Vriendin zijn met Máxima heeft zo zijn voordelen. Met regelmaat worden Valeria Delger en Samantha Dean bijvoorbeeld gespot met wel héél bekende juwelen. 

Foto's: Monachypress.com 
Informatie met dank aan Nadia

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Margreet

Margreet

vrijdag 23 feb 2018 - 19:08

Hi Merel, doe jij maar gewoon aan wat je wilt. Ik lees nu al sinds een paar jaren jouw commentaar en denk wel dat ik een "beeld" van jouw smaak heb: eigenzinnig, niet per se conform "regels". Daar houd ik van.
Zo houd ik ook van Maxima's kledingkeuze.
Dus: wanneer kandideer jij voor het MP-schap? Dan stem ik op jou!

afbeelding van Merel

Merel

zaterdag 24 feb 2018 - 08:08

Dat is heel lief Margreet! Als jij minister wil worden zal ik erover denken ;)

Ik ben zeer onder de indruk van de vrouwen in dit kabinet. Inspirerende rolmodellen. Wie weet een van hen? Of een van de vrouwen die dit leest? Ter inspiratie:
https://m.youtube.com/watch?v=-POnxLbk0hE

afbeelding van Henny

Henny

zaterdag 24 feb 2018 - 09:47

Interessante speech en helemaal waar. Een inspirerende vrouw, die Esther-Miriam Sent.

afbeelding van Paula

Paula

vrijdag 23 feb 2018 - 06:17

Zolang het haar persoonlijke oorbellen zijn heb ik er geen enkel probleem mee. Dat doen vriendinnen. Als het juwelen van de staat zouden zijn, vind ik het niet kunnen. Daar trek ik zelf de grens.

afbeelding van elise1

elise1

vrijdag 23 feb 2018 - 17:06

Ze heeft ze waarschijnlijk gekocht met geld van de staat. Die betaalt haar een salaris van zo'n 350.000 euro plus een onkostenvergoding van meer dan 600.000 euro. Voor schoenen en oorbellen enzo......

afbeelding van Babs74

Babs74

zaterdag 24 feb 2018 - 13:49

Laat maar...had iets geschreven...geen zin in discussies...

afbeelding van Babs74

Babs74

zaterdag 24 feb 2018 - 17:01

???

afbeelding van Merel

Merel

vrijdag 23 feb 2018 - 17:15

Ik ben ook ambtenaar (zonder onkostenvergoeding voor schoenen en oorbellen, helaas), maar ik zal eraan denken de volgende keer als ik iets koop of uitleen dat eerst even aan jullie voor te leggen :)))

Het zijn wel bedragen... de minister-president verdient 150.000, plus een onkostenvergoeding van ca 700 euro per maand. Dus als ik ooit MP wordt moet ik creatief winkelen om er naast Maxima niet als een sloebertje uit te zien. Mmmm... krabt op hoofd...

afbeelding van Merel

Merel

zaterdag 24 feb 2018 - 07:59

Precies ;)

afbeelding van sanne010

sanne010

donderdag 22 feb 2018 - 23:13

De Argentijnse clan geniet lekker mee van de voorrechten verleend door de Hollandse belastingbetaler.

afbeelding van Els

Els

donderdag 22 feb 2018 - 13:29

Het is zaak van Maxima wat ze uitleent. Zij is daar verantwoordelijk voor. Zelf zou ik het bij kleding houden. Juwelen zijn zo persoonlijk en meer van emotionele waarde.

afbeelding van zara

zara

donderdag 22 feb 2018 - 09:09

Het lijkt wel alsof Samantha niet alleen de oorbellen maar ook de hoed van Máxima geleend heeft ;-) Overigens vind ik het een prima idee om oorbellen etc. uit te lenen.

afbeelding van Maribrune

Maribrune

donderdag 22 feb 2018 - 08:41

Deze blog is mi vooral mogelijk omdat nederlanders - als het op representatie aankomt- erg formeel zijn. Ben als belgische weduwe van een nederlander en heb dus van "binnen uit" de verschillen mogen ontdekken. Heb het altijd boeiend gevonden dat er in nederland zoveel waarde gehecht wordt aan de " verpakking" , de taal enz. Heb ook ontdekt dat er in nederland bij iedere functie een formele code hoort .... wat dat betreft denk ik dat maxima - in tegenstelling tot andere burgermeisjes die met prinsen gehuwd zijn - deze code na al die jaren nog niet onder de knie heeft. Vandaar denk ik ook dat er een verschil is tussen prinses maxima ( nog onder invloed van beatrix?) en koningin maxima ....

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

donderdag 22 feb 2018 - 13:05

Aha, jij kent dus t Belgische Nederlands en het Nederlandse Nederlands van binnen uit. Merk je inderdaad veel verschil in taal? De Belgische taal is dus minder formeel?

afbeelding van Iris

Iris

donderdag 22 feb 2018 - 13:39

Ik woon als Nederlandse sinds 12 jaar in Antwerpen en werk voor de Vlaamse overheid en het verschil in taalgebruik is enorm. Om de waarheid te zeggen het niveau van mijn Nederlands is behoorlijk gedaald sinds ik in België woon. Er worden zoveel fouten gemaakt, zelfs door hoger opgeleiden alleen bijvoorbeeld al in het gebruik van de lidwoorden de en het (de nummer, de dossier, deez moment...... enz...), brrr zo erg. Maar ik denk dan inderdaad dat je dit onder het informeel gebruik van de taal kunt plaatsen?

afbeelding van Carmen

Carmen

donderdag 22 feb 2018 - 06:32

Hahaha soms moet ik zo vreselijk lachen hier op de site. Toen ik de log las had ik in geen miljoen jaar kunnen verzinnen dat hier een discussie over zou ontstaan :D Heerlijk, never a dull moment hier!

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

donderdag 22 feb 2018 - 13:02

En spontaan schiet ik hier nu ook in de lach ;). Het is inderdaad wel maf, soms kan ik me echt over opmerkingen opwinden (ik doel op niemand in het bijzonder hoor!) terwijl je een andere keer je een kriek lacht. En dan zit ik hier al ginnegappend tegen mn man te vertellen: moet je nu weer eens horen... Lol!

afbeelding van Jens

Jens

woensdag 21 feb 2018 - 22:41

Fijn toch dat ze juwelen uitleent aan vriendinnen en schoonzussen. Zo hoort het. Misschien had ze die rode culotte destijds wel van één van hen geleend :-)

afbeelding van Suus

Suus

woensdag 21 feb 2018 - 22:41

Ik vind het juist geweldig dat ze spullen weggeeft: ze heeft enorm veel en in deze consumptiemaatschappij is het toch mooi dat een ander hier gebruik van kan maken en blij mee is?

Leuk om te lezen ook: geen roddel wat mij betreft.

afbeelding van elise1

elise1

donderdag 22 feb 2018 - 21:38

Suus, het zou mooi zijn wanneer ze het goede voorbeeld geeft door in deze consumptiemaatschappij niet voor haar 300-ste paar schoeen of 200-ste paar oorbellen te gaan....
(PS. Getallen zullen wel niet kloppen, Josine heeft dat beter in beeld denk ik)

afbeelding van Suus

Suus

donderdag 22 feb 2018 - 23:59

Ja, daar heb je ook een punt ;-). Hoewel je als koningin ook niet kunt blijven herdragen. Lastig hoor.

afbeelding van elise1

elise1

vrijdag 23 feb 2018 - 17:02

Zoeken naar de juiste middenweg. Moet toch mogelijk zijn nietwaar?

afbeelding van sandy

sandy

woensdag 21 feb 2018 - 21:40

Normaal reageer ik niet veel op posts, maar wat een gezeur zeg over een paar oorbellen. Het is haar eigendom, Maxima hoeft onze goedkeuring niet om sieraden uit te lenen aan vriendinnen. En wat dit met de belastingbetaler te maken heeft zou ik echt niet weten.

afbeelding van Doro

Doro

donderdag 22 feb 2018 - 08:29

Nou idd! Sowieso vind ik het een nare uitspraak: de belastingbetaler.

afbeelding van Merel

Merel

woensdag 21 feb 2018 - 21:26

Ze mag natuurlijk uitlenen haar sieraden uitlenen. Sterker nog, ik hoef het helemaal niet te weten. Beetje roddel dit...

afbeelding van Doro

Doro

donderdag 22 feb 2018 - 08:30

Ach zie het onder het kopje; het is ook een gewone vrouw en als ze niets zou uitlenen van haar giga hoeveelheid zou het ook weer niet goed zijn.
Live and let live

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

woensdag 21 feb 2018 - 22:08

"Roddel of achterklap wordt door de Dikke Van Dale beschreven als 'opzettelijk slechte dingen van iemand vertellen'." Oftewel: ik denk niet dat het plaatsen van deze log roddel is ;).

Dit is nu eenmaal een modesite over Maxima, en ja, dan zijn dit soort sieraden weetjes gewoon interessant (vind ik). Als ze het prive dragen hebben we er niets mee te maken, dit was echter een openbare gelegenheid. Dan kunnen ze er op wachten dat Josine of iemand anders daar achter komt ;) Slechts mijn persoonlijke mening, die ik even met jullie wil delen ;).

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 22 feb 2018 - 08:00

Ik hoef niet te weten wie haar vriendinnen zijn en ook niet hoe ze met hen omgaat. Dat mag van mij privé blijven. Misschien is roddelen niet het goede woord. Ik vind het niet interessant, laten we het daar dan op houden.

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

donderdag 22 feb 2018 - 12:59

Dat kan en dat mag Merel. Maar er zijn ook genoeg mensen die het wel interessant vinden ;). En we kunnen het hier nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken. Gelukkig maar zou ik bijna zeggen ;).

afbeelding van jeanine68

jeanine68

donderdag 22 feb 2018 - 06:45

Helemaal met je eens TWOR! Ik vind het knap dat Josine zulke dingen opmerkt! Mij zouden zulke dingen nou echt niet opvallen!
Mij maakt het ook echt niet uit wat Maxima met haar sieraden/kleding/schoenen/andere eigendommen doet. Denk dat haar vriendinnen/schoonzussen/ moeder het juist wel leuk vinden!

afbeelding van Doro

Doro

woensdag 21 feb 2018 - 20:50

Tjonge jonge jonge dames! Laat haar toch haar eigen spullen uitlenen/verkopen/weggeven. Daae hebben wij -ookal zijn we belastingbetaler hahaha- helemaal niets mee te maken toch?
Het is precies zoals de koning al zei bij zijn 50-jaar interview. Hij wil niet alles van zijn dochters weten en terecht. Wij hoeven toch ook niet alles te weten over wat Maxima deelt met haar vriendinnen

afbeelding van elise1

elise1

donderdag 22 feb 2018 - 21:36

Nee Doro, maar wel betalen......

afbeelding van 29novmode

29novmode

woensdag 21 feb 2018 - 20:12

Misschien zijn de sieraden niet uitgeleend, maar hebben de vriendinnen ze zelf gekocht.

afbeelding van Sarah Kay

Sarah Kay

woensdag 21 feb 2018 - 19:25

Heerlijk, vriendinnen onder elkaar. Zo gaat dat toch overal?

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

woensdag 21 feb 2018 - 17:30

Wat een prachtige juwelen en wat leuk dat Máxima ze uitleent. Hoe graag zou ik het eerste paar oorbellen weer eens terug zien. Al veel te lang geleden dat Máxima deze droeg.

afbeelding van ElisabethLynsan

ElisabethLynsan

woensdag 21 feb 2018 - 17:25

Beetje triest als je juwelen gaat lenen... wie draait er voor op als ze gestolen worden of zoekraken? De belastingbetaler? Ik zou als vriendin dat helemaal niet willen! Misschien heeft Maxima ze wel geleend van die vriendinnen!!!!

afbeelding van Tina

Tina

woensdag 21 feb 2018 - 16:52

Het zijn haar eigen juwelen. Ze mag toch helemaal zelf weten of ze die uitleent of niet. Net zoals haar moeder wel kleren van haar heeft gekregen. Ik vind het nogal grote woorden hierboven. Het is wat anders als het de Oranjejuwelen zouden zijn, maar die leent ze echt niet uit . Dat mag waarschijnlijk niet eens.

afbeelding van Josine - Moderator

Josine - Moderator

donderdag 22 feb 2018 - 09:36

Juliana leende wel met regelmaat Oranjejuwelen uit aan haar schoonfamilie, dus uniek zou het niet zijn. Maar Máxima heb ik dat inderdaad nog niet zien doen.

afbeelding van pdbakker2546

pdbakker2546

woensdag 21 feb 2018 - 16:24

Magda ik ben helemaal met je eens. Ik vind dat er wel wat gemakkelijk met de juwelen wordt omgegaan.

afbeelding van Maribrune

Maribrune

woensdag 21 feb 2018 - 16:24

Maxima zou moeten beseffen dat zij door haar huwelijk niet alleen de promotie van haar leven gemaakt heeft maar dat aan het instituut waar zij nu deel van uitmaakt geplogenheden en niet uitgeschreven regels vast hangen. Het uitlenen van persoonlijke spullen buiten de familiekring zijn daar een onderdeel van.... alleen al om een vermoeden van persoonlijke verrijking van allen die tot de inner circle behoren te voorkomen.

afbeelding van The World of Royals

The World of Royals

woensdag 21 feb 2018 - 19:30

Eerlijk gezegd was het enige wat ik dacht na je reactie: wat is in vredesnaam Geplogenheden? Maar even gegoogeld. Ik denk dat je uit België komt? Vandaar dat ik het dus vermoedelijk niet herken. Grappig toch, dat in België Nederlands wordt gesproken, maar dat er toch verschillende woorden zijn die wij Nederlanders niet 1-2-3 herkennen. Voor wie de exacte betekenis volgens google wil weten: geplogenheden = gebruik, gewoonte. En voor de rest laat ik deze discussie lekker aan me voorbij gaan ;).

afbeelding van Babs74

Babs74

woensdag 21 feb 2018 - 20:23

Ik kende dat woord ook niet. Dacht aan een typfout..maar een mooi woord hoor.

afbeelding van Josine - Moderator

Josine - Moderator

woensdag 21 feb 2018 - 16:26

Als het om historische juwelen zou gaan, zou ik het absoluut met je eens zijn. Dit zijn echter persoonlijke juwelen van Máxima, die niet tot de koninklijke collectie behoren.

afbeelding van karpathos

karpathos

woensdag 21 feb 2018 - 19:18

Wat mij betreft mag ze haar persoonlijke juwelen en kleding uitlenen aan wie ze maar wil! Dames, het is 2018 en persoonlijk zou ik het een hele eer vinden als koningin Máxima een paar oorbellen aan mij uit zou lenen. De kleding aan mij uitlenen zal geen optie zijn, want ik heb een paar maatjes meer.

afbeelding van Babs74

Babs74

woensdag 21 feb 2018 - 17:46

Eens josine! Ik zou niet weten waarom ze haar eigen juwelen niet mag uitlenen? Moeten wij daar ook nog iets van vinden......? Zo kun je alles wel onder een vergrootglas leggen.

afbeelding van Royal Ellen

Royal Ellen

woensdag 21 feb 2018 - 15:49

Wat is het toch stil rond Maxima...

afbeelding van Doro

Doro

woensdag 21 feb 2018 - 16:08

Ze is zich vast druk genoeg achter de schermen! Verslag van Indonesie maken, voorbereiden op andere reizen en activiteiten en overmorgen op vakantie!

afbeelding van HendrikaB

HendrikaB

zaterdag 24 feb 2018 - 14:10

en ook druk met inrichten van de nieuwe woning en tuin, ook al duurt dat nog even, maar er zullen vast meubels op maat en wensen ect. gemaakt worden

afbeelding van Doro

Doro

donderdag 01 mrt 2018 - 12:50

Ja leuk

afbeelding van Maribrune

Maribrune

woensdag 21 feb 2018 - 15:48

Ja, is idd te hopen....

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?