Hare Majesteit Koningin Máxima bezoekt vrijdag 28 en zaterdag 29 juni de G20 top in Osaka, Japan. Koningin Máxima is aanwezig in haar functie van speciale pleitbezorger van de secretaris-generaal van de Verenigde Naties voor inclusieve financiering voor ontwikkeling (UNSGSA) en erevoorzitter van het 'Global Partnership for Financial Inclusion' (GPFI) van de G20.

Koningin Máxima houdt op uitnodiging van minister-president Abe van Japan een korte toespraak bij het G20 side event ‘Women Empowerment’. Goede toegang tot financiële diensten als een bank- of spaarrekening, verzekeringen, leningen en digitale betalingen biedt vrouwen betere kansen op economische ontwikkeling. Wereldwijd is er nog altijd een kloof tussen mannen en vrouwen wat betreft toegang tot financiële diensten, 9% in ontwikkelingslanden en 7% in ontwikkelde landen (Global Findex 2017). Koningin Máxima gaat ook in op het belang van de W20. Deze ‘engagement groep’ van de G20 bestaat uit internationale vrouwelijke leiders uit de publieke en private sector en het maatschappelijk middenveld. Het heeft als doel om inclusieve economische groei voor vrouwen te bevorderen. Op woensdag 5 juni sprak Koningin Máxima met vertegenwoordigers van de W20 op Paleis Noordeinde (zie RVD-persbericht, nr. 131). Koningin Máxima heeft verder en marge van het G20-programma bilaterale overleggen met regeringsvertegenwoordigers van landen die actief zijn met de verbetering van toegang tot financiële diensten.

Sinds 2009 zet Koningin Máxima zich wereldwijd in als UNSGSA om financiële diensten voor iedereen, met inbegrip van de lage inkomensgroepen en kleine- en middelgrote bedrijven, toegankelijk te maken en hiermee hun kansen op economische en sociale ontwikkeling te vergroten. Als erevoorzitter van de GPFI zet zij zich onder meer in om de activiteiten van de G20 op het terrein van inclusieve financiering te bevorderen.

Mode 
Outfit: midi-jurk met asymmetrische halslijn, wikkelrok en volants
Ontwerper: Elie Saab
Nieuw: Ja 
Materiaal: (zware) crêpe 
Kleur: Rood. Een verwijzing naar de Japanse vlag? 

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Josine

Josine

dinsdag 02 jul 2019 - 10:50

Dames,

Het loopt hier uit de hand. Zo jammer. De laatste reacties zijn gewist en op deze pagina kan niet meer gereageerd worden.

Groet,
Josine

afbeelding van Adeline

Adeline

maandag 01 jul 2019 - 18:19

Met verwondering zie ik de uiteenlopende reacties op Maxima's dienstreis voorbij komen.
De abortus en euthanasie opmerking van ene Mary spant hier 'de kroon'.
Voortaan gewoon onze wetgeving voor jezelf houden.

Ik moest hier helaas wel op reageren. Je kunt nou eenmaal niet alles klakkeloos laten passeren op een site als deze.
Geloofsovertuiging en politiek horen m.i. hier niet thuis.

afbeelding van Carolina

Carolina

maandag 01 jul 2019 - 19:40

Heel erg mee eens, alhoewel geloofsovertuiging de basis is van deze site. Veel woorden en uitdrukkingen worden als niet wenselijk beschouwd.

afbeelding van elisah.

elisah.

maandag 01 jul 2019 - 16:22

Ik denk dat we een punt moeten zetten achter deze discussie en het over moeten laten aan de politiek. Onze teleurstelling verwerken en ons weer bezig moeten houden met datgene waar deze site voor is bedoeld., de mode van Koningin Maxima .

afbeelding van Carolina

Carolina

maandag 01 jul 2019 - 16:24

Lijkt me ook, alles is wel gezegd.

afbeelding van Luisje61

Luisje61

maandag 01 jul 2019 - 18:40

Ik sluit me bij jullie aan. Het wordt een heel gedoe zo.

afbeelding van HENDRIKABM

HENDRIKABM

maandag 01 jul 2019 - 15:51

Sterkte Josine

afbeelding van Doro

Doro

maandag 01 jul 2019 - 16:54

gaat het niet goed met Josine? ik was al wat bezorgd omdat er geen nieuwe logs waren gemaakt? hoop dat je opmerking het modereren betreft

afbeelding van Babs74

Babs74

maandag 01 jul 2019 - 14:25

Ik ben benieuwd of iedereen die nu commentaar op Maxima of de Oranjes heeft nu ook hier weg blijft. Als je zo duidelijk bent in jouw mening geven..... (wat overigens zeer logisch is), dan zou het in mijn ogen raar zijn om wel de koningin qua kleding te blijven volgen.

Toch?

Mijn mening hierover geef ik overigens niet, vind ik dit geen site voor.

afbeelding van Carolina

Carolina

maandag 01 jul 2019 - 19:43

Waarom zouden mensen (zoals ik), die commentaar hebben op Maxima of op de Oranjes hier wegblijven? Het is toch gewoon erg leuk om haar te zien, haar kleding te kunnen beoordelen en samen te kijken of het wel of niet bevalt? Ik vind dat wel lollig. Wat niet wegneemt dat ik niet omval van be- of verwondering vanwege een koning[inne] schap. WA is erin geboren en kiest er blijkbaar ook voor en dat geldt in nog meerdere mate voor Maxima, zij had de keus en die heeft ze gemaakt.

afbeelding van Lina

Lina

maandag 01 jul 2019 - 15:24

Daar heb je best wel een punt Babs, ik ben daar zelf nu eigenlijk wel een beetje mee aan het worstelen.
Moet ik hier nog “gezellig” komen nu ik best wel wat afgeknapt ben op Maxima? Hierna gewoon weer alles vergeven en vergeten of mijn been stijf houden dat ik dit te ver vond gaan.

Aan de andere kant, ik weet ook niet in hoeverre Maxima “gedwongen” is door Rutte (of wie daar voor verantwoordlijk is) om die ontmoeting te hebben. Ik weet niet of ze dan met goed fatsoen had kunnen weigeren als ze dat gewild had.
Ik weet niet in hoeverre ministers in dit geval hun wil op kunnen/mogen leggen en of het koningshuis moet doen. wat die zeggen.
En ergens denk ik, volgens mij heeft Maxima echt wel een eigen willetje, zelfs als koningin, om dingen wel of niet te doen als zij dat wel of niet wil dus als ze niet gewild had zou ze die ontmoeting niet hebben gehad.

In ieder geval, ik vind het moeilijk, maar in alle gevallen ben ik toch op zijn minst behóórlijk teleurgesteld in Maxima en weet ik niet of ik nog zo onbevooroordeeld naar haar kan kijken en zorgeloos haar kleding kan becommentariëren

afbeelding van Maria

Maria

maandag 01 jul 2019 - 15:14

Waarom zouden degenen die 'nu commentaar' hebben hier weg moeten blijven? Wil je dat graag?

Dat kritische meningen minder welkom zijn is al heel lang duidelijk.

Daarom reageren een aantal mensen minder of inderdaad niet meer. Niet omdat ze het raar van zichzelf vinden of inconsequent, maar wel omdat er anderen zijn die die reakties hier liever niet zien (waardoor het beeld heel eenzijdig wordt). Ik denk dat we over heel veel zaken niet willen weten wat er wel te weten valt. Dat laatste kan weleens heel wat rust en plezier vergallen. Ignorance is bliss, alleen is dat niet waar.

Net als in mijn reaktie aan Merel schrijf ik dit hier weer: als er niet over geschreven mag worden (of als er geen foto is) betekent dat nog niet dat wat er gebeurd is goed of zelfs maar netjes is.

Het is trouwens wel een interessant punt: heeft het zin om hier heel lang commentaar op de kleding van de koningin te geven? Heeft het zin om iedere keer 'ooooh wat mooi' of 'oooooh wat zit ... lelijk' te schrijven? Als dat laatste (of over andere kanten van het vorstenhuis) niet meer wordt geschreven wordt het heel saai. Een thesis heeft een antithesis nodig om tot een synthesis te komen, anders bloedt de thesis dood. Oftewel: we hebben alle meningen en perspectieven nodig om tot een redelijk volledig beeld te komen.

Voor de verschillende manieren waarop rijk en 'arm' naar 'goed' en 'kwaad' kijken, zie Nietzsche, 'Beyond Good and Evil'.

afbeelding van Babs74

Babs74

maandag 01 jul 2019 - 18:27

Ik zeg echt niet 'weg moeten blijven' Maria...

En dat thesisgedoe zegt me niet zo veel.... :-)

afbeelding van Maria

Maria

maandag 01 jul 2019 - 23:32

Dit is hoe ik je bericht interpreteerde: dat kritische reageersters consequent 'moeten' zijn en hier dan ook niet meer op de mode reageren:

'Ik ben benieuwd of iedereen ... ook hier weg blijft. Als je zo duidelijk bent in jouw mening geven..... dan zou het in mijn ogen raar zijn om wel de koningin qua kleding te blijven volgen. Toch?'

Daarom keer ik het om: hoe kunnen mensen zich aan mode vergapen, erop reageren, en net doen of de rest niet bestaat/er niet toe doet?

afbeelding van Lina

Lina

maandag 01 jul 2019 - 15:26

Maria, ik denk niet dat Babs bedoelt “moeten.”
En de kritische meningen in dit geval gaan (helaas) niet meer over kleding, was het maar zo simpel, dit is ernstiger.

afbeelding van Maria04

Maria04

maandag 01 jul 2019 - 09:06

Oei: Dat onze koningin een gesprek heeft gehad met de Saudische prins vind ik "Een beetje dom".
Tenslotte weet hij van de verdwijning van die journalist, dat de man niet meer leeft is ondertussen wel duidelijk. Conclusie: dan gaat het er erg op lijken dat de prins een moordenaar is. hard gezegd.....maar vaak is de waarheid keihard.
Dat Máxima schittert in de rode jurk is het enige plusje.

afbeelding van Henny

Henny

maandag 01 jul 2019 - 05:54

Én de jaarlijkse fotosessie, nu op PHtB. :-)

afbeelding van Molly

Molly

maandag 01 jul 2019 - 13:24

Wanneer is de jaarlijkse fotosessie?

afbeelding van Carolina

Carolina

maandag 01 jul 2019 - 14:09

19 juli.

afbeelding van Molly

Molly

maandag 01 jul 2019 - 19:54

Hoe weet je dat? Er staat niks op de site van het koninklijk huis.

afbeelding van Carolina

Carolina

maandag 01 jul 2019 - 20:12

Gelezen bij Royalblog, die presenteerde vanochtend de juli-kalender. 4 juli nog wat activiteiten voor Max en dan 19 juli de fotosessie en dan begin zal het wel begin september worden.

afbeelding van Prinsesrita

Prinsesrita

maandag 01 jul 2019 - 09:22

Wat betekend PHtB??

afbeelding van Prinsesrita

Prinsesrita

maandag 01 jul 2019 - 10:55

Oke bedankt Gambetta

afbeelding van gambetta

gambetta

maandag 01 jul 2019 - 09:28

Paleis Huis ten Bosch

afbeelding van gambetta

gambetta

maandag 01 jul 2019 - 09:28

Paleis Huis ten Bosch

afbeelding van Henny

Henny

zondag 30 jun 2019 - 21:16

Deze week weer een volle agenda voor Maxima. Dus ik kijk uit naar haar outfits.
Ben erg benieuwd:-)

afbeelding van Luisje61

Luisje61

zondag 30 jun 2019 - 22:40

Leuk, ik ook

afbeelding van Mary

Mary

maandag 01 jul 2019 - 17:32

Ik vind 'm lastig. Ik word niet vrolijk van foto met deze kroonprins van SA. Maar moeten we niet eerst eens naar ons zelf kijken? Door onze wetgeving in NL worden ook ongeboren kinderen en zieke mensen van het leven beroofd maar dat willen hoop mensen in NL ook niet onder ogen zien. Net als deze man niet wil inzien dat je een journalist die geen ja en amen zegt niet in mootjes mag hakken.
Respect voor ieder leven!!! Wie dan ook!

afbeelding van Merel

Merel

maandag 01 jul 2019 - 07:06

Wat een zwakke reactie.
- Maxima is altijd de koningin. SA spint het op die manier en dat was natuurlijk te verwachten.
- als iemand niet in de positie is om het te hebben over “the elephant in the room” moet die persoon de kamer niet in.
- als je het nodig vind te benadrukken dat iemand heel slim is, vrees je dat andere mensen daar aan twijfelen (besmettelijkheid van Ivanka-effect? (Check #unwantedivanka op twitter...) De dochter van en de vrouw van?), of het is subtiele manier de persoon in kwestie aan te zetten tot slimme(re) keuzes. Of beide.

Kortom, ik hoop dat Maxima ongelukkig is met hoe dit bezoek is gelopen en vooral in media is gekomen. Soms kan je met de beste bedoelingen ongelukkige keuzes maken. Leren en weer door.

afbeelding van Maria

Maria

maandag 01 jul 2019 - 19:55

Mee eens, Merel. En als het niet in de media was gekomen was het nog steeds niet ok, in mijn opinie.

Dat de PM het zegt betekent nog niet dat hij gelijk heeft. Ik ben benieuwd naar wat er vandaag in de kamer over wordt gezegd en of hij op een gegeven moment bij zal moeten draaien.

Zeer onflatterende foto van Maxima trouwens.

afbeelding van Carolina

Carolina

maandag 01 jul 2019 - 09:52

Zo is het Merel.

afbeelding van elise1

elise1

zondag 30 jun 2019 - 22:32

Tja, zo kun je het ook bekijken. Maar eigenlijk is het van de zotte, iedereen vrolijk op de foto met een moordenaar. En volgend jaar de G20 in het land van die moordenaar. Oliedollars zijn belangrijker dan mensen- en vrouwenrechten.

afbeelding van Lina

Lina

zondag 30 jun 2019 - 19:30

Nee natuurlijk had ze die kroonprins niet aan moeten spreken over de moord op die journalist maar ze had gewoon niet in zijn gezelschap moeten zijn.

afbeelding van Hennie64

Hennie64

zondag 30 jun 2019 - 18:29

Men onthoudt het plaatje, niet het waarom de koningin daar zat.

afbeelding van Hennie64

Hennie64

zondag 30 jun 2019 - 18:23

En nu kijk ik uit naar een fijn mode overzicht van deze uiterst woelige maand juni :)

afbeelding van Josine

Josine

maandag 01 jul 2019 - 16:54

Die komt er vanavond aan :)

afbeelding van Hennie64

Hennie64

maandag 01 jul 2019 - 18:35

Ha! fijn :)

afbeelding van Hennie64

Hennie64

zondag 30 jun 2019 - 18:28

Moeilijk hoor en gewoon niet los van elkaar te zien omdat het een enkel, 1 person betreft: een kapitein die met 2 petten opzit. Als je zulk verschillende maar vooraanstaande fucties mag uitoefenen, zou ik mij nog maar eens bedenken met zo’n VN functie. vond het wel mooi ook van een journalist die ook deels het Koningshuis aansprak met de woorden:”en waar is trouwens de antenne van de Oranjes zelf (!) gebleven?”. M.a.w. men moet hier toch zelf ook een ongemakkelijk gevoel bij hebben gehad? Ze hebben altijd de mogelijkheid om iemand anders te sturen naar een gesprek. Onze premier kan nu gaan roepen dat er geheel niets ! op aan te merken valt, maar ... het fotootje is nu wel gemaakt en dat is wat mensen op het netvlies houden, en onthouden niet waar her gesprek evt. over ging.

afbeelding van Carolina

Carolina

maandag 01 jul 2019 - 09:54

Die antennes van de Oranjes zijn verdwenen volgens mij op het moment dat Beatrix aftrad.

afbeelding van Doro

Doro

maandag 01 jul 2019 - 16:52

geen probleem toch?

afbeelding van Luisje61

Luisje61

maandag 01 jul 2019 - 13:29

Idd, was vaochtend op de radio te horen! 10:000 per maand is de huur

afbeelding van Doro

Doro

maandag 01 jul 2019 - 19:50

Top, dan kunnen we binnenkort weer wat nieuwe tamineau ofzo zien! Go Max Go!

afbeelding van Carolina

Carolina

maandag 01 jul 2019 - 20:13

Ook los van die huur kan ze het wel betalen hoor....

afbeelding van Doro

Doro

maandag 01 jul 2019 - 23:15

Een grapje een grapje...

afbeelding van elise1

elise1

maandag 01 jul 2019 - 21:26

Kunnen wij (als belastingbetalers) het betalen zul je bedoelen....

afbeelding van Lina

Lina

zondag 30 jun 2019 - 14:40

Saudi-Arabië komt ermee weg.
Saudi-Arabiës bondgenoten, waaronder Nederland, laten economische belangen en veiligheid prevaleren boven mensenrechten. Ze weigeren de autoriteiten publiekelijk te bekritiseren, waarmee ze hun een vrijbrief geven om te doen wat ze willen. Ze steunen Saudi-Arabië ook schaamteloos in naam van de zogenaamde ‘oorlog tegen terrorisme’. De regeringen van het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten leveren de door Saudi-Arabië geleide coalitie die vecht in Jemen wapens, logistieke steun en inlichtingen.
https://www.amnesty.nl/landen/saudi-arabie

afbeelding van Gringa

Gringa

zondag 30 jun 2019 - 15:25

Wat heeft dit met Modekoningin Máxima te maken?

afbeelding van Jens

Jens

zondag 30 jun 2019 - 15:35

Dag Gringa, zou jij misschien familie van mij kunnen zijn? Qua kijk op de wereld??

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?