Na de avondjurken, kleuren en favoriete outfit kijken we vandaag terug op de ontwerpers van het afgelopen seizoen. Zoals verwacht is Natan de grote winnaar met 63 procent, gevolgd door Valentino, Taminiau en Claes Iversen. 

Morgen zal ik de 6 onbekende outfits posten, wie weet kunnen we ook nog achter de ontwerpers van deze outfits komen! Verder ben ik erg benieuwd welke nieuwe ontwerper jullie komend seizoen willen zien bij Máxima! Ik zie haar graag eens in kleding van Marchesa en Mart Visser. 

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van LG

LG

zaterdag 08 aug 2015 - 19:52

Wat leuk al die links naar verschillende ontwerpers, bedankt!!

afbeelding van elisah.

elisah.

vrijdag 07 aug 2015 - 13:11

Daar hebben we HET JASJE!! mijn zus heeft dit in een andere kleur..........zo mooi en tijdloos, en volgens mij heeft Margriet ook iets in het rood of fuchsia......

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

donderdag 06 aug 2015 - 22:14

Het lijkt me leuk als ze haar kleding zou uitkiezen bij http://www.michaelvanderham.com is en hij maakt volgens mij ook couture. Daarnaast lijkt het me leuk als ze overdag eens iets draagt van http://www.michaelbarnaartvanbergen.com of haar kleding kiest van de Nederlandse ontwerpers van www.designers-fashion.com daar zit genoeg leuks en draagbaars tussen, zoals this is Lily en barbara van der zanden. www.moq.nl gebruikt een model waardoor je maxima misschien niet snel met hun kleding visualiseert. Maar hun kleding zou maxima zeker weten goed staan. . Maxima zou eigenlijk voor Nederlandse accessoires eens naar de beurs http://www.meesterlijk.nu in Amsterdam moeten gaan. Daar staan bijna alleen maar Nederlandse designers en het is sowieso een super leuke beurs. Ze kan daar Nederlandse designers uit alle branches ontmoeten, ook hoeden- en schoenmakers en sieradenontwerpers. http://www.kiss-and-tell.nl/collection-spring-summer-2015-2/ is super leuk voor zijden sjaals (er staat nu niet super veel op de site, maar als de wintercollectie is gelanceerd wel weer). En zo kan ik nog wel even doorgaan. www.designhoeden.nl , www.renevandenberg.nl en ga zo maar door: er wordt zoveel leuks gemaakt op Nederlandse bodem. Ik zou het ook leuk vinden als ze een keer zo'n gekke tas aanschaft:http://www.vanalkine.nl/NL/bijzondere_tassen/item/126 Als ze zou willen zou echt wel los kunnen gaan:) ik hoop dat het op een dag nog een keer gebeurt!

afbeelding van elisah.

elisah.

vrijdag 07 aug 2015 - 11:37

Leuk Linda,
Het moet toch een feestje zijn om bij deze ontwerpers te gaan shoppen ??
Ik zou heel de grens niet meer over willen...............ha ha

afbeelding van Iris

Iris

vrijdag 07 aug 2015 - 10:19

Kiss and Tell heeft leuke ontwerpen! Zeker geschikt voor Maxima!

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

vrijdag 07 aug 2015 - 10:26

Ja, en de gedachte achter dit bedrijf past ook bij Máxima en haar microkredieten

afbeelding van jeanine68

jeanine68

vrijdag 07 aug 2015 - 08:25

Nou Linda! Van mij mag jij wel de persoonlijke adviseur worden van Maxima! Dat zou helemaal goedkomen, denk ik zo!

afbeelding van Kate

Kate

vrijdag 07 aug 2015 - 10:15

Wow ,toch veel Nederlandse ontwerpers ,geweldig .
Moet voor Maxima toch niet te veel moeite zijn om zich hier eens wat meer in te verdiepen lijkt me ?
Fijn als je net als America een economisch betrokken iemand op zo'n belangrijke functie hebt .
En dat uiteindelijk voor een beperkt aantal jaren .
Leuk dat iedereen meedenkt hier op de site en er moeite voor doet om Ned talent te ontdekken .
Tja ,en nu is het woord aan de konigin van NEDERLAND !

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

vrijdag 07 aug 2015 - 10:35

Leuk dat jullie in ieder geval enthousiast zijn!! Nu duimen dat Máxima of haar kamenierster nog enthousiaster worden over Dutch design!

afbeelding van Siobhan

Siobhan

vrijdag 07 aug 2015 - 05:56

MOQ is hele goede suggestie! Wat een mooie combi's!

afbeelding van elisah.

elisah.

vrijdag 07 aug 2015 - 11:33

Moq heeft inderdaad hele mooie ontwerpen in prachtige stoffen, maar omdat Margiet nog wel eens Moq draagt denk ik niet dat Maxima dit ook snel zal doen.........!

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

vrijdag 07 aug 2015 - 12:12

Kun je hier een voorbeeld van noemen?

afbeelding van elisah.

elisah.

vrijdag 07 aug 2015 - 12:43

Oh dat is moeilijk om terug te vinden, maar mijn zusje draagt bij bijzondere gelegenheden Moq, en dan plagen we haar wel eens dat Margriet ook zo,n jasje heeft........!!
Wij hebben nl. Margriet wel eens gespot in een Moq jasje,, het is vrij herkenbaar als je dit merk kent,.
Als ik iets kan vinden laat ik het weten.

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

vrijdag 07 aug 2015 - 12:00

Wat leuk om te horen dat Margriet wel eens moq draagt, wist ik niet:)

afbeelding van Merel

Merel

vrijdag 07 aug 2015 - 05:49

Hele leuke links Linda! Dank!
Zoveel NL talent. Zou zo leuk zijn als Maxima (ook) hùn pleitbezorger werd. En haar look zou ook wat origineler worden, en dat zou ik ook leuk vinden.

afbeelding van Paula

Paula

donderdag 06 aug 2015 - 22:01

@Linda: er zitten ontwerpers in jouw links die zelfs ik (!) ;) best leuke kleding vind hebben: kleurrijk en apart. En de modellen zien er beter uit waardoor de kleding beter uitkomt. Hmmmm, ik zie zowaar leuke Nederlandse kledingontwerpers :)

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

vrijdag 07 aug 2015 - 14:45

Ergens best slim van Fernandez, zoals laatst met die roze draadjesjurk. Is wel een mooi stuk reclame, als je het dan uitgebreid publiceert!

afbeelding van Janna

Janna

donderdag 06 aug 2015 - 20:17

@ Jeannine - tsja, maar de Engelsen hebben daar een mooi gezegde voor: "Do as I say................., but don't do as I do"!

afbeelding van jeannine

jeannine

donderdag 06 aug 2015 - 17:19

ik denk als Maxima vindt dat Natan voor haar niet aangenaam is om dragen ze er vast niet ging kopen omdat ze er zoveel koopt zal ze zich er wel goed in voelen natuurlijk kan ze ook eens in haar eigen land opzoek gaan voor de economie waar ze overal voor pleit om beginnende ondernemers en degene die nog uitbreiding kunnengebruiken een steuntje te geven

afbeelding van Iris

Iris

vrijdag 07 aug 2015 - 12:41

Goed punt Jeannine (is hier natuurlijk ook al vaker aangehaald) daarom maakt het werk wat Maxima zogenaamd voor het microkrediet doet totaal geen indruk op mij, ze houdt zichzelf er niet eens aan..... duh!

afbeelding van marinde

marinde

zaterdag 08 aug 2015 - 17:15

Hoi Iris,

Ik snap dat je daar argumenten voor kunt hebben. Zou het wel netjes vinden het woord 'zogenaamd' te verwijderen.

afbeelding van Iris

Iris

donderdag 06 aug 2015 - 15:39

Naar mijn gevoel kun je veel van die kleding van jonge Nederlandse ontwerpers alleen maar dragen als je echt superslank en lang bent en kleine borsten hebt, zoals Maxima inderdaad. Ok, deze site gaat over Maxima dus de suggesties zijn in eerste instantie voor haar bedoeld maar ik kijk natuurlijk ook stiekem even voor mezelf en eerlijk gezegd kan mij die kleding niet bekoren, netjes gezegd. Misschien als ik lang en superslank zou zijn en een kleinere boezem zou hebben ik er anders tegenaan zou kijken.

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 06 aug 2015 - 16:14

Ha Iris, dat ben ik met je eens, maar dat geldt eigenlijk voor alle couture kleding. Voor een minder plat en lang figuur, en om niet onfatsoenlijk bloot voor de dag te komen moeten die altijd aangepast worden. Met de couture show geeft zo'n ontwerper een handtekening af, maar het zijn hoogst zelden de kledingstukken die je later ook echt gedragen ziet worden. Soms gaat dat mis (bv Caroline van Monaco in Chanel vind ik niet altijd even geslaagd, terwijl dat een bloedmooie vrouw is; het dicht maken van de split van de groene Lanvin jurk van Maxima werkte ook niet), maar soms ook goed (Mathilde in Dior en Dries van Noten bv).

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

donderdag 06 aug 2015 - 22:32

Caroline bloedmooi? Nou nee, ze mag er zeker zijn (dat mag iedereen!), maar bloedmooi of gewoon mooi vind ik haar niet. Maar dat maakt me ook niet zoveel uit eerlijk gezegd.

afbeelding van Merel

Merel

vrijdag 07 aug 2015 - 07:37

Niet? Kan hoor, maar ik dacht dat Caroline een van die mensen was die iedereen mooi vind, echt een klassieke schoonheid a la Catherine Deneuve en haar moeder, natuurlijk. Haar dochter Charlotte is zo mogelijk nog mooier (vind ik dan).

afbeelding van jeannine

jeannine

vrijdag 07 aug 2015 - 10:10

oh nee Merel Caroline was veel mooier dan haar dochter alleen haar mond al ik vind eerlijk gezegd de mond van Charlotte niet zo mooi maar de Caroline in de tijd toen ze huwde met Philippe Junot en de foto's toen ze ballet volgde als puber later ook nog hoor maar ja iedereen vind mooi misschien anders

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

vrijdag 07 aug 2015 - 14:44

Ik vind Noor en Rania van Jordanie prachtig om te zien. Maar eigenlijk moet je mensen natuurlijk ook niet vergelijken. Caroline was vroeger wel knapper dan nu, maar dat is misschien logisch. Al vind ik Koningin Noor nog altijd een mooie vrouw om te zien.

Ik ben geen heel nuchter iemand of zo, maar op het gebied van mooi zijn ben ik dat denk ik wel. Wie van de royals is nu echt mooi om te zien? En dan bedoel ik met echt mooi: super knap. Er zijn er wel een paar, bijv. prins Carl Philip of Koningin Rania (mijn mening uiteraard), maar de meesten zouden zonder alle dure kleding en zonder make up net zo gewoon zijn als de meesten van ons. Maar ik hecht daar ook niet zo'n waarde aan eerlijk gezegd. En aan de andere kant vind ik iedereen mooi zoals hij is, omdat je gewoon zo gemaakt bent, en zoals je er uit ziet, dat hoort gewoon bij jou.

afbeelding van Iris

Iris

vrijdag 07 aug 2015 - 15:10

Uiteraard heb je gelijk TWOR voor wat betreft dat iedereen mooi is maar ik kan het toch niet laten om de een mooier te vinden dan de ander. Persoonlijk vind ik Charlotte heel mooi, lichaam en gezicht, maaarrrr als je lang naar haar kijkt dan word haar gezicht te hoekig en heel mannelijk (ze lijkt ook op haar vader vind ik). Stephanie van Luxemburg vind ik ook mooi, alleen kleed ze zich totaal verkeerd. Mary van Denemarken vind ik in tegenstelling tot wat anderen vaak zeggen eigenlijk echt niet mooi. Kate vind ik ook niet echt heel mooi om een paar verschillende redenen, die ik hier niet ga noemen want dat komt misschien verkeerd over als ik bepaalde lichaamsdelen of gezichtsdelen ga noemen. Maxima is ook niet echt mooi, maar heeft uitstraling en dat helpt ook (iets wat Kate ook echt niet heeft vind ik). Carl Philip is misschien wel knap maar totaal niet mijn type, lijkt mij een echte womanizer ha ha ha, maar goed, dat heeft er niets mee te maken. ;-)))

Wat ik eigenlijk ook een beetje jammer vind is dat Noor en Rania als schoonheden worden genoemd terwijl ze beiden bijvoorbeeld een neuscorrectie hebben gehad dus echt natuurlijk is het niet.

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

vrijdag 07 aug 2015 - 15:12

Dat mag toch ook, de een mooier vinden dan de ander? Dat vind ik ook hoor, en dat bedoelde ik er ook niet mee te zeggen.

Dat van die neuscorrectie bij Noor en Rania, daar had ik geen idee van, maar laat ik nu net niet alleen de neus mooi vinden (daar kijk ik niet eens naar haha), maar gewoon het hele gezicht, hun figuur. ;-)

Maar, nogmaals, ik hecht daar gewoon niet zoveel waarde aan. Maar tuurlijk zie je echt wel verschil tussen de een en de ander.

afbeelding van Iris

Iris

vrijdag 07 aug 2015 - 15:21

Je hebt gelijk hoor, dat een mooi gezicht (persoonlijk gezien) niet alleen afhankelijk is van de neus. Omdat ik zelf niet tevreden ben met mijn neus vind ik de rest ook niet mooi en zo beoordeel ik anderen dan ook vaak he he. Wetenschappelijk gezien val je met een neus die niet in verhouding is (te groot bijvoorbeeld) niet onder de categorie mooi, vandaar, maar iemand mooi vinden is en blijft persoonlijk uiteraard.

Volgens deze test ben ik trouwens wel mooi ha ha ha ha:
http://www.hln.be/hln/nl/40/Style/article/detail/1872613/2014/05/02/Test...

afbeelding van Merel

Merel

vrijdag 07 aug 2015 - 15:58

hahaha, Iris! Dat is de enige manier om hiermee om te gaan inderdaad!

Beauty is in the eye of the beholder. Dat is dus helemaal waar ;)

afbeelding van hendrikje

hendrikje

donderdag 06 aug 2015 - 14:22

Je goed voelen is niet alleen een kwestie van lekker zitten maar zeker ook van onberispelijk zitten. Bij Natan zitten de coupenaden altijd te hoog en de rokken altijd te strak rond de heupen en dijen, in ieder geval bij Máxima. Glanzende zijde vind ik mooi voor na 17.00 uur en avondkleding maar niet voor, zelfs niet voor wat formelere, kleding voor overdag. Er zijn zoveel andere mooie en soepel vallende stoffen.
Mattijs van Bergen maakt wel mooie kleding maar naar mijn mening verdoezeld hij het pluspunt van Máxima's figuur waardoor juist dat wat minder is in het oog springt. De stijl van Jan Taminiau kan me absoluut niet bekoren, het lijkt wel toneelkleding. Maar er zijn genoeg heel goede modeontwerpers in Nederland. Waarom wordt niet de moeite genomen samen met enkele van hen een eigen stijl te ontwikkelen. Haar huidige stijl kan ik alleen maar 'hilarisch' noemen, elke dag weer spannend hoe ze voor de dag zal komen. Dat verwacht ik niet van iemand in haar positie, verrassen kan ook op andere wijze.

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 06 aug 2015 - 14:59

De kleding van MvB zou nog beter op Maxima's figuur kunnen worden aangepast, dat ben ik met je eens Hendrikje. Ik had idee dat de bovenlijfjes iets strakker mogen en de taille wellicht iets lager, maar ben benieuwd wat jij vindt. JT vind ik, voor avondkleding, juist leuk omdat het iets heeft van toneelkleding.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

donderdag 06 aug 2015 - 16:01

Ik durf me niet zo goed te uiten hier, het is voor mij eieren lopen, maar daar gaat ie:.
Het mooie aan Máxima's figuur is haar 'lange taillegebied', maakt een slanke indruk. Minder is haar lage boezem en haar bredere heupen. En inderdaad door die hoge taille, het lijfje dat daar boven niet goed aansluit en de rimpels of plooitjes in de taille krijgt haar verschijning iets propperigs.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zondag 09 aug 2015 - 13:42

Als bovenstaande een antwoord is op mijn reactie hebben we het over verschillende zaken. Ik bedoel aangerimpelde of aangeplooide rokdelen.
Begrijp ik het goed dat je Natan hier in stelling brengt om kritiek op kleding van Máxima te pareren? Mag ik geen kritische opmerkingen maken?

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 06 aug 2015 - 16:07

Nou, Hendrikje dit mag je nog wel zeggen, lijkt me (al weet je het nooit zeker idd...). Ieder figuur heeft sterke en mindere punten. Maxima's lengte, en slanke armen en middenrif vind ik haar grote pluspunten. Ik heb ooit eens een cursus patronen aanpassen gevolgd en vond het een eye opener van jewelste. Door een basismodel voor een jurk net wat aan te passen, ging echt om maar een paar centimeter, in taillering, de hoogte van de figuurnaden bij de borst, de halsuitsnijding en lengte van mouw en rok kon je iemand er 10 kilo lichter en 10 cm langer (of omgekeerd...) uit laten zien. Ik heb het basispatroon dat ik toen voor mezelf heb gemaakt nog altijd, en maak er soms nog een jurkje van. Laatst van een stof van Vlisco (overigens ook wereldberoemd Nederlands bedrijf, daar zou Maxima ook een keer iets van kunnen laten maken!).

Leuk dat je er weer bent Hendrikje, ik leerde altijd veel van jouw reacties. Ik ben wel benieuwd aan welke NL ontwerpers jij zou denken voor Maxima.

afbeelding van Patricia

Patricia

zondag 09 aug 2015 - 23:14

Ik vind het ook leuk dat je er weer bent, Hendrikje, omdat ik je mening kan waarderen. Ook al ben ik het lang niet altijd met je eens, je onderbouwt je mening altijd. Maar als je zo uitgesproken bent, dan kan dat ook inhouden dat mensen die het niet met je eens zijn daarover hun ongezouten mening kunnen geven. Laat je daardoor niet opnieuw afschrikken. Veel te leuk om je commentaren te lezen!

afbeelding van hendrikje

hendrikje

donderdag 06 aug 2015 - 22:27

Dat kan ik niet precies zeggen. Ik denk niet direct aan de ontwerpers van de Apeldoornse schoondochters, het mag best wat spannender. Wat ik bijvoorbeeld in het Groninger museum heb gezien van Iris van Herpen was wel spannend maar absoluut niet draagbaar, wel leuk dat 3D-printen. De stoffen waren heel interessant en innovatief. Heel jammer dat er nergens een staal hing die je mocht voelen. Overal hingen bordjes “niet aanraken sv.p.” Zij moet wel degelijk in staat zijn iets bijzonders voor Máxima te maken
Ik snap niet waarom Máxima kleren uitzoekt van een internetsite met confectie. Er studeren jaarlijks genoeg goede ontwerpers af bij de opleidingen. Ze beginnen allemaal vol goede moed maar het is lastig het hoofd boven water te houden. In Eindhoven, op ‘Strijp S’, het door Piet-Hein Eek vormgegeven voormalige Philipsterrein. is veel mode te vinden, onder andere van de uit Siërra Leone afkomstige Jeffrey Daniels bekend van de 100 ritssluitingen jurk.
Wat ook interessant zou zijn als Máxima voor innovatieve Nederlandse stoffen zou kiezen. Al een paar jaar wordt geprobeerd hennepen stoffen op de markt te zetten. Veel milieuvriendelijker te produceren dan katoen waarvan de teelt waterverslindend is - ook een goed project voor een koning die als specialiteit watermanagement heeft.
Ik zou het mooi vinden als Máxima daar energie in stak in plaats van in het niet onomstreden microkrediet. Maar ja, dan is het voorbij met de reisjes over de hele wereld.

afbeelding van marinde

marinde

zondag 09 aug 2015 - 21:07

Beste Hendrikje, suggereer je nu dat Máxima energie steekt in microkredieten omdat ze daardoor reisjes kan maken over de hele wereld?

afbeelding van hendrikje

hendrikje

zondag 09 aug 2015 - 23:18

Neen, Marinde. Maar ik verbaas me wel dat Máxima de hele wereld rondreist om een toespraak te houden. Zoveel zoden zet het microkrediet niet aan de dijk en het project is ook nog eens niet onomstreden. Ze zal er, denk ik, dus veel plezier aan beleven en het waarschijnlijk niet laten schieten voor een project in Nederland met minder glamour. Ook voor haar gaan er maar vierentwintig uur in een dag en zeven dagen in een week.

afbeelding van Iris

Iris

maandag 10 aug 2015 - 10:11

Met je eens Hendrikje, meer dan dat zelfs.

afbeelding van Paula

Paula

donderdag 06 aug 2015 - 11:35

De kracht van Natan is juist dat de stijl zo consequent is qua het soort stof en het model en het volgens mij heel comfortabel zit. Dat lijkt mij nou heel prettig als je elke dag, of meerdere keren per dag, een nieuwe/andere outfit aan moet. En elke keer geweldig eruit moet zien.

De pasvorm van Natan mag dan te wensen overlaten, hun kleding vind ik héél draagbaar voor álle gelegenheden. De stoffen zijn práchtig, de kleding vrouwelijk en ook toch apart. Maar design-kleding kan ook oncomfortabel zijn, doordat het zo gezocht is, zo geforceerd 'apart en bijzonder'. Als ik de kleding zie van bovenstaande ontwerpers in het bericht van Merel dan denk ik: la maar zitten! Wat een armoe. Slobbertruien en dat soort flauwekul.

Wie gaat er nou snert-zittende kleding dragen als alle ogen op je gericht zijn? Je moet je er wel goed in voelen.

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 06 aug 2015 - 14:59

Natan zit snert in mijn ogen. En ik kan me ook niet voorstellen dat Natan altijd lekker zit, zo strak en stug. En het is regelmatig ook behoorlijk maf, met de glimmende stoffen, lampenkap mouwen en bolle jasjes. En laten we de kreeftenketting niet vergeten ;)

Slobbertruien, tsja, dan doel je op de merken die ik voor school en sportwedstrijden had bestempeld denk ik. Van mij zou ze er bij die gelegenheden best wat jonger en hipper uit mogen zien. Ik koop wel zijden blouses, broeken en vesten bij humanoid. Naar mijn werk draag ik zo'n blouse op een kokerrok, en in het weekend op een spijkerbroek met een 'slobber' vest. Het maakt ook uit hoe je combineert, en voor welke gelegenheid je wat draagt. In deze outfit zou ik haar best naar een sportwedstrijd zien gaan (met een blouse ipv het hemdje):
https://webshop.humanoid.nl/cardigans/warrior-thin-02

En verder, smaken verschillen ;)

afbeelding van Paula

Paula

donderdag 06 aug 2015 - 17:34

@Merel: maar hebben veel vrouwen dat niet? Dat ze een bepaald kledingmerk prettig vinden en daar veel van dragen? Dat is eigenlijk hetzelfde. Nu is Natan wel zeer oververtegenwoordigd in het aantal merken, dat ben ik eens. Maar toch: ze moet continu nieuwe (of eenmaal gedragen) kleding aan. Dat je dan snel voor je vertrouwde merk kiest, snap ik heel goed.

Misschien is Maxima een beetje elitair wat dat betreft, ik sluit het niet eens uit hoor. Maar de outfits die ik zag in die andere links... tja... misschien leuk voor een keertje of zo. Maar ik vind het weinig stijlvol. En héél erg gezocht en geforceerd. Nou zien die modellen er ook brak en doods uit, dat helpt ook niet.

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 06 aug 2015 - 18:11

@Paula Ik snap wel dat ze niet voortdurend rondshopt, ze heeft ook nogal wat nodig. En een vertrouwd merk is inderdaad prettig. Ik heb dat zelf ook, maar vooral met broeken, heerlijk om merken te hebben gevonden die voor mij echt goed passende spijkerbroeken (closed) en strakke broeken maken in leer, suede of een hip stofje (humanoid). Maar 63% van 1 merk dat red ik niet.

Maar vind je Marcha Huskes ook geforceerd? Hellen van Rees is behoorlijk avantgarde, maar dat vereist aanpassing en zie ik als avondkleding. De shows van MvB en JT zijn ook best spannend... En dat droeg ze dus ook nooit direct from the runway.
Ik ben wel eens dat als ze kiest voor jonge ontwerpers ze waarschijnlijk ook een stylist nodig heeft die helpt om er een voor haar functie en de gelegenheid passende look van te maken. Nu doet meneer Natan dat, zelfs als ze zelf kiest, want ze kiest alleen uit zijn collectie en mixed en matched outfits (en accessoires zelfs) nauwelijks, zelfs niet binnen die ene Naran collectie. Met als gevolg dat het beeld behoorlijk voorspelbaar is. Glimmend, te strak, en één gimmick in stofkeuze of model. Als Natan en NLer was, en de kleding beter zou passen zou dat alleen saai zijn. Nu is het ook jammer dat ze de NL mode niet steunt. Nou ja, en dat ze er zo vaak bijna net als Mathilde uitziet.

afbeelding van Paula

Paula

donderdag 06 aug 2015 - 20:53

@Merel: ik heb gekeken op de site van Marcha Huskes. Als ik dan kijk bij de categorie jurken, dan zie ik doffe, saaie, eh... hoe blijf ik netjes... kleding. Geen glans of wat. De kleding van Hellen van Rees (ook even opgezocht) vind ik een stuk beter omdat zij kleuren gebruikt, maar nog steeds héél gezocht en geforceerd. Nu blijf ik zeggen dat die modellen er uitzien alsof ze elk moment het loodje kunnen leggen, dan helpt volstrekt niet. Dan zou ik het echt moeten zien wanneer Maxima iets aanheeft van haar.

JT, wat ik van hem gezien heb, is grote klasse. Maar is hij niet van de avondkleding en zo? Mart Visser had ook altijd van die prachtige, vrouwelijke kleding, zonder toeters en bellen. (Ik zal het eens in rust opzoeken, ik typ snel want m'n verbinding ligt er om de 10 minuten uit. )

afbeelding van Kate

Kate

donderdag 06 aug 2015 - 09:36

Sorry ,twee keer is niet nodig ,
hoewel -?)

afbeelding van Kate

Kate

donderdag 06 aug 2015 - 09:33

Weinig aan toe te voegen Merel ,zoals altijd goed geformuleerd .
Alleen dit nog ,laten we even kijken naar Michelle Obama .
Ze heeft zich ingezet voor jonge en onbekende ,nieuwe ontwerpers uit eigen land .
En is kleding van hen gaan dragen ,puur en alleen om ze te promoten .
Resultaat ? JA zeker ,dat heeft ze toch mooi voor elkaar gekregen om er diverse bekend te krijgen .
Dat wordt gewaardeerd ,dus Maxima ,verdiep je eens in de economie (en de nog steeds niet goed draaiende modebranche )van ons land .

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 06 aug 2015 - 10:05

Helemaal mee eens Kate. De kleding van de jonge NL ontwerpers lijkt op eerste gezicht misschien niet erg draagbaar voor Maxima, maar dat is de kleding van een couture show van Valentino of Chanel ook niet. Die ontwerpen worden vrijwel altijd aangepast. Hellen van Rees maakt bv een moderne variant van Chanel tweed, daar wil ze misschien best een net jurkje op de knie voor Maxima van maken in plaats van haar meer avant-garde ontwerpen. A kan ik me een top uit haar collectie (bv http://shop.hellenvanrees.com/tops/delure-top.html#.VcMVYWCZOqA ) op een wijde taffeta avondrok wel voorstellen als avondtoilet, bijvoorbeeld bij het prinsengrachtconcert. Sommige jurkjes van Marcha Huskes kan ze zo aan. Ik heb er een van een paar jaar geleden en het zit fantastisch en kreukt helemaal niet. Geniaal.

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?