Zoals gebruikelijk was ons koningspaar vanavond aanwezig bij het bevrijdingsconcert in Amsterdam. Zojuist verscheen de koningin op de rode loper in een zijden japon met veren van modehuis NATAN.

De jurk zagen we eerder tijdens het staatsbezoek aan Zuid-Korea. 

Ditmaal had de koningin haar haren aan een kant vastgezet met een smaragden vlinderbroche uit de koninklijke collectie. 

Meer info en beeld volgt morgen, maar ik was zo enthousiast dat ik dit vast met jullie wilde delen! 

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Paula

Paula

zaterdag 09 mei 2015 - 08:03

Ik zag net pas een foto waar ik de veren goed kon zien. Wat is dat chique zeg! Héél mooi, ik hoop dat ze vaker iets gaat dragen met een veren rand.

afbeelding van jeannine

jeannine

donderdag 07 mei 2015 - 09:14

ik lees juist bij rijksvoorlichting koninklijkhuis dat na 18 mei er weer dagelijks de agenda activiteiten staan voor maxima dus komt er weer een periode aan dat we haar dagelijks kunnen volgen met de garderobe

afbeelding van MrQQQU

MrQQQU

donderdag 07 mei 2015 - 00:58

Ik hoop dat Maxima meeleest (overigens, ik verdedig haar zo dezer dagen, dat het me niet zou verbazen als ik snel een privé uitnodiging ontvang voor mijn loyaliteit!) en besluit om de volgende keer ook nog acrylnagels te nemen. Ik denk dat er dan een paar mensen republikeins besluiten te worden. Haha!

Anyway.... voorlopig hebben we rust want Maxima is even uit beeld :-)

afbeelding van Kate

Kate

donderdag 07 mei 2015 - 12:38

Hahahaha ,ik denk dat ik dan ook een uitnodiging ontvang als tegenstander van de glamour / barbie look )P
Dan houden we het een beetje in evenwicht en kunnen we een republiek voorkomen -;)
Misschien zien we elkaar dan zondag op Maxima d'r verjaardagsfeestje !

afbeelding van MrQQQU

MrQQQU

donderdag 07 mei 2015 - 15:35

Nee @Kate, wij lopen elkaar mis.... Beatrix zal jou een uitnodiging sturen :-P

afbeelding van BeccaD

BeccaD

woensdag 06 mei 2015 - 22:32

Ik vind het een mooi plaatje zo..maar waarom moet het of of.. Nephaar of piekerig haar. Ook dun haar kan je prima stylen voor een avondje op deze manier en dan heb je niet zo'n bosje dood haar in je nek hangen..ik hoor duidelijk bij de groep "conservatieve Nederlanders" maar ik kan het echt niet mooi vinden.. Haarstukjes bij opgestoken haar, totaal ander verhaal..

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 07 mei 2015 - 05:54

BeccaD, Volgens mij hoor ik niet bij de conservatieve Nederlanders, en ik ben het helemaal met je eens. ;)
Ik houd gewoon niet van een Barbie glamour look, mss is dat juist wel heel progressief, ik bedoel, Barbie is toch aardig achterhaald als vrouwbeeld mag ik hopen...

afbeelding van Iris

Iris

donderdag 07 mei 2015 - 11:34

Ik hou ook niet van een barbie look en misschien ben ik wèl een beetje conservatief.....
Anyways, ik heb helaas wel de indruk dat de barbie look toch niet meer zo achterhaald is de laatste tijd want: nepnagels, nephaar, nepwimpers, nepborsten en nepbillen, het schijnt allemaal normaal te zijn en dus steeds meer voor te komen. :-(

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 07 mei 2015 - 14:43

Regressie?

Vanaf begin 20e eeuw werd de mode voor vrouwen steeds 'vrijer'. Geen korsetten meer, lossere kleding, kortere rokken, korte haren, comfortabeler schoenen, broeken, je mocht een kleurtje krijgen van de zon (Coco Chanel!), en nog later mocht de bh zelfs uit ;) En nu hebben we (naast shapewear als modern korset) een soort 'biologisch korset': botox, laser, facelift, implantaten, nepharen-, -nagels en -wimpers. Vrouwen kiezen er (vaak) zelf voor, en van mij mogen ze van harte. Maar soms vraag ik me af waarom... en mooier wordt het er, in mijn ogen, lang niet altijd op.

afbeelding van Iris

Iris

donderdag 07 mei 2015 - 16:42

Ik vraag me eigenlijk af hoe dit allemaal begonnen is, waar komt het vandaan, waar is het mee gestart (dat biologisch korset)? Volgens mij ligt het ook een hoop aan de verwachtingen van mannen en die hebben het dan weer (ik weet niet of ik er goed aan doe om dit hier te benoemen) aan de pornoindustrie (booming business, met de nadruk op booming) naar mijn idee, sexualisering van de maatschappij...... :-( Maar goed, hier is niet de plaats om dat te bespreken, maar ik wilde het toch even kwijt.

afbeelding van AnneR

AnneR

donderdag 07 mei 2015 - 17:08

Ik denk, Iris, dat het veel meer ligt aan het beeld dat vrouwen hebben, over hoe zij denken dat mannen over hen denken, en daaraan willen voldoen (of tenminste gevoelig aan zijn), zònder te verifiëren of dat ook werkelijk zo is. En dat het vooral vrouwen zijn die elkaar paradoxale boodschappen geven. Volgens mij haken bepaalde mannen daar op in omdat ze daar booming business (met de nadruk op BUSINESS) ruiken :-)
Dit is wel eventjes heel algemeen, simplistisch en kort door de bocht gezegd, hè ! :-)))

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 07 mei 2015 - 17:17

Dat denk ik ook. Voor de mannen hoeft het niet... (Althans geen man die ik ken, of ze moeten er een heel verborgen agenda op nagouden ;))) Wij vrouwen gebruiken denk ik van alles om onderling te concurreren, en nog altijd is ons uiterlijk een belangrijk item... Ik denk dat we het elkaar gewoon graag moeilijk maken ;)
Zullen we er gewoon mee stoppen ;)

afbeelding van BeccaD

BeccaD

zaterdag 09 mei 2015 - 08:29

Ik weet wel zeker dat vrouwen het elkaar erg, vaak (altijd?) onnodig moeilijk maken.. Ik betrap mezelf er ook soms op.. Maar op deze log kijken en reageren op maxima's kleding en sommige dingen gewoon niet flatterend vinden staat daar voor mij los van.. Je wil (de meeste vrouwen dan) er toch wel goed uitzien als je op pad gaat en thuis soms juist lekker in je pyjamabroek rondhangen..
En wat maxima betreft, ze is nou eenmaal de koningin en voor mij hoort daar wel een beetje het sprookjesprinsessenbeeld bij, altijd prachtige kleding en sieraden en mooie kapsels en hoeden.. Als ze altijd een soort girl (woman) next door zou zijn zou ik haar niet meer volgen..

afbeelding van Iris

Iris

donderdag 07 mei 2015 - 17:22

ha ha, alle mannen hebben een verborgen agenda hoor! ;-)) Misschien hoeft het voor bepaalde mannen van onze generatie (mijn ervaring is, niet allemaal) niet zo maar de jongeren denken daar heel anders over volgens mij.

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 07 mei 2015 - 17:27

Mijn zoon niet, maar dat is ook mijn zoon natuurlijk ;)

Nee echt, (sommige) pubers misschien, maar volwassenen mannen? Die paar die een levende opblaaspop zoeken, daar wil ik sowieso niets mee, dus dat scheelt ;)

afbeelding van AnneR

AnneR

donderdag 07 mei 2015 - 17:20

Yep :-)

afbeelding van Iris

Iris

donderdag 07 mei 2015 - 17:16

Ik weet het niet hoor. Er wordt niet voor niets bezorgdheid uitgesproken in de media over het vrouwbeeld wat mannen tegenwoordig krijgen via internet (porno) en televisie (muziek videos). Het is een vicieuze cirkel ook denk ik.

afbeelding van AnneR

AnneR

donderdag 07 mei 2015 - 17:24

Ja, vandaar dat ik zei dat ik het wel heel simplistisch en kort door de bocht stelde. Er spelen zoveel factoren mee, waar terecht bezorgdheid over wordt geuit. Ik denk dat dat één van de grote keerzijden is van het credo 'alles mag'. Er zijn ook grenzen aan alles kunnen en mogen.

afbeelding van AnneR

AnneR

donderdag 07 mei 2015 - 15:20

Hmm, ja, een soort golfbeweging in (vrouwelijke) vrijheid (die ik inderdaad tegenwoordig niet altijd zo vrij vind!). Maar naast dat 'biologisch korset' (mooi gezegd, Merel) zie ik ook een 'sociaal korset': de strengheid waarmee vrouwen elkaar bekijken en kunnen be-/veroordelen. Zoals ik laatst las in een boek over oa. schaamte: we krijgen als vrouw nogal wat paradoxale boodschappen mee al vanaf klein meisje. Vond het ook wel treffend gezegd in dat boek: hoe harder en strenger het oordeel over andere vrouwen, zo veel schaamte is er over (het hard en beoordeeld zijn van) jezelf. Wel een nadenker :-)

afbeelding van LG

LG

donderdag 07 mei 2015 - 16:44

“Sociaal korset en biologisch korset” goede uitdrukkingen. Ik vind het altijd zo jammer als er opmerkingen worden gemaakt over het lichaam van een persoon. Op deze site natuurlijk het meeste over vrouwen, slanker lijken – benen langer lijken – geen buik hebben – maakt heupen breed etc. Die opgelegde waarden (heet dat zo in het nederlands) kunnen veel verdriet, stress, etc. veroorzaken.

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 07 mei 2015 - 17:24

@LG helemaal eens. Ik ken een internationaal blog over kleding van royalty waar het verboden is iets te zeggen over / gerelateerd aan gewicht. Ik vind dat heel prettig.
En over slankmakende kleding... Ik heb maat 38 maar draag al jaren 's zomers heel graag een strakke broek onder een (tuniek)jurkje. Ik krijg zo vaak te horen dat het me niet slank maakt... Nou en? Ik heb een gezond gewicht en vind die kleding mij leuk staan, basta!

PS jouw NL is prima, knap hoor als je al zo lang 'weg' bent

afbeelding van LG

LG

donderdag 07 mei 2015 - 17:49

Merel ik lees waarschijnlijk datezelfde blog. Als ik op deze site lees "ze heeft een buikje" b.v. Maxima in de inhuldigings jurk dan denk ik wees blij dat zij een buik heeft het zou minder prettig zijn om er geen te hebben ;-)
AnneR ik begrijp dat het af en toe "teveel" wordt. maar weer leuk om jouw reacties te lezen!!

afbeelding van AnneR

AnneR

donderdag 07 mei 2015 - 17:33

@ LG, dat was voor mij één van de redenen om een tijdje hier niet meer te reageren.

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 07 mei 2015 - 16:34

Een sociaal korset, ja dat is er denk ik zeker. Maar ik weet niet of ik daar een golfbeweging in de tijd zie. Is het niet van alle tijden dat mensen (ook mannen...) niet zo tolerant zijn naar groepen met andere normen en waarden, of die nu meer vrij of minder vrij zijn dan die van henzelf? Helaas...

Ja, dat is een goede! Schaamte is een 'moral emotion', gevolg van de morele standaard die je hanteert. Ik denk inderdaad dat je pas last van schaamte krijgt als je die morele standaard gebruikt om te veroordelen, in plaats van om te oordelen. Oordelen is niet veel mis mee, vind ik. Maar veroordelen is zonder veel mededogen voor het lijdend voorwerp, en dat heb je dan waarschijnlijk ook niet voor jezelf. Jammer, altijd lief zijn voor jezelf, dan wordt het stukken makkelijker lief te zijn voor anderen ;)

PS Leuk dat je er weer bent AnneR!

afbeelding van AnneR

AnneR

donderdag 07 mei 2015 - 16:51

Oh, dat is een leuke boom om op te zetten en om over dat sociale korset van gedachten te wisselen (want het raakt zoveel van hoe en vanwaaruit we leven) :-)

Ik kan je daar wel in volgen, schaamte als een 'moral emotion'. Maar schaamte ligt eigenlijk veel dieper (het gaat nu te ver om dat hier uit te leggen) en is veel meer aanwezig dan we denken (met al het gedrag/uitingen van dien).
Hmm, ja.. compassie voor jezelf geeft ook compassie voor de ander :-)

Leuk, je PS. Vond ik eigenlijk ook wel...

(En oja, een kind (maakt niet uit hoeveel) vind ik verrijkend ! Ik had je daar nog niet op geantwoord :-). )

afbeelding van MrQQQU

MrQQQU

donderdag 07 mei 2015 - 15:32

Mooi gezegd @AnneR!

En in aansluiting op je laatste zin,
Sunny Bergman heeft eens een documentaire gemaakt en daaraan denkend komt deze quote op in mij: 'omarm de slet in jezelf'

afbeelding van AnneR

AnneR

donderdag 07 mei 2015 - 15:51

Ja, die heb ik ook gezien ! Net als "Beperkt houdbaar" van haar. Dat was confronterend hoe het beeld over vrouwen door vrouwen en mannen is, hè. Ik vond dat heel boeiend en herkenbaar hoe vrouwen (maar ook mannen, hoor !) in een spagaat worden gedwongen, ook , of misschien wel juist, door de ongemakkelijkheid van de ander.

afbeelding van Merel

Merel

donderdag 07 mei 2015 - 16:47

Het paradoxale waar jij op doelt noemt ze 'sletvrees', geweldig woord.

afbeelding van BeccaD

BeccaD

donderdag 07 mei 2015 - 07:54

Ja dat klinkt eigenlijk veel beter, wij zijn beyond Barbie! Nu maxima nog ;-)

afbeelding van jeannine

jeannine

donderdag 07 mei 2015 - 10:54

ik weet het niet zo goed soms zie ik ook wel verandering
op deze eerste foto ziet ze er vooral vermoeid wat ziekjes en vermagerd uit vind ik
als ik naar sommige andere foto's kijkzie ik verandering aan de neus maar is dat fotoshop of face shaping dat weet ik niet ik herken maxima gewoonlijk op foto's in wedstrijden aan haar speciale neusvleugels die ook har vader heeft dat maakt de persoonlijkheid en die zie ik dan minder is dat fotoshoot of is het blijven de tijd zal het uitwijzen we zijn net goede dedective maar het is goed bedoeld verdraagzaamheid staat hoog in het vaandel bij mij ik ben wie ik ben ,laat andere zijn wie ze zijn en dat is vrede

afbeelding van Sofia

Sofia

donderdag 07 mei 2015 - 10:16

Iris. Volgens mij heeft ze ook niets laten doen. Heel misschien een baby Botox. Ze is gewoon ouder geworden en het "puppyvet"in haar gezicht is verdwenen zoals bij iedereen die de 40 passeert.Heel normaal dat je er dan anders gaat uitzien.En zoals er ook hier wordt gezegd, met make up kan je heel wat bereiken.

afbeelding van Sofia

Sofia

woensdag 06 mei 2015 - 19:43

Ze ziet er prachtig uit! Zo ga je naar een feestje! Prima dat ze extentions draagt als ze het haar los heeft.Staat zoveel mooier dan een bosje piekhaar. Ben niet weg van deze schoenen.Ze liep ook even moeilijk omdat het hielbandje steeds van haar hiel afgleed.
Vreemd trouwens dat er dit jaar geen drankje op tafel stond.Verleden jaar nog jus d'orange en witte wijn. Beetje armtierig.

afbeelding van LindaVanDeventer

LindaVanDeventer

woensdag 06 mei 2015 - 19:29

Ik vind dat Máxima er prachtig uitziet! Jurk, haar, make up, sieraden, allemaal glamoureus! Ik houd persoonlijk niet zo van nep(haar) maar als het zo mooi zit als op deze avond heb ik er zeker geen problemen mee! Enige minpuntje vind ik -zoals zovelen- de schoenen. Wel een grappig contrast met de schoenen die ze de vorige keer bij dit jurkje droeg:)

afbeelding van Imke

Imke

woensdag 06 mei 2015 - 19:00

Ik vind het totaalplaatje mooi en snap dat degenen die Máxima in het echt zien even van de kaart zijn van zoveel vrouwelijk schoon. Zelf zou ik zo'n cocktailachtig jurkje bewaren voor een echt feestje en dan ook liever binnenshuis, dit is toch meer een soort publiek evenement. Maar als je dan toch als feestbeestje gaat, dan moet je het goed doen, en kunnen het glamourkapsel en de stilettohakken er ook nog wel bij. Met cape ziet het er bovendien chic uit.
Dit kapsel vind ik echt mooi bij zo'n feestelijke look. Alleen is de combinatie van vlinderbroche en opvallende oorbellen wat overdone. Ik moet lachen om de opmerking over de 'clowneske' lippenstift; ook bij de Koningsdag-look was er commentaar op de lippen die wat donkerder/roder waren gestift dan normaal. Sinds wanneer is dat clownesk? We zijn het wat ontwend misschien, het is een tikje retro (fifties). Maar ik vind het prachtig staan. Al wordt het samen met het zwart van de cape en de smaragdgroene oorbellen wel wat bont bij elkaar. Met zulke lippen als blikvanger heb je geen opvallende oorbellen meer nodig, dus of-of was beter geweest.

afbeelding van elise1

elise1

woensdag 06 mei 2015 - 19:24

Ha die Imke, Ik ben ook een fan van rode lippenstift. Prachtig en heel vrouwelijk, zeker voor een volwassen vrouw als Maxima. En die beauties van oorbellen mogen wat mij betreft er ook nog wel bij. Alleen had het haar wat mij betreft wel opgestoken mogen worden. Dat losse kapsel vond ik op mijn beurt weer teveel van het goede. En zo houden we elkaar bezig....

afbeelding van Imke

Imke

woensdag 06 mei 2015 - 20:48

Leuk dat ik niet de enige ben die een wauw-momentje had bij die rode lippen :-) Als er iemand is die dat goed kan hebben is het Máxima. De combinatie rode lippen, hoed en opgestoken haar zoals op Koningsdag is natuurlijk helemaal het summum van vrouwelijk en chic. Hier vind ik het losse kapsel wel mooi, het is behoorlijk glamour maar door de opgestoken zijkant wel een chic soort glamour.

afbeelding van Iris

Iris

woensdag 06 mei 2015 - 22:12

De rode lippen vind ik ook absoluut geen probleem, heel vrouwelijk. Maar goed ik ben een fan van rode lippen omdat ik zelf ook altijd knalrode lippenstift op heb en dan maakt het me echt niet uit wat voor kleur kleding ik aan heb. Die nude trend vond ik zo lelijk.

afbeelding van Josephine

Josephine

woensdag 06 mei 2015 - 18:47

Mooi haar ! Kleur jurk vind ik te somber voor mei en bevrijdings- concert, ik zie haar liever zoals op de antillen wat was dat mooi.
Schoenen vind ik erg lelijk.

afbeelding van Henny

Henny

woensdag 06 mei 2015 - 16:48

Josine, is dit "zwarte" jurkje nu echt groen? Volgens mij is het zwart, maar door de glansstof en weerkaatsing van het licht kan het diep en diep groen lijken.

afbeelding van Annetje

Annetje

woensdag 06 mei 2015 - 19:38

Lees bij de berichtgeving Zuid Korea.

afbeelding van Sofia

Sofia

woensdag 06 mei 2015 - 19:34

Henny.Ik heb het nagevraagd.Het jurkje is donkergroen

afbeelding van Merel123

Merel123

woensdag 06 mei 2015 - 16:07

Wat zit het haar van Maxima deze keer geweldig mooi. En die broche echt heel chique.
Maar dan die schoenen, die mogen van mij zo in de verkleedkist van haar dochters. Eerlijk gezegd vind ik ze vreselijk ordinair.

afbeelding van Gea

Gea

woensdag 06 mei 2015 - 15:55

Ik lees met verwondering al deze reacties over het gezicht van Maximà. En ik moet dan toch even reageren: Volgens mij heeft het helemaal niets te maken met een behandeling in een kliniek of iets dergelijks maar alles met de manier van het aanbrengen van make-up. Want daarmee kun je een heel ander gezicht creëren, je kunt het smaller en spitser laten lijken door te 'shapen' met verschillende tinten foundation en poeders. En volgens mij wordt die techniek zo nu en dan toegepast bij Maximà. Of het zoveel mooier is, valt te betwijfelen, want Maximà heeft van nature al een prachtige uitstraling en wat mij betreft hoeft daar niets aan 'geshaped' te worden. En kijk eens naar de foto's van bijv. in Maart van dit jaar, wanneer Maximà optreed in haar functie bij de VN, daar is niets aan het gezicht veranderd. En dan kun je toch alleen maar de conclusie trekken dat het aan de foto ligt of dat het aan de make-up ligt. Anders had je toch niet steeds dat wisselende beeld?

afbeelding van MrQQQU

MrQQQU

woensdag 06 mei 2015 - 17:09

Helemaal waar. Met make up kun je zoveel. De mooiste celebrity's zijn zonder doodnormaal. Misschien zelfs wel 'lelijk'. Daar komt geen plastisch chirurg aan te pas. Enkel een make up artist met gouden handjes!
Wat weten wij nou.
Voor sommigen is alles botox. Je hebt heel veel andere middelen.

afbeelding van Kate

Kate

woensdag 06 mei 2015 - 19:11

Volgens mij schrijft hier niemand over een kliniek of Botox ?
Je mag je toch afvragen hoe het komt dat haar gezichtslijn en uitdrukking zo veranderd is ?
Josine reageerde daar al op ,prima toch .
We hebben daar allemaal onze eigen gedachten over en smaak .
Net als over het haar .
Persoonlijk vind ik het een enorm verschil met of zonder nep , of haarwerken of welk chique woord je er ook aan wilt hangen .
Als je het doet ,wat van mij echt niet hoeft ,doe het dan altijd ,niet de ene dag een Barbie look en de andere onze oude vertrouwde Max -;)

afbeelding van Lisanne

Lisanne

woensdag 06 mei 2015 - 14:32

Even iets anders. Een tijd(je) geleden werd er in de reacties gepraat over een (bruids)fotogra(a)f(e), kan het alleen niet meer terug vinden. Heb toen met bewondering naar die foto's zitten kijken. Iemand die weet welke fotograaf dat ook alweer was? Het was iemand die een prijs had gekregen in de categorie emotie.

afbeelding van AnneR

AnneR

woensdag 06 mei 2015 - 14:39

Bedoel je de fotografe die de bruidsreportage heeft gedaan van LindaVanDeventer ?

afbeelding van Lisanne

Lisanne

woensdag 06 mei 2015 - 18:18

Ik geloof het wel:) weet jij wie het was?

Pagina's

© 2019 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap | Privacy & cookie policy
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?