ik vertrouw erop dat u op gerechtigheid heeft aangedrongen. ... Het punt is nu dat Máxima dat niet had gedaan. Zij is voor de VN speciaal pleitbezorger voor inclusieve financiering (microkredieten in ontwikkelingslanden). Ze bespraken onder meer de economische positieverbetering van vrouwen in Saoudi-Arabië, ter voorbereiding op de volgende G20 in Saoedi-Arabië. De moord op de columnist Washington Post in het Saoedische consulaat in Instanbul bleef onbesproken. Dat is niet goed, vindt Callamard, voor wie zwijgen gelijk staat aan medeplichtigheid.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/318170104/kritiek-op-ontmoeting-maxima-s...

Vraag: valt haar werk voor de VN onder de ministeriele verantwoordelijkheid?

afbeelding van Henny

Henny

zondag 30 jun 2019 - 10:01

Ze bevindt zich in een heel lastig parket door al die kritiek.
Ik vind het heel moeilijk om een oordeel over deze kwestie te geven.
Ben benieuwd hoe dit gaat verder gaat aflopen.

afbeelding van Mijtje

Mijtje

zaterdag 29 jun 2019 - 18:01

Lastige positie voor Máxima hier en makkelijk praten voor die Agnes.....

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 29 jun 2019 - 17:34

Zo zeg. Ik vind het nogal een aantijging van Callamard.

Volgens de RVD is het gebruikelijk dat de koningin een gesprek heeft met de gastheer van de volgende G20-top, in dit geval Salman. Maar dit even terzijde.

afbeelding van Jens

Jens

zaterdag 29 jun 2019 - 13:40

Mooie en bijzondere jurk, jammer dat ze het riempje heeft thuisgelaten. Nu is het model wat lijzig. Zonnige dag gewenst iedereen ;-).

afbeelding van orchidee

orchidee

zaterdag 29 jun 2019 - 10:00

Met veel van de reacties ben ik het wel eens. Maar toch….
Als erevoorzitter van de GPFI zet zij zich onder meer in om de activiteiten van de G20 op het terrein van inclusieve financiering te bevorderen. In die functie kan ze in principe een gesprek met deze deelnemer, lees "foute figuur", niet uit de weg gaan. Door met hem in gesprek te gaan geeft ze wel aan dat er in zijn land nog veel moet gebeuren wat betreft vrouwenrechten.

afbeelding van Siobhan

Siobhan

zaterdag 29 jun 2019 - 13:51

Ja, wat denk je van de Chinese president Xi met 1 miljoen Chinezen in 'heropvoedingskampen' en Widodo van Indonesie die de doodstraf laat uitvoeren op drugshandelaars en in Pakistan breng je schande toe aan je familie als je spreekt over dat je bent verkracht.
De lijst is veel langer. Als ze daarmee niet mee op de foto kan... dan kan ze stoppen met haar missie.
Maar zo zien we weer dat het altijd lastig blijft om als royal je in te zetten voor een goed doel. t wordt al snel politiek opgevat en geeft t discussie. Was destijds reden om prins Claus al zn activiteiten 'af te nemen'. En daar is niemand blij van geworden. Ik zou blij zijn als Josine alle uitspraken over de foto wist. Ook haar eigen uitspraken. t zou hier over mode gaan.

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 29 jun 2019 - 18:20

Ik vind dat juist interessant. Anders wordt het zo oppervlakkig. Iemand gooit een balletje op en een ander vangt het op. :-)

afbeelding van Lina

Lina

zaterdag 29 jun 2019 - 10:05

Orchidee, maar ze zegt dat tegen 1 van de heersers, 1 van degene die meedoet aan vrouwenverdrukking, hij zal zich van binnen dus alleen maar rotlachen dat een koninginnetje, een vrouw uit het westen dat tegen hem zegt.

afbeelding van orchidee

orchidee

zaterdag 29 jun 2019 - 13:08

Het zal ook nog jaren duren voordat er verandering komt. Maar wanneer we onze mond houden, komt er nooit verbetering voor de vrouwen in SA

afbeelding van Lina

Lina

zaterdag 29 jun 2019 - 13:21

Orchidee, dat zal écht niet (gauw) gebeuren in landen waar zelfs de vrouwelijke leden (prinsessen) van de koninklijke familie opgesloten worden

afbeelding van orchidee

orchidee

zaterdag 29 jun 2019 - 13:36

Nee, dat gebeurt ook niet gauw. Maar als we onze mond houden gebeurt het nooit.

afbeelding van Lina

Lina

zaterdag 29 jun 2019 - 14:02

Orchidee, ik weet er niet veel van maar ik heb wel in de loop der tijd wel gehoord dat mensenrechten-organisaties en activisten daar al heel lang mee bezig zijn. Maar, al die activisten worden de 1 na de ander in de gevangenis gegooid en gemarteld of direkt vermoord.
Dan zal er ook niet naar Maxima geluisterd worden.

En wat ik net lees op de website van Amnesty, dat wist ik niet en schrik ik van:
“Saudi-Arabiës bondgenoten, waaronder Nederland, laten economische belangen en veiligheid prevaleren boven mensenrechten. Ze weigeren de autoriteiten publiekelijk te bekritiseren, waarmee ze hun een vrijbrief geven om te doen wat ze willen. Ze steunen Saudi-Arabië ook schaamteloos in naam van de zogenaamde ‘oorlog tegen terrorisme.”

afbeelding van Hennie64

Hennie64

vrijdag 28 jun 2019 - 22:53

Oh nee, die jurk ... En wat zal de Koningin ongelukkig zijn met het feit dat er een foto van hun gesprek in de openbaarheid is gekomen.

afbeelding van gambetta

gambetta

zaterdag 29 jun 2019 - 13:56

Waarom ongelukkig? Ze weet toch dat er foto's gemaakt worden en dat alles zichtbaar is tegenwoordig. Inderdaad, wat ik hieronder lees: 'een beetje heel erg dom'; anders kan ik het niet formuleren om het netjes te houden.

afbeelding van Hennie64

Hennie64

zaterdag 29 jun 2019 - 18:07

Juist precies daarom zal ze zich er niet happy meevoelen, dom is nog mild ik vind het eerder erg onnadenkend en fout. Had ik niet van de koningin verwacht!

afbeelding van gambetta

gambetta

zaterdag 29 jun 2019 - 18:41

Ik verbaas me er niet over (helaas).

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 29 jun 2019 - 06:46

Tja, dat denk ik ook. We leven nu eenmaal in een digitaal tijdperk, dan kun je dit niet voorkomen.

afbeelding van Lina

Lina

vrijdag 28 jun 2019 - 23:51

Een artikel wat een uur geleden is geplaatst.
Wordt eigenlijk zo’n beetje gezegd wat wij hier ook zeggen:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/723410711/maxima-sprak-met-bin-salman

“In de Tweede Kamer is kritisch gereageerd op de ontmoeting. Zo zegt D66’er Sjoerdsma: „Wie dit gesprek tussen koningin Máxima en de Saoedische kroonprins goedkeurde, snapt niks van diplomatie en nog minder van beeldvorming.”

Maxima trending topic op twitter. Wij zijn hier dus niet de enige die vraagtekens plaatsen bij dit hele geval:
https://mobile.twitter.com/search?q=Máxima&src=trend_click
(De link even kopieëren en plakken anders werkt het niet)

afbeelding van Henny

Henny

vrijdag 28 jun 2019 - 22:20

Het boek van Betsy Udink doet me denken aan het boek - ook verfilmd “not without my daughter” van Betty Mahamoody, in een sluier gevangen. Heel aangrijpend en prachtig geschreven. Een waar gebeurd verhaal.

afbeelding van gambetta

gambetta

vrijdag 28 jun 2019 - 22:34

Ja die film 'not without my daughter' was heel aangrijpend en in inzichtgevend hoe ver het gaat in landen waar vrouwen geen stem hebben. Ik begrijp de houding van Máxima op dit punt dan ook niet dat ze op de foto gaat met deze kroonprins. Die foto gaat nooit meer weg. Ze kan hier niet mee wegkomen met 'niet als koningin daar zijn', maar in haar VN functie. Verkeerd ingeschat of aangevoeld denk ik.

afbeelding van Suus

Suus

vrijdag 28 jun 2019 - 23:19

Ook ik heb hier grote moeite mee. Verkeerd ingeschat vond ik zelfs te zwak uitgedrukt. Dat Maxima een juiste inschatting maakt mogen we toch wel verwachten na zoveel jaren ervaring. Onbegrijpelijke keuze.

afbeelding van gambetta

gambetta

zaterdag 29 jun 2019 - 14:00

Zo zie je maar weer hoe lastig het is om als 'royal' te weten welke keuzes je moet en kan maken in functies die zoveel
kwetsbaarheid ook met zich meebrengen.

afbeelding van Merel123

Merel123

zaterdag 29 jun 2019 - 05:41

Een beetje (heel erg) dom.

afbeelding van Henny

Henny

vrijdag 28 jun 2019 - 23:17

Dit zal haar nog lang blijven achtervolgen, Gambetta.

afbeelding van Henny

Henny

vrijdag 28 jun 2019 - 21:12

Ik zou ECHT niet in haar schoenen willen staan om zo’n slechterik in de ogen te moeten kijken om met hem een gesprek te moeten hebben. Ik denk dat hij haar niet serieus neemt. Oh, oh, oh, wat denkt ze te bereiken! Ze is tenslotte een vrouw en dat in SA.
Een verkeerde inschatting?

afbeelding van Luisje61

Luisje61

zaterdag 29 jun 2019 - 01:03

Ze hoeft toch niet met hem in gesprek ?

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 29 jun 2019 - 15:10

“Maxima praat met omstreden Saudische kroonprins” en “ kritiek op ontmoeting Maxima met Mohammed bin Salman”. Of zou ze daar voor de gezelligheid zitten en hebben ze het over het weer :-p

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

vrijdag 28 jun 2019 - 20:54

Leuke jurk, zakelijk met een knipoog, dus helemaal Máxima!

afbeelding van Josine - Moderator

Josine - Moderator

vrijdag 28 jun 2019 - 19:44

Ik denk dat Máxima dit gesprek liever achter gesloten deuren had gevoerd. Wat moet dit ook voor haar ongemakkelijk zijn. Ik vraag me af of ze zulke gesprekken niet beter aan een ander over kan laten. Want vrouwenrechten in Saudie-Arabië, wat kan zij daar voor doen? Misschien valt het mee, maar ik denk dat dit voor Máxima geen gemakkelijk gesprek is geweest. Je zou zo'n man toch het liefst aan zn gewaad meesleuren en eisen dat hij de waarheid spreekt en vrouwen niet meer onderdrukt. Of ben ik nu heel agressief? :P

Hoe dan ook denk ik dat Máxima dit soort gesprekken beter uit de weg kan gaan als zij als koningin dit werk wil blijven doen...

afbeelding van Merel123

Merel123

zaterdag 29 jun 2019 - 14:04

Nee Josine, niet agressief, maar recht uit je hart.
En ik ben dankbaar dat wij in een land wonen waar we vanuit ons hart mogen spreken.

afbeelding van Siobhan

Siobhan

vrijdag 28 jun 2019 - 22:08

juist in de landen met 'slechterikken' aan t hoofd hebben vrouwen t slecht in economische zelfstandigheid en zelfstandige toegang tot financiële diensten. Dus het is bijna altijd lastig voor haar en ook ongemakkelijk omdat ze de achtergronden weet van deze slechteriken, om te komen tot deals.

afbeelding van Lina

Lina

vrijdag 28 jun 2019 - 21:10

Je geef nog meer redenen aan Josine, zóver had ik nog niet eens nagedacht, dat vrouwen daar helemaal níks zijn dus dat figuur zal niet eens naar Maxima luisteren.
Ze zal dus alleen voor de schijn ontvangen zijn door dat figuur omdat hij waarschijnlijk geen rel wilde ontketenen voor de rest van de wereld en daardoor nog meer de aandacht op zichzelf vestigen.
Ik snap steeds minder dat Maxima zichzelf zo verlaagt door met zo iemand te praten, én ik snap degene niet die haar toestemming hebben gegeven (vanuit Nederland) om dat figuur te ontmoeten.
En nee, je bent niet agressief maar slaat de spijker op zijn kop.

afbeelding van Merel

Merel

vrijdag 28 jun 2019 - 20:06

Helemaal eens, behalve dat ik haar niet als slachtoffer van de situatie zie. Als dit een staatsbezoek was, gewenst door regering en parlement, dan wel. En soms dient dat een hoger doel, ja. Maar dit moet toch echt haar eigen afweging en keuze zijn geweest. Of een waanzinnige blunder van iedereen om haar heen. Ik vind het onbegrijpelijk.

En je bent niet te agressief ;)

afbeelding van Doro

Doro

vrijdag 28 jun 2019 - 21:41

Vind het ook allemaal helemaal waar wat jullie schrijven. Maar het is niet de eerste keer he! Een vrolijk biertje drinken met Poetin was ook niet echt nodig tijdens de OS maar deden ze toch ook.

Meghan deed dat handiger met het opwerpen van verlof bij bezoek van Trump aan de UK

afbeelding van Luisje61

Luisje61

zaterdag 29 jun 2019 - 01:01

Nou ik vind de kroonprins erger dan Trump hoor!!

afbeelding van Marja

Marja

zaterdag 29 jun 2019 - 00:57

Poetin deed aan party-crashen, die konden ze niet ontwijken. Iemand dan botweg laten staan is diplomatiek niet heel handig.

afbeelding van Carolina

Carolina

vrijdag 28 jun 2019 - 23:31

Klopt helemaal Doro!

afbeelding van Luisje61

Luisje61

vrijdag 28 jun 2019 - 19:40

Net die kroonprins gegoogeld en kwam een interssant stuk tegen van ene Betsy Udink. Dan zie je wat voor slechterik het is.

Jurk niet mijn ding, zo lijzig

afbeelding van Doro

Doro

vrijdag 28 jun 2019 - 21:53

Betsy Udink is de vrouw van een oud ambassadeur on SA. Zij heeft een boek geschreven; achter Mekka. Zeer de moeite waard om te lezen!

afbeelding van Suus

Suus

vrijdag 28 jun 2019 - 19:30

Hoi Josine, hoe weet je dat de jurk is ingekort? Zijn er nog andere foto’s? Zou het ook kunnen zijn dat de jurk even lang is en wat korter lijkt door het zitten?

afbeelding van Josine - Moderator

Josine - Moderator

vrijdag 28 jun 2019 - 19:45

De jurk was al ingekort tijdens het bezoek van de Griekse president. Kijk maar op de foto van de achterzijde.

afbeelding van Suus

Suus

vrijdag 28 jun 2019 - 23:20

Aha, vandaar. Dank je voor je uitleg.

afbeelding van JokeGram

JokeGram

vrijdag 28 jun 2019 - 19:21

Jammer dat zij deze jurk heeft aangetrokken! Zou vele malen beter én representatiever kunnen met een mooi pak en dan met en rok erbij. Dit is echt een modemisser voor deze bijeenkomt.

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?