Zijne Majesteit de Koning reikt vrijdag 31 augustus op het Binnenhof in Den Haag in aanwezigheid van Hare Majesteit Koningin Máxima en minister-president Rutte de Militaire Willems-Orde uit aan majoor-vlieger Roy de Ruiter van de Koninklijke Luchtmacht. Majoor De Ruiter wordt benoemd tot Ridder der Militaire Willems-Orde 4e Klasse. De Ruiter ontvangt de hoogste Nederlandse dapperheidsonderscheiding vanwege zijn te allen tijde beleidvol, gedreven en moedige optreden tijdens uitzendingen in Afghanistan, met een onvoorwaardelijk grote loyaliteit naar zijn collega’s op de grond.

Minister Bijleveld van Defensie heeft majoor De Ruiter voor deze onderscheiding voorgedragen op advies van het Kapittel der Militaire Willems-Orde. Het Kapittel der Militaire Willems-Orde adviseert de minister van Defensie over voordrachten of aanvragen tot decoratie van militairen, burgers of eenheden, die zich in de strijd door uitstekende daden van moed, beleid en trouw hebben onderscheiden.

De Militaire Willems-Orde is de oudste en hoogste Nederlandse ridderorde en dapperheidsonderscheiding. Zijne Majesteit de Koning is Grootmeester van de Orde. De onderscheiding werd op 30 april 1815 door Koning Willem I ingesteld als erkenning van uitstekende daden van moed, beleid en trouw in de strijd. De eerste Militaire Willems-Orde werd uitgereikt aan Erfprins Willem Frederik van Oranje-Nassau voor zijn daden tijdens de Veldtocht van 1815 tegen Napoleon.

Outfit: koningin Máxima draagt een nieuwe jurk met grote klokmouwen van effet crepon. Ontwerper: Edouard Vermeulen van modehuis Natan. 


Foto: PPE/Nieboer 


Foto: PPE/Nieboer 

Close-up van de stof: 

 

 

 

Outfit van Natan: 

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Cathelijne-Victoria

Cathelijne-Victoria

woensdag 05 sep 2018 - 08:27

Alhoewel het officieel een one-man-job is, zal de koning maar wát trots zijn op zo'n krachtige vrouw, in dit geval letterlijk en figuurlijk achter hem. Zij geeft hem extra glans, het is een plaatje samen. Ik ben gecharmeerd van het koninklijke totaalplaatje dat de koning en koningin hebben laten zien tijdens deze gelegenheid.

afbeelding van elise1

elise1

dinsdag 04 sep 2018 - 21:48

Tja... dit alles gelezend hebbend: ik vond de mouwen van de jurk dus verschrikkelijk maar de lach van Maxima héééerlijk!

afbeelding van Maria

Maria

dinsdag 04 sep 2018 - 01:51

Na alle commentaren en foto's gelezen/gezien te hebben, heb ik zelf de uitzending net bekeken (mooi hoor, via Uitzending Gemist). Ik ben zelf heel kritisch t.a.v. 'Max' (daarom post ik hier bijna niet meer, ook omdat het zo vaak herhalingen zijn) en was benieuwd om haar in het geheel van de ceremonie te zien.

De koningin is bijna niet in beeld geweest.

De foto's lichten haar uit de grootte van het Binnenhof en de entourage van alle aanwezigen. Dat vertekent het beeld.
Bij het defile staat zij schuin achter de koning, niet naast hem. Als ze zich omdraaien op het podium nemen ze allemaal weer hun toegewezen plaats weer in. (Dat heeft iets komisch, imo). Zouden ze dat geoefend hebben?

Mijn idee is dat wat de koningin draagt in balans moet zijn met wat de koning draagt. Die bekleedt de hoogste plaats in de strijdmachten. Dan kan de koningin daar niet 'underdressed' (zoals de hofdame in verhouding gekleed is) of zakelijk gekleed (zoals vrouwelijke kamerleden) bij staan. Dat getuigt ook niet van respect voor degene die de hoogste orde uitgereikt krijgt.

De jurk is een 'apart geval'. En op die hakken zou ik het niet zolang uithouden - ik zou zelf voor meer comfort kiezen.

Al met al een indrukwekkende, plechtige, en toch ook feestelijke bijeenkomst (met het defile en de muziek).

afbeelding van HC

HC

dinsdag 04 sep 2018 - 16:35

De koning is geen militair laat staan dat hij de hoogste plaats bekleedt binnen de Nederlandse Krijgsmacht. Voor het overige is er genoeg over gezegd lijkt me, waarbij ik opmerk dat mensen die 'niet meer bij komen van het lachen van de commentaren' de waardigheid van een dergelijke ceremonie, wat de Militaire Willemsorde is, kennelijk niet op waarde weten te schatten.

afbeelding van Maria

Maria

woensdag 05 sep 2018 - 02:55

@HC. Dit is mijn redenering: De krijgsmachten functioneren niet zoals het henzelf uitkomt. De regering bepaalt wat de krijgsmachten doen. De koning maakt deel uit van de regering. Daarnaast is de koning grootmeester van de hoogste ridderorde van Nederland, de Willemsorde, die hij ook weer aan anderen toekent. De koning is niet praktisch bezig bij de krijgsmachten maar heeft wel het meeste aanzien.

Leuk dat je trouwens niet in gaat op de rest van mijn bericht. En wat apart dat je mensen die vanwege de commentaren niet meer bijkomen van het lachen zo wegzet.

Voor wie trouwens nog heel mooie commentaren wil lezen, zie:
http://orderofsplendor.blogspot.com/2018/09/royal-outfit-of-day-return-o...

Het gaat daar o.a. over 'rokjes aan je ellebogen' ;-)

afbeelding van AnneR

AnneR

woensdag 05 sep 2018 - 18:02

:-)) ... ze kunnen er wat van bij order of splendor !

afbeelding van AnneR

AnneR

dinsdag 04 sep 2018 - 18:10

Eerlijk ? Je ziet de context niet waarin Jens de situatie geschetst heeft en haar fantasie los laat op enkel de woorden die ze leest in het commentaar?
Ze maakt geen enkel moment de ceremonie zelf belachelijk.. (Sorry, maar kan het niet laten om op zulk zuur commentaar te reageren, en ja... dat zegt iets over mij ! )

afbeelding van Lina

Lina

dinsdag 04 sep 2018 - 01:03

Haha wat een totale onzin, “ze kon haar tranen niet inhouden”.
Dat blad houdt dus van drama ;-)
Tuurlijk is het iets geweest van een vliegje in haar oog of een losse wimper ofzo, of contactlenzen inderdaad (draagt ze die?)
Zou dus best kunnen zijn dat als dat zo is dat ze contactlenzen heeft en ze daar soms last van heeft ze soms dáárom een zonnebril op zet, dat die ook geslepen glazen heeft en dat staat natuurlijk vlotter dan een gewone bril.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 04 sep 2018 - 08:52

Ja, ik heb weleens begrepen van iemand dat ze lenzen draagt en daarom haar zonnebril opzet als de zon schijnt. Gaan je ogen anders tranen met lenzen?

afbeelding van Suzanne

Suzanne

dinsdag 04 sep 2018 - 15:43

Ik draag ook lenzen. Ik ga niet tranen, maar heb wel eerder last van de zon. Een zonnebril geeft meteen verlichting. Maxima heeft pas op een later moment na het echte officiële moment een zonnebril op. Het is een bescherming voor je ogen! Tegen uv licht! Ook the Queen draagt weleens een zonnebril. Ik zeg heel verstandig!

afbeelding van Iris

Iris

dinsdag 04 sep 2018 - 10:36

Nee, je gaat niet tranen (tenminste ik niet), maar je kunt heel slecht tegen de zon en je ogen worden ook heel droog waardoor je lenzen pijn gaan doen.

afbeelding van Suus

Suus

dinsdag 04 sep 2018 - 10:38

Ik denk steeds: Maxima krijgt vaak commentaar dat de rand van een hoed haar gezicht bedekt. Nu krijgt ze van sommigen commentaar op de zonnebril, terwijl de hoed haar gezicht goed laat zien. Misschien had ze gewoon een brede hoed moeten opzetten ter bescherming tegen de zon?

afbeelding van Lina

Lina

dinsdag 04 sep 2018 - 13:16

Nou is het natuurlijk wel zo dat het nog altijd als onbeleefd wordt gezien als je je zonnebril ophoudt als je met mensen praat in officiëlere situaties. Het is ook wel te begrijpen want je ziet over het algemeen iemands ogen dan niet goed.
Ik heb er ook moeite mee Maxima met een zonnebril op te zien bij officiële gelegenheden alhoewel ik het héél goed begrijp en sympatiseer met haar als ze het doet vanwege oogklachten.

Ik kan zelf niet goed tegen licht als dat lichter is dan zwaar bewolkt ;-) dan krijg ik gauw hoofdpijn en pijn in mijn ogen en zet ik buiten al gauw mijn zonnebril op met geslepen glas aangezien ik een bril nodig heb.
Ik heb speciaal een lichter gekleurde zonnebril genomen zodat hij voor mijzelf niet te gauw te donker is en ik die bril konstant af en op moet zetten maar toch óók met het idee in mijn hoofd dat mijn ogen dan niet zo verborgen zijn voor de mensen waar ik mee praat. Maar, als ik echt even met iemand in gesprek raak dan zet ik hem toch af omdat ik het nog altijd onbeleefd vind om dan je zonnebril op te houden.

afbeelding van Maxi

Maxi

dinsdag 04 sep 2018 - 04:59

Volgens mij had ze toen een vliegje in haar rechteroog of last van haar contactlenzen..

afbeelding van Henny

Henny

maandag 03 sep 2018 - 16:20

Wat een mooi plaatje. Erg mooi die zachte pastel. Mooi afgestyled ook. Alleen vind ik de mouwen te pompeus, en leiden de aandacht af van de rest van haar outfit, zoals de mooie hoed, etc.

afbeelding van Jens

Jens

maandag 03 sep 2018 - 12:54

Ik kom inmiddels niet meer bij van het lachen als ik de vele kritieken lees over het optreden en de outfit van Máxima tijdens de uitreiking van de Willemsorde.
Als je de bijdragen leest zonder beeldmateriaal gezien te hebben, dan lijkt het alsof ze gekleed in een minijurk rondspringt op het podium om te beletten dat de minister zichtbaar is.
En ik begrijp ook dat een koningin eigenlijk niet naast een koning mag staan op een podium.
Echt, ik kom niet meer bij.......

afbeelding van Suus

Suus

dinsdag 04 sep 2018 - 10:36

Ik moet echt hardop ongelooflijk hard lachen om je bericht. Lekker relativerend.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

maandag 03 sep 2018 - 20:32

Ik zat er eerlijk gezegd best mee in m'n maag, maar dankzij jouw reactie moet ik er opeens ook om grinniken. Wat zijn we met z'n allen ook een stelletje echte Nederlanders ;)
Dank je wel!

afbeelding van JokeGram

JokeGram

maandag 03 sep 2018 - 09:26

Jammer dat deze bijzondere ceremonie zoveel heftige reacties oproept. De ceremonie zelf was respectvol en met sobere momenten maar ook ruimte voor een bevrijdende lach. En ja de een glimlacht en de ander is uitbundiger maar naar mijns inziens niet té. Laten we elkaar hier de ruimte geven voor elkaars mening ook op respectvolle manier.

afbeelding van Maaike

Maaike

maandag 03 sep 2018 - 11:57

Mooi verwoord.

afbeelding van Babs74

Babs74

maandag 03 sep 2018 - 09:02

Ik snap werkelijk alle commentaar niet wat ik hier boven lees. Als dit de tendens is voor 'dit nieuwe seizoen Maxima op MKM' dan haak ik wellicht af hier....

En ja @Gambetta en @Merel: ik ben het volledig met jullie eens. Je kunt iets niet mooi vinden vanuit jouw eigen perspectief, maar het is nu inderdaad spijkers op laag water zoeken.

afbeelding van Merel

Merel

maandag 03 sep 2018 - 08:20

Mijn man is voormalig militair, Corps Commandotroepen. Ik heb menige herdenking en huldiging (inderdaad HC: feestelijk maar geen feestje) bijgewoond. Vond het altijd lastig mijn kleding te kiezen voor een huldiging (uit mijn kast vol felle kleuren en wilde prints). Niet te uniformachtig (want ik ben niet een van hen), niet te aanwezig (want het gaat niet om mij), niet te losjes (want formeel). Kortom: tight rope.

Ik vind dat je (ik) Maxima’s outfit “mss beetje te extravagant”, mijn woorden (inderdaad AnneR, dat zegt vooral iets over mij), kan vinden, zonder meteen een karaktermoord te plegen. Ik zou het echt gezelliger vinden als we dat niet meer deden.

afbeelding van gambetta

gambetta

zondag 02 sep 2018 - 23:40

Vanavond de uitzending teruggekeken over de uitreiking van de Willemsorde. Het spijt mij het te zeggen maar ik vind al die (negatieve) commentaren op Máxima echt spijkers op laag water zoeken. Ik ben het in die zin met Josine en 'positieve' anderen eens dat er gewoon niets negatiefs gezegd kan worden. Ze deed niets wat niet behoort. Er werd soms ook door anderen, o.a. de Koning gelachen om iets wat zich schijnbaar voordeed. Prima als er wat aan te merken is, maar het moet wel kloppen. En persoonlijk denk ik dat het gewoon klopte, ook qua kleding van alle drie de dames. Het was toch een soort één geheel qua kleur en stijl.

afbeelding van Maribrune

Maribrune

zondag 02 sep 2018 - 23:34

Ik had mij voor genomen om niet meer te schrijven want voor mij is de fascinatie die ik voor prinses maxima had vervlogen nu ze koningin is. Ik deel de mening van HC en dick jan volledig en mis telkens dat wat ik "koninklijk" noem en wat prinses beatrix was als koningin . In iedere functie is de kledij een aanvulling op de persoon en niet omgekeerd.... maxima mag dan intelligent zijn, een (soms) mooie glimlach hebben maar zij is niet wat je van een koningin verwacht en dat zijn vaak waarden die vandaag de dag nog weinig benoemd worden zijnde discretie, eenvoud , sociaal voelendheid, mededogen, bescheidenheid.... het feit dat discussies hier zo vaak afdwalen bewijst dat er wel een behoefte aan bestaat ...

afbeelding van Siobhan

Siobhan

zondag 02 sep 2018 - 17:08

Ik heb de ceremonie nu voor het eerst volledig bekeken. Wat mooi, stijlvol en zo vol protocol.
Wat een schitterende uniformen. En wat goed dat aan onze militairen die een uitzonderlijke inzet plegen, op deze wijze worden geëerd. Met alle aandacht voor de gevallen militairen.
We mogen trots zijn. Goede zorgvuldige woorden van de minister en koning, duidelijk voor iedereen te volgen. Maxima valt nauwelijks op in deze formele ceremonie, die door NPO is vastgelegd. Ze hoort hier wel bij want het is een 'koninklijke' orde en geen militaire onderscheiding. Het zachte roze van haar en van de outfit van de hofdame, passen goed bij de uniformen.

afbeelding van Prinsesrita

Prinsesrita

zondag 02 sep 2018 - 12:51

Ik vond het haar van maxima netjes en de zogenaamde "lok" stoorde me totaal niet.
Ze had nu een verzorgd kapsel!!

afbeelding van Elles

Elles

zondag 02 sep 2018 - 12:32

N.a.v. bovenstaande opmerkingen,de fotoos zijn momentopnamen,als je bij ppe agency kijkt.maakt Maxima een bedroefde,sombere indruk.Overigens,inderdaad,door mij zo geinterpreteerd,dus subjectief.

afbeelding van gambetta

gambetta

zondag 02 sep 2018 - 20:22

Dat was wat mij ook het meest opviel; dat ze bedroefd en somber erbij staat; al kan er dan wel een schaterlach af dat zegt op zich niets. En of de jurk nu goed staat of niet doet mij eigenlijk niet zoveel; ik zie een vrouw die mij een trieste indruk geeft.

afbeelding van orchidee

orchidee

maandag 03 sep 2018 - 10:34

Ze zag er in mijn ogen "verkouden" uit. Ze haalde haar neus op, wriemelde met zakdoekjes. Het leek echt dat ze niet lekker in haar vel zat.

afbeelding van Helena

Helena

zondag 02 sep 2018 - 11:32

Waarom lopen die naden zo raar naar voren van de rok van de jurk. Dat zie ik bij het model niet.
Is al honderd keer gezegd,maar maxima echt die mouwen staan je niet.

afbeelding van AnneR

AnneR

zondag 02 sep 2018 - 14:30

Helena, de jurk heeft twee zijnaden (dus een tussenstuk tussen voor- en achterpand). Als je kijkt naar de grote foto op de homepagina kun je dat zien. Nu weet ik niet of dat ook zo is bij de jurk die het model draagt (dat lijkt ook rechter te vallen dan het model van Máxima).

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 02 sep 2018 - 11:54

Ik kan het niet goed zien, want de mouwen hangen er voor, maar het lijkt of bij het model de naden ook iets naar voren komen. Bij Maxima's jurk komt het misschien omdat ze haar kleding vaak strakker laat maken.

afbeelding van Helena

Helena

zondag 02 sep 2018 - 11:31

Waarom lopen die naden zo raar naar voren van de rok van de jurk. Dat zie ik bij het model niet.
Is al honderd keer gezegd,maar maxima echt die mouwen staan je niet.

afbeelding van AnneR

AnneR

zondag 02 sep 2018 - 09:48

Ik lees met enige verbazing bovenstaande discussie. Dan moet ik aan denken aan wat mijn moeder vaak zei: 'ergert u niet, verwondert u slechts'. Ik lees vooral een ongemakkelijkheid van sommige mensen over het gedrag van Máxima in die situatie, wat meer zegt over het eigen ongemak mét dat gedrag. Wat we waarnemen is altijd subjectief en vanuit je eigen normen en waarden. Je ziet ook wat je wilt zien en daar leg je de focus op. Wij krijgen hier vooral de focus op Máxima en haar kleding en daarmee bepaalde foto's. Op bewegend beeld zien we ook maar wat de regisseur ons wil laten zien. Niemand van ons is bij de ceremonie geweest. Niemand van ons is bij besprekingen vooraf geweest. De stelligheden die hier over Máxima (vaker) geponeerd worden vind ik nogal pretentieus. Besef dat je ergernis meer zegt over hoe je zelf naar mensen kijkt dan over de mensen waar je je aan ergert.

afbeelding van Dick Jan Peters

Dick Jan Peters

zondag 02 sep 2018 - 13:07

Dit klopt, Anne R...., natuurlijk is het subjectief wat iedereen opschrijft. Maar mijns inziens zie je 1 belangrijk ding over het hoofd, namelijk dat Maxima een publieke figuur is, en aanwezig is bij een evenement dat geregistreerd wordt en uitgezonden, en waar beelden van gemaakt worden. Bovendien wordt zij dan op deze site ook nog eens beoordeeld op haar uiterlijk, en in mindere mate, op haar gedrag, want haar gedachten en beweegredenen-die kennen we veelal niet. Voorzover je opmerking ook voor mijn commentaar bedoeld is, klopt het dat mijn commentaar iets zegt over mij.......ik zie liever een koningin die zich bescheidener opstelt, naast de koning....haar status is een afgeleide. Ook zal mijn sterke voorkeur voor de stijl van Beatrix in mijn commentaren zich aftekenen. Maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik in het algemeen zo`n opstelling heb, en zo kritisch naar mensen kijk! Een koningspaar is de top van de sociale piramide, dan ligt de lat gewoon erg hoog.....; Ik moet wel zeggen dat ik de invalshoek van AnneR hier, erg interessant vind !

afbeelding van AnneR

AnneR

zondag 02 sep 2018 - 14:48

Hmm, Dick Jan, je kan wel tussen de regels doorlezen :-)
(Nee, het was niet enkel voor jou bedoeld, er was door meerderen bepaald commentaar gegeven.)
Maar ik had dat ene belangrijke punt niet over het hoofd gezien, hoor.
Juist omdat Máxima een publiek figuur is, is er sneller commentaar (neutraal, positief, negatief) op haar gedrag in haar functie. En dat commentaar komt altijd vanuit een subjectief perspectief.
Hoe komt het dat je vindt dat het koningspaar moet voldoen aan een (soms extreem) hoge standaard, bijna een soort onmenselijkheid? Het is hier wel vaker geschreven (en niet alleen hier); rond een koninklijke functie hangt bijna een goddelijkheid, terwijl het ook gewoon mensen zijn zoals jij en ik die ademen, moeten eten en naar het toilet gaan. Die spagaat waarin zij staan is, ben ik bang, voor hen dansen op het slappe koord... ze kunnen er makkelijk van af vallen en we willen hen liever niet zien vallen, want dat zou betekenen dat zij hun koninklijke status in onze ogen zouden verliezen. Misschien daarom het soms extra kritische (m.i. soms zelfs uber-kritisch)?

Beatrix heeft naar een perfectionistisch koningschap gestreefd als tegenhanger van het losse, bijna anti-koninklijke van Juliana. We zijn daar na jaren en door een heel goede pr rond Beatrix aan gewend geraakt. Nu is het aan WA met Máxima om daar invulling aan te geven. Hij heeft zelf gezegd dat dat anders dan van zijn moeder zal zijn. Juliana's stijl sprak hem meer aan. Wie zijn wij dan om hem daarom te bekritiseren?

We kunnen er nog eens een leuke boom over opzetten :-)

afbeelding van Dick Jan Peters

Dick Jan Peters

zondag 02 sep 2018 - 15:45

Ja, AnneR,laten we dat doen ! Ik denk alleen misschien niet op deze site, want het gaat dan niet meer over kleren en mode, dus misschien zitten velen daar niet op te wachten.....; Snap ik ook; Als je me een berichtje stuurt op [email protected], zal ik inhoudelijk op je post reageren ! groeten dickjan

afbeelding van Stijl

Stijl

zondag 02 sep 2018 - 15:44

Wie wij zijn? ( antwoord,op Anne R)
Wel, heel gewone mensen, die altijd naar alles en iedereen vanuit hun eigen subjectiviteit, gevoels-, kennis- en denkkader kijken en zich dan verwonderen en soms ergeren.
M.i. Geheel legitiem.

afbeelding van Maaike

Maaike

zondag 02 sep 2018 - 15:26

Zou het niet gewoon zo kunnen zijn, dat Maxima een plaats toegewezen heeft gekregen ? Zo'n ceremonie wordt zo precies voorbereid, daar zal de placering zeker een onderdeel van zijn.

afbeelding van AnneR

AnneR

zondag 02 sep 2018 - 15:42

Lijkt me ook.

afbeelding van Margriet76

Margriet76

zondag 02 sep 2018 - 08:12

Eens met HC. Het zou Máxima veel meer sieren om anderen eens op de voorgrond te laten als de situatie daar om vraagt.

afbeelding van Dick Jan Peters

Dick Jan Peters

zondag 02 sep 2018 - 01:00

Een zekere ingetogenheid en bescheidenheid en understated klasse., is wat er ontbreekt.........HC, je haalt me de woorden uit de mond. Het is absoluut ongepast, dat schaterlachen, bij zo`n soort gelegenheid; Dit wordt nog versterkt door het dragen van een zonnebril. Ik wil niet zuur zijn, maar dit zou bij koningin Beatrix NOOIT gebeurd zijn. Noblesse Oblige........; Los van het al eerder vermelde feit, dat ik de hele outfit over the top vond. En ook wat betreft de opmerking over minister Bijleveld, ben ik het met HC eens; Het zou gewoon, behalve juister, ook aardiger zijn geweest, om de minister meer ruimte te geven.......; Ik denk dat het met Maxima een beetje zo is, dat ze haar plaats heus wel kent, maar dat het bloed kruipt, waar het niet gaan kan

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

maandag 03 sep 2018 - 09:30

Ik denk niet dat bescheidenheid Máxima's sterkste punt is, maar de negatieve teneur a la Máxima als irritante aandachtstrekker vind ik ook vol-kom-en onterecht. Beatrix en Máxima zijn twee heel verschillende persoonlijkheden. Dat mag, dat is mooi en dat zie je terug in handel, wandel en kleding.

Wat betreft Máxima versus de minister: het is een koninklijke orde. Uitreikt door de koning, goedgekeurd door de koning. Ik vind het volstrekt logisch dat Máxima hier een plek bij inneemt. En als de koning dat niet had gewenst, was het protocol vast wel aangepast.

En wat betreft Beatrix: Ik ben dol op Máxima én Beatrix en ik ben blij dat Beatrix gelukkig ook kon schaterlachen bij militaire gelegenheden. Het zijn uitreikingen, geen begrafenissen. Kijk dit hilarische filmpje maar eens terug: https://www.youtube.com/watch?v=ogsFmAguC_8

afbeelding van Dick Jan Peters

Dick Jan Peters

maandag 03 sep 2018 - 20:30

Ieder mens is verschillend, en Maxima en Beatrix zijn denk ik uitersten, die je eigenlijk niet met elkaar zou moeten vergelijken. Al was het maar, omdat Beatrix staatshoofd was, en Maxima natuurlijk niet;
In die zin kan zij zich meer permitteren wat betreft kleding en gedrag. Toch heeft iedereen zo zijn eigen voorkeur voor een bepaalde stijl.
Ik vind waardigheid, distictie, vriendelijke- afstandelijkheid wezenlijk voor de uitoefening van de koninklijke functie- als staatshoofd, of als partner van het staatshoofd. Kennelijk vindt een behoorlijk aantal mensen, ook op deze site, dat het daar bij Maxima (wel eens) aan ontbreekt. Natuurlijk kunnen we ons beperken tot het bespreken van haar kleding- daar gaat deze site immers over, en dat is prima. Maar kleding, gedrag en persoonlijkheid hebben natuurlijk veel met elkaar te maken, vandaar de behoefte om een en ander te delen op deze site. Dat dit soms negatief commentaar oplevert, lijkt mij onontkoombaar. In elk geval is het mijn bedoeling zeker niet Maxima als irritante aandachtstrekker neer te zetten. Misschien zal te zijner tijd Amalia, ons verrassen met een stijl die herinnert aan haar deftige grootmoeder Beatrix....( dank voor het filmpje Josine ! wat een vorstin !)

afbeelding van Margot van de poelepetaten

Margot van de p...

zaterdag 01 sep 2018 - 22:28

Tsja,
n.a.v. je bericht Josine en de reactie van HC begeef ik me ook maar eens in dit soort discussies. Normaal gesproken probeer ik me te beperken tot louter kleding, mode. Ik ben het namelijk eens met HC. Mijn man oud marechaussee heeft zich eveneens geërgerd aan het gedrag van Maxima met name aan het z.i. Ajax achtig (met de mond vol open) lachen/ juichen.

afbeelding van Cwie

Cwie

zondag 02 sep 2018 - 00:05

Wat erg dat jullie zo reageren op onze geweldige koningin. Schande!

afbeelding van Trixedo

Trixedo

zaterdag 01 sep 2018 - 20:03

De kleur is van top tot teen prachtig, de stof van de jurk is chic, de schoenen zijn bijzonder verfijnd, hoed en broche zijn heel mooi - ik heb weinig reden om ontevreden te zijn !

afbeelding van Mieke 47

Mieke 47

zaterdag 01 sep 2018 - 19:52

Die lok onder die hoed uit, dat vind ik nou toch zó lelijk! Het valt me op dat niemand anders daar iets over zegt, dus waarschijnlijk ben ik de enige die zich daaraan stoort?

afbeelding van Carolina

Carolina

zondag 02 sep 2018 - 10:53

Nee dat ben je niet, maar ik heb al eerder geschreven dat ik die lok lelijk vind en ik vond dat ik niet al te negatief moest doen.

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?