Na zo'n half jaar uit de running geweest te zijn, is Catherine, de Hertogin van Cambridge weer in beeld! Afgelopen donderdag bracht ze een bezoek aan het Anna Freud Centrum in Londen. Catherine werd hartelijk begroet, met 3 zoenen - heel ongebruikelijk voor een lid van de Engelse koninklijke familie, door de directeur van het Anna Freud Centrum. Maar ja, dat is dan ook een goede bekende van William en Catherine. De directeur, Michael Samuel, is de echtgenoot van 1 van Prins Georges peetouders, Julia Samuel!

Catherine droeg een houndstooth/pied-de-poule jurk in zwart/wit. Deze jurk is van het bekende Amerikaanse merk Ralph Lauren, en kost maar liefst E 1.490.

En, uiteraard droeg Catherine tijdens het bezoek haar verlovingsring.

Gisteren was Catherine samen met Prins William en Prins Harry aanwezig bij de Openingsceremonie van de Rugby World Cup 2015 in Londen. Prins Harry hield de openingstoespraak. 

Catherine, de Hertogin van Cambridge, herdroeg een blauwe mantel van Reiss. Wat vinden jullie van deze mantel?

Ook Catherines blauw met witte sjaal is van Reiss.

En ik ben heel benieuwd wat jullie van Prins Harry met baard (wat hij overigens al een tijdje heeft) vinden!

Afbeeldingen ©Ralph Lauren, ©Reiss, screenshots diverse video's (ITN, ITV).

Noot van de redactie: Dit artikel is geschreven door de beheerder van The World of Royals en  Royal Fashion Blog, die op deze website vooral over de mode van prinses Laurentien schrijft, en regelmatig over de mode van andere prinsessen. Inhoudelijke vragen over het artikel kun je kwijt via een reactie en algemene vragen over de website kun je stellen via het contactformulier. Informatie en afbeeldingen mogen niet worden overgenomen zonder toestemming van de beheerster van The World of Royals - [email protected].

 

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Janna

Janna

maandag 21 sep 2015 - 21:13

Interessant! Heb jij, of jouw man, het boek "The Strangest Family" gelezen? Het gaat over het huwelijk en de 18 kinderen van George III en zijn vrouw Charlotte. Het boek is geschreven door Janice Hadlow (een BBC producer van historical programmas), en is 600+ bladzijden dik. Maar het is een fascinered boek over de Britse koninklijke familie in die vroege 19de eeuw. 'n Page turner en heel goed geschreven.

afbeelding van Margreet

Margreet

maandag 21 sep 2015 - 21:29

Ze heette (Sophia) Charlotte (von Mecklenburg-Strelitz), niet Caroline, zegt hij. En hij, George III, leefde ook nog wel in de 19de eeuw maar hij heeft in de 19de eeuw vrijwel geen macht meer gehad. En nee, dit boek kent hij, mijn man, nog niet. Caroline Amelia Elisabeth von Braunschweig-Wolfenbüttel was de vrouw van George IV.
Mijn man is echt een wandelende encyclopedie....
Mijn man komt uit het voormalig koninkrijk Hannover, exit 1866, vandaar misschien zijn interesse in locale geschiedenis, los van zijn belangstelling voor geschiedenis in het algemeen. Verder is hij nogal anglofiel......

afbeelding van Janna

Janna

maandag 21 sep 2015 - 21:09

De subtitle van het boek is: "The private lives of George III, Queen Charlotte and the Hanoverians".

Simon Schama schreef:

"Enthralling ... you know you are in the hands of a master narrator as well as a profoundly perceptive historian. And like all great historian writing, the book transcends its immediate story - gripping and moving though that is - to be a timeless reflection on the human condition".

afbeelding van Eftichia

Eftichia

maandag 21 sep 2015 - 19:45

[email protected] Je bedoelt dit boek, dit bericht stond bij: "Maxima spreekt videoboodschap in"

Janna
maandag 21 sep 2015 - 17:46
@Sandy - Heb je het volgende boek gelezen: "The Strangest Family", geschreven door Janice Hadlow. Het gaat over "The Private Lives of George III, Queen Charlotte and the Hanoverian. Het is een dik boek, 617 bladzijden + notes en twee katerns met schilderijen van de familie. Toen ik eenmaal begon het te lezen kon ik haast niet stoppen. Een superbe "page turner" over de Britse Koninklijke Familie. Samen hadden zij 18 kinderen!!!

afbeelding van Margreet

Margreet

dinsdag 22 sep 2015 - 10:39

Ja, precies, dat was/is het! Bedankt. Mijn man komt namelijk uit Hannover en is daarbij heel erg geïnteresseerd in geschiedenis. Alle Georges zijn immers Welfen, oftewel Hannoveranen. Daarom heet het ook het huis Hanover (Engelse schrijfwijze).
Hij vertelde me net dat genoemde George "Farmer George" werd genoemd, dat hij aan een afvalverwerkingsprobleem leed, door zijn slechte nieren, zg. blauwe (...) urine had, aan de waanzin ontsnapte, dat hij de America's verkwanselde, zogezegd, en dat zijn zoon, George IV, the Prince Regent (in tijden van psychische stoornis van zijn vader), het roer overnam. In The UK ben je immers pas koning(in) als de vorige dood is.. Deze gehele periode van de "four Georges" is het begin van de grootschalige Germanisering van de Engelse adel, want, mooi voorbeeld, het huwelijk van de tweede Elizabeth, de huidige dus, met de Duke of Edinburgh, is, plat gezegd, een verbinding tussen de huizen Sachsen-Coburg en Sonderburg-Glückstadt. Ware het niet dat men, tegen het einde van WO1, onder de druk van het Britse parlament, afstand deed van de Duitse titels (namen) en voor Engelse namen koos. De naam Windsor is dus gewoon uit de lucht gevallen, als het ware.
Gek eigenlijk, dat juist koningshuizen, of liever gezegd "koninklijke paren" niet puur Nederlands, Engels, enz. zijn. Kijk naar Juliana, Beatrix en de o zo Britse Elizabeth, die trouwde met Philip von Battenburg, later Mountbatten....

afbeelding van Margreet

Margreet

maandag 21 sep 2015 - 19:15

Hallo allemaal,
Lees ik toch net een bericht over een boek over George III, op deze site. Wil ik mijn man de titel en de auteur doorgeven....en nu kan ik echt dat hele bericht niet meer terugvinden! Waar stond dat?
Ik bedoel George III, die aan porfyrie leed, enz. Degene die hierover berichtte, noemde het een pageturner.... Please, help!

afbeelding van jeannine

jeannine

maandag 21 sep 2015 - 19:30

kan het Cristoffer Hibbert zijn die je bedoeld Margreet

afbeelding van jeannine

jeannine

maandag 21 sep 2015 - 19:28

kan het Cristoffer Hibbert zijn die je bedoeld Margreet

afbeelding van Kate

Kate

dinsdag 22 sep 2015 - 13:17

Hahaha ,Catherine is gelijk van haar imago af -!! Saai Slaapverwekkend Ouwelijk Niet spannend Voorspelbaar Niet spontaan Gebrek aan uitstraling .....
En we kunnen over meer dan twee dingen praten ,haar mooie benen -;!))

afbeelding van Eftichia

Eftichia

maandag 21 sep 2015 - 23:38

[email protected] voor Maxima geldt precies hetzelfde ook onderrokken gebruiken, zonder is vragen om moeilijkheden.

afbeelding van Eftichia

Eftichia

maandag 21 sep 2015 - 18:15

Royal [email protected] Waar Kate ook goed in is, is de krant of blad aanklagen die zulke foto's publiceert, kent ze het begrip van onderrok dan niet? Het probleem is zo opgelost met een mooi kanten onderrokje.

afbeelding van marinde

marinde

maandag 21 sep 2015 - 17:58

Tja, dat heeft Catherine wel vaker met haar opwaaiende jurken...... Ik moet er altijd een beetje om lachen. Zo keurig en dan lijkt het of er altijd weer net meer te zien is dan bedoeld was. Of was het misschien toch wel de bedoeling, haha? Ik zou het overigens niet 'onbeschaafd' noemen.

afbeelding van Gerdien

Gerdien

maandag 21 sep 2015 - 17:15

Oeps...

afbeelding van Gerdien

Gerdien

maandag 21 sep 2015 - 14:08

De jurk vind ik oké, mooi. Maar die mantel: geweldig!! De kleur staat haar goed. Het model vind ik niet ouderwets, maar eerder klassiek en tijdloos. Alhoewel ze meer of minder gezien worden. Zowel een dertiger als een vijftiger kan 'em dragen.

afbeelding van elisah.

elisah.

maandag 21 sep 2015 - 14:03

Wat leuk dat meningen zo kunnen verschillen..............
Als ik zie dat de jurk van Maxima zelfs in buitenlandse media voorpagina nieuws is ,dan kan het nooit een bescheiden jurk zijn geweest............!
Nogmaals, ik ben verliefd op de jurk, maar ik blijf er bij dat ik hem minder geschikt vind voor prinsjesdag , maar wel een schitterende(gala) avondjurk....!
Ik denk ook zeker niet dat WA er mee zit, hij is heel trots op zijn vrouw , maar ik zou zelf iets bescheidener willen zijn als ik Maxima was.............!
En dit is mijn bescheiden mening.....ha ha
Deze jurk is zo bijzonder ,dat hij echt veel aandacht trekt

afbeelding van Gerdien

Gerdien

maandag 21 sep 2015 - 14:16

Inderdaad, de jurk trok de aandacht, maar naar mijn idee door die prachtige schilderingen. Maar wat het totaalplaatje betreft viel Maxima niet op, want het was een onopvallende kleur en geen grote hoed ofzo. In het totaalplaatje van vorig jaar trok Maxima meer de aandacht in het knalrood.

afbeelding van Jens

Jens

maandag 21 sep 2015 - 14:02

Helemaal eens Josine. Maxima was prachtig, ingetogen en stijlvol. Haar gedrag ook.
Bij het figuurtje van Catherine zou ik eens iets spannenders willen zien dan die brave, aansluitende japonnen en jassen. Dat kan wel wat expressiever.

Overigens, we kunnen alleen maar raden naar de karakters en het gedrag van beide vrouwen in privé situaties. Daar is deze site m.i. ook niet voor bedoeld.

afbeelding van Paula

Paula

maandag 21 sep 2015 - 20:19

Over Kate kun je het over twee dingen hebben: welke jurk/robe manteau ze draagt en of haar kapsel een tikkie anders zit. Over Maxima hebben wij het doorgaans over: kapsel, schoeisel, Natan en z'n pasvorm, make-up, hoofdbedekking, juwelen, accessoires, of haar outfit past bij het seizoen of niet, zonnebril, danwel over de uitspraak van haar Engels, haar functie bij de VN, haar karakter (flamboyant, uitbundig etc. etc.), de dochters, Jan Taminiau en gaat u maar door.

Wát is nou leuker? ;)

afbeelding van elisah.

elisah.

maandag 21 sep 2015 - 13:19

Ik vind niet dat we Maxima met Kate mogen en kunnen vergelijken, het zijn 2 uitersten , in stijl en persoonlijkheid.
Zelf ben ik meer voor de stijl van Kate, maar ook dat is persoonlijk.............ha ha
Saai kan ik haar niet vinden, wel ingetogen en heel beschaafd.
Als ik haar met kinderen bezig zie, zie ik een lieve en betrokken vrouw en moeder, Maxima heeft dat ook ,maar wat uitbundiger.Willem Alexander zal er zeker niet mee zitten, maar mij stoort het soms dat ze wel erg aanwezig is.
Haar jurk met Prinsjes dag was beeldschoon, een plaatje, absoluut, maar hiermee heeft ze wel weer alle aandacht naar zich toegetrokken, terwijl dit nu juist de gelegenheid is om WA echt koning te laten zijn!!
Deze jurk had ze beter naar een gala aan kunnen doen!!

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

maandag 21 sep 2015 - 13:47

Grappig, ik deel jouw mening over Prinsjesdag totaal niet. Ik vond Máxima's jurk heel bescheiden en juist prachtig door de eenvoud en rustige kleuren. WA stond wat mij betreft in het middelpunt tijdens de troonrede (Máxima kwam ook bijna niet in beeld) en tijdens de balkonscene vond ik Máxima ook niet het stralende middelpunt. Gewoon, normaal. Ik denk dat vrouwen ook vaker opvallen dan mannen qua kleding. Op een bruiloft praat je ook eerder over de jurk van de bruid dan het pak van de bruidegom. Of het pakje van de moeders of de pakken van de vaders. Ik geloof niet dat WA daar ook maar een moment over in zal zitten, maar dat is maar mijn bescheiden inschatting ;)

afbeelding van Kate

Kate

maandag 21 sep 2015 - 10:39

Catherine is een mooie vrouw met een perfect figuur ,ze heeft gewoon niet veel nodig om er smaakvol uit te zien .
Bij dit jurkje vind ik de zwarte panty veel pittiger staan .
De blauwe jas is mooi ,en zeker geen jas voor oudere dames ,daar is dit model lijkt me niet geschikt voor .
En ja ,als je fan van de kleding stijl van Maxima ben ,dan vind je het in Engeland saai ,veel meer stijl ,perfectie en gedoseerd vwb accessoires .
Zag trouwens net op NMR Mary in een offwhite broekpak ,geweldig !

afbeelding van Kate

Kate

maandag 21 sep 2015 - 13:54

Dubbel........
Sorry ....

afbeelding van Kate

Kate

maandag 21 sep 2015 - 13:51

Eftichia , lief van je ,bedankt .....
Kijk dat vind ik nu mooi voor haar functie en toch idd ,je schrijft het al ,ELEGANT !!

afbeelding van Margreet

Margreet

zondag 20 sep 2015 - 23:29

Grappig, dat je door deze blogs zo'n beetje kunt zien hoe laat sommigen van ons nòg wakker zijn en hoe vroeg sommigen wéér wakker zijn. Ik ga eigenlijk nooit voor twaalf uur naar bed. Deed ik ook niet toen ik nog werkte en om half negen weer voor de klas moest staan. Weinig slaap nodig en toch altijd actief. Genen? Mijn 93- jarige vader is net zo: laat naar bed, relatief vroeg op.

afbeelding van Iris

Iris

maandag 21 sep 2015 - 00:04

Ik ben ook nog wakker, en meestal wel rond deze tijd, behalve op maandagavond en donderdagavond want de volgende ochtend moet ik dan extra vroeg mijn bed uit. Nou ja, misschien ben ik nog wel wakker maar heb mijn telefoon ver weg gelegd zodat ik niet meer kan internetten en probeer te slapen. Dit alles ter info ha ha. ;-) Ik ben trouwens een echt avondmens dus zeker geen ochtendmens.

afbeelding van Janna

Janna

zondag 20 sep 2015 - 20:19

Volgens een Engelse krant heeft Kate een andere hairstyle, i.e. een pony (bangs).

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 20 sep 2015 - 20:32

Ja, ik zag het op de foto's van LG inderdaad.

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 20 sep 2015 - 19:52

Ik vind het pied-de-poulejurkje van Kate haar fantastisch staan. Deze lengte is precies goed voor haar. Ook de jas - hoeveel jassen heeft ze inmiddels wel niet, net zoals the queen trouwens - staat mooi, helemaal haar (wellicht saaie, maar wel smaakvolle) stijl. Ik vind haar haar minder leuk zitten hier, het hangt nogal op haar voorhoofd en dat flatteert niet.

afbeelding van jeannine

jeannine

zondag 20 sep 2015 - 19:17

nee hoor ik heb nog nooit Griekse reclame gehad alleen Vorsten en Neckermann

afbeelding van Eftichia

Eftichia

zondag 20 sep 2015 - 18:51

Effe wat anders, krijgen jullie ook zoveel reclame op je scherm bij deze website, behalve de reclame voor Vorsten krijg ik o.a. veel Griekse reclame, hopelijk wordt Josine daarvoor betaald. Josine, hoe werkt dat?

afbeelding van LG

LG

zondag 20 sep 2015 - 19:56

Eftichia ik denk dat het te maken heeft met de settings van de computer en waar je woont. Ik zie een paar nederlandse reclames maar de meerderheid zijn engelse reclames en die laatste staan weer in verband met websites die ik bezocht heb.
PS, veel gezondheid toegewenst!

afbeelding van Eftichia

Eftichia

zondag 20 sep 2015 - 20:34

[email protected] Bedankt voor de informatie, ook mijn reclames zijn gericht op Griekse websites die ik bezocht heb van de week voor de aankoop van een nieuwe airco die de DRY functie erop heeft (mijn oude van 17 jaar geleden had die functie niet) die functie heb ik dringend nodig vanwege de hoge luchtvochtigheid en dat is niet goed voor mijn longen, waarschijnlijk wordt die maandag geinstalleerd. Ook bedankt voor de goede wensen, lief van je!

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 20 sep 2015 - 19:47

Nee ik krijg geen enkele reclame. Ik heb een iMac en gebruik bovendien adblocker. Nergens last van.

afbeelding van Eftichia

Eftichia

zondag 20 sep 2015 - 18:32

Kate heeft haar eigen Engelse, vaak conservatieve, stijl, ik vind dat zij zich prima kleedt. Wat de baard van Harry betreft die mag hij van mij afscheren.

afbeelding van Imke

Imke

zondag 20 sep 2015 - 18:15

Van mij mag Kate ook zich zelf zijn, maar het is wel een beetje slaapverwekkend om naar te kijken, vind ik. Ik heb het idee dat het vooral met het kapsel te maken heeft dat het allemaal nogal truttig oogt. Het is een mooie jonge vrouw met een goed figuur en prachtig haar, maar ik vind dit de uitstraling van een postordercatalogus hebben, in het betere segment dan natuurlijk. Het is wel erg degelijk, braaf en voorspelbaar.

afbeelding van Paula

Paula

zondag 20 sep 2015 - 20:37

Ik sluit me bij Imke aan. Ik moet aan de uitdrukking 'onder de radar' denken. Ik vind Kate ook slaapverwekkend.

afbeelding van Janna

Janna

zondag 20 sep 2015 - 17:51

Zo is het maar net. Kate lijkt van nature bescheiden en enigzins verlegen, en het past gewoon niet bij haar om "het populairste meisje van de klas te worden of te willen zijn" nu zij een zekere status heeft. Good for her!

afbeelding van hendrikje

hendrikje

maandag 21 sep 2015 - 11:34

Kate mag van mij gewoon zichzelf zijn. Als Máxima dat mag, mag zij het ook. Waarschijnlijk is ze gewoon een beetje saai en voelt ze zich hier prettig bij.
Het is allemaal heel verzorgd en niet spectaculair maar ik zie dit liever dan de holadiejee-stijl van Máxima. Natuurlijk daar valt lekker over te kletsen maar dat kan ook als haar stijl wat beschaafder is, dunkt mij.

afbeelding van jeannine

jeannine

maandag 21 sep 2015 - 19:25

ik vind haar stijl niet beschaafder maar soberder het is een steenbok en die zijn soberder dat is niet dat het minder prijzig is {dus niet goedkoper}maar eenvoudig
minder uitbundig

afbeelding van Paula

Paula

maandag 21 sep 2015 - 12:36

@Hendrikje: wat vind jij dan onbeschaafd aan Maxima's stijl...?

afbeelding van marinde

marinde

zondag 20 sep 2015 - 18:07

Suggereer je nu dat de stijl van Máxima minder beschaafd is?

afbeelding van Iris

Iris

zondag 20 sep 2015 - 18:55

Ik vind ook dat Maxima een minder beschaafde kledingstijl heeft maar toch zie ik haar liever dan Kate fashionwijs.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zondag 20 sep 2015 - 18:41

Dat lees je goed, het staat er ook.

afbeelding van elise1

elise1

maandag 21 sep 2015 - 20:51

Ha, ha, die Hendrikje. Je neemt me de woorden uit de mond. Helemaal met je eens. Zie het ook graag wat soberder. Dan maar saai zou ik zeggen. Past beter bij een koningin dan extravagant en opvallend.

afbeelding van marinde

marinde

zondag 20 sep 2015 - 21:26

@Hendrikje: sorry, een beetje dom van me dat ik dat nog moest checken. Goed dat je me terecht wijst.

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 20 sep 2015 - 19:49

Precies, het staat er ook. En ik ben het met je eens. Ik word wat Maxima-moe merk ik qua opvallen en aanwezig zijn. Het mag allemaal wel iets minder opvallend, duur, Latijns-Amerikaans en vooral nogal arrogant. Ook de prijzen schieten me regelmatig in het verkeerde keelgat, vooral omdat de combinaties weinig stijl verraden.

afbeelding van marinde

marinde

zondag 20 sep 2015 - 21:23

En ik word een beetje moe van het gegeven dat je in Nederland nooit je kop boven het maaiveld lijkt uit te mogen steken. En ik word vooral moe van het altijd negatief uitleggen van gedrag van mensen..... In dit geval bij Máxima: arrogant, te duur, teveel opvallen, teveel aanwezig zijn, te extravagant etc. etc.

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?