Sinds Meghan onderdeel uitmaakt van het Britse koningshuis, waait er een nieuwe wind door royalty-land. De Duchess of Sussex heeft zich in het verleden uitgesproken over verscheidene maatschappelijke problemen en probeert dat binnen de huidige mogelijke kaders (subtiel) voort te zetten.

In de korte tijd dat ze Duchess is, hebben we Meghan al tweemaal gespot met de Nina bag van Gabriela Hearst. Dit merk heeft als doel om milieuvriendelijke en duurzame mode te maken, sinds dit jaar werken ze bijvoorbeeld helemaal zonder plastics. In het verleden hebben ze met hun mode aandacht gevraagd voor de droogte in Kenia en zo zet Gabriela Hearst haar merk vaker in om (milieu)problemen op de agenda te zetten.

Het label van Gabriela Hearst is relatief jong. Ze richtte haar merk pas op in 2015. De oprichtster van het merk is geboren in Uruguay en heeft als model verschillende jaren in New York gewoond en wat ze in beide landen zag, probeert ze te laten samen smelten in haar collecties. Ze houdt niet van trends en kiest liever voor tijdloze items die jaren mee kunnen gaan.

De Nina bag waarmee de Duchess of Sussex is gezien, werd in 2016 uitgebracht en voor deze tas is nu al een wachtlijst, zo populair is het tasje. Een nieuwe klassieker dus of een ‘cult bag’ zoals de tas ook wel wordt getypeerd. De Nina bag is er zowel in leer als in satijn en in verschillende formaten te krijgen. Meghan heeft een groen satijnen exemplaar en een cognackleurige leren variant.


Foto: PPE/Nieboer 


Foto: PPE/Nieboer 

Over de auteur: Linda van Deventer is tekstschrijver en maakt als hobby schoenen en tassen. Schrijven over modeaccessoires is haar dan ook op het lijf geschreven! Op ModekoninginMáxima vertelt ze graag over modemerken en geeft ze tips over pasvorm en maakwijzes.

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van MrsDuck

MrsDuck

woensdag 30 jan 2019 - 10:30

Mooi tasje. Ik vind het mooi als prinsessen en koninginnen via mode hun persoonlijkheid en waar ze voor staan vertegenwoordigen. Subtiel, maar toch een statement. Dat is een van de redenen dat ik het jammer vind dat Máxima zo vaak kiest voor het gemak van Natan.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

woensdag 30 jan 2019 - 12:40

Maar is dat ook niet een statement? In de zin van: mode is leuk, maar heeft niet mijn prioriteit?

afbeelding van elise1

elise1

woensdag 30 jan 2019 - 14:39

Als het niet je prioriteit is dan zou je er wat minder geld aan uit kunnen geven.......

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

woensdag 30 jan 2019 - 15:32

Dat zou kunnen ja, maar die discussie hebben we de afgelopen weken al wel vaker gevoerd ;)

afbeelding van Carolina

Carolina

woensdag 30 jan 2019 - 16:31

Helemaal mee eens Elise1. En discussie hierover voeren? Niet hier volgens mij. Hier worden er alleen af en toe opmerkingen over gemaakt en wordt de discussie/het gesprek vaak afgekapt met de opmerking dat het hier over mode gaat. Alsof mode gratis is....Maar inderdaad: als het je allemaal niet zo boeit, kan het ook wel een graadje (lees centje) minder.

afbeelding van elise1

elise1

woensdag 30 jan 2019 - 17:32

Ik hoef die discussie niet steeds te voeren hoor. Maar als er te veel gezwijmeld wordt kan ik het niet laten om er toch iets van te zeggen.

afbeelding van gambetta

gambetta

woensdag 30 jan 2019 - 18:34

Elise1: Ik moet me ook vaak inhouden hoor er niets over te zeggen.

afbeelding van Luisje61

Luisje61

woensdag 30 jan 2019 - 18:40

Heb er ook wel eens een mening over gegeven , genoeg is genoeg .
Dat ging ooit eens over al Maxima,s sieraden wat maar gekocht blijft worden.

afbeelding van MrsDuck

MrsDuck

woensdag 30 jan 2019 - 23:04

Kan, maar juist zij die haar werk gemaakt heeft van micro-financiering zou kleine bedrijfjes uit de landen die ze bezoekt, vaker kunnen steunen door hun kleding of accessoires te dragen. Daarnaast zijn zij, maar ook Willem-Alexander vertegenwoordigers van en voor Nederland. Nederlandse ontwerpers of fabrikanten zouden vaker gekozen mogen worden, zeker in het buitenland. Als mode je toch niet zo boeit, neem iemand in dienst die dit voor je regelt.

afbeelding van Luisje61

Luisje61

woensdag 30 jan 2019 - 20:30

Mooi tasje idd, waar sta je dan voor? 1995 us dollar?

afbeelding van Siobhan

Siobhan

woensdag 30 jan 2019 - 11:13

Ik vind t leuk dat Meghan en de laatste tijd ook weer Kate (met Aspinal en Manu) mooie en zo te zien kwalitatieve tassen uit het iets minder bekende topsegment kiezen.
Dit is ook een snoepje. En of er een goed doel achter zit is mooi meegenomen

(Onze queen haar passie ligt meer bij oorbellen... )

afbeelding van Luisje61

Luisje61

woensdag 30 jan 2019 - 18:36

Iets minder top segment....?? Dit tasje kost us dollar 1995,00

Milieu vriendelijk en duurzaam voor de Happy Few inderdaad!

afbeelding van Siobhan

Siobhan

woensdag 30 jan 2019 - 20:46

iets 'minder bekende' topsegment schreef ik. (Het bekende topsegment: Chanel Hermes Gucci LV)

afbeelding van Luisje61

Luisje61

woensdag 30 jan 2019 - 21:11

Wat ik bedoel is: ik citeer: “ duchess of S heeft zich in het verleden uitgesproken over verscheidene maatsch problemen “ daar zal armoede in GB onder vallen.
Dan heb ik persoonlijk moeite dat zij niet 1 maar 2 tassen heeft van dit merk .

Practice what you preach

afbeelding van Luisje61

Luisje61

woensdag 30 jan 2019 - 21:11

Wat ik bedoel is: ik citeer: “ duchess of S heeft zich in het verleden uitgesproken over verscheidene maatsch problemen “ daar zal armoede in GB onder vallen.
Dan heb ik persoonlijk moeite dat zij niet 1 maar 2 tassen heeft van dit merk .

Practice what you preach

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 30 jan 2019 - 21:26

Luisje, niet alleen die twee tasjes. Haar jurken voor overdag vallen 9 van de 10 keer in de prijsklasse van 1000 tot 3000 pond, dat is in euro’s nog meer.

afbeelding van Doro

Doro

woensdag 30 jan 2019 - 23:47

Wat een vreemd vind ik deze discussie/suggestie , waarom zou ze zich moeten aanpassen aan haar goede doelen? Balletdanseres worden, mentally challenged, ziek, dakloos, vluchteling, arm etc
Ze zou dan ook veel minder aandacht krijgen en dat is nou net waarom het als ‘goed doel’ zo fijn is om een prinses of Duchess als bezoeker te krijgen: aandacht aandacht! En terecht!

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

donderdag 31 jan 2019 - 09:12

De kloof tussen arm en rijk zal altijd blijven bestaan, en ik denk ook niet dat we van een royal of celebrity moeten verwachten dat zij zelf ook eerst héél zuinig zijn en alles weggeven, voor zij zich mogen inzetten voor armoede. Want in vergelijking met de allerarmsten in Afrika zijn wij toch ook schatrijk? Die auto's voor de deur, de reizen die wij maken, de kleding die wij kopen: alles kost geld. Als wij dat allemaal zouden inzamelen, zouden we op onze beurt ook heel wat levens kunnen redden. Als je met één vinger wijst, wijzen er drie naar jezelf, niet waar?

En ik doel in mijn reactie alleen even op het onderwerp armoede. Er zijn namelijk ook onderwerpen die mijns inziens echt ingaan tegen 'practice what you preach', zoals duurzaamheid of verstandig omgaan met geld. Máxima heeft voor zover ik weet nooit gezegd dat armoede aan ons te wijten valt, dat de rijken hun geld moeten doneren, oid. Ze constateert alleen dat er armoede is en zoekt naar een oplossing voor de lange termijn. In haar positie kan ze hierin veel meer bereiken dan een gewone burger die heel zuinig leeft, dus ik moedig het alleen maar aan.

afbeelding van Carolina

Carolina

donderdag 31 jan 2019 - 15:58

Ik dacht niet dat iemand hier ooit heeft gezegd dat royals of celebrity's eerst alles moeten weggeven. Wel zijn er regelmatig opmerkingen over het teveel van hetzelfde wat er gekocht wordt. Of de prijs van handtassen en juwelen bijvoorbeeld. Niets mis mee lijkt me, want ze geven gewoon buitensporig veel geld uit aan kleding en juwelen, oorbellen etc. Met vingers wijzen naar onszelf: niets mis mee inderdaad, maar velen hier zullen - net als ik - behoorlijk bewust omgaan met hun geld, letten op duurzaamheid, bijvoorbeeld goed hun afval scheiden, groene stroom gebruiken etc. etc.. Constateren dat er armoede is en mini-kredieten regelen is prima, maar ook dat is een druppel op een gloeiende plaat en er zijn helaas al kritische kanttekeningen bij geplaatst. Ik ben het met je eens dat ze door haar positie meer kan bereiken dan een gewone burger, laat ze dat dan ook doen.

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

woensdag 30 jan 2019 - 21:31

ze heeft zich in het verleden vooral uitgelaten over feminisme en duurzaamheid (binnen de mode).

afbeelding van Siobhan

Siobhan

woensdag 30 jan 2019 - 11:11

En wat een leuke gedurfde kleuren combinaties van Meghan.

afbeelding van Siobhan

Siobhan

woensdag 30 jan 2019 - 22:00

Wow mooie Diana. Goed voorbeeld!

afbeelding van Hennie64

Hennie64

woensdag 30 jan 2019 - 22:21

Ach Diana, inderdaad wat een schitterende garderobe had zij, wat een perfekte smaak en gevoel! Kate en Meghan doen zeker niet voor haar onder, wat zou ze trots geweest zijn op die twee meiden!

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 30 jan 2019 - 23:08

Hennie64, ik denk ook dat Diana trots zou zijn geweest op Kate maar Diana kwam uit een oude aristocratische familie en had geleerd zich letterlijk als een Lady te kleden, beschaafd, en ik vermoed heel sterk dat ze niet erg blij zou zijn geweest met de kledingkeuzes van Meghan, die zich vérre van als een Lady kleedt.

afbeelding van Magda

Magda

woensdag 30 jan 2019 - 22:25

Diana was een echte trendsetter. Veel van haar kleding/stof keuzes zie je nu weer terug. Zelfs de culotte werd door haar gedragen.( maar was wel veel mooier ).
Ook deze kleurencombinatie van paars/rood is dáár een prachtig voorbeeld van.

afbeelding van Lina

Lina

woensdag 30 jan 2019 - 23:19

Heb je gelijk in Magda, zij was 1 van de grootste trendsetters ooit. Zoals met Diana dat zal ook niet vaak meer gebeuren.
Haha ik herinner me dat vooral in het begin het zelfs zo was dat als je niet van de kledingstijl van Diana hield, o.a. de ruches bijvoorbeeld, je flink moest zoeken in de winkels om iets te vinden wat niét gelijk aan of afgeleid was van de kleding van Diana.
Gelukkig was ik er dol op ;-)

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

donderdag 31 jan 2019 - 09:16

Toch werd haar stijl in het begin ook echt wel bekritiseerd. Met dank aan goede begeleiding is ze door de jaren heen een internationaal stijlicoon geworden. En ik denk dat Diana juist wel blij zou zijn geweest met de kledingkeuzes van Meghan. Diana kwam dan wel uit een aristocratische familie, maar ze draaide haar hand echt niet om voor de nieuwste en grensverleggende mode. Zo droeg zij als een van de eerste royals een smoking mét vlinderdas en haar wraakjurk was natuurlijk ook zeker niet veilig en koninklijk.

afbeelding van Lina

Lina

donderdag 31 jan 2019 - 10:30

Ik kan me dat niet herinneren dat haar stijl in het begin bekritiseerd werd en ik volgde haar toen toch zowat dagelijks via de Engelse kranten en de BBC vanaf dag 1.
Ze maakte wel bij haar eerste officiële “uitje” met Charles de fout om zwart te dragen wat toen alleen nog tijdens rouw werd gedragen in de koninklijke familie en dié jurk viel wel veel te laag waardoor er te veel te zien was, daar is ze toen wel om bekritiseerd.
Jaren later heeft ze verteld dat die jurk een poging was om er volwassen uit te zien en te zijn nu ze verloofd was maar al tijdens die avond besefte dat ze fout zat met de kleur en hoe laag hij viel en zich daardoor juist onzekerder voelde.

Die smoking was gewoon keurig, ja het was een first en vernieuwend voor een vrouw uit de koninklijke familie maar het bleef netjes, zat niet te strak en er was geen stukje bloot te zien.
Ze heeft er geloof ik trouwens meerdere gedragen, na de eerste, zwart, ook nog een keer mer een wit jasje

Die jurk, tja de roddelpers van toen zijn dat de wraakjurk gaan noemen maar ook daar was niks onfatsoenlijks aan, ook daar was in feite geen écht bloot te zien, en hij zat dan wel strak maar niet op een manier dat ze er uitknalde, die zat aangesloten zonder dat de jurk aan alle kanten opkroop omdat hij te strak was.

Diana was grensverleggend met haar kleding zonder dat het er om ging haar lijf tentoon te stellen en bleef keurig, en zélfs als ze eens keer keer wat meer bloot liet zien bleef ze nóg keurig door haar gedrag en uitstraling.

P.s. En verder, dat bekritiseren, haha ja de Engelse tabloids moesten tóen al wat te roddelen en op te hitsen hebben om hun kranten te verkopen. Nu ik verder nadenk, ja er werd weleens wat gezegd in de kranten over een hoed ofzo die men niet mooi of lelijk vond maar dat was dan de persoonlijke mening van de reporter en 9 van de 10 keer was ik het daar niet mee eens. En dan nog, het ging hier om smaak, niet om ongepast, te bloot, te strak. etc.

https://www.nouveau.nl/artikel/royalty/best-diana-de-revenge-dress

afbeelding van Jens

Jens

donderdag 31 jan 2019 - 12:58

Wel eens wat gezegd.... dat meen je toch niet echt Lina. De tabloids hebben jarenlang pagina`s gewijd aan Diana’s kleding en gedrag. Een van de eerste ‘scandals’ was de lange doorschijnende rok die ze naar haar werk droeg. Ze was toen nog niet eens verloofd. Diana was een stijlicoon maar natuurlijk was niet elke outfit een succes. En zoals je weet walg ik van de bewering dat alleen vrouwen van adel of koninklijke afkomst zich op de juiste wijze weten te kleden en gedragen. Ik denk dat Kate en Meghan veel steun hebben aan elkaar, dat ze hun echtgenoot prima ondersteunen en een aanwinst zijn voor de Engelse Koninklijke familie. En wat denk je van de mannen. De uitspraken van Charles tegen Camilla die in het geheim zijn opgenomen getuigen niet echt van koninklijk gedrag. En de Koning van Spanje en België hadden jarenlang een maîtresse. Ook niet echt Koninklijk.

afbeelding van Lina

Lina

donderdag 31 jan 2019 - 13:35

Ik heb dat absoluut niet beweerd en dat bedoel ik ook absoluut niet en dat is ook absoluut niet zo dat ik vind dat alleen vrouwen van adelijke of koninklijke afkomst zich goed weten te kleden.

Over de jurk waarin ze gefotografeerd werd bij haar werk, dat “schandaal” hadden de fotografen zo in scène gezet, ze hadden haar toen express in een positie gezet zodat de zon door haar rok heenscheen toen ze zagen dat ze een wat dunnere rok aanhad, iets wat ze zelf pas zag toen de foto’s in de kranten verschenen dat haar benen door de rok scheen, ik dacht dat dat inmiddels algemeen bekend was.
Het is ook zo dat Diana de vraag kreeg om op de foto te gaan al nadát ze op haar werk was gekomen dus ze heeft niet de gelegenheid gekregen om te kijken of de kleding die ze op dat moment aanhad wel geschikt was.
Maar, ze is er toen gewoon ingeluisd door de fotografen, ook daar heeft ze later zelf iets over gezegd.

Inderdaad, de roddelbladen (tabloids) hebben jarenlang pagina’s aan haar kleding en gedrag gewijd en dat doen roddelbladen nu eenmaal om te verkopen, die verzinnen ook een hoop wat niet waar is voor het geld, om te verkopen.

Over Charles en Camilla en ander ongepast gedrag, daar hebben we het hier nu niet over ;) dat is inderdaad een ander verhaal ;) maar ik heb het alleen over kleding gehad

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

vrijdag 01 feb 2019 - 09:25

Diana heeft ook na haar trouwen nog meerdere keren een doorschijnende rok aangehad en de 'wraakjurk' vind ik absoluut wel gewaagd en verre van chic. Maar daar verschillen we dan van mening over en wat mij betreft is dat prima ;)

afbeelding van Lina

Lina

vrijdag 01 feb 2019 - 11:37

Als je een zomerjurkje aanhebt kan dat al gauw gebeuren dat de zon daar doorheen schijnt. Dat overkomt iedereen wel een keer, zoals bijvoorbeeld Kate, Mary, Meghan en ik geloof Victoria ook en bijna niemand die daar nu nog wat over zegt.
Het gaat er om dat wat hier een “schandaal van Diana” wordt genoemd door de fotografen willens en wetens was veroorzaakt.
Van 1 fotograaf las ik dat hij heeft gezegd “ik had dat niet met opzet gedaan maar de foto’s waren te mooi om niet te publiceren”.....Heel goed wetend wat dat voor gevolgen zou hebben in die tijd.

De jurk verre van chic? Dan moet jij ook gruwelen van de kleding van Meghan ;)
Die jurk van Diana was nog degelijk vergeleken bij wat Meghan nu over het algemeen draagt.
Maar ik zal er rekening mee houden nu ik vaker reacties hier heb gelezen op de kleding van Meghan dat velen dat zo sjiek en sophisticated en klasse vinden, dat dat blijkbaar heden ten dage als sjiek wordt gezien ;)

afbeelding van Jantje R

Jantje R

woensdag 30 jan 2019 - 14:27

Mooie combinatie heeft Meghan toch. Deze kleuren zouden Maxima ook prachtig staan. Ik hoop dat ze ook binnenkort voor die kleuren kiest.

afbeelding van Carolina

Carolina

woensdag 30 jan 2019 - 16:29

Maxima heeft die combinatie volgens mij al jaren en jaren geleden gedragen.

afbeelding van Merel123

Merel123

woensdag 30 jan 2019 - 16:38

Ja Linda, ik ook. Vond ik toen echt geweldig.

afbeelding van Molly

Molly

woensdag 30 jan 2019 - 17:10

Ik moest ook aan die jurk denken. Hopelijk draagt ze hem ooit nog een keer of anders 1 van haar dochters. Ik zie Alexia de jurk wel dragen. Ze is volgens mij veel met mode bezig.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

donderdag 31 jan 2019 - 09:16

Ze heeft hem in Polen ook nog een keer gedragen :)

afbeelding van Henny

Henny

woensdag 30 jan 2019 - 17:00

Oh, dat tasje. ♡♡
Verder ziet ze er beeldschoon uit.

afbeelding van Henny

Henny

woensdag 30 jan 2019 - 17:04

Mijn complimenten aan Linda van Deventer.
Bedankt voor de blog, Linda.

Heb op je website gekeken. Geweldig en knap wat je allemaal doet. Mooie foto van je.
Succes!

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

woensdag 30 jan 2019 - 21:32

Dank je wel Henny!

afbeelding van MeRoyalty

MeRoyalty

woensdag 30 jan 2019 - 17:43

Maxima die een tas van Rotterdams leer gemaakt van fruit draagt... Ik kan niet wachten!!

afbeelding van Johannetta

Johannetta

woensdag 30 jan 2019 - 19:33

Mmm, ik vind met name die rode hakken een beetje eng... echt een outfit om te willen opvallen.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

donderdag 31 jan 2019 - 09:17

En daarmee erg geschikt voor een royal, vind je niet?

afbeelding van Carolina

Carolina

donderdag 31 jan 2019 - 16:00

Meer voor een celebrity...;-)

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

woensdag 30 jan 2019 - 21:03

Wat een tof tasje. Zou ze zo willen hebben. Vind vooral d groenen outfit prachtig.

afbeelding van Anne-Roos

Anne-Roos

woensdag 30 jan 2019 - 21:30

Ik vind het wel leuke tasjes voor dat geld ;)

afbeelding van jeannine

jeannine

donderdag 31 jan 2019 - 08:01

Meestal vind ik Meghan "s kledingskeuze mooi, maar hoe ze het combineert niet . Ik hou er niet van dat de jas 15cm hoger .hangt dan de jurk eronder Zo vind ik de donkerblauwe jurk mooi maar niet als er dan een lichte jas boven komt die er 15 cm boven hangt te kort. De mooie tas zie ik dan niet meer omdat de aandacht altijd op die zoomlijn valt. Ik denk dat degene die zich echt mooi kleden ( mooie kleding belangrijk vinden) daar zouden op letten .Niet met een klein budget maar als je zoveel te besteden hebt vind ik dat die punten beter kunnen.

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?