Koning Willem-Alexander heeft gisteren alvast zijn verjaardagsfeest voor het personeel gevierd in het Koninklijk Paleis in Amsterdam. Daarbij waren ook Koningin Maxima, Prinses Beatrix en Prof. mr. Pieter van Vollenhoven aanwezig. Naar verluidt was ook Prinses Margriet aanwezig. Ik heb echter geen beeld(en) van haar gevonden.

Foto

Foto

Foto

Foto

De gebruikte beelden komen uit de onderstaande video van Rick Evers voor 6 Inside:

Outfit: mouwloze japon in jacquard stof, deels afgewerkt met snijgarens

Ontwerper: Edouard Vermeulen van Natan

Eerder gedragen: ja, o.a. tijdens streekbezoek aan Eemland

 

Noot van de redactie: Dit artikel is geschreven door de beheerder van The World of Royals en  Royal Fashion Blog, die op deze website schrijft over de mode van prinses Laurentien en over de mode van andere prinsessen en Koninginnen. Inhoudelijke vragen over het artikel kun je kwijt via een reactie en algemene vragen over de website kun je stellen via het contactformulier. Informatie en afbeeldingen mogen niet worden overgenomen zonder toestemming van de beheerster van The World of Royals - [email protected].

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Carlaz

Carlaz

dinsdag 09 apr 2019 - 15:42

Volgens mij is er na de problemen die prins Claus ondervond, afgesproken dat de echtgeno(o)t(e) van het staatshoofd een eigen taak zou krijgen. Dit omdat alleen maar fungeren al 'aanhangsel' niet echt veel invulling geeft aan iemands leven.
Ik vind dat we dit alleen maar toe moeten juichen. En dat Maxima dan de koningsspelen mist..dat zij dan maar zo. Zolang de koning er zelf maar wel is. Het zal die kinderen echt weinig uitmaken.

afbeelding van Prinsesrita

Prinsesrita

dinsdag 09 apr 2019 - 13:39

Ja emma bij blauw bloed is daar melding van gemaakt.
Maxima gaat naar Washington

afbeelding van karpathos

karpathos

maandag 08 apr 2019 - 21:10

Koningin Máxima is een moderne en zelfstandige vrouw. Zij heeft een taak binnen de VN aangenomen en daar gaat ze volledig voor. Ze is natuurlijk de echtgenote van koning Willem-Alexander, maar dat wil nog niet zeggen dat ze met elke stap die haar man zet, hem ook moet volgen. Dat is niet meer van deze tijd.

afbeelding van Carolina

Carolina

dinsdag 09 apr 2019 - 10:10

Eens Karpathos, alleen zou ze die functie bij de VN nooit hebben gekregen als ze niet de echtgenote van WA was. Haar hoofdtaak blijft toch echt het ondersteunen van de koning van Nederland. Maar uiteraard is het in goed overleg gegaan, dat snap ik natuurlijk ook wel.

afbeelding van AnneR

AnneR

dinsdag 09 apr 2019 - 10:53

Het ondersteunen van de koning kan op veel manieren. Hier wordt het door sommigen geïnterpreteerd als " erbij aanwezig (moeten) zijn". Dát staat nu net niet in haar taakomschrijving, dat ze ook fysiek aanwezig moet zijn.

afbeelding van Celeste

Celeste

maandag 08 apr 2019 - 20:42

Ik geloof écht dat ze veel liever naar dat Event gaat dan naar de Koningsspelen.

afbeelding van Hennie64

Hennie64

maandag 08 apr 2019 - 18:42

Toch vreemd; vorig jaar hetzelfde liedje toen was de koningin ook niet bij de spelen omdat ze op weg zou zijn naar de VN. M.i. zou ze nu naast haar man op de Koningsspelen moeten zijn. Een nationaal gebeuren, was haar man geen koning, had zij never nooit deze VN-functie gehad, en als Nederland nu inmiddels na ál die jaren dat zij dit werk doet nu nóg niet op de kaart staat .....? Kom zeg.

afbeelding van Suzanne

Suzanne

maandag 08 apr 2019 - 18:30

Wat een reacties zeg, dat Maxima niet bij de Koningsspelen is. Erg jammer maar vorig jaar was ze er om dezelfde reden ook niet bij. We kregen toen een foto van een werkende Maxima in het vliegtuig.

afbeelding van Siobhan

Siobhan

maandag 08 apr 2019 - 17:45

Ik ga er van uit dat ze altijd in zet op aanwezigheid bij dit soort events. Waarom zo uitgaan van het negatieve? We hebben een zeer actieve koningin die geen verstek laat gaan, ook de koning niet als het prive heel heftig is. Waardering hiervoor.
De wereldbank plant dit soort bijeenkomsten jaren vooruit en waarschijnlijk zitten hier veel follow-up-afspraken voor haar aan vast als de hele wereld zich verzamelt in Washington. Haar agenda is dan altijd boordevol.
Misschien klopte het eerst wel in de agenda maar ging NL schuiven met die koningspelen? En wat heeft ze de afgelopen jaren laten schieten toen ze er wel bij was?
Voor wat betreft het onderwerp van deze blog: meestal kiest ze kleding te herdragen die al niet zo hoog scoorden bij ons.. dus mijn verwachtingen zijn laag...

afbeelding van NikkiRianne

NikkiRianne

maandag 08 apr 2019 - 21:54

Ik ben het volledig met je eens Siobhan... bovendien zijn de Koningsspelen vroeg dit jaar ivm goede vrijdag ;-)

afbeelding van Babs74

Babs74

maandag 08 apr 2019 - 16:18

Als zij niet bij Koningsdag aanwezig zou zijn, dat zou ik raar gevonden hebben en zeker niet kunnen. Maar bij de koningsspelen vind ik het toch een ander verhaal. Het zijn de 'spelen' voor de 'koning' en hij is er.. Prima toch?

Net zoals Dahlia zegt, dat zal onderling zeker besproken zijn.

afbeelding van Merel123

Merel123

maandag 08 apr 2019 - 17:23

Maxima en WA zullen het er samen wel over eens geweest zijn dat Maxima niet aanwezig hoeft te zijn bij de Koningsspelen.
Toch vind ik het geen goede beslissing.

afbeelding van Margriet76

Margriet76

maandag 08 apr 2019 - 17:05

Ja als je zo redeneert is Koningsdag ' dag' voor de ' Koning' hoeft Maxima dan ook niet bij te zijn.

Vreemde is dat voorgaande jaren ze er wel bij was temeer omdat jongeren haar zo aan hart liggen ( jongeren maken muziek) 1 dag later naar Washington geen optie geweest?!?!?

afbeelding van Jens

Jens

maandag 08 apr 2019 - 17:16

Ik kom niet meer bij. Jullie doen net alsof Máxima zonder enige vorm van overleg opeens naar Washington vertrekt. Dag Willem, doei. Geen zin in al die kindertjes dit jaar. En alsof het programma van de VN even rond de Koningsspelen gedrapeerd kunnen worden. Wees toch blij met zo’n veelzijdige Koningin: als het moet is ze er en als het kan doet ze andere nuttige dingen waardoor Nederland goed op de kaart wordt gezet. En net als wij gaat ze wel eens met vakantie, op familiebezoek en is ze vanwege een ingreep of ziekte even afwezig. Sjongejonge.

afbeelding van Carlaz

Carlaz

dinsdag 09 apr 2019 - 15:10

Mee eens!

afbeelding van NikkiRianne

NikkiRianne

maandag 08 apr 2019 - 22:02

Volledig mee eens!

afbeelding van AnneR

AnneR

maandag 08 apr 2019 - 19:43

Amen.

afbeelding van Babs74

Babs74

maandag 08 apr 2019 - 17:39

Eens! Volmondig!

afbeelding van gambetta

gambetta

maandag 08 apr 2019 - 15:15

Nou, daar schrik ik toch wel van dat Máxima niet bij de Koningsspelen is. Ik vind het eerlijk gezegd niet leuk en ook niet kunnen t.o.v. haar man, de Koning. De spelen zijn ingesteld rondom zijn verjaardag. Als de VN voorgaat, ach...Zo moeilijk moet dat toch niet zijn dit ruim op tijd aan te geven daar dat ze rond eind april bezigheden in Nederland heeft (zou moeten hebben) zou ik denken.
Misschien vind ze het Koningin zijn niet meer zo leuk denk ik vaak.

afbeelding van Lina

Lina

maandag 08 apr 2019 - 14:43

Ik begrijp dat Maxima zo nu en dan weleens andere dingen te doen heeft en daardoor dingen in Nederland moet laten vallen maar de Koningsspelen niet bijwonen vind ik bíjna hetzelfde als Koningsdag niet bijwonen.

afbeelding van Lisanne Slotman

Lisanne Slotman

maandag 08 apr 2019 - 16:05

Dit vind ik ook hoor Lina! Vind het zelf ook eerlijk gezegd echt niet kunnen, nu ik er zo over nadenk.

Ik krijg het gevoel inderdaad ook dat ze liever andere dingen doet, dus bijv haar passie voor het VN-werk. Tuurlijk is het belangrijk voor haar dat ze blijft doen wat ze leuk vindt, maar ik vind dit eigenlijk niet kunnen tegenover het merendeel vd bevolking in NL. Schrikken vind ik een groot woord, maar het is wel echt jammer..

afbeelding van Dahlia

Dahlia

maandag 08 apr 2019 - 16:10

Meiden waarom? Hoe weten jullie dit? Het zal zeker in overleg met Alexander zijn geweest en wie weet vond hij het helemaal prima dat ze er niet bij zal zijn. Misschien kunnen jullie eens wat kritischer naar jezelf kijken in plaats van al dat commentaar en gespeculeer...

afbeelding van Lina

Lina

maandag 08 apr 2019 - 18:30

Dahlia, gespeculeer? Het is een feit dat Maxima niet bij de Koningsspelen aanwezig zal zijn hoor, staat in de agenda van het koninklijk huis.

En kritischer naar onszelf kijken? Hoezo? Wij zijn Maxima niet hoor ;)

afbeelding van Dahlia

Dahlia

maandag 08 apr 2019 - 20:13

Nee Lina we zouden Máxima maar zijn. Dan kunnen we bijna niets goed doen.
En over dat gespeculeer bedoel ik niet dat ze er niet bij is want dat is een feit. Bovendien mag iedereen dat jammer vinden, want dat vind ik ook. Maar allerlei redenen verzinnen enzovoort lijkt toch wel veel op speculeren.

afbeelding van Lina

Lina

maandag 08 apr 2019 - 21:27

Haha nou ik ben blij dat ik Maxima niet ben, ik hou van mijn privé en dat gaat niet als koningin.

Maar, dan heb ik verder niks gezegd want dan had je het niet tegen mij, ik heb niet gespeculeerd over hoe wat en waarom.

afbeelding van Lisanne Slotman

Lisanne Slotman

maandag 08 apr 2019 - 16:34

Ik weet dit niet, heb ook wel aangegeven dat het speculatie blijft maar ik vind het zelf vooral jammer. De Koningsspelen vind ik bij uitstek dé gelegenheid (naast koningsdag) om lekker samen feest te vieren en een beetje nationaal gevoel te hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik haar keuze niet zo leuk vind. Waarbij ik de nadruk erop leg dat dat mijn mening is en niet die van haar man ;) Ik moet eerlijk gezegd ook kwijt dat het gespeculeer ook wel in de hand gewerkt wordt zo, afgezien van of je er op in zou gaan

afbeelding van Jens

Jens

maandag 08 apr 2019 - 11:32

Als ik de Koning was, dan nam ik een dochter mee naar de spelen. Of twee, of alle drie.

afbeelding van Snijders

Snijders

maandag 08 apr 2019 - 12:01

Amalia en Alexia moeten gewoon naar school. De koningsspelen zijn niet voor de middelbare school. Ariane heeft Koningsspelen op haar eigen school. Zij zit in groep 8

afbeelding van Jens

Jens

maandag 08 apr 2019 - 12:20

Soms heb je maar een uurtje les of helemaal vrij op het voortgezet onderwijs. Zou toch leuk zijn.

afbeelding van Siobhan

Siobhan

maandag 08 apr 2019 - 16:57

ja zou super zijn. Ariane is toch nog basisschool ?

afbeelding van Prinsesrita

Prinsesrita

maandag 08 apr 2019 - 22:12

Ja groep 8

afbeelding van Prinsesrita

Prinsesrita

maandag 08 apr 2019 - 12:04

Klopt

afbeelding van Prinsesrita

Prinsesrita

maandag 08 apr 2019 - 11:39

Wie weet doet ie dat ook wel,alexia heeft in het verleden actief met koningsspelen mee gedaan op de basisschool toen ze op krukken liep door "verslaggeefster te zijn bij de "spelen" ariane is de enigste die nog die.
Spelen meedoet op de middelbare school hebben ze wel iets anders aan hun hoofd

afbeelding van Doro

Doro

maandag 08 apr 2019 - 09:57

in vorige post heb ik met hard (?!) gemaakt voor het feit dat Maxima niet perse overal zichtbaar hoeft te zijn. Het gaat immers niet om een duobaan.
dit echter begrijp ik niet...koningsspelen missen omdat ze moet spreken in Washington. dan dat maar een keertje overslaan.

afbeelding van Lisanne Slotman

Lisanne Slotman

maandag 08 apr 2019 - 10:23

Helemaal mee eens Doro! Begrijp ik ook niet.. krijg nu ook weer beetje het idee dat ze liever naar de VN gaat. Tuurlijk is dat inlegkunde hoor, maar als je geen speculatie wilt kun je beter inderdaad een speech bij de VN skippen.. toch?

afbeelding van Lisanne Slotman

Lisanne Slotman

maandag 08 apr 2019 - 09:54

Ai. Kan ik niet enthousiast van worden deze jurk :-( Komt ook door de kleuren en de vorm, ze kan dit zoveel leuker! Echt jammer. Soms slaat ze echt de plank mis, maar de keerzijde van de medaille is: ook stoer dat ze gewoon uitprobeert.

Wat een domper dat ze de Koningsspelen gaat missen. Tuurlijk is haar werk voor de VN ontzettend belangrijk, maar ik begrijp niet zo goed dat ze als koningin van NL dan niet iets kan regelen ofzo om er alsnog bij te zijn. Zal wel niet kunnen dan.. maar erg jammer. Haar taak is toch in eerste instantie om WA te ondersteunen? Of mis ik iets? Jammer.

afbeelding van Snijders

Snijders

maandag 08 apr 2019 - 12:50

Haar hoofdtaak is inderdaad het ondersteunen van de koning geeft de Rijksvoorlichtingsdienst aan.

afbeelding van Lisanne Slotman

Lisanne Slotman

maandag 08 apr 2019 - 16:08

Dan begrijp ik eerlijk gezegd niet hoe dit te interpreteren. Is het VN-werk belangrijker? Vindt ze de koningsspelen niet belangrijk genoeg? Kan ik mij niet voorstellen..

afbeelding van Magda

Magda

maandag 08 apr 2019 - 22:09

Als ik mij goed herinner was Máxima er vorig jaar ook niet bij.
Ik denk dat zij de VN belangrijker vindt, dan hier in Nederland bij de konings-spelen aanwezig te zijn. Heel jammer. Volgens mij hoort de koningin op de eerste plaats haar rol te vervullen naast de koning. En op de tweede plaats haar werk voor de VN.
Eerlijk gezegd krijg ik wat moeite met haar keuzes.
Ik heb het gevoel dat ze liever voor de VN op pad gaat/is, dan in Nederland.
Heel jammer deze ontwikkeling.

afbeelding van Margriet76

Margriet76

maandag 08 apr 2019 - 06:49

Maxima gaat naar Washington om te spreken als VN lid. Jammer dat ze daardoor de Koningsspelen mist

afbeelding van Hennie64

Hennie64

zondag 07 apr 2019 - 14:50

Ik vind het erg om te moeten zeggen, maar de jurk is toch echt een (dikke) maat te klein. Idd. wèl een prachtige kleur rood erin verwerkt. En waarom een foto van de rug van prinses Beatrix?

afbeelding van amaliaatje

amaliaatje

zondag 07 apr 2019 - 16:27

Zie het filmpje - ze draaide zich niet om dus...

afbeelding van Hennie64

Hennie64

zondag 07 apr 2019 - 17:16

Ja dat begrijp ik, maar waarom dan plaatsen? wat is hier de meerwaarde van? Ik bedoel dat ik het zonde vind dan van de plek die het inneemt, had ik liever iemand anders van de koninklijke familie gezien die wel in het gezicht is gefotografeerd.

afbeelding van Lina

Lina

zondag 07 apr 2019 - 21:29

Het is toch een bewijs dat ze er bij was

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

maandag 08 apr 2019 - 13:33

Veel mensen willen graag beelden zien. En aangezien er geen andere zijn, plaats ik deze. That's it.

afbeelding van Jantje R

Jantje R

zondag 07 apr 2019 - 14:21

Ik vind het niet zo’n mooi model jurk. Kleuren staan Maxima goed. Schoenen zijn ook erg mooi.

afbeelding van Margriet76

Margriet76

zondag 07 apr 2019 - 08:36

Jammer haar met de Koningsspelen niet te zien. Ze zal er een goede reden voor hebben. We wachten af.

afbeelding van Suzanne

Suzanne

maandag 08 apr 2019 - 06:41

Vorig jaar was de Koningin ook niet aanwezig. Zij was toen onderweg voor de VN. Er is een ook een foto vrijgegeven van haar in het vliegtuig.

afbeelding van Celeste

Celeste

zaterdag 06 apr 2019 - 23:46

Onbegrijpelijk voor mij dat de Koning 3 weken voor zijn verjaardag deze al viert.
Mij is geleerd, oude mensen móeten sterven, jónge mensen kunnen sterven.
Hoewel ik het van gánser harte hoop, is het niet vanzelfsprékend dat hij zijn verjaardag zal mogen beleven.

afbeelding van orchidee

orchidee

zondag 07 apr 2019 - 12:11

Mijn moeder zei altijd: dat is de duivel verzoeken.
Mijn ex-zwager: als er morgen oorlog komt hebben we het vandaag gehad.
Het is dus maar net hoe je het bekijkt.

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?