De reden dat het even rustig was rond Koningin Máxima, komt omdat ze het afgelopen weekend in Argentinie is geweest, bij haar zieke vader. Máxima's vader heeft leukemie, en het schijnt niet zo goed met hem te gaan. De Koningin zocht haar vader op in het ziekenhuis in Buenos Aires. voor foto's klik hier. Fijn dat ze haar zieke vader kon bezoeken, en hopelijk kan ze hem nog vaker ontmoeten. 

Ondanks het feit dat het een prive bezoek was, droeg Máxima kleding die ze ook in het openbare leven draagt. Daar is overigens niets mis mee. De Koningin draagt de onderstaande top van NATAN, uit de collectie 2013/2014, die we al vaker gezien hebben.

Haar oranje clutch is ook een bekende. Ze droeg deze bij het Symposium Wijzer in Geldzaken in 2013. De clutch is van het merk Banana Republic, en kostte destijds 89,90 dollar. Zie het artikel dat destijds door Josine is geschreven.

Op onderstaande screenshots van het Symposium Wijzer in Geldzaken is de oranje clutch en de oranje broek te zien die de Koningin beide ook in Buenos Aires draagt.

screenshots video Wijzer in Geldzaken

Overige afbeeldingen  ©NATAN, ©Banana Republic

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

 

Reacties


afbeelding van Annetje

Annetje

donderdag 20 nov 2014 - 03:06

Lieve Josine, vergeet ik jou!
En je man en je nieuwgeboren dochter!
Een trotse moeder en vader uiteraard.
Ik heb even relaxing time, na een heftig gesprek over een van mijn kinderen.
Met professionals.
Echt niet makkelijk en verre van simpel en altijd weer heftig confronterend.
Hetzij zo, er is nooit een weg terug.

Het ga je goed, Josine, heerlijk weer thuis, geniet van je pasgeborene!
Jij en ook ik hebben het hier al eerder gelezen, voor je het weet zijn ze groot, en ik beaam dat.
Ik lees vanaf een afstand mee en wens je al het goede, voor zowel jou, en man en kind.

afbeelding van jeanine68

jeanine68

woensdag 19 nov 2014 - 21:20

Heel fijn, Josine, dat jullie al weer naar huis mochten!
Heb je nog een poosje (kraam)hulp? Doe het rustig aan!
Geniet van je kleine meisje!

afbeelding van Maria

Maria

woensdag 19 nov 2014 - 21:01

Thuis is best! Fijn Josine!

afbeelding van zara

zara

woensdag 19 nov 2014 - 19:13

Wat fijn dat jullie (moeder en dochter) alweer naar huis mochten!

Ik vind de wijde broeken zo goed staan bij Máxima, en vooral dit rood linnen exemplaar, super leuk! De clutch oogt ook hip!

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

woensdag 19 nov 2014 - 18:44

We zijn weer heerlijk thuis :D

Overigens vind ik Maxima's stijl in haar vrije tijd echt heel anders dan haar officiële kleding en vaak ook net wat interessanter gecombineerd. Vind dit persoonlijk een erg leuke en hippe look. Al zou ik zelf voor iets smallere pijpen kiezen :)

afbeelding van Iris

Iris

woensdag 19 nov 2014 - 21:37

Hoi Josine! Wat goed dat je al weer aan het werk bent! Je bent een harde tante hoor (positief bedoeld hoor); Hoor voelt het nu met Lieke in jullie leven? Geniet ervan en werk niet te hard!

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

woensdag 19 nov 2014 - 19:27

Fijn dat jullie weer thuis zijn! Geniet ervan en take your time!

afbeelding van Kate

Kate

woensdag 19 nov 2014 - 18:58

Hoi Josine ,welkom thuis !

afbeelding van Bea

Bea

woensdag 19 nov 2014 - 14:26

Veel liefs en sterkte voor Josine en Lieke. Take care en neem de tijd!

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

woensdag 19 nov 2014 - 14:16

Josine moet erg rustig aan doen, o.a. ivm haar keizersnede. Met Lieke gaat het meen ik iets beter, ze had niet zo'n geweldige start. Volgens mij zijn ze nog in het ziekenhuis. Maar misschien kan Josine er zelf meer over vertellen (als ze dat kan en wil).

afbeelding van jeanine68

jeanine68

woensdag 19 nov 2014 - 12:07

Daar was ik ook al benieuwd naar! Knappen jullie al een beetje op, Josine en Lieke??

afbeelding van Helena

Helena

woensdag 19 nov 2014 - 11:29

Wel een beetje warme kleding. Het is daar prachtig weer.
Ook belangrijk,hoe het met Josine en haar kindje gaat.

afbeelding van JoJo

JoJo

woensdag 19 nov 2014 - 10:50

Ik vind haar er leuk uitzien!
Hoop dat het meevalt met haar vader.

Heeft iemand een idee hoe het met Josine en de kleine gaat?

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

dinsdag 18 nov 2014 - 20:42

Wat verdrietig dat paden vader van Máxima ziek is. Fijn dat ze even heen en weer kon, want als er iets gebeurt in de familie dan is de afstand ineens heel erg groot. En alhoewel het er helemaal niet toe doet gind ik dat Máxima er mooi uitziet. Leuek schonen! Ik geloof dat de foto's die hier geplaatst zijn van een rode broek zijn, wat deze schoenen in het oranje heeft Máxima volgens mij niet.

afbeelding van karpathos

karpathos

dinsdag 18 nov 2014 - 20:08

De top komt uit de voorjaar-zomercollectie van 2014.

afbeelding van Marrigje

Marrigje

dinsdag 18 nov 2014 - 17:06

Is de top van dezelfde stof gemaakt als het jurkje op de home pagina?

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

dinsdag 18 nov 2014 - 19:12

De stof lijkt veel op elkaar, maar is inderdaad wel anders. Het jurkje op de homepage komt meen ik uit de collectie van NATAN van 2014, de top van afgelopen weekend dacht ik uit de collectie van 2013.

afbeelding van jeanine68

jeanine68

dinsdag 18 nov 2014 - 18:49

Nee, dat denk ik niet. De ruit in de stof van de top is groter. Ik denk ook dat het een andere soort stof is.

afbeelding van Kate

Kate

dinsdag 18 nov 2014 - 16:55

Best opvallend gekleed en een glimlach ,dus nee ik denk niet dat ze het een probleem vind ,de fotografen .
Wil ze het niet ,dan heeft ze wel een andere uitdrukking op haar gezicht .
Foto's uit Peru afgelopen zomer laten dat duidelijk zien .

afbeelding van Carolina

Carolina

dinsdag 18 nov 2014 - 20:07

Ik weet nu niet of het wel een glimlach is. Zo kijkt ze eigenlijk altijd als het redelijk bedroefd is allemaal. Ik vind dat eerlijk gezegd toch wel een beetje raar omdat inderdaad de indruk wordt gewekt dat ze glimlacht, terwijl het volgens mij meer een gezicht is wat ze trekt als het allemaal wat verdrietiger moet.

afbeelding van Annelie

Annelie

dinsdag 18 nov 2014 - 16:25

Wat fijn dat Máxima haar zieke vader kon bezoeken. Vooral voor haar lijkt het me best lastig om een gaatje te vinden tussen alle verplichtingen. Ik hoop voor haar en haar familie dat het niet zo ernstig is. Wie weet gaan Máxima, Willem-Alexander en het gezin er wel met kerst naartoe...

Ik vind haar er best leuk uit zien. De broek en top zou ik zelf nooit dragen, maar voor zo'n bezoekje kan het prima. Wat een leuke clutch had ze bij zich!

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

dinsdag 18 nov 2014 - 16:41

Hij is opgenomen in een kliniek/ziekenhuis dat kankerpatiënten behandeld, en er wordt in de Argentijnse media gemeld leukemie. k Weet niet of het klopt natuurlijk, maar het klinkt wel ernstig. Hij ziet er ook niet meer zo goed uit overigens, echt oud (wat hij natuurlijk ook is). Althans, in juni, bij het huwelijk van zijn zoon Juan.

afbeelding van elise1

elise1

dinsdag 18 nov 2014 - 15:47

Ja, jullie hebben gelijk: dochter bezoekt zieke vader. Fijn dat het kan want het niet gemakkelijk als een zieke ouder zo ver weg woont. Ze heeft zich overigens nogal opvallend gekleed voor zo'n bezoek: wijde floeperd van bloes, en zo'n grote oranje belegen broek uit de jaren zestig. Zou zelf in zo'n geval iets onopvallends uit de kast trekken. Maar ja, doet er eigenlijk ook niet zo veel toe.....

afbeelding van Iris

Iris

dinsdag 18 nov 2014 - 11:20

Trouwens, het lijkt erop of haar broer zijn haar blond heeft geverfd? Die man op de 2e foto die voor haar loopt is toch haar broer?

afbeelding van Carmen

Carmen

dinsdag 18 nov 2014 - 12:01

Nee Iris, volgens mij is dat niet haar broer hoor :)

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

dinsdag 18 nov 2014 - 12:52

Ik dacht het in eerste instantie ook even, dat het Martin was.

Wat ook eigenlijk wel een reden was dat ik het geplaatst heb, is niet zozeer de kleding van Maxima (al is dat hier nu eenmaal wel een website waar het over gaat), maar juist dat we weten dat haar vader ziek is. Niet uit nieuwsgierigheid of wat dan ook, maar meer dat we (in ons hart of hoe dan ook) kunnen meeleven.

afbeelding van Maria

Maria

dinsdag 18 nov 2014 - 13:22

Voor mij is het een politiek geladen onderwerp dat ik liever niet op deze mode site tegenkom.

afbeelding van hendrikje

hendrikje

woensdag 19 nov 2014 - 17:40

Nou Maria, dat vind ik ook, maar ... wat noem je politiek geladen? Als ik hier lees 'O wat ben ik trots op ze' of 'Wat heeft ze ons land weer goed vertegenwoordigd 'of 'Wat hebben ze het goed gedaan!' vind ik dat in wezen ook politieke uitspraken. Hier verwacht ik niets anders dan commentaar over kleding en/of accessoires, over haardracht, combinaties en of kleding wel of niet passend is bij de gelegenheid. Zeker geen uitspraken over hun functioneren.
Verder mogen er best foto's gepubliceerd worden over haar bezoek aan haar vader. Dat is nu eenmaal de schaduwzijde van de privileges die ze bezit/zij bezitten. Zou Maria even naar de andere kant van de Atlantische Oceaan kunnen vliegen om haar zieke vader te bezoeken? Ik denk van niet.
Ik vind ons koninklijk gezin trouwens veel te krampachtig omgaan met hun privacy. De klasgenootjes van de prinsessen hebben zo ongeveer een slot op hun mond gekregen. Ouders krijgen al gauw gezeur als ze met een camera bij de school worden gezien. Vanwege de privacy van dat ene Wassenaarse gezin, mogen andere ouders leuke momenten uit het leven van hun kinderen niet vastleggen.

afbeelding van Maria

Maria

woensdag 19 nov 2014 - 20:56

@ hendrikje

Je hebt een heel interessante manier gevonden om 'politiek geladen' te beschrijven, dank je wel voor die invalshoek. Ik ben het er mee eens, ook met je idee over hoe er om wordt gegaan met privacy.

Ik ben niet in staat om de 2 mensen waar het in deze thread over gaat los te maken/te zien van hun achtergrond, en ook het koninklijk huis niet van de hare. Ik heb dan ook moeite om de verbinding tussen deze families als 'neutraal' of 'positief' te zien en net te doen alsof het verleden er niet toe doet. Daarbij komt dat de heer Z. aan het eind van zijn leven is gekomen en ziek is. Daar hebben onze ouders en grootouders ook mee te maken, het is onontkomelijk. De heer Z. heeft daarbij ook nog een leven van privileges achter de rug. Hoevelen in deze wereld hebben dat niet? Hoevelen sterven (heel) jong vanwege armoede, oorlog, ziekten, etc.? Dus zowel vanwege de geschiedenis, als al genoten privileges, en het onontkoombare feit dat leven eindig is breng ik maar heel weinig sympathie op.

Ik maak me veel meer druk over het percentage kinderen dat in Canada onder de armoedegrens leeft (20%). En in de wintermaanden mag ik meewerken aan een projekt om daklozen een warme slaapplaats te verschaffen. Wat ik daar tegenkom is heel heftig. Het contrast met de mensen waar het in deze thread over gaat is gewoon heel erg (en mijns inziens veel te) groot.
Vaak schaam ik mij voor hoe goed ik het heb (dat is toch nog wel onder het gemiddelde) en begrijp ik gewoon niet dat de echte 'rijken der aarde' (zowel corporaties als individuen) (kunnen) blijven doen wat ze al doen.

Ik bekijk mijn eigen bezoeken aan deze, en andere, sites behoorlijk wantrouwend. Waarom kom ik hier eigenlijk? Wat interesseert me aan de kleding van deze ene mens (en nog een paar anderen)? Het is inderdaad een soort tijdsverdrijf, en ik ben er dus nog niet uit of ik daar mee door wil blijven gaan. Een van de redenen is de tijdloosheid van de juwelen. Maar als ik naar hun historie ga kijken, zijn daar soms/vaak ook problemen mee.

Even over 'heen en weer vliegen'. Misschien kijk ik een beetje anders naar Maxima's bezoek vanwege mijn eigen ervaring hiermee. Als je ver bij je familie vandaan gaat wonen, verandert er een heleboel. Je mist elkaar, en degene die emigreert bouwt een heel ander bestaan op, dat niet volledig gedeeld of begrepen kan worden door de achtergebleven familie. Op een bepaalde manier bouwt zich dan een soort beschermingslaag op, tegen het 'missen', aan allebei de kanten. Eigenlijk neem je al een beetje afscheid van elkaar. En dat geeft een heel erg dubbel gevoel. Het is heel erg goed om elkaar te bezoeken, en afscheid nemen aan het eind van een bezoek is altijd emotioneel. Daarna pikt iedereen zijn/haar eigen leven weer op en 'dan is het goed' - omdat je met dat 'moeten missen' ook niet verder kunt. Althans, dat is mijn ervaring geweest. En als dan iemand (mijn moeder) erg ziek wordt , moet je ook accepteren dat een bezoek maar relatief kort is. Daar leer je dan mee leven (mijn moeder is een jaar ziek geweest voor ze overleed - ik heb haar twee keer bezocht, en de derde keer was ze net overleden voor ik aankwam). Soms was dat wel moeilijk hoor, als mijn zus dan wel wekelijks op bezoek kon gaan en zij daar dan met mijn vader over kon en kan praten, en ik niet, omdat ik er niet bij was. Of wanneer telefoongesprekken te belastend worden voor de patient, terwijl bezoek aan bed wel goed is. Dan voel je je buitengesloten, niet omdat de anderen dat doen, maar omdat die afstand er nu eenmaal tussen zit. En ja, als mijn vader ziek wordt, dan herhalen we dit proces dus nog een keer.

*waves* @Annetje!

In ander nieuws: op dit moment zitten we hier met 20cm sneeuw.... en het is pas november!

afbeelding van Annetje

Annetje

donderdag 20 nov 2014 - 02:28

Maria, ik bloos!
Wat bedoel je precies te zeggen?
Na een uitermate moeilijk gesprek vanavond, kijk ik nog even op de site.
Voor mij is dat ook relaxing time, en zie opeens jouw reactie!
Why.

afbeelding van Maria

Maria

donderdag 20 nov 2014 - 04:56

Hi Annetje :) Het meeste van wat ik hierboven typte is een reaktie op wat hendrikje schreef.

Ik wilde gewoon even vriendelijk naar je 'zwaaien' omdat ik blij ben hier een berichtje van je te zien (waar ik trouwens alleen maar bij kan knikken als ik het lees). Je wordt gemist. Excuses dat ik niet duidelijk was. Sterkte met waar je je op dit moment doorheen bijt.

afbeelding van Annetje

Annetje

woensdag 19 nov 2014 - 18:13

Hendrikje, ik kan het enkel maar beamen.
Ik ben het eigenlijk altijd met je eens.
Het is jammer dat jouw schrijfsels vaak zo heftig becommentarieerd worden,
het is het eeuwige gehakketak op elkaar , het reageren op elkaar.
En veelal ieders gelijk proberen te halen.
Al diverse keren heb ik een poging gedaan het een en ander te nuanceren , zelf schrijf ik nauwelijks meer iets op deze site, ik lees alles wel en denk er vervolgens het mijne van.
Blijf rustig doorgaan Hendrikje met je keurige opgebouwde commentaren, mijn steun heb je.

afbeelding van Kate

Kate

woensdag 19 nov 2014 - 19:13

Ja dat reageren op elkaar dat is jammer .
Prima als je het niet met iemand eens bent ,maar laat het dan los of over aan Josine.
Ben het niet altijd met @Hendrikje eens ,maar je reacties zijn op z'n minst boeiend -;)
Wat mij opvalt dat Josine er zelf heel goed en naar mijn gevoel relaxed mee omgaat .
Ik mis jouw reacties ook @Annetje ,was/is altijd relativerend .
En ik persoonlijk houdt wel van een discussie ,maar laat ieder in zijn of haar waarde en overtuiging .

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

dinsdag 18 nov 2014 - 13:41

Ik begrijp dat het onderwerp 'Jorge Zorreguieta' pijnlijk is/kan zijn. Het is dan ook niet de bedoeling dat we daarover in discussie gaan op deze site (lees: ik verbied niets, heb ook niets te verbieden, maar het is geen onderwerp voor hier vind ik). Het betreft hier een bezoek van de Koningin aan haar vader, want feit dat hij haar vader is, dat blijft. En tja, ik vond dat ze leuk gekleed ging bij dat bezoek ;-).

afbeelding van orchidee

orchidee

dinsdag 18 nov 2014 - 15:01

gelijk heb je, dit heeft nets met politiek te doen.
Gewoon, een dochter die naar haar zieke vader gaat.

afbeelding van Henny

Henny

dinsdag 18 nov 2014 - 15:11

Helemaal mee eens.

afbeelding van Iris

Iris

dinsdag 18 nov 2014 - 12:33

Ik twijfel ook maar ik vind hem er wel veel op lijken ( op deze foto is hij nog een stuk jonger maar ik kon zo gauw geen andere vinden):http://nl.tinypic.com/r/dykt35/8

afbeelding van Henny

Henny

dinsdag 18 nov 2014 - 11:09

Lijkt me heel lastig en ook verdrietig om zover van je zieke ouder te wonen.
Ik wens haar veel sterkte toe.

afbeelding van Els

Els

dinsdag 18 nov 2014 - 10:54

Ik vind het niet nodig dat hierover een topic geopend wordt. Ze is privé naar haar zieke vader toe en al trekt ze een jogging pak aan, gun haar in dit geval liever wat privacy.

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

dinsdag 18 nov 2014 - 11:04

Els, ik begrijp je standpunt. Maar ik vermoed dat de foto's toch wel bekeken worden, of ze nu hier geplaatst worden of niet. Vermoedelijk krijgen we ook vragen als we niets posten, vandaar dat ik er voor gekozen heb om het wel te posten. Overigens worden er van andere prive bezoeken ook wel posts geopend. Gelukkig leeft haar vader nog, en ik ben blij dat ze hem heeft kunnen bezoeken. Tja, het nadeel van Koningin zijn is dat je altijd en overal gevolgd wordt, hoe vervelend dat ook kan zijn.

afbeelding van Elsfiederels

Elsfiederels

dinsdag 18 nov 2014 - 11:21

Mee eens. Ze is een publiek figuur, en dat kun je niet aan- en uitschakelen. Soms is dat voordelig, bijvoorbeeld niet wachten bij de bagageband of security en soms is dat nadelig. Ik vind dat foto's zo bij de deur alleszins netjes. Ze wordt niet in privé situaties zoals in het ziekenhuis of op de Eikenhorst gefotografeerd. In de Uk is het bijvoorbeeld vele malen erger.

afbeelding van Iris

Iris

dinsdag 18 nov 2014 - 11:18

Mee eens! Ze heeft ook wel haar best gedaan om er goed uit te zien en ze glimlacht ook, dus heel erg zal ze het niet vinden dat er fotografen staan anders had ze wel een andere uitgang genomen.

afbeelding van Henny

Henny

dinsdag 18 nov 2014 - 11:12

Daar heb je ook weer gelijk in. :)

afbeelding van Elsfiederels

Elsfiederels

dinsdag 18 nov 2014 - 10:50

Lijkt me heel lastig om zo ver van een zieke ouder te zijn. Je kunt zo moeilijk even langs gaan. Laat staan als er een kritieke fase aanbreekt. Over de outfit, de kleurstellingen zijn erg leuk en lekker hip. Ik vind de wijde top ook erg leuk. Eeen wijde top in combinatie met een wijde broek spreekt me minder aan. Het oogt daardoor wat zwaar. De accesoires zijn er erg goed bij gekozen. Knap dat de koninging zelfs bij zo'n bezoek er nog zo leuk gekleed weet uit te zien. Ik wens haar sterkte!

afbeelding van orchidee

orchidee

dinsdag 18 nov 2014 - 10:49

Op myroyals had ik de foto's al gezien. Eigenlijk is het triest dat je niet gewoon naar je zieke vader kunt zonder dat er fotografen achter je aan lopen. Goed dat de foto's niet in Nederland gepubliceerd worden.

afbeelding van Lisanne

Lisanne

dinsdag 18 nov 2014 - 10:44

Openen wel, maar foto's zien niet.. Bedankt voor de moeite!

afbeelding van Elsfiederels

Elsfiederels

dinsdag 18 nov 2014 - 10:47

Misschien kun je zelf met google ze vinden?

afbeelding van Lisanne

Lisanne

dinsdag 18 nov 2014 - 10:26

Ik ben benieuwd naar de foto's maar de website vertoont simpelweg helemaal geen foto's. Zou iemand een screenshot willen maken? ;). Ondanks de trieste omstandigheden. De top ziet er leuk uit!

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

dinsdag 18 nov 2014 - 10:40

Hoi Lisanne, de foto's staan gewoon onder de eerste link, maar je moet even naar onderen scrollen. Een screenshot van een foto hier plaatsen mag helaas niet, in verband met rechten van de fotograaf.

Pagina's

© 2020 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?